Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenBermudatriangelet

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

Jeg leste engang at grunnen til at båter fly etc forsvinner er fordi det ligger et instrument under vann der, som fremdeles er aktivt fra Atlantis sin tid. Det er et slags instrument som de brukte for å reise i tid. "En gateway".. ? Husker ikke hvor jeg leste det...? hmm.... :shock: :roll:
Antall ord: 50
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

raVn skrev:
Caramba skrev:Hvor fant du denne artikkelen?

Finnes den på nett?

Det er høyst interresant
Artikkelen fant jeg her Caramba :)

http://www.innsyn.com/innsyn/3-02/ufo.htm
Her er en annen artikkel: http://www.skepdic.com/bermuda.html
Den sier bl.a. følgende:
The number of wrecks in this area is not extraordinary, given its size, location and the amount of traffic it receives. Many of the ships and planes that have been identified as having disappeared mysteriously in the Bermuda Triangle were not in the Bermuda Triangle at all. Investigations to date have not produced scientific evidence of any unusual phenomena involved in the disappearances. Thus, any explanation, including so-called scientific ones in terms of methane gas being released from the ocean floor, magnetic disturbances, etc., are not needed. The real mystery is how the Bermuda Triangle became a mystery at all.
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Jeg leste en bok for mange år siden der det fantes mange nifse historier ang stedet. Nå har ikke jeg lest alle innlegg her men spør alikevell..
Finnes det forsvinninger og slikt fra vår tid? Tenker på liksom? :roll:

Trokke jeg hadde lakt ferieruten over dette området jaffal. Såå tøff ække jeg :lol:
Antall ord: 56
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Så en dokumentar på Discovery nylig om devils sea (tror jeg det kalles). Det ligger utenfor Japan og er stadig herjet av tyfoner om sommeren. Her forliser store skip p.g.a. kjempebølger. Tidligere hadde skip konstruksjonsfeil som gjorde at de knakk i to. Dette skjedde med et britisk fartøy som liksom hadde forsvunnet på mystisk vis. Ettersom det er veldig dype revner og vulkansk aktivitet i havbunnen er havdypet stedvis rundt 10 km. derfor er det vanskelig å finne vrakdeler, men det lyktes et forskerteam å finne det britiske skipsvraket. Så nå er Devils sea ihvertfall avmystifisert.... :twisted:
Antall ord: 99
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

har hørt at det er noe med strømninger i sjøen som gjør at båter etc. rett og slett blir "vektløse" klarer ikke å holde seg flytende synker rett i bånn som en stein.
Så et program om hvordan vulkansk aktivitet kunne danne veldig "luftig" vann. Altså at det var veldig mye luft/gassbobler i vannet. Dette hadde forskere altså simulert i en bølgetank, med modellbåter. De sank for ett godt ord faktisk. Dette av den grunn at ved mye luft/gass i vannet så vil jo vekten av skipet bli gjeldende istedet for dens flyteevne....

Hvorvidt dette hadde noe med Bermudatriangelet å gjøre eller ikke skal jeg ikke si :) Der er det jo som sagt også fly som sigende har forsvunnet....

Synes triangler/trekanter har en mystisk tiltrekningskraft generelt jeg da ;)
Antall ord: 139
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ThaSpirit

Innlegg av ThaSpirit »

oy!
Ja, mamma sa også at det sies at det er.. en by under B.T! og at det bor.. underjordiske..eh.. utenomjordiske(!) vesner der! :P hmm.. mystifistisk :P
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Roy A
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 16 Des 2004 19:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Roy A »

Kult da!
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zima
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Mar 2005 22:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: dark side of the moon

Innlegg av Zima »

Løvetann skrev:Tror ikke det er noe Mystisk ved den triangelen jeg........Alt har en naturlig forklaring........vi har bare ikke skjønnt den enda :o :wink:
Bare fordi noe har en naturlig forklaring betyr ikke at det bortforklarer det! :roll:
Antall ord: 39
I wanna know, can you show me?
I wanna know about these strangers like me!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Zima skrev:
Løvetann skrev:Tror ikke det er noe Mystisk ved den triangelen jeg........Alt har en naturlig forklaring........vi har bare ikke skjønnt den enda :o :wink:
Bare fordi noe har en naturlig forklaring betyr ikke at det bortforklarer det! :roll:
Ved å sjekke antall skip og fly som har blitt borte i dette området (Hva som egentlig hører til området er litt diffust), mener forskere at det ikke er uvanlig stort tap her. Man må tenke på at dette er et usedvanlig værhardt strøk, og at Veritas hadde hatt en god jobb foran seg på mange av de skip og fly som trafikkerer området.
I tillegg har mange rapporter om forlis her faktisk skjedd langt herfra.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
amora.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 03 Feb 2005 14:10
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kristiansand

Innlegg av amora. »

forklarte det godt der du raVn. interesangt.
nå vet jeg litt mer, tjihi.
:wink: :wink: :idea: :idea: :idea:
Antall ord: 13
THE TRUTH IS WITHIN!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Det skipet som gikk ned utenfor Japan hadde vært i dålig vær ja. Først ble det framsatt en "beviselig" teori om at noen ikke hadde stengt den forreste luken og båten ble derfor fylt med vann og sank. Senere viste det seg at den "beviselige" teorien ikke holdt mål. Det var beskyttelsen over lluftekanalene som ikke holdt og senket skipet.

Forøvrig så er teorien med metan i Bermuda triangelet en veldig god teori. Den kan kaste fly fra himmelen rett ned i sjøen fordi det ikke er luft lenger men gass, som ikke holder flyet oppe.

En av de største redslene som finnes ute på oljeplattformene er en stor gassutblåsing (gassboble) under plattformen. Dette vil få plattformen til å forsvinne i dypet på noen sekunder.
:shock:
Antall ord: 134
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

unskyld at jeg blander meg inn i samtalen deres her men jeg må le over alle usagnene deres om Bermudatriangelet de er langt vekk en eller annen vei.

Det som er blitt bevist av paranormale forskere er at skip og fly som forsvinner der ikke er mulig og finne igjen, hele bermuda triangelet er en slags port til en annen dimensjon som kun er åpen på spesielle tider og datoer. Noe som gjør at mye reiser gjennom der og mye ikke forsvinner jeg har lest og sett bilder som er tatt av de tingene som har forsvinni.

Noen skip krasjer in i kaianlegg uten manskap eller passasjerer fly styrter uten pasasjerer eller manskap fly og båter forsvinner.

Fakta er at kun en man har kommet vek fra skipet før det forsvant og han kunne se land når han gikk i liv båten han brukte ca to til tre timer fra båten til land men når han kom frem hadde det gått 10 år siden båten hans forsvant og han hadde ikke blitt en dag eldere
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dragonheart skrev:unskyld at jeg blander meg inn i samtalen deres her men jeg må le over alle usagnene deres om Bermudatriangelet de er langt vekk en eller annen vei.
Klart du kan blande deg inn. :)
Det som er blitt bevist av paranormale forskere er at skip og fly som forsvinner der ikke er mulig og finne igjen, hele bermuda triangelet er en slags port til en annen dimensjon som kun er åpen på spesielle tider og datoer. Noe som gjør at mye reiser gjennom der og mye ikke forsvinner jeg har lest og sett bilder som er tatt av de tingene som har forsvinni.
Disse bevisene må du dokumentere.
Noen skip krasjer in i kaianlegg uten manskap eller passasjerer fly styrter uten pasasjerer eller manskap fly og båter forsvinner.
Hvilke kaianlegg uten mannskap eller passasjerer har skip krasjet inn i? :P
Hehe, bare erter. Dette er påstander du må kunne dokumentere. F.eks. at fly uten passasjerer eller mannskap styrter.
Fakta er at kun en man har kommet vek fra skipet før det forsvant og han kunne se land når han gikk i liv båten han brukte ca to til tre timer fra båten til land men når han kom frem hadde det gått 10 år siden båten hans forsvant og han hadde ikke blitt en dag eldere
Dokumenter dette er du snill.


Dette ble mange spørsmål om dokumentasjon, men dine påstander er utrolige, og ikke falsifiserbare, så du sitter med bevisbyrden her.
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
magdalena
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 31 Mar 2005 00:59
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av magdalena »

Har ikke han magikeren David Copperfield "tryllet" fram en forsvunnet båt der en gang? mente å huske at det ble vist på tv, hvor båten bare gikk opp i flammer...

(det va jo sikkert bare juks og fanteri)
Antall ord: 39
"He should not vow to walk in the dark, who has not seen the nightfall." - J.R.R. Tolkien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

(det va jo sikkert bare juks og fanteri)
:) ehh, sikkert..... ;)
Antall ord: 10
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links