Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenHessdalen - nye observasjoner

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av jeditrond »

lightwave skrev:
ufo skrev:Ja det var den av Toftenes stemmer det JT. Ja den var fin, synes han lager bra dokumentarer, likte også den om kornsirkler. Jeg husket ikke dette med "humanoider" der oppe, jøss, dette blir jo bare mer og mer spennende. Hadde vært kjekt å bodd der oppe, ihvertfall i nærheten slik at man kunne ved selvsyn dratt dit titt og ofte.
Hendelsen med humanoiden er beskrevet i boken UFO mysteriet i Hessdalen av Arne Wisth, jeg har dokumentaren til Toftenes og jeg tror ikke den er nevnt der.
Da er det sikkert boken til Wisth jeg har lest om dette, husker jeg lånte den fra biblioteket for noen år siden. Har forsøkt å finne den på ymse antikvariater fra tid til annen for å ha den i samlinga :)
Antall ord: 134
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Nettopp, og her mener jeg de gjør en feil de som studerer fenomenet, det virker som om de ikke tar disse observasjonene av tydelige farkoster med når de prøver å finne ut av hva dette kan være, det kan jo hende de gjør det, men at de ikke sier det offentlig av frykt for å ødelegge "seriøsiteten" i prosjektet.
Det er akkurat det som er problemet, at det skal behøve å bli useriøst når det dreier seg om tydelig observasjoner av farkoster. Enda så henger dette igjen fra gammelt av. Nå er vi snart i 2017, så bare disse forskerne kaster denne hemskoen på dynga og kaller en spade for en spade, så tør kanskje flere å ta bladet fra munnen også. Men når sant skal sies så synes jeg de gikk langt i dette intervjuet på TV, da ble det nevnt disse triangel-lys formene, og at vitners observasjoner ble tatt seriøst. Husker ikke alt som ble sagt, men denne østfoldkaren virket å si mere nå enn hva han har gjort tidligere. Litt fremskritt der.
Antall ord: 185
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

jeditrond skrev:Da er det sikkert boken til Wisth jeg har lest om dette, husker jeg lånte den fra biblioteket for noen år siden. Har forsøkt å finne den på ymse antikvariater fra tid til annen for å ha den i samlinga :)
Ja jeg og lånte den på biblioteket og prøvde å finne den i diverse antikvariater på nettet uten hell, men fant den til slutt hos AFU Shop i Sverige: http://afushop.hemsida24.se/store/p/in- ... len-307861
ufo skrev:Jeg husket ikke dette med "humanoider" der oppe, jøss, dette blir jo bare mer og mer spennende.
Jeg tenkte siden historien om humanoiden var av interesse og at den er ganske så kort så har jeg scannet den delen av boken ufo :alim
(klikk på de to nederste bildene for å få de større)

Image

Image

Image
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:[Jeg tenkte siden historien om humanoiden var av interesse og at den er ganske så kort så har jeg scannet den delen av boken ufo :alim
(klikk på de to nederste bildene for å få de større)
Takk for at du scannet inn disse sidene "lightwave". Det var interessant lesning. All honnør til denne dama som sto fram med sin fortelling/observasjon. Det står det respekt av. Og som vi leser, avisen kjørte straks igang "grønne menn" - ikke helt uventet. Jeg er overhode ikke i tvil om at det hun forteller er ekte vare, hvorfor skulle hun fare med løgn rundt det hun observerte. Slike historier blir ikke tatt alvorlig nok, men det har blitt bedre med årene, men det går sakte.
Antall ord: 129
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

Bare hyggelig :wink:
Kom over dette programmet fra NRK TV arkivet hvor hun forteller om sin opplevelse:
https://tv.nrk.no/serie/paa-loffen-norg ... 31-10-1994#
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av jeditrond »

Her er Toftenesdokumentaren :)

T0P-XSBnejA
Antall ord: 5
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Bare hyggelig :wink:
Kom over dette programmet fra NRK TV arkivet hvor hun forteller om sin opplevelse:
https://tv.nrk.no/serie/paa-loffen-norg ... 31-10-1994#
En jordnær dame dette her. Slike opplevelser, det hun har sett, ja det burde trigget mange forskere. Slike observasjoner burde ikke minst trigget forsvaret. Mon tro om det ble etterforsket i all hemmelighet der oppe i lia, uten noens viten?
Antall ord: 70
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

Ikke godt å vite ufo, kanskje det kom inn på radar?, jeg vet ikke om objekter som flyr like over bakken blir registrert på radar?, men det aller første man burde gjort var å saumfart stedet med spesialister som kunne tatt forskjellige prøver og sett etter avtrykk i bakken.

Dette pistolkule objektet er også nevnt i begynnelsen av dokumentaren til Toftenes.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Ikke godt å vite ufo, kanskje det kom inn på radar?, jeg vet ikke om objekter som flyr like over bakken blir registrert på radar?, men det aller første man burde gjort var å saumfart stedet med spesialister som kunne tatt forskjellige prøver og sett etter avtrykk i bakken.

Dette pistolkule objektet er også nevnt i begynnelsen av dokumentaren til Toftenes.
Det med radar avhenger jo av terrenget, hvor lavt de har valgt å sveipe over høydedragene på gråkallen radaren. Men slik denne damen beskriver det så var gjenstanden ikke særlig høyt til å begynne med, men steg da den hadde kurs mot nordøst. Synes generelt at radar plukker opp UFO's så det er ikke umulig at de så denne gjenstanden. Men det skal jo ikke snakkes om. Et objekt som eventuelt beveger seg helt på tvers av kjent fysikk snakker man ikke høyt om ;-) Jeg jobbet et år med radar i forsvaret, og så vidt jeg kan huske ble slike data tapet/lagret - men det spørs jo i dette tilfelle. Det er veldig mange år siden. Det eneste kan være at om de så noe på radaren den gangen, og det var så spesielt, ja så har det blitt lagret og eksisterer den dag idag ?

Jeg tror det ble sendt spesialister til stedet, men det i all hemmelighet. :alim
Antall ord: 228
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

Oj så spennende at du har drevet med radar ufo!, rart, jeg hadde på følelsen at du visste noe om radar.
Jeg tror de sitter med en mengde data om dette fenomenet verden over, som radar registreringer de ikke kan forklare og kameraopptak fra jagerfly, såkalte "gun cameras" som vi aldri har sett.
ufo skrev:Jeg tror det ble sendt spesialister til stedet, men det i all hemmelighet. :alim
Kanskje forsvaret holder informasjon tilbake og vet noe om det som skjer i Hessdalen?
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Oj så spennende at du har drevet med radar ufo!, rart, jeg hadde på følelsen at du visste noe om radar.
Jeg tror de sitter med en mengde data om dette fenomenet verden over, som radar registreringer de ikke kan forklare og kameraopptak fra jagerfly, såkalte "gun cameras" som vi aldri har sett.
Kanskje du har en 6 sans "lightwave" ;-)

Mest sannsynelig sitter de inne med mye data, ingen tvil. For å sette det på spissen så kan det jo nesten se ut som en global sammensvergelse blant "eliten"/de som vet alt om dette. Public skal ikke vite noe. Men det vil revne til slutt. I Mexico virker det som om myndighetene er mer frempå synes jeg. Der er det jo mange observasjoner også. Det med jagerfly opptak, ja - det prøves jo å bortforklares med alt mulig det også, slik som f.eks. flammer fra oljeinstallasjoner etc.
Det er hele tiden en krampeaktiv giv for å bortforklare. Da tenker jeg at noen har noe å skjule.
lightwave skrev:Kanskje forsvaret holder informasjon tilbake og vet noe om det som skjer i Hessdalen?
Ikke utenkelig. Forsvaret, etterretning, og "annet"/gruppe vi kanskje ikke engang vet eksisterer.

http://kommunal-rapport.no/artikkel/rut ... kneippbrod

Dette er en gammel artikkel, men så absolutt like aktuell nå, om ikke ENDA mere aktuell. Jeg husker den episoden var i media.
"Scandium" hadde jeg forresten aldri hørt om før Hessdalen fenomen(ene).
Antall ord: 240
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:Kanskje du har en 6 sans "lightwave" ;-)
Det tror jeg, opplever ofte at jeg fanger opp hva folk skal si før de sier det, men jeg mener jeg leste noen tidligere poster fra deg hvor du hadde kjennskap til fly eller har vært pilot, husker ikke helt nå, så kanskje jeg koblet sammen fly+radar.
ufo skrev:http://kommunal-rapport.no/artikkel/rut ... kneippbrod

Dette er en gammel artikkel, men så absolutt like aktuell nå, om ikke ENDA mere aktuell. Jeg husker den episoden var i media.
Den hendelsen er også nevt i Toftenes dokumentaren, jeg har lest at dette "kneipbrødet" har også andre sett.
ufo skrev:"Scandium" hadde jeg forresten aldri hørt om før Hessdalen fenomen(ene).
Husker dette med Scandium og jeg hadde heller ikke hørt om dette før det ble nevnt i forbindelse med Hessdalen.
Det er et sjeldent og lett metall som blandt annet blir brukt i flyindustrien ( UFO industrien? :alim )
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:
ufo skrev:Kanskje du har en 6 sans "lightwave" ;-)
Det tror jeg, opplever ofte at jeg fanger opp hva folk skal si før de sier det, men jeg mener jeg leste noen tidligere poster fra deg hvor du hadde kjennskap til fly eller har vært pilot, husker ikke helt nå, så kanskje jeg koblet sammen fly+radar.
Kan hende alle har en 6 sans, men at de fleste ikke "åpner døra" for den. De fleste er nok mest opptatt av dagens gjrøremål, hus og heim, karriere osv.

Nei ikke pilot av yrke, kun privatflygning :-) Hadde vel en drøm om å bli yrkespilot, men i ettertid så er jeg glad jeg ikke satset på det. Tror det er en tøff jobb, ikke minst nå for tiden hvor alt skal være så effektivt og hurtig. Går vel på helsa løs for mange yrkespiloter tror jeg.
lightwave skrev:Den hendelsen er også nevt i Toftenes dokumentaren, jeg har lest at dette "kneipbrødet" har også andre sett.
Måtte jo flire av "flygende kneippbrød" :-) men samtidig en god beskrivelse. Ja og Toftenes hadde jo den saken med.

Nå er det flust med måleinstrumenter, kameraer av ymse slag der oppe i dalen, og har vært der i mange mange år, men jammen er det ikke lett å få en forklaring på fenomenet. Det er vel slik som han forskeren sa på TV, at det måtte være folk der oppe i år av gangen. Ingen dum ide'

Jeg strides endel med mine egne tanker rundt UFO fenomenet, da rundt dette OM det kan være besøk fra andre galakser, eller fra andre dimensjoner, eller tilogmed fra fremtiden ? Og til slutt - at det ikke er noen av delene ;-)
Det beste er vel å la ens egen "port" stå på vid gap for alt.
lightwave skrev:Husker dette med Scandium og jeg hadde heller ikke hørt om dette før det ble nevnt i forbindelse med Hessdalen.
Det er et sjeldent og lett metall som blandt annet blir brukt i flyindustrien ( UFO industrien? :alim )
"Scandium" - blir også brukt i UFO industrien". :alim hm.. så det er det de sanker inn der hehe.
Visste ikke at det ble brukt i flyindustrien, så der lærte jeg noe nytt. Tenkte litt "Titan", det er jo godt kjent, og brukes jo i ganske mange industrier, ikke minst innen romfart.
Antall ord: 403
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av lightwave »

ufo skrev:Kan hende alle har en 6 sans, men at de fleste ikke "åpner døra" for den. De fleste er nok mest opptatt av dagens gjrøremål, hus og heim, karriere osv.
Ja det tror jeg, mye stress og fullt opp timeplan for mange ødelegger vel kanskje disse litt vage sansene?
ufo skrev:Nei ikke pilot av yrke, kun privatflygning :-)
Og du så ingen UFO? :)
ufo skrev:Måtte jo flire av "flygende kneippbrød" :-) men samtidig en god beskrivelse. Ja og Toftenes hadde jo den saken med.
Kanskje de er glad i bakevarer :-D
ufo skrev:Nå er det flust med måleinstrumenter, kameraer av ymse slag der oppe i dalen, og har vært der i mange mange år, men jammen er det ikke lett å få en forklaring på fenomenet. Det er vel slik som han forskeren sa på TV, at det måtte være folk der oppe i år av gangen. Ingen dum ide'
Det må vel en langvarig studie for å samle inn nok informasjon for å danne seg et bilde av hva dette kan være, og de har vel sikkert bedre måleutstyr i dag enn da de startet, men for å være helt ærlig så tror jeg ikke, selv om man har bedre utstyr nå, finner ut hvor dette kommer fra, det virker på meg som om fenomenet er i forkant og ikke vil avsløre for mye av seg selv, jeg tror det bare ender med enda mer spørsmål enn svar.
Man har hatt lignende prosjekter andre steder i verden hvor det har vært høy UFO aktivitet uten å ha kommet med noen forklaring og bare sitter igjen med en mengde data.
ufo skrev:Jeg strides endel med mine egne tanker rundt UFO fenomenet, da rundt dette OM det kan være besøk fra andre galakser, eller fra andre dimensjoner, eller tilogmed fra fremtiden ? Og til slutt - at det ikke er noen av delene ;-)
Det beste er vel å la ens egen "port" stå på vid gap for alt.
Jeg er åpen selv og tenker egentlig bare at det er en annen intelligens som står bak, kanskje det er noe som er her i nærheten uten å behøve å komme fra andre planeter, men vi vet jo ikke så da kan man vel spekulere så mye man vil.
Antall ord: 392

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Hessdalen - nye observasjoner

Innlegg av UFO »

lightwave skrev:Og du så ingen UFO? :)
Nei, aldri sett noe UFO fra fly :-)
lightwave skrev:Kanskje de er glad i bakevarer :-D
Ja kanskje det. Da er det bare å vente på en flygende napolionskake :-)
Men fra spøk til litt alvor, det er utrolig mange fasonger på disse objektene som folk observerer over hele verden. Holdt på å si at "Kanskje de har forskjellige modeller", men det er kanskje heller at objektene ikke kommer fra samme sted hvor nå det enn måtte være ? Hjælp hva vi ikke vet/skjønner.
lightwave skrev:Jeg er åpen selv og tenker egentlig bare at det er en annen intelligens som står bak, kanskje det er noe som er her i nærheten uten å behøve å komme fra andre planeter, men vi vet jo ikke så da kan man vel spekulere så mye man vil.
Ja en eller annen intelligens.

Hva med deg, kunne du tenkt deg å treffe på - få en nærkontakt av 3dje grad med disse farkostene ?
Spør du meg - et klart JA uansett utfall. Velger å tro at det ikke er farlig, selv om det er historier om det motsatte. Det måtte jo være det ultimate her i livet, se dette på nært hold, og kanskje også se hva som styrer det hele. AdrenalinKick hadde det nok blitt 8-[
Antall ord: 224
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links