Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDøde nesten

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 135
Startet: 27 Sep 2006 23:19
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: trondheim

Re: Døde nesten

Innlegg av lizziee »

BA skrev:
Ørna skrev:Hei.

For noen år siden opplevde jeg å spasere over.
Jeg fikk medisin som jeg reagerte allergisk på.
Jeg husker ikke så veldig mye av det, men en ting husker jeg.
Det var lyset.
Den klare skarpe hvite lyset,
Det fyldte meg.
Slukte meg.
omfavnet meg.
Så senket freden seg.
Alt var deilig,
fredelig.
Rolig.
Helt fantastisk.
Jeg tenkte ingenting.
Hjernen var tom.
Lyset tok over.
Så fikk legen liv i meg igjen.
Det var jo egentlig bra, for selvfølgelig vill jeg leve livet.
Men der og da var det en skuffelse.
Kjempe skuffelse.
Hvorfor måtte de vekke meg.
Jeg som hadde det så fantastisk.

Men når jeg idag ser tilbake er jeg glad jeg beholdt livet.
For uansett.
LIVET ER HERLIG
For en flott opplevelse, og så flott du beskriver det.
Dette lyset du opplever er rett og slett at synet blir borte. Om du opplevde at synet forsvant fra kantene og inn mot sentrum av øynene, ville det virket som at du beveget deg igjennom en tunnell også.

Det du opplevde opplevde du mens du levde, og holdt på å miste bevisstheten. Da evt. bevissthet hadde opphørt følte du heller ikke noe mer.

Så får jeg bare si at jeg også er glad for at du overlevde og kom deg tilbake til verden igjen. :)
B-Kirstin skrev:Akkurat det du opplevde her, opplevde min far også.
Han var rasende på legene som bragte ham tilbake til livet.
Jeg må også få fortelle at han mesteparten av sitt voksne liv var Jehovas vitne, og de tror som kjent ikke på dette.

Klem fra
Kirstin.
Tror ikke på dette? Tror de ikke at man kan oppleve lys da man mister bevisstheten? Eller mener du at de ikke tror på et liv etter døden, noe som heller ikke er beskrevet her.
måtte du slukke gleden min over denne flotte historien han hadde nå da... :mozilla_tongue:
når du sa s var bare for at man mister synet......blei jeg skuffa..egentlig velger jeg å ikke tro på det du sier...du kan ikke vite det sikkert
Antall ord: 352
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Døde nesten

Innlegg av BA. »

lizziee skrev:måtte du slukke gleden min over denne flotte historien han hadde nå da... :mozilla_tongue:
når du sa s var bare for at man mister synet......blei jeg skuffa..egentlig velger jeg å ikke tro på det du sier...du kan ikke vite det sikkert
Det var ikke meningen å ødelegge den flotte historien, jeg synes selv den var fin, men vil du heller leve på en fin løgn en å kjenne virkeligheten?
Nå føler jeg meg litt som Morpheus, vil du ta den røde eller blå pillen?

Opplevelsen var vel like fin, uavhengig av årsaken til opplevelsen, og er det ikke greit å vite at virkeligheten også kan være fantastisk, og at man ikke må dø eller fantasere for å få slike opplevelser?
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kthon2

Innlegg av kthon2 »

Jeg har hvert død 3 ganger i dette livet, 1 gang drugning ulykke når jeg var død sto jeg å ventet på bussen det var mange foran meg, bussen som kom var stapp full det var kun plass til 1 til, så våknet jeg opp, luft ambulansens folk fikk liv i meg igjen.

Nr 2 og 3 var på overdoser nr 2 hadde jeg ingen opplevelse men i nr 3 fikk jeg en opplevelse så det holder, jeg døde som sakt av overdose det kom ned en til meg (mann) han satte seg på senge kanten jeg lå død pågulvet, kenneth sa han enten slutter du å ruse deg NÅ eller så tar vi deg hjem, jeg sa jeg skulle gå å få hjelp siden den dagen har jeg ikke rørt noe rus og det er 6 år siden.

Kenneth
Sist redigert av kthon2 på 01 Okt 2006 14:27, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

kthon2 skrev:Jeg dødd 3 ganger i dette livet, 1 gang drugning når jeg var død sto jeg å ventet på bussen det var mange foran meg, bussen som kom var stapp full det var kun plass til 1 til, så våknet jeg opp, luft ambulansens folk fikk liv i meg igjen.

Nr 2 og 3 var på overdoser nr 2 hadde jeg ingen opplevelse men i nr 3 fikk jeg en opplevelse så det holder, jeg døde som sakt av overdose det kom ned en til meg (man) han satte seg på senge kanten, kenneth enten slutter du å ruse deg NÅ eller så tar vi deg hjem, jeg sa jeg skulle gå å få hjelp siden den dagen har jeg ikke rørt noe rus og det er 6 år siden.

Kenneth
Så flink du er Kenneth. Alltid fint å lese slikt.
Antall ord: 145
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tadriendra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 21 Sep 2006 10:15
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Tadriendra »

Jeg skulle gitt mye for å fått et innblikk i hva som virkelig skjer med deg etter dette livet vi lever her..
Hadde jeg vist at det var harmoni eller bare godt, ville det spart meg mye tanker og redsler..
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 11 Nov 2004 12:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av RasCzaK »

Du fikk en allergisk reaksjon?
Man kan ikke kalle seg død om hjerter ikke stopper..
Og får at du skal få nøkkelen til porten, må du nok være død! (i allefall sies det).
Det at du sov så godt, har nok med hvordan kroppen din reagerte med stoffene

Uansett - bra du ikke døde - hadde jo gått glipp av så mye!
Antall ord: 67
Stay strong - Live long!
Ateisme er flott - Kristus er en fjott!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

kthon2 skrev:Jeg har hvert død 3 ganger i dette livet, 1 gang drugning ulykke når jeg var død sto jeg å ventet på bussen det var mange foran meg, bussen som kom var stapp full det var kun plass til 1 til, så våknet jeg opp, luft ambulansens folk fikk liv i meg igjen.

Nr 2 og 3 var på overdoser nr 2 hadde jeg ingen opplevelse men i nr 3 fikk jeg en opplevelse så det holder, jeg døde som sakt av overdose det kom ned en til meg (mann) han satte seg på senge kanten jeg lå død pågulvet, kenneth sa han enten slutter du å ruse deg NÅ eller så tar vi deg hjem, jeg sa jeg skulle gå å få hjelp siden den dagen har jeg ikke rørt noe rus og det er 6 år siden.
Det jeg skrev tidligere gjelder nok deg også. Hallusinasjonene kommer nok i det du mister bevisstheten. Når du er død får du neppe noen flere opplevelser.

Tadriendra: Sannsynligvis er det ingenting å bekymre seg for. Døden er nok bare at alt forsvinner. Det er hverken svart eller hvitt, varmt eller kaldt, ondt eller godt. Det er nok ingenting.
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OOTSP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): Gammel gubbe ;)
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Re: Døde nesten

Innlegg av OOTSP »

Ørna skrev:Hei.

For noen år siden opplevde jeg å spasere over.
Jeg fikk medisin som jeg reagerte allergisk på.
Jeg husker ikke så veldig mye av det, men en ting husker jeg.
Det var lyset.
Den klare skarpe hvite lyset,
Det fyldte meg.
Slukte meg.
omfavnet meg.
Så senket freden seg.
Alt var deilig,
fredelig.
Rolig.
Helt fantastisk.
Jeg tenkte ingenting.
Hjernen var tom.
Lyset tok over.
Så fikk legen liv i meg igjen.
Det var jo egentlig bra, for selvfølgelig vill jeg leve livet.
Men der og da var det en skuffelse.
Kjempe skuffelse.
Hvorfor måtte de vekke meg.
Jeg som hadde det så fantastisk.

Men når jeg idag ser tilbake er jeg glad jeg beholdt livet.
For uansett.
LIVET ER HERLIG
Jeg også har vært død i en liten stund og er helt enig med deg at det er noe av det beste jeg har vært med på. Til meg så var det i en bilulykke. Men for meg så var jeg i det lyset og møtte en utrolig vakker kvinne som spurte meg om jeg ville fortsette å leve her på jorden eller komme tilbake igjen til mitt virkelige hjem. Men jeg hadde så utrolig sterke følelser da at jeg selv ikke klarte å forlate resten og kom tilbake.

Holder også nå på med å lese en bok, "Livet på den andre siden" med Sylvia Browne og er snart ferdig med den. Men jeg synes det var en utrolig god bok som handler om det meste rundt livet på jorden, overgangen, universet, den andre siden og tilbakekomsten hit på jorden igjen.

Jeg føler at jeg har fått litt ut av boken, men alt dette er jo slikt jeg tror på fra før også siden familien min har opplevd veldig mye gjennom tiden. Men vil anbefale deg å lese boken hvis du tror på reinkarnasjon ;-)
Antall ord: 314

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links