Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserNostradamus effekten (History)

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Morris »

https://ourlady3.tripod.com/completeNostradamus.htm
Kommentarene er egentlig verst, men også mye feil fra originaltekst. Dårlig forståelse av mytologiske uttrykk osv. Arethusa (1.87) har ingenting med USA å gjøre, men til sammenligning er det gresk mytologi, et sagn som blir virkeliggjort.
https://snl.no/Arethusa
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Terra »

Morris skrev: 25 Nov 2022 15:35 Hmmm... Trodde det siste innlegget ble slettet da jeg trykket på sletteknappen da det ikke ble slik jeg stilte det opp etter jeg limte det inn. Men en får jo noe ut av dette likevel, den første kolonnen (M) står for månekalender, og G for den Gregorianske. Jeg hadde mellomrom på kolonnene, men det ble borte da jeg limte det inn.
Her er en link til et komplett sett med profetier, men utgaven er nok ikke fra originalversjonen, tror ikke den finnes på nettet. Men hvis noen vil ha riktig ordlyd, kan jeg ordne det. Skriv ned Quatrain og vers nr. (Eks.: Q 2.10)
Denne utgaven ser ikke så ille ut, men noe tekst kan være annerledes uten at jeg har sjekket godt nok.
https://www.sacred-texts.com/nos/mrg/index.htm / jeg får opp norsk tekst på denne ved å klikke på oversettelse.
Du kan jo prøve å legge det inn en gang til og si hva du eventuelt vil ha slettet? Det er bare å si fra til meg i så fall så ordner jeg det ;-)
Antall ord: 191
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Morris »

Terra skrev: 25 Nov 2022 19:20
Du kan jo prøve å legge det inn en gang til og si hva du eventuelt vil ha slettet? Det er bare å si fra til meg i så fall så ordner jeg det ;-)
Takk for det Terra! Det var egentlig hele innlegget jeg slettet siden oppsettet ikke ble slik jeg formet det på kladden. Men det er jo forståelig slik det står også, så vi lar det være. Det tar litt for lang tid å skrive det inn på nytt, og programmet her inne godtar visst ikke loddrette kolonner med avstand i mellom kolonnene, men skyver de sammen mot venstre marg. Forskjellen er bare at tydeligheten ble mer borte og mer lik en quis... :davardasom
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Terra »

Morris skrev: 25 Nov 2022 20:57
Terra skrev: 25 Nov 2022 19:20
Du kan jo prøve å legge det inn en gang til og si hva du eventuelt vil ha slettet? Det er bare å si fra til meg i så fall så ordner jeg det ;-)
Takk for det Terra! Det var egentlig hele innlegget jeg slettet siden oppsettet ikke ble slik jeg formet det på kladden. Men det er jo forståelig slik det står også, så vi lar det være. Det tar litt for lang tid å skrive det inn på nytt, og programmet her inne godtar visst ikke loddrette kolonner med avstand i mellom kolonnene, men skyver de sammen mot venstre marg. Forskjellen er bare at tydeligheten ble mer borte og mer lik en quis... :davardasom
Den er grei ;-)
Men du har jo gjort en kjempejobb her da, det må jeg si! :-)
Antall ord: 146
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Asbjørn »

Jeg hadde mellomrom på kolonnene, men det ble borte da jeg limte det inn.
Vi har en mulighet for mellomrom, nemlig sp2, sp4, sp8, sp16 og sp32 i klammer

Det gjør at teksten          kan ha 8 mellomrom
eller den kan ha 3    mellomrom
eller vi kan ha 16                 + 4     mellomrom
Ved å legge til en enkel mellomromm mellom disse, har vi da 3, 5, osv.

Kode: Velg alle

Det gjør at teksten [sp8][/sp8] kan ha 8 mellomrom 
eller den kan ha 3 [sp2][/sp2] mellomrom 
eller vi kan ha 16 [sp16][/sp16]+ 4[sp4][/sp4] mellomrom
Ved å legge til en enkel mellomromm mellom disse, har vi da 3, 5, osv.
A
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Morris »

Takk Asbjørn!
Der lærte jeg    noe nytt! Så var det å huske det da! :-)
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Morris »

Terra skrev: 25 Nov 2022 21:21 Den er grei
Men du har jo gjort en kjempejobb her da, det må jeg si!
Takk for det! Ja, jeg har liksom hatt dette som en hobby og en oppgave som er gitt til meg. Da originalversjonen kom ble det en stor oppgave å løse innholdet slik at man kunne se at alt henger sammen som en lang fortelling. Utfordringen ble å sortere ut nøkkelord i setningene i alfabetisk rekkefølge samt en nedtegning hvor jeg kunne finne igjen nøkkelordene.
Da jeg prøvde ut systemet ble det veldig vellykket.

Jeg kunne følge et "ekteskap" som ble inngått fra begynnelse til slutt gjennom mangfoldige vers, noe som sa meg at jeg var på rett spor. Det begynte med en fyrste som hadde ektet en kvinne og var overrasket over det guddommelige ondet. I samme vers var Rådet også med, (i 1.88) og skjønte da at det var samme råd som omtales i Jes.9.6. Så her startet jakten på sammenhengene, og fant forlovelsen i 8.25. Og 10.17 finner jeg at denne kvinnen er blitt dronning og har fått en hevelse i magen og bryllupet må derfor få fortgang og bryllupet blir forbeholdt Germaneren. - I 10.52 foregår bryllupet i Antwerpen, og i 10.55 feirer de det ulykkelige bryllupet i stor glede, men avslutningen blir ulykkelig, noe som også fremgår i 1.88.

Ektemann og moren vil forakte svigerdatteren, og Phybe (dvs Månen er snart død. - Dette er ikke noe vanlig bryllup, men kontrakter og kontraktsbrudd i kamuflert form. Germaneren har jeg truffet på flere ganger. I 1.61 er han nevnt som svaberen, som er et annet ord for germaner, og som ny embetsmann frarøver den ynkelige, ulykkelige republikk fra det ulykksvangere eksil deres store kontrakt.

Så jeg begynner å få taket på dette her, men stort sett for min egen glede. :-)
Antall ord: 326

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Asbjørn »

Morris skrev: 25 Nov 2022 23:08 Da jeg prøvde ut systemet ble det veldig vellykket.
Kjempejobb, bare det å finne UT av systemet, jeg hadde nok ikke hatt den tålmodigheten,
men - er interessen der, så er det utrolig hva man klarer å få til !! :)

Asbjørn
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Nostradamus effekten (History)

Innlegg av Morris »

Asbjørn skrev: 26 Nov 2022 00:31
Morris skrev: 25 Nov 2022 23:08 Da jeg prøvde ut systemet ble det veldig vellykket.
Kjempejobb, bare det å finne UT av systemet, jeg hadde nok ikke hatt den tålmodigheten,
men - er interessen der, så er det utrolig hva man klarer å få til !! :)

Asbjørn
Ja, jeg har forbrukt mye tid på dette, men systemet kom egentlig av seg selv ettersom jeg opplevde å støte på flere av de samme tingene etter som jeg leste, så jeg begynte å tenke på det arbeidet som er nedlagt i Bibelen med alfabetisk ordliste. Jeg prøvde ut det samme systemet der også, med bare den forskjellen at der var alt arbeidet ferdig og det fungerer på samme måte der også. Fellesnevner for dem begge er at de ikke er skrevet eller satt sammen i sammenheng.
Men jeg skal ikke nekte for at ved å finne ut en mer riktig forståelse av tekstene også kan være sensitive og skadelig, men når det ligger så pass langt frem i tid, er det mer behagelig å tenke på.
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links