Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnasjon trokke det

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Borte..

Innlegg av Borte.. »

Dragonheart skrev:Reinkarnasjon er umulig grunnet at jeg har vert der menesker ender opp etter sin død.

Men det er ikke akkurat de faktaene dere ønsker.

Det som skjer etter du er død er at du reiser videre til ett nytt sted, hvor du blir til dommensdag. På det stedet skal du enten kjemper du med det gode eller mot det gode.

Noen her på jorden, Eksakt 5 stykker har fått et kall fra voktere i denne verdenen om og bli ledere over hærene. De er helt uvitende om hva som kommer til og skje i dems liv til vokern kommer for og trene han opp. mens de lever her på jorden er de parapsykologer og forsker veldig mye innen dette feltet.
Derfor vet jeg det meste
Beklager. Men noe forsker tror jeg ikke at du er. Får ikke den følelsen av det heller. Måten du legger frem dine "bevis" på det ene og det andre er så og si veldig tynt. Er du forsker i den forstand at du er det på et profesjonelt plan, eller sitter du med bøker som du leser, for å så komme med dine meninger????
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

sonjaera skrev:Hvordan forklarer man da regresjon? Fantaserer de menneskene som har hatt glimt av såkalte tidligere liv? Hvorfor stemmer da disse fantasiene med virkeligheten?
Slik jeg ser på det er dette teoretisk mulig uten reinkarnasjon. Vi er vel alle enige om at det eksisterer en overordnet spirituell enhet og at vi på et vis er knyttet åndelig til denne. Denne enheten vil i såfall romme all "info" om historien og mulig også framtiden da den, slik jeg ser det, ikke er knyttet opp imot tid. Kan det ikke da være mulig at glimtene under hypnose eller i transe eller de som "klarsynte" har bare er bruddstykker fra denne kollektive "hukommelsen" og derfor kan være vilkårlig hentet fra et hvilket som helst liv??

Bare en tanke... *S*
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Eller hvilken som helst person, for den saks skyld...
Antall ord: 9
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Heia skrev:Eller hvilken som helst person, for den saks skyld...
...til en hvilken som helst tid...på et hvilket som helst sted.. *S*
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ja, ikke sant?
Jeg tror ikke vi kommer nærmere noen som helst løsning :lol:
Antall ord: 15
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Heia skrev:Ja, ikke sant?
Jeg tror ikke vi kommer nærmere noen som helst løsning :lol:
Håper ikke det...da blir Jov arbeidsledig!! ;-)
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Er det ikke nok med å høre på de virkelig seriøse mediumene som vet mest om dette en alle andre????
Marion Dampier Jean sier at det finnes liv etter døden, som betyr at reinkarnasjon finnes. Tror også at det er veldig sannsynlig for at vi kommer tilbake til jorden også.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Vermilion Oriol skrev:Er det ikke nok med å høre på de virkelig seriøse mediumene som vet mest om dette en alle andre????
Marion Dampier Jean sier at det finnes liv etter døden, som betyr at reinkarnasjon finnes. Tror også at det er veldig sannsynlig for at vi kommer tilbake til jorden også.
Sier hvem?? Mediene selv? *s*

Lov og viktig å tenke litt rundt dette selv også...
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Tom_33 skrev:
Vermilion Oriol skrev:Er det ikke nok med å høre på de virkelig seriøse mediumene som vet mest om dette en alle andre????
Marion Dampier Jean sier at det finnes liv etter døden, som betyr at reinkarnasjon finnes. Tror også at det er veldig sannsynlig for at vi kommer tilbake til jorden også.
Sier hvem?? Mediene selv? *s*

Lov og viktig å tenke litt rundt dette selv også...
Men de har erfaring med dette. De snakker med ånder hver dag. Hvor mye informasjon tror du ikke at de sitter med da???
Jeg pleier å gå etter det som jeg tror er mest fornuftig. Selv om jeg i alle år står fast på at det går an, og at det finnes reinkarnasjon. Men når mennesker som Marion deler litt av den infoen med oss andre, så er det klart at det forsterker også da min tro. Men at når de har bevist så mange ganger at de er ekte, så er det vanskelig å la være å tenke på at mye av det de sier er fornuftig og at det kan stemme.
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Vermilion Oriol skrev:
Tom_33 skrev:
Vermilion Oriol skrev:Er det ikke nok med å høre på de virkelig seriøse mediumene som vet mest om dette en alle andre????
Marion Dampier Jean sier at det finnes liv etter døden, som betyr at reinkarnasjon finnes. Tror også at det er veldig sannsynlig for at vi kommer tilbake til jorden også.
Sier hvem?? Mediene selv? *s*

Lov og viktig å tenke litt rundt dette selv også...
Men de har erfaring med dette. De snakker med ånder hver dag. Hvor mye informasjon tror du ikke at de sitter med da???
Jeg pleier å gå etter det som jeg tror er mest fornuftig. Selv om jeg i alle år står fast på at det går an, og at det finnes reinkarnasjon. Men når mennesker som Marion deler litt av den infoen med oss andre, så er det klart at det forsterker også da min tro. Men at når de har bevist så mange ganger at de er ekte, så er det vanskelig å la være å tenke på at mye av det de sier er fornuftig og at det kan stemme.
Fra hvem har vi det at de "snakker" med disse åndene da?? ;-)
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Tom_33 skrev:
Vermilion Oriol skrev:
Tom_33 skrev:
Vermilion Oriol skrev:Er det ikke nok med å høre på de virkelig seriøse mediumene som vet mest om dette en alle andre????
Marion Dampier Jean sier at det finnes liv etter døden, som betyr at reinkarnasjon finnes. Tror også at det er veldig sannsynlig for at vi kommer tilbake til jorden også.
Sier hvem?? Mediene selv? *s*

Lov og viktig å tenke litt rundt dette selv også...
Men de har erfaring med dette. De snakker med ånder hver dag. Hvor mye informasjon tror du ikke at de sitter med da???
Jeg pleier å gå etter det som jeg tror er mest fornuftig. Selv om jeg i alle år står fast på at det går an, og at det finnes reinkarnasjon. Men når mennesker som Marion deler litt av den infoen med oss andre, så er det klart at det forsterker også da min tro. Men at når de har bevist så mange ganger at de er ekte, så er det vanskelig å la være å tenke på at mye av det de sier er fornuftig og at det kan stemme.
Fra hvem har vi det at de "snakker" med disse åndene da?? ;-)
Altså jeg snakker nå om sånne som Marion og Olav. De viser at de forteller sant når de sier at de snakker med ånder.
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Marion kjenner jeg ikke...Olav er en grei kar, selv om jeg til tider er uenig med ham. Står litt respekt av at han innrømmet å ta feil nåe det gjaldt å fotografere ånder.

Men ingen som har bevist noe for meg ennå, og stiller man direkte spørsmål får man i beste fall avvikende svar. Misforstå meg rett, betviler ikke fenomener, bare mennesker! ;-)
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi123

Innlegg av Atmi123 »

Kramer73 skrev:Atmi:
Også her viser det at DU tror vi har fri vilje og at ingen blir utvalgt. Men at Dragonheart faktisk ikke tror det. Så får vi vel se en gang - hvem som har rett. Det er uansett likestilt her og nå - du tror noe, Dragonheart tror noe annet - og jeg, jeg tror vel i grunn noe som ikke stemmer helt med noen av dere.
Så hva tror du på ang dette med frie viljen og utvalgt - noe midt i mellom?Kan du utdype det?
Jeg er nok tilbøyelig til å være nærmere Kramer i tro enn Dragonheart. Men en ting jeg ikke tror, jeg tror ikke uten videre at naturreligioner nødvendigvis sitter med den hele og fulle sannhet bare fordi det heter sjamanisme og lignende. Neida - jeg er fullt i stand til å tenke selv og har ingen problemer med å også være uenig i hva sjamanismen sier.
Nå har jeg aldri sagt at naturlivsfilosofier(jeg liker bedre å si det på den måten fordi jeg liker ikke ordet religion) som sjamanisme,animisme eller urbefolkningslivsfilosofi har den fulle sannheten - men at de er blant de nærmeste ang sannheter om oss mennesket. Det er jeg overbevist om. Kan du gi noen små eksempler på hva du er uenig med sjamanismen om?

Det er mye kunnskap og visdom i naturen. Og komme i kontakt med naturånder,kraftdyr,hjelpere,guider osv - krefter og sånt som har tilknytning her på Jorden og i åndeverdenen er noe av det mektigste så finnes. En kan få tilgang til visdom,kunnskap,ekstase,healing og kraft på mange måter inkl meditasjon,yoga,tromming osv...men det finnes ikke mer kraftfullt enn å få tilgang via naturen selv - f.eks visualisere fjell,skog,hav....osv..i meditasjon er sterkt. Lytte til trommerytmer er det samme som å lytte til Jordens hjerterytmer...Å spille på lag med naturen er et must om en skal få tilgang til visdom og kunnskap om oss mennesker,naturen og livet generelt. Det er jeg fullt overbevist om - det er naturlig etter min mening. Men det finnes mange måter å få tilgang på som går via naturens vei - trenger ikke å være sjamanisme,animisme eller via indianerlivsfilosofi f.eks.
Noe jeg også lurer på om disse naturreligionene. Hva gjorde de med folk født med handikap - er det slik at de faktisk drev onde ånder utav dem? Og hvis det er slik . hva forteller det da?
Det høres absurd ut det eksempelet her om at det skulle være noe onde ånder. Om det er noen som gjør det ang urbefolkning i dag så støtter jeg selvsagt ikke den mentaliteten. Men jeg har aldri hørt om at de har sett ned på handikappede - så hvor har du denne ideer og tankene fra?Kilde?
Ja. Der er også veldig mye delte meninger om hva som skjer og forårsaker NDO. Ja, der er endatil noen som hevder å ha vært i helvete. Og så vidt jeg vet så handler NDO opplevelser stort sett om en tunell og et lys og gjenforening. Det handler lite om neste liv - men mye om dit vi kommer etterpå. Så akkurat NDO opplevelser er i grunn ikke noe som står i motsetning til det Dragonheart hevder - så de kan nok ikke bevise noe som helst.
Når jeg skriver smakebiter så har det også med indirekte bevis. Personlige bevis.
Om jeg tror at Dragonheart er utvalgt og sitter inne med den hele og fulle sannhet? Det er unektelig vanskelig å tro på, spesielt på et slikt grunnlag som er her da. Der er noen som hevder vi bare skal tro på det rette, uten å stille spørsmål fordi vi da liksom tviler osv. Men altså - da skulle vi trodd på både 12 utvalgte og 5 utvalgte og blomster i hjernen - og det kun hvis vi skulle trodd på de utvalgte som er her inne i løpet av de siste par månedene. Og hva da med alle de andre utvalgte - englesjeler og lyskropper og englebarn og... ja jeg vet ikke hva alle kalles.

I hvertfall så blir det nok vanskelig å tro på utvalgte folk - der er for mange som hevder å være utvalgt. Så den letteste konklusjonen å trekke blir vel kanskje da at alle er utvalgt? Eller at de som virkelig er utvalgt bør kunne vise til litt mer enn påstander uten noen form for beviser.
En ekte sjaman sier ikke at han er sjaman. Det er mer sånn at "andre" kaller han/hun for det.
En person som har mye innsikt,visdom og kunnskap om livet,menneskene og naturen sier ikke at han/hun er UTVALGT. Det er noe som skurrer der. Ydmykhet er veldig viktig i denne sammenhengen.

Jeg stoler aldri på dem som sier at de er utvalgt. Det er for meg et negativt ladet ord og for det andre da viser vedkommende en svakhet - går i en felle som han/hun ikke skal gjøre om de skal bli tatt på alvor.De fleste useriøse og wannabees er de som sier at de er utvalgt eller sjamaner. Det er en felle som de går i - som alle må passe seg for ikke å gå i. Og personer som OPPHØYER seg til noe mye mer enn de egentlig er skal en aldri stole på.
Nå har ikke jeg tenkt å snu denne diskusjonen over til å diskutere sjamanisme eller andre naturreligioner - derfor ser jeg ikke hvorfor jeg skal liste opp for deg hver enkelt ting jeg er uenig i. Jeg sa at jeg syns det er greit å tenke selv og derfor ikke uten videre tror på alt som kommer fra disse tankemåtene heller. Det vil si at hver gang jeg hører en påstand så vurderer jeg den selv... Det er vel ikke vanskelig å forstå og jeg skulle ikke måtte liste opp eksempler fordi om jeg sier det.

Ang å drive ut onde ånder. Trodde det var en kjent sak at de ofte drev ut onde ånder, det være seg alt fra sykdommer fysisk til psykisk eller andre ting som ikke stemmer. Men klart at jeg ikke har noen kilde - jeg har da ikke kilde på alt jeg sier. Og hvis du leser en gang til så vil du se at jeg i motsetning til hva du pleier å gjøre, faktisk stilte et spørsmål og IKKE kom med en påstand.

Jeg tror de fleste vet at du tror veldig mye på sjamanisme og lignende. Jeg tror nok de kan mye. Men et av argumentene er at dette har gått fra person til person i mange år. Ingen skrifter som kan være feil osv. Og dersom dette er så perfekt og flott, da går det ikke egentlig å bare ta bort det vi ikke liker. Som det at de faktisk fordrev og vel enda til tider fordriver onde ånder når noe ikke stemmer.

Det jeg vil frem til er at din sannhet er som andres sannhet - det er hva DU tror, det trenger ikke være slik at det du tror du vet er elementært for mennesker å vite, mens de som tror annerledes bare ikke har gått gjennom de elementene som trengs for å lære dette elementære. Der er faktisk en mulighet for at det er de andre som tror mer rett enn hva du gjør.

Jeg maser når jeg ser påstander om å inneha sannheten. Sånn er det bare. Du vet det - og jeg kommer nok til å fortsette med å gjøre det.

Men jeg gidder ikke vrenge på ting denne gangen. Så sjamanismediskusjonen - den diskuterer jeg kun hvis JEG har lyst til det og i en evt mer passende tråd.

Atmi
Antall ord: 1298

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi123

Innlegg av Atmi123 »

Vermilion Oriol skrev:
Altså jeg snakker nå om sånne som Marion og Olav. De viser at de forteller sant når de sier at de snakker med ånder.
Nå har det seg slik at ikke alle tror på Marion og Olav heller. Der er noen som setter Marion og Olav i omtrent samme båt som de som mener de er utvalgt eller hevder at hjernen er en blomst.

Og da kan du vel nesten ikke forvente at de skal ta Marion og Olavs ord for lov?

Det er DU som mener at de beviser det de sier og DU som tror på det de gjør. Alle andre er ikke av samme oppfatning som deg. Mange tror det hele er bøll og tullball. Så igjen, noen tror det ene og andre tror det andre. Men om noen tror at verden er flat og finner måter å "bevise" dette på så trenger vel ikke alle andre tro det? Der er jo også beviser for at amerikanerne aldri var på månen - hva tror du?

Atmi
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Det finnes ikke beviser som tilsier at USA ikke var på månen. De ble alle kraftig slått tilbake av Discovery Channel!
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links