Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenKan jeg bestemme hvor jeg vil sveve???

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Kan fortelle om en gang for noen år tilbake, da jeg hadde en uko.
Jeg (våknet) utenfor døren til min søster som bodde ca.1km unna.
Jeg gikk rett gjennom ytterdøren og inni gangen og så på stuen.
Det rareste er at min søster hørte det gikk i gangen. Det fortalte hun
dagen etter. Hun trodde det spøkte.
Etter å ha lest mange fortellinger her inne, tror jeg det er mange
forskjellige astralplan en kan havne på.
Spennende ihvertfall..
Antall ord: 85
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

Hvordan veit man at det ikke bare er sin egen fantasi?
Antall ord: 11
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Shikaru~ skrev:Hvordan veit man at det ikke bare er sin egen fantasi?
Det vet man ikke. Derfor tror jeg at 99%, kanskje 100% av såkalte Ukoer er lucide drømmer. Jeg har opplevd mye på det planet og jeg har klare bevis på at man ikke er ute av kroppen. Faktisk blir jeg irritert når folk kaller det ut av kroppen opplevelse. Personlig så sa jeg til meg sjøl etter de første erfaringene mine at, dette er ikke UKO før jeg har bevist det og etter det har alle bevis indikert at man ikke er ute av kroppen.

Man MÅ se noe ekte for at det skal være ut av kroppen opplevelse. I lucide drømmer kontrollerer man drømmene og man kan gjøre absolutt alt, reise hvor som helt til hvilket tid. Det er kun en reise i hjernen.

Jeg tror nok UKO kan eksistere men foreløpig er det ingenting av mine egne erfaringer, eller hva jeg har lest om andres erfaringer som tyder på at det ikke er en lucid drøm.
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Heia skrev:Jeg er litt enig med wiz.
Vi har jo et høyere selv "på den andre siden" bestandig (selv om jeg ikke tror det er en annen side i fysisk forstand). Hva om bevisstheten vår "skifter" fra det vanlige fokuset, d.v.s. den vanlige 4.dimensjonale oppfattelsen til den 7- dimensjonale som vårt høyere selv har? Sagt på en annen måte; hva om det bare er vårt høyere selv som er på tur og vi oppfatter dette "bevisst"? Tror jeg har luftet dette før? :lol:
Den teorien liker jeg. Da åpner det seg mange muligheter. Absolutt mulig. Innen okkultisme snakker man om 4 kropper. Fysisk, mental, astral og en til som jeg ikke husker, følelsesmessig tror jeg. Da kan det også være en sjans for at jeg også har hatt uko.

En liten ting som tyder på det er at det tar lenger tid å reise fra Drammen til tiden dinosaurene eksisterte enn det tar fra Drammen til hvor som helt på jorden. I tillegg har jeg sett dyr ol som jeg ikke har sett før. Det er interessant, men så var det det med fantasien da. Siden man på det planet kan skape hva som helst, selv nakne fine dame så er det en mulighet for at alt sitter dypt inne i underbevisstheten eller at fantasien løper løpsk med bilder.


Ja, jeg har skapt mange fine damen i mine lucide drømmer. Det er genialt. Ikke noe spandering eller sjekketriks.
Antall ord: 254

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

Har hatt et par lucid drømmer, og jeg må si at det er ganske morsomt. hoppa som de gjør i matrix, og var ekspert i martial art :P
Antall ord: 29
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

Tom_33 wth er det i avataren din? :P
Antall ord: 8
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

vinkel

Innlegg av Tachiko »

Da vil jeg se jorden fra en annen vinkel 8)
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

>wiz skrev:
Heia skrev:Jeg er litt enig med wiz.
Vi har jo et høyere selv "på den andre siden" bestandig (selv om jeg ikke tror det er en annen side i fysisk forstand). Hva om bevisstheten vår "skifter" fra det vanlige fokuset, d.v.s. den vanlige 4.dimensjonale oppfattelsen til den 7- dimensjonale som vårt høyere selv har? Sagt på en annen måte; hva om det bare er vårt høyere selv som er på tur og vi oppfatter dette "bevisst"? Tror jeg har luftet dette før? :lol:
Den teorien liker jeg. Da åpner det seg mange muligheter. Absolutt mulig. Innen okkultisme snakker man om 4 kropper. Fysisk, mental, astral og en til som jeg ikke husker, følelsesmessig tror jeg. Da kan det også være en sjans for at jeg også har hatt uko.

En liten ting som tyder på det er at det tar lenger tid å reise fra Drammen til tiden dinosaurene eksisterte enn det tar fra Drammen til hvor som helt på jorden. I tillegg har jeg sett dyr ol som jeg ikke har sett før. Det er interessant, men så var det det med fantasien da. Siden man på det planet kan skape hva som helst, selv nakne fine dame så er det en mulighet for at alt sitter dypt inne i underbevisstheten eller at fantasien løper løpsk med bilder.


Ja, jeg har skapt mange fine damen i mine lucide drømmer. Det er genialt. Ikke noe spandering eller sjekketriks.
Kan du skape noe som ikke er basert på ideer om andre vesener e.l. så er det ganske stor sannsynlighet for at du er på et annet plan. Vår fantasi er jo stort sett begrenset til de uttrykksformer vi kjenner og klarer ikke å skape noe som ikke likner eller ikke er en miks av noe vi kjenner fra før. Tror ihvertfall ikke at det går an. :roll: :lol:
Antall ord: 326
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Poeten skrev:
Øvelse gjør mester. De aller fleste har ikke så stor kontroll på det heller. Jeg blir veldig skeptisk når folk forteller om fantastiske reiser som de har 100% kontroll på. Jeg har hatt kanskje 20-25 astralreiser/ lucid drøm og sliter fortsatt med å få kontroll over sansene.

Da snakker jeg om folk som en nybegynnere altså. Da tror jeg heller det er snakk om en bevisst drøm ikke astralreise!


enklelte får slike ting fortere enn andre og! men, kanskje... kanskje. :wink:
Ja, men når jeg leser her inne på hva folk beskriver som astralreise så er det det samme som jeg opplever under bevisst drøm. Det er ikke så krevende å mestre.
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links