Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerØvelse for å åpne Det Tredje Øye

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

qinqong

Innlegg av qinqong »

Biejjie skrev: Yuck. Det var da veldig til übermensch-holdning. Selvfølgelig skal man advare for ting som kan skade, men hvor ofte ser man folk med ødelagte pinealkjertler og livstruende muskelknuter i panna komme inn på akuttavdelingene? "Oppblåst ego" - jeg har levd i over førti år og har ennå til gode å treffe noen med et sånt et. Dette låter faktisk mer som en slags vi/dem-konstruksjon; i dette tilfelle "den opplyste eliten" kontra "de egoistiske wannabe'ene". Det låter rett og slett som noe Lobsang Rampa kunne ha skrevet.
Du får skuffe deg så mye du ønsker, men du vrir jo dette i en meget merkelig retning ved å hinte om vridde pinealkjertler på akutten.
Da kan du jo likeså gjerne ta en tur innom psykiatriske sykehus rundt om i verden og se hva som egentlig er hovedårsaken til at det er overfylt med menensker som har søkt i det okkulte og innenfor det å tilegne seg krefter som ikke har noe annen hensikt enn å gjøre dem spesielle og muligheten til å være noe.
Hva vet du om egoets tankemønster siden du avfeier det hele som vås?
Jeg syntes det blir litt vanskelig og unødvendig å gå i en dialog da jeg ikke er ute etter noe siste ord her i det hele tatt, men at jeg jo syntes det er imponerende at du trekker frem argumenter som at du er over førti. Hvilken fortrinn gir det, om jeg tør spørre?
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

qinqong skrev:Du får skuffe deg så mye du ønsker, men du vrir jo dette i en meget merkelig retning ved å hinte om vridde pinealkjertler på akutten.
Da kan du jo likeså gjerne ta en tur innom psykiatriske sykehus rundt om i verden og se hva som egentlig er hovedårsaken til at det er overfylt med menensker som har søkt i det okkulte og innenfor det å tilegne seg krefter som ikke har noe annen hensikt enn å gjøre dem spesielle og muligheten til å være noe.
Hva vet du om egoets tankemønster siden du avfeier det hele som vås?
Jeg syntes det blir litt vanskelig og unødvendig å gå i en dialog da jeg ikke er ute etter noe siste ord her i det hele tatt, men at jeg jo syntes det er imponerende at du trekker frem argumenter som at du er over førti. Hvilken fortrinn gir det, om jeg tør spørre?
Det var du selv som skrev om farene ved å åpne det tredje øyet sånn uten videre fordi folk er egoister som drives av begjær, og om jeg ikke husker feil så skrev du også om ubalanserte personer som bruker sitt tredje øye feil. Burde ikke noen også logisk fylle akuttmottagningene om de er så uvitende - du skrev jo selv at de som har svært sterke blokkeringer opplever forferdelige smerter og at musklene i pannen og tinningene svulmer opp. Eller ligger disse egoistene i sengen sin hjemme og lider i stillhet alle som en?
Sjansen for at et menneske med noen år på nakken på denne planeten har møtt nok mennesker til å kunne avgjøre hvorvitt verden er befolket av "oppblåste egoister" regner jeg som ganske stor.
At verdens psykiatriske avdelinger er "overfylt med menensker som har søkt i det okkulte" må være det dummeste jeg har hørt på lenge.
Antall ord: 318
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

javel, ser du skriver det
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

qinqong skrev:javel, ser du skriver det
qinqong skrev:Jeg syntes det blir litt vanskelig og unødvendig å gå i en dialog da jeg ikke er ute etter noe siste ord her i det hele tatt
*plystrer*
Antall ord: 37
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kjell-Einar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 08 Mai 2005 20:24
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør-Trøndelag

Innlegg av Kjell-Einar »

Ehemm...før dere går i clinch helt har jeg et lite personlig spørsmål som jeg gjerne skulle hatt svar på. :roll:

Jeg har i ca ett år nå hatt en slags fysisk reaksjon i panneområdet som med tiden har sentrert seg til sånn omtrent mellom øyenbrynene. Jeg går ut ifra at det er pannechakraet som er i aksjon.

Spesielt når jeg mediterer eller konsentrerer meg begynner det å "trykke" på dette spesielle stedet. Noen ganger ser jeg også en lilla farge eller no slikt???.

Kan dette være at chakraet er åpent og at det er aktivt. Jeg kan ikke akkurat si at jeg har hatt andre opplevelser enn de jeg nå nevnte. Må også nevne at jeg driver med reiki (healing).

Skulle gjerne hatt en forklaring på hvorfor og hva jeg kan forvente meg..

Takk for alle svar.
Antall ord: 145
Jeg er det du er

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

ultima69 skrev:Ehemm...før dere går i clinch helt har jeg et lite personlig spørsmål som jeg gjerne skulle hatt svar på. :roll:
Ingen fare! Det var over en måned siden - vi har nok kommet over det nå. ;)
ultima69 skrev:Jeg har i ca ett år nå hatt en slags fysisk reaksjon i panneområdet som med tiden har sentrert seg til sånn omtrent mellom øyenbrynene. Jeg går ut ifra at det er pannechakraet som er i aksjon.

Spesielt når jeg mediterer eller konsentrerer meg begynner det å "trykke" på dette spesielle stedet. Noen ganger ser jeg også en lilla farge eller no slikt???.

Kan dette være at chakraet er åpent og at det er aktivt. Jeg kan ikke akkurat si at jeg har hatt andre opplevelser enn de jeg nå nevnte. Må også nevne at jeg driver med reiki (healing).

Skulle gjerne hatt en forklaring på hvorfor og hva jeg kan forvente meg..

Takk for alle svar.
Først og fremst vil jeg bare nevne at jeg faktisk blir mer og mer skeptisk til oppfattelsen om at chakraer kan være "åpne" eller "lukkede" (i varierende grad). Jeg tror derimot at de kan være mer eller mindre aktive - uten at jeg ser det som noe mål at alle skal være si eller så mye aktive, ei heller tror jeg at det går an at de er fullstendig inaktive. Det ville vel kunne sammenlignes med å måtte leve uten et av sine mest nødvendige organer, som lungene eller hjertet. De tradisjonelle syv chakraene er jo de største og viktigste av en hel haug slike energipunkter (har aldri sett noen fullstendig oversikt - de minste er jo ikke engang merkbare for oss vanlige dødelige - men kjenner til og forsøker bli kjent med og bruke flere enn disse syv).

Men jeg kjenner igjen det du sier og om øket aktivitet i pannechakraet under meditasjon. Ofte merker jeg det som en svak vind - som om noen blåser meg på pannen, og det kan - som du sier - føles som et trykk der noen ganger, andre ganger får jeg en intens kløe en bra bit innenfor skallebeinet. Det er som om noe rører på seg der inne, snurrer rundt og liksom "kiler meg på hjernen".

Kan ikke si jeg har lagt noe merke til noen spesiell farge i denne sammenhengen, men det skal jeg jammen tenke på neste gang. :)

Har ennå ikke gjort øvelsen jeg siterte i begynnelsen av tråden. Er altfor opptatt med å foreta meg indre reiser med hjelp av denne, og lignende lydstykker.
Antall ord: 440
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

Kjennes ut som om noe samler seg i panna når jeg prøver. men jeg vettsje.
Antall ord: 17
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Biejjie skrev: At verdens psykiatriske avdelinger er "overfylt med menensker som har søkt i det okkulte" må være det dummeste jeg har hørt på lenge.
Ja da må jeg si du har hørt lite dumt, spesielt til å være 40 år. Kjenner du noen med psykiatriske lidelser, vet du om noen som kjenner noen. Se deg rundt og spør... så skal du selv få se hvor stor andel av dem som har vært inne i alternativt miljø i en eller annen form. Om det har vært rådgiving, behandling eller selvutvikling. Men bare se du - så vil du finne ut hvor lite dumt du har hørt i ditt 40 årige liv. Og argumentet med at du er over 40 faller plutselig helt flatt til bakken.

Qiqong - du er 15 år, er det så?

Atmi
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gjest_3

Innlegg av gjest_3 »

Har ennå ikke gjort øvelsen jeg siterte i begynnelsen av tråden. Er altfor opptatt med å foreta meg indre reiser med hjelp av denne, og lignende lydstykker
Oi, den var effektiv. Datt rett ned i Alpha. Må prøves ut mer. :D
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Er det ikke litt dumt å åpne det tredje øye uten å være mentalt forberedt på hva som venter? Er det meningen at en skal åpne det så skjer det når tiden er moden mener jeg. Blir litt skeptisk til sånne hurtigløsningsmetoder til åndelige oppvåkninger. Det er mulig det er kausalt at noen skal lære "the hard way", men de fleste er vel tjent med en gradvis tilvenning av energiene.
Tenker også litt på sånne kurs som kjører full pakke på ei helg. Det er jo ikke sikkert alle tåler å få tre grader Reiki på to dager....Er en litt i ubalanse er det ikke like mosomt å jobbe gjennom renselsesprosessene i kjølvannet...Er nok enig med Atmi og qingong :roll:
Antall ord: 127
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

ultima69 skrev:Ehemm...før dere går i clinch helt har jeg et lite personlig spørsmål som jeg gjerne skulle hatt svar på. :roll:

Jeg har i ca ett år nå hatt en slags fysisk reaksjon i panneområdet som med tiden har sentrert seg til sånn omtrent mellom øyenbrynene. Jeg går ut ifra at det er pannechakraet som er i aksjon.

Spesielt når jeg mediterer eller konsentrerer meg begynner det å "trykke" på dette spesielle stedet. Noen ganger ser jeg også en lilla farge eller no slikt???.

Kan dette være at chakraet er åpent og at det er aktivt. Jeg kan ikke akkurat si at jeg har hatt andre opplevelser enn de jeg nå nevnte. Må også nevne at jeg driver med reiki (healing).

Skulle gjerne hatt en forklaring på hvorfor og hva jeg kan forvente meg..

Takk for alle svar.
Jeg vet ikke hva det er. Jeg ser alltid en (aldeles nydelig) blåfarge og jeg tror nok at det kan linkes til halschakra mitt og kommunikasjon. Jeg sliter nok litt med kommunikasjon m.a.o.
Men dersom du ser riktig farge på riktig chakra skal det vel teoretisk sett være åpent? Så hvis det er indigo du ser, så er det sikkert balanse i dette chakra? Kanskje noen som vet bedre?
:?
Antall ord: 220
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Atmi skrev:
Biejjie skrev:At verdens psykiatriske avdelinger er "overfylt med menensker som har søkt i det okkulte" må være det dummeste jeg har hørt på lenge.
Ja da må jeg si du har hørt lite dumt, spesielt til å være 40 år. Kjenner du noen med psykiatriske lidelser, vet du om noen som kjenner noen. Se deg rundt og spør... så skal du selv få se hvor stor andel av dem som har vært inne i alternativt miljø i en eller annen form. Om det har vært rådgiving, behandling eller selvutvikling. Men bare se du - så vil du finne ut hvor lite dumt du har hørt i ditt 40 årige liv. Og argumentet med at du er over 40 faller plutselig helt flatt til bakken.
Atmi
Ja, jeg kjenner flere som har eller har hatt psykiatriske problemer, men ingen av dem hadde noen interesse for det okkulte eller alternative utenom det vanlige før de ble syke, langt mindre hadde de hatt noen som helst samrøre med noe okkult eller alternativt miljø.

Faren min ble da han drev legemottagning hjemme derimot ofte oppsøkt av mennesker som hadde hatt spesielle opplevelser som de (eller de pårørende) tolket som psykotiske, og som gjorde at de i ettertid oppsøkte okkulte miljøer, gjerne av den alternative, og ofte av den religiøse sorten. Ingen av dem ble sendt videre til noen psykiatrisk utredning, ingen ble medisinerte det jeg vet, og ingen av dem har noen problemer idag (alt dette vet jeg fordi jeg iblant vikarierte for sekretæren hans i feriene).

Jeg kjenner også mange som i forbindelse med sin religiøse praksis holder riter man tryggt kan kalle både alternative og okkulte, men som aldri har satt sin fot hos noen psykolog (annet enn i forbindelse med sin egen utdannelse som psykolog/psykiatriker), langt mindre vært innlagt på noen psykiatrisk avdeling. Dette gjelder blant andre over halve bygda jeg vokste opp i og de fleste i slekten min i utallige generasjoner bakover.

At jeg skulle ha brukt min alder som argument i denne sammenhengen er noe du har funnet på selv. Gå tilbake og les en gang til - det jeg sier er faktisk følgende:
Biejjie skrev:"Oppblåst ego" - jeg har levd i over førti år og har ennå til gode å treffe noen med et sånt et.
Antall ord: 405
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Men her snur du det litt på hodet. Det var ikke snakk om at de som driver med okkulte ting får psykiske problemer. Det var snakk om at de som har psykiske problemer veldig ofte har drevet med okkulte ting.

Hvis du har bred kjennskap til mennesker med psykiske problemer og ikke opplever at mange av disse har drevet med slike ting, da må jeg si at jeg ikke finner det annet enn merkelig. Men, det er sikkert mulig. da må jeg bare si som tidligere, da har du jammen ikke opplevd mye dumt/tåpelig (eller hva ordet var).

Men altså, å snu det andre veien, det blir helt feil og det blir å tillegge folk ytringer som ikke er blitt sagt. I utgangspunktet pleier ikke folk som driver med okkulte ting havne på psykiatrisk. Men det hender likevel ofte i forhold til det faktum at at åndelige, spirituelle og alternative ting skal hjelpe, ikke gjøre deg verre. Og ettersom du er 40 og bruker din fars legepraksis som eksempel så regner meg faktisk med at det er rundt 20 - 30 år siden mange av de erfaringene du prater om. For 20 - 30 år siden var ting totalt annerledes enn i dag. De aller fleste visste ikke hva hverken chakra eller meditasjon er. I dag vet alle det fra de er ganske så unge, og ikke bare det - men det er blitt en motesak også. Og mange gjør det, ikke egentlig for å utvikle seg åndelig, men fordi de er mote å kunne mest mulig innenfor disse tingene. Veldig mange måler sin verdi ut fra om de kan heale, se, gå ut av kroppen, prate med ånder osv. Noe som altså var nesten sjelden for 20 - 30 år siden er i dag noe som "alle" driver med. Og det er en utvikling som har skytt en utrolig fart i løpet av de siste 10 årene - ja de siste 5 årene egentlig.

Og at du argumenterte med at du med noen år på nakken bør ha møtt nok mennesker til ..... for i et annet innlegg å si du i løpet av dine 40 år ikke ... gjør det helt naturlig å se en sammenheng i at du argumenterer med alder. Noe som er forståelig, men akkurat her syns jeg faktisk ikke alderen virker å ha gitt deg særlig erfaring, spesielt ikke ettersom du ikke engang har møtt et oppblåst ego i løpet av denne tiden.

Men du må selvfølgelig mene hva du vil. Jeg vil hevde at til tross for å ikke være helt 40 år så har jeg likevel opplevd en del ting som du ikke har. Og hvis du hører eks. padre, eller hva qinqong forteller så vil du se at der også er flere som har merket seg en stor sammenheng der.

At jeg mistenker deg for å ha hengt deg opp i at Qinqong brukte uttrykk som oppblåst ego - og du ikke vil innrømme å ha sett en ballong med .....`s ego på, og at du tolker overfylt som at institusjoner renner over av folk som alle har drevet med åndelige ting - det tar jeg ikke hensyn til. Det tolker jeg bare som at du i grunn ikke helt prøver å forstå hva han prøver å formidle, men at du heller prøver å finne noe du kan reagere på. Qinqong bruker kraftige salver og ord i sine innlegg, men alle som har lest litt av ham vet det - og det er da naturlig å forholde seg til det når man leser innleggene. Der er ingen reelle problemer med å forstå hva han sier. Med mindre du umiddelbart reagerer på ham som et oppblåst ego og nekter forstå hva han formidler.
Antall ord: 622

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Atmi skrev:Men her snur du det litt på hodet. Det var ikke snakk om at de som driver med okkulte ting får psykiske problemer. Det var snakk om at de som har psykiske problemer veldig ofte har drevet med okkulte ting.
Det er du som mener at det ene har med det andre å gjøre. Skulle da ikke noen som har viss kjennskap til både psykiske lidelser og okkulte miljøer også se på det fra motsatt ståsted? Det burde jo finnes en motsvarende mengde mennesker i de okkulte miljøene som utviklet sine psykiske lidelser der, synes du ikke?
Atmi skrev:Hvis du har bred kjennskap til mennesker med psykiske problemer og ikke opplever at mange av disse har drevet med slike ting, da må jeg si at jeg ikke finner det annet enn merkelig. Men, det er sikkert mulig. da må jeg bare si som tidligere, da har du jammen ikke opplevd mye dumt/tåpelig (eller hva ordet var).
Jeg vet ikke hvordan det forholder seg i din verden, men i min bruker ikke ting som generell stress (såkalte sosiale årsaker), voldtekt, barndomstraumaer, og ikke minst genetisk disposisjon regnes som tilhørende okkulte miljøer. Det har i de fleste tilfellene jeg kjenner til vært slike ting som har vært den utløsende faktoren, ikke noen søken etter okkult kunskap.

Om du vil vite mer om mulige utløsere og årsaker til psykiatriske lidelser utover de jeg nevner her henviser jeg til Google.
Atmi skrev:Men altså, å snu det andre veien, det blir helt feil og det blir å tillegge folk ytringer som ikke er blitt sagt. I utgangspunktet pleier ikke folk som driver med okkulte ting havne på psykiatrisk. Men det hender likevel ofte i forhold til det faktum at at åndelige, spirituelle og alternative ting skal hjelpe, ikke gjøre deg verre. Og ettersom du er 40 og bruker din fars legepraksis som eksempel så regner meg faktisk med at det er rundt 20 - 30 år siden mange av de erfaringene du prater om. For 20 - 30 år siden var ting totalt annerledes enn i dag. De aller fleste visste ikke hva hverken chakra eller meditasjon er. I dag vet alle det fra de er ganske så unge, og ikke bare det - men det er blitt en motesak også. Og mange gjør det, ikke egentlig for å utvikle seg åndelig, men fordi de er mote å kunne mest mulig innenfor disse tingene. Veldig mange måler sin verdi ut fra om de kan heale, se, gå ut av kroppen, prate med ånder osv. Noe som altså var nesten sjelden for 20 - 30 år siden er i dag noe som "alle" driver med. Og det er en utvikling som har skytt en utrolig fart i løpet av de siste 10 årene - ja de siste 5 årene egentlig.
Hvor jeg har tillagt "folk ytringer som ikke er blitt sagt", vet jeg ikke. Jeg har det ikke med å legge ord i munnen på andre. Det er hele tiden snakk om mine egne erfaringer som tilhørende en kultur som godt kan kalles alternativ og okkult i og med at den tilhører en minoritet og er svært lite kjent blant allmenheten. Dette finner jeg temmelig relativt i sammenhengen.

Kan du henvise til stedet hvor jeg skriver at mine erfaringer i henhold til min fars legepraksis foregikk for 20-30 år siden? Eller tillegger du meg "yttringer som ikke er blitt sagt"?

Hva resten av dette stykket har å gjøre med psykiatriske lidelser å gjøre, vet jeg ikke. Interessen for det såkalt alternative er like stor her i landet som i Norge og ellers i vestverden, og jeg tror neppe at de erfaringer som utløser psykiske lidelser er særlig annerledes i Norge enn her.
Atmi skrev:Og at du argumenterte med at du med noen år på nakken bør ha møtt nok mennesker til ..... for i et annet innlegg å si du i løpet av dine 40 år ikke ... gjør det helt naturlig å se en sammenheng i at du argumenterer med alder. Noe som er forståelig, men akkurat her syns jeg faktisk ikke alderen virker å ha gitt deg særlig erfaring, spesielt ikke ettersom du ikke engang har møtt et oppblåst ego i løpet av denne tiden.
Men du må selvfølgelig mene hva du vil. Jeg vil hevde at til tross for å ikke være helt 40 år så har jeg likevel opplevd en del ting som du ikke har. Og hvis du hører eks. padre, eller hva qinqong forteller så vil du se at der også er flere som har merket seg en stor sammenheng der.
Siden du fritt tolker og bruker det jeg skriver mot meg, tolker jeg dette som at du mener at din erfaring er "riktigere" fordi den er annerledes enn min.
Atmi skrev:At jeg mistenker deg for å ha hengt deg opp i at Qinqong brukte uttrykk som oppblåst ego - og du ikke vil innrømme å ha sett en ballong med .....`s ego på, og at du tolker overfylt som at institusjoner renner over av folk som alle har drevet med åndelige ting - det tar jeg ikke hensyn til. Det tolker jeg bare som at du i grunn ikke helt prøver å forstå hva han prøver å formidle, men at du heller prøver å finne noe du kan reagere på. Qinqong bruker kraftige salver og ord i sine innlegg, men alle som har lest litt av ham vet det - og det er da naturlig å forholde seg til det når man leser innleggene. Der er ingen reelle problemer med å forstå hva han sier. Med mindre du umiddelbart reagerer på ham som et oppblåst ego og nekter forstå hva han formidler.
Du beskylder meg for å legge ord i munnen på folk, og siden bruker du dine mistanker som argument?!?

Kan også nevne at jeg ikke bryr meg om hvordan Qinqong uttrykker seg annetsteds, det er ikke relevant for saken - uansett om jeg kjenner til hans/hennes uttrykksmåte eller ikke. Hva jeg har reagert på er holdningen h*n la for dagen i denne tråden og utsagnet om at - og jeg siterer "psykiatriske sykehus rundt om i verden [...] er overfylt med menensker som har søkt i det okkulte [...]". "Overfyllt" betyr i mine ører "nesten hele hurven" eller i det minste "utrolig mange", ikke "en og annen" eller "noen få". Om Qinqong overdrev så forferdelig, hvilken betydelse har da hans advarsler? Er de ekstreme overdrivelser også?

Hadde det ikke vært mer nærliggende å forklare hva som ble ment med det som ble sagt istedet for å pirke på min reaksjon? Det er jo tydelig at dere (eller i alle fall du) mener at jeg har missforstått tingene noe alldeles forferdelig.

Og forresten, om du mener at jeg bør reagere annerledes på ting som sies, og at jeg bør tolke ting på en annen måte, hva gjør ikke det deg til...?
Antall ord: 1173
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Ja Beije, du får tolke det som du vil.

Atmi
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links