Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKThe Exorcism of Emily Rose

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Gjesten

Innlegg av Gjesten »

JUNE skrev:denne må jeg se!!!! :twisted: :shock: :D
Skummelll :mozilla_surprised:
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaldelilja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 29 Okt 2005 19:11
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund

Innlegg av kaldelilja »

lost skrev:filmen er jo baser på en sann historie, den er bare amerikansk gjort... Egentlig skjedde dette med ei jente i Tyskland. Når man ser filmen får man litt andre synspunkter enn at det mest sannsynlig var epilepsi. Og det er jo bare antatt at denne jenta skulle hatt epilepsi, for realistene skal jo alltid finne en logisk og naturlig forklaring..
For å få diagnosen epilepsi går du gjennom en EEG test, hvis den viser epi-aktivitet, så har du epilepsi.. Noe mer er ikke akkurat det å diskutere..
Antall ord: 91
Man tror på det man ser og hører..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaldelilja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 29 Okt 2005 19:11
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund

Innlegg av kaldelilja »

lost skrev:Mhm, ganske spennende det der egentlig. Var ikke keen på å legge meg rett etter å ha sett den filmen, med tanke på å kanskje våkne klokka 3:P
Medisiner som ikke virker, er ikke noe nytt akkurat.. Medisiner er noe som må prøves ut, noen blir en verre av, andre blir en bedre av..
Antall ord: 56
Man tror på det man ser og hører..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 113
Startet: 25 Apr 2005 17:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vestfold

Innlegg av lost »

Men ble hun testa for epilepsi mens hun levde? eller ble det antatt etter ho døde?
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
gulle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 06 Mai 2005 17:08
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Larvik

Innlegg av gulle »

snuppedilla skrev:lastet ned filmen emily rose igår.... og nu gleder jeg meg.... :mozilla_laughing:
Hvor lasta du ned filmen fra?
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Alol Alogap

Innlegg av Alol Alogap »

Synes den var helt ok...må inrømme att jeg hylte litt(som den eneste) i kinomørket....har ikke nerver jeg...
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kobje
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 75
Startet: 17 Okt 2005 21:20
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Longyearbyen

Innlegg av kobje »

Jeg tørr ikke åpne linken til traileren jeg :mozilla_oops:
Men jeg skal se filmen altså, men må være sikker på at jeg ikke må ligge alene etterpå.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaldelilja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 29 Okt 2005 19:11
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund

Innlegg av kaldelilja »

lost skrev:filmen er jo baser på en sann historie, den er bare amerikansk gjort... Egentlig skjedde dette med ei jente i Tyskland. Når man ser filmen får man litt andre synspunkter enn at det mest sannsynlig var epilepsi. Og det er jo bare antatt at denne jenta skulle hatt epilepsi, for realistene skal jo alltid finne en logisk og naturlig forklaring..
Har du kjennskap til epilepsi i det hele tatt? Eneste annet det helt sikkert kan være når noen har fått målt epi-aktivitet, er muligens tourettes eller ADHD/ADD...
At hun led av noe annet i tillegg til epilepsien, er godt mulig, da også de psykosene og det det var snakk om.
Antall ord: 120
Man tror på det man ser og hører..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 113
Startet: 25 Apr 2005 17:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vestfold

Innlegg av lost »

eller av at hun rett og slett led av besittelse ??
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaldelilja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 29 Okt 2005 19:11
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund

Innlegg av kaldelilja »

lost skrev:eller av at hun rett og slett led av besittelse ??
ja, for all del, det var i hvert fall noe hun led av.. :mozilla_yell:
Antall ord: 25
Man tror på det man ser og hører..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Jeg så nettopp denne filmen på kino for ikke så lenge siden. Synes filmen var veldig interessant med tanke på at jeg om dagen har praksis i psykiatrien. Filmen emily rose er jo om en ung jente som dør under eksorsisme. Dilemmaet er jo om hun har en sjelden sykdom som er en blanding av schizofreni og epilepsi eller om hun er besatt av seks demoner, inkludert djevelen selv. Hun tok jo også eeg test, som viste at hun kunne ha epilepsi, men at det ikke var sikkert. Schizofrenien eller de psykotiske tegnene hun hadde, gjor at hun så ting som ikke var der. Drøm i våken tilstand. Epilepsien førte til at hun fikk disse anfallene, og at kroppen kunne bevege seg som den gjorde. Vi vil vel aldri helt vite hva som egentlig var sannheten i denne filmen, det blir jo mer opp til hva slags livssyn hver enkelt har. Hun gikk jo på medisiner, som sannsynlighvis ikke var tilstrekkelig nok til lidelsen. Jeg har erfart i praksis at det skal mye medikamenter til, bare for å dekke en lidelse. Emily Rose fikk bare en type medisiner. Det ble også sagt i filmen at medisinene hun tok, forhindret djevelutdrivelsen å virke. Derfor døde hun...

PS: White noise er kanskje ikke en helt realistisk film, men jeg vil nå anbefale folk å se den!
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaldelilja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 29 Okt 2005 19:11
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund

Innlegg av kaldelilja »

^Idril^ skrev:Jeg så nettopp denne filmen på kino for ikke så lenge siden. Synes filmen var veldig interessant med tanke på at jeg om dagen har praksis i psykiatrien. Filmen emily rose er jo om en ung jente som dør under eksorsisme. Dilemmaet er jo om hun har en sjelden sykdom som er en blanding av schizofreni og epilepsi eller om hun er besatt av seks demoner, inkludert djevelen selv. Hun tok jo også eeg test, som viste at hun kunne ha epilepsi, men at det ikke var sikkert. Schizofrenien eller de psykotiske tegnene hun hadde, gjor at hun så ting som ikke var der. Drøm i våken tilstand. Epilepsien førte til at hun fikk disse anfallene, og at kroppen kunne bevege seg som den gjorde. Vi vil vel aldri helt vite hva som egentlig var sannheten i denne filmen, det blir jo mer opp til hva slags livssyn hver enkelt har. Hun gikk jo på medisiner, som sannsynlighvis ikke var tilstrekkelig nok til lidelsen. Jeg har erfart i praksis at det skal mye medikamenter til, bare for å dekke en lidelse. Emily Rose fikk bare en type medisiner. Det ble også sagt i filmen at medisinene hun tok, forhindret djevelutdrivelsen å virke. Derfor døde hun...

PS: White noise er kanskje ikke en helt realistisk film, men jeg vil nå anbefale folk å se den!

Okok, når folk har epi-aktivitet påvist på EEG-test, så skal det i praksis testes ut medisiner, da hver enkelt person, har forskjellige anfallstyper, og terskler på hvordan en medisintype vil funke. Så filmen gikk egentlig bare ut på at den medisinen hun hadde, virket ikke, hadde hun prøvd en annen, så hadde hun helt sikkert reagert annerledes på den, med positiv virkning.. Men dette kom ikke med i filmen, så jeg ser ikke på den som sann, da alle legene som skulle argumentere for at det var epilepsi, og en blanding av spaltet personlighet eller schizofreni, ikke fortalte noooe overhodet om dette.
Og da legene samt sa at hun hadde en blanding av denne såkalte epilepsien og schizofrenien, så skulle hun hatt medisiner mot dette og.

TEIT film for de som vet en del om det forskjellige som hun liksom skulle lide av! :mozilla_yell:
Antall ord: 377
Man tror på det man ser og hører..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

kaldelilja skrev:
^Idril^ skrev:Jeg så nettopp denne filmen på kino for ikke så lenge siden. Synes filmen var veldig interessant med tanke på at jeg om dagen har praksis i psykiatrien. Filmen emily rose er jo om en ung jente som dør under eksorsisme. Dilemmaet er jo om hun har en sjelden sykdom som er en blanding av schizofreni og epilepsi eller om hun er besatt av seks demoner, inkludert djevelen selv. Hun tok jo også eeg test, som viste at hun kunne ha epilepsi, men at det ikke var sikkert. Schizofrenien eller de psykotiske tegnene hun hadde, gjor at hun så ting som ikke var der. Drøm i våken tilstand. Epilepsien førte til at hun fikk disse anfallene, og at kroppen kunne bevege seg som den gjorde. Vi vil vel aldri helt vite hva som egentlig var sannheten i denne filmen, det blir jo mer opp til hva slags livssyn hver enkelt har. Hun gikk jo på medisiner, som sannsynlighvis ikke var tilstrekkelig nok til lidelsen. Jeg har erfart i praksis at det skal mye medikamenter til, bare for å dekke en lidelse. Emily Rose fikk bare en type medisiner. Det ble også sagt i filmen at medisinene hun tok, forhindret djevelutdrivelsen å virke. Derfor døde hun...

PS: White noise er kanskje ikke en helt realistisk film, men jeg vil nå anbefale folk å se den!

Okok, når folk har epi-aktivitet påvist på EEG-test, så skal det i praksis testes ut medisiner, da hver enkelt person, har forskjellige anfallstyper, og terskler på hvordan en medisintype vil funke. Så filmen gikk egentlig bare ut på at den medisinen hun hadde, virket ikke, hadde hun prøvd en annen, så hadde hun helt sikkert reagert annerledes på den, med positiv virkning.. Men dette kom ikke med i filmen, så jeg ser ikke på den som sann, da alle legene som skulle argumentere for at det var epilepsi, og en blanding av spaltet personlighet eller schizofreni, ikke fortalte noooe overhodet om dette.
Og da legene samt sa at hun hadde en blanding av denne såkalte epilepsien og schizofrenien, så skulle hun hatt medisiner mot dette og.

TEIT film for de som vet en del om det forskjellige som hun liksom skulle lide av! :mozilla_yell:
Glemte å kommentere en ting... Det som gjorde det vanskelig å bedømme sannheten, var jo at både presten og forsvareren i rettsaken merket at det skjedde ting rundt dem.. men om dette skjedde rundt den virkelige emily rose.. det tviler jeg på.. personlig er jeg ikke kristen, og tror ikke på himmel og helvete.. derfor er det urimelig for meg å tro på at djevelen finnes, og at hun var besatt av djevelen.. men jeg er helt enig med deg, flere medikamamenter skulle ha blitt testes ut.. hun fikk ikke noe for schizofrenien.. og det var nok det som fikk det til å tippe for henne... og forresten... hva slags glede har djevelen av å spise edderkopper?!?! den delen var iallefall typisk film!
Antall ord: 499

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 426
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Det kommer snart enda en film om denne jenta. Som ikke er så "hollywood" som denne. Men som handler om det som faktisk skjedde. husker ikke hva den skulle hete eller akkurat når den skulle komme. Men var visst ikke så altfor lenge til.
Antall ord: 45
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

BMFLEX skrev:Det kommer snart enda en film om denne jenta. Som ikke er så "hollywood" som denne. Men som handler om det som faktisk skjedde. husker ikke hva den skulle hete eller akkurat når den skulle komme. Men var visst ikke så altfor lenge til.
Det er så mye som skal komme, men hvor blir det av?!
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links