Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKan man "MÅLE" Aura ? F.ex SE AURA GJENNOM papir ?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jan-Olav skrev:
Jeg stiller gjerne opp til fotografering da jeg mangler et par fingre som jeg gjerne ville sett bilde av.
Satt å tenkte akkurat på dette med "fantomsmerter" da jeg leste dette. Så at noen kjenner kroppsdeler som er borte, kan jo ha noe med Aura og Sjel og gjøre, at disse er fremdeles inntakt.

Noen kan jo se aura, det er vi vel alle dels enige i, noen av disse personene har sikkert også briller !? Ergo kan aura "trenge" gjennom glass eller plastikk. Eller er det jeg som tenker galt nå?
Jan-Olav : Du følger tråden helt ;-)
Det er akkurat det jeg mener, men briller kommer kansje i litt i "utkanten" alikevel, siden vi her snakker om å se ( på avstand).
Men; Jeg ser meget godt poenget ditt !
Bruker briller selv, og det jeg ser av aura ( periodisk (!)) ser jeg både gjennom og utenom brillene.

For å fortsette på Jan-Olavs kommentar:
Et annet spørsmål ; HVA er det som SER auraen ?
Er det øynene, eller det 3.dje øye (pinealkjertelen) ?

Noen av Dere som SER Aura "til hverdags" ; Kommentarer på det ?
evt prøv og rapporter ;-)

Når du ser aura på en person, forsvinner også auraen hvis du lukekr øynene, eller "blir den tydeligere" ?
( Glem tidligere rapporter her, jeg ønsker å høre om PERSONLIGE erfaringer :)
Antall ord: 222

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

a.aa - A.Aamot skrev:For å fortsette på Jan-Olavs kommentar:
Et annet spørsmål ; HVA er det som SER auraen ?
Er det øynene, eller det 3.dje øye (pinealkjertelen) ?

Noen av Dere som SER Aura "til hverdags" ; Kommentarer på det ?
evt prøv og rapporter ;-)

Når du ser aura på en person, forsvinner også auraen hvis du lukekr øynene, eller "blir den tydeligere" ?
( Glem tidligere rapporter her, jeg ønsker å høre om PERSONLIGE erfaringer :)
Okay, nå er jeg seriøs. :P

Jeg tolker det som om det er med øynene jeg ser auraen, men farsken om jeg vet. Den oppfører seg nesten som en slags treig røyk eller tåke når det fysiske objektet den tilhører er i bevegelse (derav det jeg sa tidligere om at jeg ser for meg at den "gupper" når man går). Ser for meg at dette har med luftpress/motstand å gjøre (beklager at jeg ikke kan sjargongen her - har aldri studert fysikk på noe som helst nivå, så jeg vet ikke hva tingene heter. Håper dere forstår likevel. Takk, forresten, for at du ikke grekifiserer når du skriver, Asbjørn! :) ), og det er vel kanskje derfor jeg alltid har sett den for meg som bestående av materie. Har ikke tenkt så mye på det egentlig, for å være ærlig.

Det jeg kan oppfatte av auraen (om det nå i det hele tatt er den jeg ser, da) er et transparent skummetmelkehvitt omriss eller skall på 1-2 centimeter som, som sagt, liksom "blafrer" treigt når jeg beveger f.eks. hånden (tenk tegneserienes "fartsstriper" her). Jeg ser den uansett bakgrunn, men ikke i stummende mørke og ikke med lukkede øyne. Dessuten legger jeg merke til den bare når jeg tenker bevisst på den - da har alt jeg ser på innen en radius på noen få meter denne typen aura (denne lille detaljen som en centimeter tykk aura er forsvinner som små detaljer har det med å gjøre med økende avstand). Mest av alt kjenner jeg at den er der - den gir litt samme følelse av treig motstand som når man beveger seg under vann når jeg tar på den.

Har hørt at visse oppfatter auraen som et på opptil flere fot tykt nordlysskimrende tåkeskall rundt folk. Kanskje best å spørre slike om de kan se om det står noen bak veggen eller ikke. Men ja, andre typer klarsyn kan sikkert "forkludre" en slik test.
Antall ord: 421
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Unnskyld meg...kanskje et dumt spørsmål, men er "aura-fotografering" det samme som kirlianteknikken?????
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Aura går fint gjennom mur. Bly og jern har jeg aldri prøvd, men jeg er temmelig sikker på at det går fint gjennom der også. Dersom der finnes stoffer som er totalt tette, der energi ikke kan komme gjennom, da vil nok dette kunne stoppe auraen. Men jeg vet ikke om noe slikt. Og jeg er sikker på at dersom vi kom i kontakt med et slikt stoff, at auran ble klemt, så ville vi kjent det :) Vi merker godt når vi for eksempel havner på skjeve i auraen - da blir vi kanskje frustrerte, nervøse eller utenfor.

Auraen strekker seg metervis ut fra personen. Vet ikke hvor langt, for jeg tror det avhenger av hva lag av auraen vi er i stand til å sanse. Men den strekker seg uten problem gjennom vegger, både av mur og av tre. (inni disse veggene er der jo forresten ofte andre ting - speil, metall, rør, spikre osv- Auraen blir ikke stoppet av disse tingene.


Atmi
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Tom_33 skrev:Unnskyld meg...kanskje et dumt spørsmål, men er "aura-fotografering" det samme som kirlianteknikken?????

JA.

Kirilianteknikken / kirilianfotografering - ta bilde av AURA....

Her er noen linker :
http://www.kirlian.info/coil.htm

http://www.unifiedftheory.com/aura.htm

http://www.thiaoouba.com/kir.htm

http://www.sophiaswisdom.com/kirilian.shtml

Eller gå inn på en søkemotor og skriv KIRLIAN og trykk på søkeknappen... :twisted:

Asbjørn.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Såså...kirlian er jeg litt kjent med, men hvis denne energistrålingen er auraen står alt litt klarere for meg. *s*

Spennende...denne kula har "aura" *s*

http://www.kirlian.info/sparks.jpg
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Atmi skrev:
Auraen strekker seg metervis ut fra personen.
<<klippe>>
Men den strekker seg uten problem gjennom vegger, både av mur og av tre. (inni disse veggene er der jo forresten ofte andre ting - speil, metall, rør, spikre osv- Auraen blir ikke stoppet av disse tingene.

Atmi
Ok !

Da hadde det vært artig å foreta et kontrollert eksperiment, og se om man kan avgjøre hvem/hva som står bak et forheng / en liten lettvegg, osv.

Som vitne, så er det sikkert noen fra Politiet her inne og ? :)

Men det må gjøres et sted der det er flere som ser aura, med andre ord en litt større by?

Jeg bor i Florø, og her er ikke så mange... som viser hva de kan....
( så liten by at alle vet hva de andre spiste til frokost....
Uten at jeg begriper på hvorfor noen vil vite slikt...)

Asbj.
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Atmi skrev:

Auraen strekker seg metervis ut fra personen.
<<klippe>>
Men den strekker seg uten problem gjennom vegger, både av mur og av tre. (inni disse veggene er der jo forresten ofte andre ting - speil, metall, rør, spikre osv- Auraen blir ikke stoppet av disse tingene.

Atmi


Blir det ikke da forferdelig vanskelig i et rom, f.eks. under en demo og skille 300 personers aura fra hverandre...for ikke å snakke om de 300 andre som kanskje sitter vegg i vegg i neste auditorium??
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Tom_33 skrev:Atmi skrev:

Auraen strekker seg metervis ut fra personen.
<<klippe>>
Men den strekker seg uten problem gjennom vegger, både av mur og av tre. (inni disse veggene er der jo forresten ofte andre ting - speil, metall, rør, spikre osv- Auraen blir ikke stoppet av disse tingene.

Atmi


Blir det ikke da forferdelig vanskelig i et rom, f.eks. under en demo og skille 300 personers aura fra hverandre...for ikke å snakke om de 300 andre som kanskje sitter vegg i vegg i neste auditorium??
Jo, selvfølgelig er det nærmest umulig. Men nå har jeg aldri hørt om noen som har dette behovet heller. Da det de pleier tyde er den halvmeteren som noen kan se i farger rett utenfor kroppen. Auraen er forøvrig myyyye større enn dette feltet.

Atmi
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Atmi skrev:
Tom_33 skrev:Atmi skrev:

Auraen strekker seg metervis ut fra personen.
<<klippe>>
Men den strekker seg uten problem gjennom vegger, både av mur og av tre. (inni disse veggene er der jo forresten ofte andre ting - speil, metall, rør, spikre osv- Auraen blir ikke stoppet av disse tingene.

Atmi


Blir det ikke da forferdelig vanskelig i et rom, f.eks. under en demo og skille 300 personers aura fra hverandre...for ikke å snakke om de 300 andre som kanskje sitter vegg i vegg i neste auditorium??
Jo, selvfølgelig er det nærmest umulig. Men nå har jeg aldri hørt om noen som har dette behovet heller. Da det de pleier tyde er den halvmeteren som noen kan se i farger rett utenfor kroppen. Auraen er forøvrig myyyye større enn dette feltet.

Atmi
Ok...
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Blir det ikke da forferdelig vanskelig i et rom, f.eks. under en demo og skille 300 personers aura fra hverandre...for ikke å snakke om de 300 andre som kanskje sitter vegg i vegg i neste auditorium??
______________________________________

Jo, selvfølgelig er det nærmest umulig. Men nå har jeg aldri hørt om noen som har dette behovet heller. Da det de pleier tyde er den halvmeteren som noen kan se i farger rett utenfor kroppen. Auraen er forøvrig myyyye større enn dette feltet.
Omtrent som gatelys, da.... Når du er tett oppi, ser du fluene som surrer rundt lampa,
er du lenger ifra, lyser det nok til å kunne lese en avis,
når du er flere km unna, ser du lyspunkt i det fjerne ?

Eller er jeg på "ville VEIER" ;-)

Asbj.
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Hmm...det som skurrer for meg her er det å dra inn kirlianfotografering ang auraer. Er auraer da bare elektrisk energi?? Det at mennesket produserer elektrisitet er vel i såfall det minst paranormale jeg har ført om...
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Tom_33 skrev:Hmm...det som skurrer for meg her er det å dra inn kirlianfotografering ang auraer. Er auraer da bare elektrisk energi?? Det at mennesket produserer elektrisitet er vel i såfall det minst paranormale jeg har ført om...
Vel, Som tekniker VET jeg at elektriske spenninger KAN måles!
Med voltmeter, f.ex. Elektriske bølger kan måles med ocilloscop.

Mens AURA KAN IKKE MÅLES med disse !

En annen ting; (Vet ikke om det gjelder AURA, men har hørt om eksperimenter hvor tankeoverføring ( esp ) kan overføres om så den ene personen sitter i et faraday-bur.
Faradaybur: et "bur av finmasket netting" - som gjør at ingen elektromagnetisk stråling slipper inn, eller ut. ( unntak er LYS..)

Og dersom det er rett at ESP går igjennom, kan man lure på hva ESP er...;-)

Asbjørn.
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

"Og dersom det er rett at ESP går igjennom, kan man lure på hva ESP er...

Asbjørn."

Gnager på den under lunsjen... *s*
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

Kan aura trenge igjennom noen av følgende :
- papir
- stoff ( f.ex laken)
- treverk
- murpuss ?
De som ser aura, ser vel også denne gjennom stoff/klær? slike aurafotografier viser jo hele kroppens aura, og jeg så ingen nakne mennesker på messa ;) (desverre) hehe...
Antall ord: 44
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links