Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnasjon trokke det

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Unnskyld, jeg klarer ikke alltid å følge deg grammatikalsk, hva er det du egentlig snakker om nå?

Jeg har ikke sagt at noe har skjedd før i en annen dimensjon, men at alt skjer samtidig. Bare at i denne dimensjonen av oss, må vi kronologisere hendelsene lineært fordi vi er begrenset av en firedimensjonal tankekapasitet. Er vi ikke intredimensjonale, da? Det handler bare om hvordan sinnet vårt tolker omgivelser og begivenheter. Alle valgene ligger i de samme impulsene som skjer nå, derfor kan ikke fremtiden spikres. Når du sier at det vi ser her i 4D er det første vi ser, er du begrenset av den lineære illusjonen, da, er du ikke? Vi ser alt samtidig, men denne dimensjonen av oss (i kroppen vår) oppfatter det ikke slik. Det er det jeg prøver å si. Dette er velkjent innen New Age litteratur som har versert de siste 15-20 årene.
Hva er så dine kilder?
Antall ord: 162
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

For fem år siden ble det vel kjent at ting er ikke altid fire dimensjonale men noen ting er fem dimensjonale.

Men ting kan ikke skje i en anne dimensjon som du får en dejavu følese av.. Og du sier at livet ikke er spikra, da kan du forklare meg hvorfor du ender tibake til de samme to rettningene og gå gjennom hele livet vist di ikke velger riktig med en gang. Men det som er, hvordan skal du kunne vite hva som er riktig
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Re: Reinkarnasjon trokke det

Innlegg av snuppedilla »

Dragonheart skrev:Reinkarnasjon er umulig. en opp levelse av et tidligere liv er umulig siden du lever kun en gang her på jorden før du reiser videre.

Jeg tror på det paranormale og er forsker og jeger innen dette men reinkarnasjon er en ting som ikke kan forekomme noen gang det at dere kjenner menesker dere aldrig har møtt eller ser en ting dere mener dere har sett før uansett om dere har vert der eller ikke kalles spådommer at du ser at du vil møte dem eller se det du ser. Derfor kan det virke som om du har levd en gang før
din formening er basert utifra kristendommen syn på livssyklusen.. en gang og kun en gang.... og når du først nevner at du er forsker.. har du tatt noen utdannelse i dette som kvalifiserer deg til å være en forsker? en seriøs sådan? jeg synes å ane noe ungt og fortsatt må fylles på med kunnskap og ikke minst formulere seg på en langt mer akademisk og seriøs måte.. en forsker legger ikke ut en påstand, men resultater av en forskning som igjen kan bygges på videre med senere forskning...

og når forskeren fremlegger sitt resultat vil dette resultatet være så forberedt at det fint kan undersøkes grundige av kritiske øyne og motresultater noe du med dine utalelser ikke akkurat viser at så er...

få deg noen år på rompa he he.. så kan vi diskutere ;)
Antall ord: 254
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

hengt deg opp med hakk i platen les videre hva som er skrevet
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Dragonheart skrev:hengt deg opp med hakk i platen les videre hva som er skrevet
si si... sier du det...
Antall ord: 20
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Dragonheart skrev:For fem år siden ble det vel kjent at ting er ikke altid fire dimensjonale men noen ting er fem dimensjonale.

Men ting kan ikke skje i en anne dimensjon som du får en dejavu følese av.. Og du sier at livet ikke er spikra, da kan du forklare meg hvorfor du ender tibake til de samme to rettningene og gå gjennom hele livet vist di ikke velger riktig med en gang. Men det som er, hvordan skal du kunne vite hva som er riktig
Jeg forstår ikke hva du mener med å velge riktig/ feil....er det noen fasit overhodet? Vår jobb er å leve på jorda, hvor mange ganger er ikke poenget, men summen av hva hvert menneske oppnår med det livet de lever, eller hva?

Du henviser til Kaluza-Kleindimensjonen som den femte, ikkesant? Når du først er inne i denne type teori, så vet du vel at det regnes å være minst 6 dimensjoner til? :wink:
Antall ord: 166
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

oki??? kalusa har jeg ikke hørt om. Men vist du tenker deg at du er i verdensrommet men vet ikke hvor, så må du ha 4 pungter som orienterin av hvor du er og et pungt som viser rettning dit du skal. Derav 5 dimensjoner.
Men vist du skal kun finne ut hvor du er trenger du ikke mere enn 4 pungter for og fastslå hvor du er.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Dragonheart skrev:oki??? kalusa har jeg ikke hørt om. Men vist du tenker deg at du er i verdensrommet men vet ikke hvor, så må du ha 4 pungter som orienterin av hvor du er og et pungt som viser rettning dit du skal. Derav 5 dimensjoner.
Men vist du skal kun finne ut hvor du er trenger du ikke mere enn 4 pungter for og fastslå hvor du er.
Du snakker nå om at den femte dimensjonen sørger for at retningen er lineær?
For den femte dimensjonen eksisterer jo i hvert punkt. D.v.s. i hvert av de fire andre punktene.
Kaluza-Klein teori er den teorien som jobber med TOE utover fem dimensjoner.
Kaluza postulerte eksistensen av 5. dim. i 1919 og Klein påviste den i 1926. Så dette er snart 100 år gammel teori.
Antall ord: 142
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

Mine påstander som dere kaller det kommer fra første hånds viten og matematiske beregnelser,
Mattematikkere har tatt opp skjangsen for reinkarnasjon i mattematiske beregnelser.

I denne beregnelsen la de inn hvor mange tros rettninger som handler om reinkarnasjon og hvor mange som ikke gjorde det som heller handlet om reise til *den andre siden* som det kalles.

Reinkarnasjons teorien fikk større skjangse en koranen fikk i et tidligere regnestykke.
Men sannsyneligheten for at reinkarnasjon var så liten at den ikke var vert og utforske nermere av vitenskapen.
Reinkarnasjon fikk 10% av 100 %
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Dragonheart skrev:Mine påstander som dere kaller det kommer fra første hånds viten og matematiske beregnelser,
Mattematikkere har tatt opp skjangsen for reinkarnasjon i mattematiske beregnelser.

I denne beregnelsen la de inn hvor mange tros rettninger som handler om reinkarnasjon og hvor mange som ikke gjorde det som heller handlet om reise til *den andre siden* som det kalles.

Reinkarnasjons teorien fikk større skjangse en koranen fikk i et tidligere regnestykke.
Men sannsyneligheten for at reinkarnasjon var så liten at den ikke var vert og utforske nermere av vitenskapen.
Reinkarnasjon fikk 10% av 100 %
enkelte matematiske formler er fortsatt i utvikling og kanksje er det matte i alt, men å legge til grunn et regnestykke for sannsynligheten for at reinkarnasjon er mulig eller ikke se det... det er faktisk å utelukke variabelen som tilsier at det kan hende og det mattestykke tar utgangspunkt i eksisterende tro og dermed utelukker det kanskje ting vi enda ikke har forsket på like lenge som gravitasjonen på jorda

for å si det sånn sannsynlighetsregning kan fortelle meg mye om sjangsen for å få Yatzi med seksere i alle terningen, men likevel er hvert kast ufortsigbart.... dessverre men jeg baserer ikke min tro på reinkarnasjon med bakgrunn i en formel som skal liksom fortelle meg om sjangsene for reinkarnasjon...
Antall ord: 215
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

sant det
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Innenfor feltet matematikk har vi dessuten formler som vi ikke vet hva kan brukes til ennå....som f.eks. innen topologisk k-teori :roll:

Hvem vet hva som skjuler seg i denne vidunderlige nye verden?

Jeg synes ikke den stokastiske modellen de brukte her var veldig overbevisende, jeg. Minner litt om den klassiske "er helvete eksoterm?"-historien.
Kanskje jeg kan komme med noe bedre om et par år? :lol:
Antall ord: 67
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

vi mennesker har levd i milioner av år og enda ikke oppfattet et enkelt spørsmål. Hva er meningen med livet, og tro meg jeg har hørt mange forskjellige synpungter og versjoner og svar, men ingen av dem er logiske.

Oki min utregning av verdensrom reiser er kanskje ikke helt forståelig, men er det en ting jeg har lert er det at dimensjoner kan man ikke fastsette hvor mange det er. Jeg tok en utregnelse av hvor mange dimensjoner det er i 1997 og fant ut at logisk og matematisk sett kunne vere så mange som førti, men når jeg prøvde samme omregningen igjen nå fant jeg ut at det kunne vere så mange som 2445 dimensjoner, så ettervert som vi finner ut at det er en dimensjon så dukker 10 til opp
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links