Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKan man "MÅLE" Aura ? F.ex SE AURA GJENNOM papir ?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jan-Olav skrev:
Kan aura trenge igjennom noen av følgende :
- papir
- stoff ( f.ex laken)
- treverk
- murpuss ?
De som ser aura, ser vel også denne gjennom stoff/klær? slike aurafotografier viser jo hele kroppens aura, og jeg så ingen nakne mennesker på messa ;) (desverre) hehe...
Shit... Der glapp den muligheten... Bilde

hehe...

Du har et godt poeng der ! Flott !

Asbjørn.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

Når sol lyset bryter gjennom ett prisme, da ser man jo alle fargene dette hvite lyset er satt sammen av. Har de forskjellige fargene da forandret frekvens/bølge? Er disse målbare?

Kan det ikke ha seg slik at vi alle har ett indre HVITT lys, som når det trenger gjennom kroppens krystaller, da bryter i forskjellige farger? Vi har jo også ett lite lag med svettedråper/damp rundt oss, kan det være variasjoner her som gjør at det er variasjoner i auraens farger?
Antall ord: 90
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jan-Olav skrev:Når sol lyset bryter gjennom ett prisme, da ser man jo alle fargene dette hvite lyset er satt sammen av. Har de forskjellige fargene da forandret frekvens/bølge? Er disse målbare?
Ja, Disse fargene er målbare ! ; MEN
HVITT lys er SAMMENSATT av alle synlige farger !
Se f.ex på et tv-apparat: Det kan kun vise 3 farger ! Ja, Det er sant, TRE farger ! RØD, GRØNN og BLÅ.
( Gå tett innpå en tv, ta med deg ett forstørrelsesglass, så SER du det godt ! )
Alikevel viser tv'n HVIT farge.... ( en kombinasjon av de tre fargene...)
( Du kan teste på en dataskjerm og... på flatskjerm er punktene kansje for små...)
Men måler du det hvite lyset, finner du de fargene som hvitfargen er sammensatt av.
Jan-Olav skrev:Kan det ikke ha seg slik at vi alle har ett indre HVITT lys, som når det trenger gjennom kroppens krystaller, da bryter i forskjellige farger? Vi har jo også ett lite lag med svettedråper/damp rundt oss, kan det være variasjoner her som gjør at det er variasjoner i auraens farger?
Her har du absolutt ett poeng ; kansje det har betydning?
At kroppen virker som et prisme på HVITfargen ( sammensatt av alle farger...)

Kansje AURAEN er et resultat av CHAKRAENE ?
Rød, orange, Gul, grønn, blå, indigo, fiolett ( regnbuens farger)...
som sett igjennom et prisme ;-)
Eller omvendt ; Chakraene slipper ut en av fargene ?

Andre vet mer om dette ; Svar da :)

( Hvor vil denne diskusjonen ende, tro ? ;-)

Asbjørn
Antall ord: 262

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

dytter opp denne så de som kanskje har peiling på aura kan svare litt :)
Antall ord: 14
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

a.aa - A.Aamot skrev:
Kansje AURAEN er et resultat av CHAKRAENE ?
Rød, orange, Gul, grønn, blå, indigo, fiolett ( regnbuens farger)...
som sett igjennom et prisme ;-)
Eller omvendt ; Chakraene slipper ut en av fargene ?

Andre vet mer om dette ; Svar da :)

( Hvor vil denne diskusjonen ende, tro ? ;-)

Asbjørn
Jeg er ingen auraekspert, og det er derfor mulig jeg svarer over evne her. Men for meg har det alltid vært en endelig sannhet at chakra og aura har en tett sammenheng. Og ja, chakraene setter farge på auraen.

Altså - la oss si at du er veldig åndelig og at du samtig er jordnær og kontrollert. Da vil du ha fiolett farge i auraen din - under beina... Fordi der er en flerdimensjonal sammenheng her. Der chakraene går fra hodet til beina, mens auraen går fra innerst mot kroppen og utover. Altså - toppen av hodet er ytterst på auraen - jordchakraene er innerst i auraen. Veldig enkelt forklart for det er litt mer avansert nok. Men jeg er ikke i stand til å sette bedre ord på det.

Men at det er slik... Det er jeg bare helt sikker på. :)

Hvis auraen din er preget av grønt - da vil det ofte være en person som kanskje er litt overfølsom og trenger hardne litt. I sammenheng med dette kan du se at det viser til hjertechakraet - og jeg er temmelig sikker på at dersom du samtidig hadde sjekket hjertechakraet så ville du funnet at det har en overveldende aktivitet. Altså - hjertechakraet må være fokus for å få bukt med dette. Eller mentalt arbeid - det kan jo fikse det meste uten fokus på de tingene vi driver med :)

Atmi
Antall ord: 282

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Atmi skrev:Jeg er ingen auraekspert, og det er derfor mulig jeg svarer over evne her. Men for meg har det alltid vært en endelig sannhet at chakra og aura har en tett sammenheng. Og ja, chakraene setter farge på auraen.
Takk, Atmi !

Jo, Det ser ut som du er på linje med mine tanker !
Jeg er sylfersk på chakra :) , og har såvidt begynt å lære....
( jeg har da fargerekkefølgen sånn noenlunde, Kronechakra kunne være hvitt og, eller? )

Ikke en dag uten ny lærdom !
( bortsett fra de dagene jeg slapper litt av da, sånn tre - fire ganger i uka,
også onsdagen, da hviler jeg
også fredagen, da roer jeg meg
også søndagen, da sover jeg
også tirsdagen, da leser jeg donald
og etpar dager til, men har ikke brydd meg med å huske de...) Bilde

Asbjørn.
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det jeg har lært er at hvert chakra har et tilsvarende energilegeme i auraen. Rotchakra tilsvarer det fysiske legemet, harachakra tilsvarer det eteriske legemet o.s.v., men det er flere lag av energi som inngår i energisystemet enn chakra. Jeg har ikke så god peiling på dette, men jeg antar at de chakraegenskapene som er representative for en persons karakter, er de som kommer til syne i auraen også, men helt klart er alle lagene tilknyttet et vibrasjonelt plan og utover det atmiske punktet er disse planene åndelige. Det atmiske punktet er jo overgangen mellom kronechakra og de høyere planene. D.v.s. overgangen mellom de materielle energiene og de ikke-materielle. Det er vanskelig å forklare.

Jeg har gjennomgått en auraendring, så jeg vet ikkehelt hvordan jeg henger sammen lenger..det jeg vet er at auraen er indigoblå og en del av lagene er erstattet av et balanselegeme og at de 7 hovedchakraene mine er koblet sammen til tre kraftige sentre. Energien er høyere enn i den gamle...
Antall ord: 174
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
takahaan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 24 Mai 2005 16:23
18

Innlegg av takahaan »

jeg er sikker på at vi kan måle auraen med de rette instrumenter. slik jeg ser det er auraen nødt til å være en eller annen form for energi. at kroppen stråler ut mange former for energi er helt sikkert. her om dagen mener jeg bestemt at jeg følte min egen aura. da må vi jo kunne måle auraen, når vi kan føle den?

jeg gjorde flere auraforsøk, den første gangen kjente jeg et slags magnetfelt mellom henda - den andre gangen kjente jeg en tydelig varmeøkning. jeg har nettopp begynt å eksperimentere med dette, og gleder meg no veldig på fortsettelsen!
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links