Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerHva tenker dere om dette??

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Hva tenker dere om dette??

Innlegg av g.r.y »

Her presenteres muligheten for at bevisstheter/sjeler kan deles inn i kategoriene jordbundne og interplanetariske, og jeg ble veldig nysgjerrig på 'Parra-folkets' tanker/reaksjoner på dette her...

(Beklageligvis har eieren av en eller annen grunn sperret muligheten for å se videoen fra andre sider enn YouTube)

https://www.youtube.com/watch?v=Lu2-MosG5p0


For min egen del, var det mer selve konseptet med at bevissthetene ikke nødvendigvis er bundet til denne planeten enn detaljene, da dette faktisk vil innebære 'the missing link' på et par sentrale områder; 1) Hvordan det kan ha seg at antallet bevisstheter har økt i hastigheter i løpet av de 250 mill år som har gått siden 'wipe-out'en som endte dinosauræraen, for med det å rydde veien for pattedyrenes dominans. Etter sigende, skal jo dinosaurene vært utstyrt med så små hjerner i forhold til kroppsstørrelsen at de kun har levd på instinkter, og derav ikke kan ha vært sin egen eksistens bevisst, hvilket per. def. skal være der bevisstheten oppstår i sin enkleste form..
Nå er det jo i og for seg den biologiske prosessen fra den kjønnede formering oppsto til den bevisstheten som innehas av de mest avanserte pattedyrene (oss innkludert, obviously) blitt vitenskapelig utredet. Men jeg har liksom aldri klart å forsone meg med at det som begynte med en bitteliten mus for 'bare' 250 mill år siden (dette er faktisk svært kort tid i et kosmisk perspektiv) som var blant de 7-8% overlevende arter, skal ha klart å 'skape' det bevissthetsnivået vi finner hos dagens artsmangfold KUN igjennom de mutasjonene som ligger bak dette mangfoldet..
Jeg mener.. Bevissthet er jo et fenomen forskerne til dags dato i bunn og grunn ikke har peiling på hva faktisk ER for noe/består av..
2) Hvordan 'åndeverdenen' kan la seg kombinere med det faktum at det kun er et tidsspm. før planeten jorden vil gå på nok en smell som innebærer en tilsvarende utskiftning av dagens livsformer, -før planetens beboelige dager er passé for godt.
Antall ord: 348
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Hva tenker dere om dette??

Innlegg av Asbjørn »

Antall sjeler er mye større enn vi tror , tror jeg.
Tross alt, jorda er kun en enkelt planet av milliarder på milliarder av planeter.
Når vi ser på det vi vet om universet idag, så er det milliarder av galakser,
noen steder vi ser, er stjernene vi ser galakser, og når vi vet at vi bare ser en liten del av det totale universet, så ...
Man lurer på om det er liv på andre planeter, og er det det, trenger vel også dette livet sjeler.
Sjeler er utenfor tid og rom, noe som gjør at de kan "planethoppe" i hele universet, og det tar ikke tid å forflytte seg.
Vi har altså uendelig med "spillebrett" for sjelene,
og antall sjeler vil variere etter hvor mange "brikker" ( altså liv) vi har på den enkelte planet.
Vi skal og huske på at mange sjeler også er på andre siden, som kraftdyr, Hjelpere, Engler, og vi har og vesen her på jord, som på en måte er i en annen dimensjon enn vi ("småfolk"), disse trenger og sjeler.
Det samme med planter, og mindre skapninger, til og med bakterier og virus,
de er ikke bevisste slik vi er, men jeg ser ingen grunn til at også disse har en form for sjel.

Videoen viser noen teorier om hvordan sjeler er , og er "satt i system", men
vi VET IKKE hva som faktisk er rett.
Det hele kan være mye enklere, men og mye mer komplisert enn hva vi tror.

A
Antall ord: 253

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !