Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenHessdalen - nye observasjoner

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

Det har vært mange lysfenomener i Hessdalen den siste tiden forteller studenter fra Høgskolen i Østfold, som med forskningsprosjektet Science Camp studerer lysfenomenene i område, reportasje fra Dagsrevyen 21:
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen-21/N ... 16#t=20m9s

https://www.nrk.no/trondelag/na-har-ogs ... 1.13136328

Kanskje det er en oppsving i aktiviteten, spennende tider i møte...
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av g.r.y »

Kult! Timingen ville jo i så fall vært helt perfekt, i og med at ufo-observasjoner har en bredere aksept blant folk enn på gud vet hvor lenge.
Antall ord: 29
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av Bearchild »

Kanskje man burde spandere på seg en tur til Hessdalen på tampen av sommeren? Fenomener hver kveld lover jo bra.
Forresten, minner om at det går an å følge med hjemmefra via live- TV også, de har 3 kameraer oppe og går døgnkontinuerlig. :-)

http://www.hessdalen.org/stasjon/stream3.shtml
Antall ord: 53
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

Bor du ikke så langt unna Hessdalen Bearchild?
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av Bearchild »

lightwave skrev:Bor du ikke så langt unna Hessdalen Bearchild?
Langt og langt.. alt er relativt? :lol3
Bor i Buskerud så et lite stykke blir det jo. Tid derimot har jeg overskudd av og da spiller ikke avstand så fryktelig stor rolle. Og Hessdalen har alltid stått på "vil-dra-til"- lista mi. :-)
Antall ord: 53
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

Bearchild skrev:Kanskje man burde spandere på seg en tur til Hessdalen på tampen av sommeren? Fenomener hver kveld lover jo bra.
Forresten, minner om at det går an å følge med hjemmefra via live- TV også, de har 3 kameraer oppe og går døgnkontinuerlig. :-)

http://www.hessdalen.org/stasjon/stream3.shtml
Fint, da var det bare å benke seg og følge med. Dupper man av foran skjermen, ja da kommer "de" nok og viser seg. Ikke ellers :mrgreen: Tvi tvi.

Artig dette med Hessdalen. Hørte på tv i går at de også kunne bekrefet trekantlignende lys-sammensetning som beveget seg samlet.
Antall ord: 106
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

Bearchild skrev:Langt og langt.. alt er relativt? :lol3
Bor i Buskerud så et lite stykke blir det jo. Tid derimot har jeg overskudd av og da spiller ikke avstand så fryktelig stor rolle. Og Hessdalen har alltid stått på "vil-dra-til"- lista mi. :-)
Javel, jeg skulle absolutt tatt meg en tur jeg også så intressert som jeg er, men det frister ikke akkurat så mye å sitte 9 timer på tog.
ufo skrev:Fint, da var det bare å benke seg og følge med. Dupper man av foran skjermen, ja da kommer "de" nok og viser seg. Ikke ellers :mrgreen: Tvi tvi.
Like greit, med så mye dritt på TV så kan dette bli mer intressant. :alim
ufo skrev:Artig dette med Hessdalen. Hørte på tv i går at de også kunne bekrefet trekantlignende lys-sammensetning som beveget seg samlet.
Et objekt ufo?, kanskje en av disse trekant UFOene?
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

ufo skrev:Artig dette med Hessdalen. Hørte på tv i går at de også kunne bekrefet trekantlignende lys-sammensetning som beveget seg samlet.
lightwave skrev:Et objekt ufo?, kanskje en av disse trekant UFOene?
Ja det var det jeg hadde i tankene :alim
Antall ord: 44
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

Apropos trekant formasjoner, her er et intressant bilde tatt fra Aspåskjolen i Hessdalen (2002), en lys-ball som etterhvert ble til en trekant og beveget seg like over tretoppene.

Image

Image
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av jeditrond »

lightwave skrev:Apropos trekant formasjoner, her er et intressant bilde tatt fra Aspåskjolen i Hessdalen (2002), en lys-ball som etterhvert ble til en trekant og beveget seg like over tretoppene.

Image

Image
Fascinerende! Har jo lest litt om fenomenet, lokalbeboerne har jo rapportert å ha sett konkrete "farkoster" også, ikke bare lys?
Antall ord: 51
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

Det bilde kan jeg ikke huske å ha sett. Det var interessant !

Man skal lytte til de som bor i området, de ser hva de ser, og har nok undret seg mang engang.
Men, noen velger vel ikke å fortelle så mye om det. Tenker spesielt på observasjoner som er mer enn bare et lyspunkt. Husker denne dokumentaren hvor ei dame fortelle om denne hatt-lignende farkosten hun hadde sett - som vel fulgte bilen, lyste opp terrenget/veien osv.

Det er merkelig det som foregår der i Hessdalen, mon tro om de som forsker på dette noesinne klarer å løse gåten ? Er jo bare å håpe at de gjør det.
Antall ord: 112
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:Det bilde kan jeg ikke huske å ha sett. Det var interessant !

Man skal lytte til de som bor i området, de ser hva de ser, og har nok undret seg mang engang.
Men, noen velger vel ikke å fortelle så mye om det. Tenker spesielt på observasjoner som er mer enn bare et lyspunkt. Husker denne dokumentaren hvor ei dame fortelle om denne hatt-lignende farkosten hun hadde sett - som vel fulgte bilen, lyste opp terrenget/veien osv.

Det er merkelig det som foregår der i Hessdalen, mon tro om de som forsker på dette noesinne klarer å løse gåten ? Er jo bare å håpe at de gjør det.
Den dokumentaren har jeg også sett hvis det er den av Toftenes? Syntes den var knallbra, bra balanse mellom "fantaster", lokalbefolkning forskere. Husker den saken om "hatteufoen" som lyste opp terrenget/ veien. Og så var det en annen hendelse som jeg leste om i en eller annen bok om fenomenet, kanskje boka til Willy Ustad, litt usikker. Men ihvertfall så man en liten farkost snike seg sakte over låvetaket og i et annet tilfelle har man vel rapportert en landing med "humanoider" utenfor også, men observartøren var for langt unna til å se noen detaljer.

Tror man vil finne en løsning på lysfenomenene ihvertfall, resten av ufo-observasjonene kan nok kanskje drøye litt :)
Antall ord: 230
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:Den dokumentaren har jeg også sett hvis det er den av Toftenes? Syntes den var knallbra, bra balanse mellom "fantaster", lokalbefolkning forskere. Husker den saken om "hatteufoen" som lyste opp terrenget/ veien. Og så var det en annen hendelse som jeg leste om i en eller annen bok om fenomenet, kanskje boka til Willy Ustad, litt usikker. Men ihvertfall så man en liten farkost snike seg sakte over låvetaket og i et annet tilfelle har man vel rapportert en landing med "humanoider" utenfor også, men observartøren var for langt unna til å se noen detaljer.
Ja det var den av Toftenes stemmer det JT. Ja den var fin, synes han lager bra dokumentarer, likte også den om kornsirkler. Jeg husket ikke dette med "humanoider" der oppe, jøss, dette blir jo bare mer og mer spennende. Hadde vært kjekt å bodd der oppe, ihvertfall i nærheten slik at man kunne ved selvsyn dratt dit titt og ofte.
jeditrond skrev:Tror man vil finne en løsning på lysfenomenene ihvertfall, resten av ufo-observasjonene kan nok kanskje drøye litt :)
Men det er jo stor sannsynlighet for at lysfenomenen og UFO observasjonene har en sammenheng vil jeg tro. Kan det være noe i landskapet der som UFOs trenger, benytter seg av. De har vel snakket om dette metallet (Husker ikke hva i farta), som befinner seg i området der kunne generere slike lysfenomen etc.
Antall ord: 239
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

jeditrond skrev:Fascinerende! Har jo lest litt om fenomenet, lokalbeboerne har jo rapportert å ha sett konkrete "farkoster" også, ikke bare lys?
Nettopp, og her mener jeg de gjør en feil de som studerer fenomenet, det virker som om de ikke tar disse observasjonene av tydelige farkoster med når de prøver å finne ut av hva dette kan være, det kan jo hende de gjør det, men at de ikke sier det offentlig av frykt for å ødelegge "seriøsiteten" i prosjektet.

Jeg tror man kommer til å finne ut mer om fenomenet, men ikke hvor det kommer fra.
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:Ja det var den av Toftenes stemmer det JT. Ja den var fin, synes han lager bra dokumentarer, likte også den om kornsirkler. Jeg husket ikke dette med "humanoider" der oppe, jøss, dette blir jo bare mer og mer spennende. Hadde vært kjekt å bodd der oppe, ihvertfall i nærheten slik at man kunne ved selvsyn dratt dit titt og ofte.
Hendelsen med humanoiden er beskrevet i boken UFO mysteriet i Hessdalen av Arne Wisth, jeg har dokumentaren til Toftenes og jeg tror ikke den er nevnt der.
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links