Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterHvem skapte pyramidene?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Caramba

Innlegg av Caramba »

Bibelen er en blanding av uklare oversettelser fra mange andre kilder...som blant annet sumeriske kilder, som er mer troverdige og rene. Den type skrifter har ikke blitt ødelagt av mye oversettelser.
Nå tuller du! Ikke sant?

Uklare oversettelser fra andre kilder? bl.a sumeriske kilder?

Hvor har du dette fra?

Jeg kan være enig i at de bibelske skriftene ikke er de eneste, men uklare oversettelser fra andre kilder. Sorry, den må du forklare nærmere.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

Nikkaba skrev:
Kramer73 skrev:
Nikkaba skrev:Jeg har et boktips, denne boka bør leses, det er en del teorier her som jeg fikk noen a-ha - opplevelser av!!

Den heter; "Innvielsen" og er skrevet av Elisabeth Haich

Her får vi ikke bare vite hvem som bygget pyramidene, men hvorfor og hvordan...
Er utenomjordiske i bildet? Kan du forklare litt generelt hvem og hvordan de lagde pyramidene? Jeg heller mer mot det Sitchin og Von Däniken er inne på - i sine kilder - guder som var med å lage pyramider...og et annet ord for guder er utenomjordiske.
Nei, det er mer i den retningen du heller til, les boken, det er mitt råd; utgriningene og de matematiske formlene er alt for lange til at jeg har ork til å legge de ut her...;)

Det er en spennende bok!!
Har nettopp lest denne boken!

Spennende teorirer, som kanskje ikke er så langt unna virkeligheten. :D
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg sitter og leser denne tråden her med teorier om utenomjordiske vesener og von Dänichen osv. Så kom jeg til å tenke på de diskusjoner som har herjet forumet om reinkarnasjon i den siste tiden. Her kommer jeg med en liten miks:
Sett at de mennesker som bygget pyramidene var besjelet med sjeler som hadde levd på andre kloder (som hadde kommet mye lenger i utviklingen) i sine tidligere inkarnasjoner? Kan ikke disse hatt med seg den nødvendige ballast til å kunne påvirke sine nye kroppers bevissthet, slik at de kunne oppnå den nødvendige intelligensen, til å forstå hvordan slike byggverk skulle reises? (puh! lang setning!)
:mrgreen:
Antall ord: 108
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Caramba

Innlegg av Caramba »

Heia skrev:Jeg sitter og leser denne tråden her med teorier om utenomjordiske vesener og von Dänichen osv. Så kom jeg til å tenke på de diskusjoner som har herjet forumet om reinkarnasjon i den siste tiden. Her kommer jeg med en liten miks:
Sett at de mennesker som bygget pyramidene var besjelet med sjeler som hadde levd på andre kloder (som hadde kommet mye lenger i utviklingen) i sine tidligere inkarnasjoner? Kan ikke disse hatt med seg den nødvendige ballast til å kunne påvirke sine nye kroppers bevissthet, slik at de kunne oppnå den nødvendige intelligensen, til å forstå hvordan slike byggverk skulle reises? (puh! lang setning!)
:mrgreen:
Hmmmmmmmmmm!


Absolutt ingen dum tanke! :D
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Selskapskanina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 26 Nov 2004 08:26
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av Selskapskanina »

Høres fornuftig ut på meg dette med reinkarneringen ja:)
Grunnen til at de bygget pyramidene var jo (angivelig) at keiseren skulle kunne bevare sitt legeme til sitt neste liv.
har en bok der det står at pyramidenes plassering er plassert svært nøyaktig ved hjelp av stjernekart og matematikk.
Geniale disse egyperene og indianerene og alle sammen.
Men dersom indianerene aldri hadde vært i egypt og egypterne aldri hadde vært i Peru, hvordan fikk de da samme ideèn?? :o

Kan det ha vært noen som hjalp dem?
Noen høyerestående(som hadde kommet lenger inne slikt)
og som dermed ble oppfattet som guder av oss enkle mennesker??

*spennende*
Antall ord: 115
- Føler du kraften Kronk?

-Jah.... den føler jeg ja!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Scorpio
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 21 Jun 2004 02:11
19

Innlegg av Scorpio »

både indianerne og egypterne var folkeslag med mye mystikk og tradisjoner, jeg har en egen teori på at egypterne hadde visse evner, men om de brukte disse til pyramidene vet jeg ikke, men jeg tror selv at de brukte evnene sine i deler av byggverket...har sett inskripsjoner av aktivering av krone chakraen (som er den "høyeste" en kan oppnå) i buddhismen sies det at når denne chakraen er aktivert har du makt over alt, til og med ønske død over andre med bare viljen sin. mange av kunnskapene har vært kjent i over 7000 år men har gått bort med tiden og folk som ikke vil at disse evnene skal komme i feil hender og kunnskapen rundt dette... men skal man tro på dette og at de fikk utviklet disse evnene som er ï buddhismen så skulle det ikke være noe problem og jukse på tyngdekraften og løfte disse steinene. Det har vært kjent om fler mystiske hendelser i deler av buddhismen idag også angående disse chakraene. Folk skal visst ha sett andre "guruer" (nesten som prester:P) som skal kunne være under vann så lenge de har hatt lyst til, klare seg uten mat og drikke så lenge de har lyst til. Blåse flammer fra halsen og opp videre ut, levitasjon av enkelt individer, løpe mye raskere enn ol mestere i laang tid. Jeg tror da at alt dette henger sammen med evner som utvikles og chakraene uansett religion...chakraene er nevnt i hver eneste religion nesten og eld gamle samfunn..
Antall ord: 265

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
IrquiM
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 07 Apr 2004 10:46
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av IrquiM »

Caramba skrev:Du sier at det ikke er noe problem bare du har stor nok arbeidsstyrke! Hvor skal alle disse menneskene gjøre av seg da? Hvis hver mann løfter 100 kg så skal det fortsatt mange mann til for å løfte en stein på 20 tonn.
Hvor skal de gjøre av seg alle sammen?
Det finnes gjennomførbare teorier på hvordan dette har blitt gjort. At jeg ikke kan alle beklager jeg på det sterkeste. Men det har blitt gjort utgravninger i egypt som tyder på at det har vært en midlertidig bosetning nær pyramidene som kan støtte opp under en stor nok arbeidsstyrke.

Hvorfor så liten tro på oss mennesker?
Caramba skrev:Vi sier at vi med hammer og meisel skal hugge ut en stein på ca. 10 tonn fra ?Gaustadtoppen? denne steinen skal vi etter at den er hugget ut, frakte til Nidaros. Vi får her kun lov å bruke ren muskelkraft og alt skal skje på måten de sansynligvis brukte for ca.6000 år siden.
Moderne veier etc. finnes jo ikke?

Bruk så mange menn dere vil. Oppdraget skal utføres i løpet av f.eks. 1 år.
Steinene på pyramidene har vært fraktet på båt - gi oss i alle fall et scenario som stemmer over ens. Alle kan skape umuligheter!

Personlig tror jeg egypterne har bygget pyramidene selv. Derimot er jeg enig med folk om at det er noe mystisk med dem, og at det enda er mye mer som ligger og venter på oss der!

Synes også vi bør se på ting fra andre sider og. Egypterne kalte sine herskere for gud, eller gudens sendebud.... så med hjelp av guder, kan like godt være med hjelp av herskerene.



Ang. bibelen, så tror jeg ikke på det med at det er uklare oversettelser av andre (f.eks sumeriske) skrifter. Derimot, så er nok bibelen påvirket av disse, eller disse tekstene er skrevet om for å passe settingen i bibelen, slik at jødedommen og kristendommen blir en slags "blanding" av andre religioner.

En annen ting med bibelen er at ting tyder på at i de første bøkene stod det gud i flertall i stedet for entall. Altså at det har vært flere guder, men noe skjedde, og en av gudene tilslutt ønsket å være den eneste, og derfor ryddet bort spor av de andre.

Andre ting som er merkelige er abrahams 3 sønner, en mørk (afrikaner), en lys (europeer) og en gulaktig (asiater), og alle disse skal ha vært med samme kvinne. Genspleising?


At guder kan være ikke-jordiske skapninger, det ser jeg ikke bort i fra, at de er nødt til å være det, det er jeg ikke sikker på en plass!
Antall ord: 467

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
joa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 02 Feb 2005 19:44
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Skien

Innlegg av joa »

det er en østeriker ved navn meier som har skrevet en bok om blandt annet tolkninga av bibelen og pyramidene..les den.
det er ikke veldig sannsynelig at "huleboere"bygde de.
de har oxo tegnet flere bilder i stenene hvor man ser avbildninger av ufoer og flyvende skikkelser......

søk og du finner din teori :)
Antall ord: 55
jeg går aldri over streken
jeg skyver den bare foran meg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Noah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 22 Sep 2004 00:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nesset

Innlegg av Noah »

Jo det er mye mystisme rundt pyramidene. Og det er Egypt som sitter med de eldste byggverkene faktisk. Det er mange som har teorier om hvordan de ble bygd. Men man begynner først å virkelig tvile når man opplever dem på nært hold. En ting er når du går opp på giza platået og opplever men, om man er på besøk hos den røde pyramiden så vet man at man simpelthen står på hellig grund.
Det er faktisk ingen som vet med sikkerhet hvordan de eldste pyramidene i Egypt ble bygget. Det er fordi at konsrtueringen og byggemåten er så riktig tilmålt og alt står tilrette i forhold til orions belte at vi i da faktisk har hatt problem i dag med konstrueringen osv. Så de var dyktige matematikere, Og de som har bygd dem måtte ha vært svært så presise og perfeksjonister.
Det har i senere tid blitt tatt mål av pyramidens stein ,og ja de er eldre enn antatt. Faktisk nermere 10 000 år kan man si....

Når forskere fra Kina fikk slippe til noen år tilbake, fant man ut med måleinstrumenter at det faktisk er kun 10% av pyramidens hulerom som er oppdaget og som er tilgjengelig for folk i dag. (GIZA) altså det er kamre som ikke vi har funnet ennå.

De fleste tror også at dette var graver til de store faraoene. Det kan jo heller ikke bevises, Da det ikke finnes inskrepsjoner eller hyroglifer som sier noe om dette i noene av de tre store pyramidene. Når forseglingene ble brutt opp på midten av 1800 tallet(Khafre pyramiden) skulle det vise seg at den faktisk sto tom? Og hvorfor skulle en stor farao bygge en pyramide hvor alle visste hvor han lå med skattene sine? Slik at alle kunne forsyne seg om man ville det?
Når , man hadde vært så smart at man kunne bygge dette, bare for at alt skulle stjeles?

Nei det er alt for mye mystisme rundt dette ,og teoriene motsiger hverandre. De gamle egyptiske prestene og alkymister mente at dette var de store templene som ble bygget for gudene fra himmelen.

For å bygge disse monumentene måtte Farao bruke den sorte boken til Ra, for å finne kunnskapene. Dette var nedtegninger fra himmelen som gudene da kom med. Og det var svært viktig at folket ikke fikk tak i denne boken, fordi det ville ødelegge makten til Farao..........

Det samme gjelder sphinxen som ligger i forkant av Pyramidene. Den er også eldre enn antatt. Dette er blitt målt opp i forhold til forvitringene på steinen. Man vet forøvrig og at det finnes et kammer i mellom labbene, under bakken på denne løvekroppen. Men det får ikke arkeologene lov til grave opp og åpne av den Egyptiske myndigheten...........

Når alt dette er sagt,så sier jeg bare at dette er spennende , og at jeg drar ned dit sammens med Leah for å bo der i noen mnd.Om tre dager. og alle er velkomne på besøk for å oppleve disse merkelige energiene som strømmer nede der :wink:
Sist redigert av Noah på 03 Feb 2005 15:53, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 530

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Noah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 22 Sep 2004 00:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nesset

Innlegg av Noah »

Så det så!
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

8) Ja håper dere tar oss på ordet og tar en tur... 8)
:twisted: der det er hjerterom er det husrom :twisted:




Diddeliahdaleah is SHININ'!!
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Caramba

Innlegg av Caramba »

IrquiM skrev:
Caramba skrev:Du sier at det ikke er noe problem bare du har stor nok arbeidsstyrke! Hvor skal alle disse menneskene gjøre av seg da? Hvis hver mann løfter 100 kg så skal det fortsatt mange mann til for å løfte en stein på 20 tonn.
Hvor skal de gjøre av seg alle sammen?
Det finnes gjennomførbare teorier på hvordan dette har blitt gjort. At jeg ikke kan alle beklager jeg på det sterkeste. Men det har blitt gjort utgravninger i egypt som tyder på at det har vært en midlertidig bosetning nær pyramidene som kan støtte opp under en stor nok arbeidsstyrke.

Hvorfor så liten tro på oss mennesker?
Caramba skrev:Vi sier at vi med hammer og meisel skal hugge ut en stein på ca. 10 tonn fra ?Gaustadtoppen? denne steinen skal vi etter at den er hugget ut, frakte til Nidaros. Vi får her kun lov å bruke ren muskelkraft og alt skal skje på måten de sansynligvis brukte for ca.6000 år siden.
Moderne veier etc. finnes jo ikke?

Bruk så mange menn dere vil. Oppdraget skal utføres i løpet av f.eks. 1 år.
Steinene på pyramidene har vært fraktet på båt - gi oss i alle fall et scenario som stemmer over ens. Alle kan skape umuligheter!

Personlig tror jeg egypterne har bygget pyramidene selv. Derimot er jeg enig med folk om at det er noe mystisk med dem, og at det enda er mye mer som ligger og venter på oss der!

Synes også vi bør se på ting fra andre sider og. Egypterne kalte sine herskere for gud, eller gudens sendebud.... så med hjelp av guder, kan like godt være med hjelp av herskerene.



Ang. bibelen, så tror jeg ikke på det med at det er uklare oversettelser av andre (f.eks sumeriske) skrifter. Derimot, så er nok bibelen påvirket av disse, eller disse tekstene er skrevet om for å passe settingen i bibelen, slik at jødedommen og kristendommen blir en slags "blanding" av andre religioner.

En annen ting med bibelen er at ting tyder på at i de første bøkene stod det gud i flertall i stedet for entall. Altså at det har vært flere guder, men noe skjedde, og en av gudene tilslutt ønsket å være den eneste, og derfor ryddet bort spor av de andre.

Andre ting som er merkelige er abrahams 3 sønner, en mørk (afrikaner), en lys (europeer) og en gulaktig (asiater), og alle disse skal ha vært med samme kvinne. Genspleising?


At guder kan være ikke-jordiske skapninger, det ser jeg ikke bort i fra, at de er nødt til å være det, det er jeg ikke sikker på en plass!
Sorry at jeg ikke har svart på dette tidligere. Har vært innaktiv en stund.

Og jeg har ingen intensjon om å lage en umulighet. Jeg vil at man tenker over hvilken enorm prestasjon Egypterne har utført.

Hvis vi tenker oss at det faktisk er Keops som har gitt ordre til byggingen av denne pyramiden. Da er den planlagt og bygget i løpet av 28 år. Farao Keops sin regjeringstid, tror han var 14 år da han kom til makten. Hvis vi forutsetter at alle ideer og tegninger var klare da han overtok makten + at alle stenene var ferdig hogget ut og lå klare ved Nilens bredd og at pyramiden var ferdig ved Keops død.
Da har de brukt 28 år på å bygge pyramiden. Noe som skulle tilsi at man har lagt på plass en stein hver annen time. 24 timer i døgnet - 365 dager i året i 28 år.
Nå har vi forutsatt at alt var klart, men stenen skulle hogges og fraktes samt at tegninger etc skulle utarbeides, også dette innenfor rammen av 28 år.

Det er en prestasjon det står respekt av.
Derfor ideen om å hogge ut en sten av Gaustadtoppen. Du kan jo la være å frakte den til Trondheim. Bare hogge den ut. Med hammer og meisel. Så får vi se hvor lang tid man bruker?

Det er ingen umulighet.

Caramba
Antall ord: 700

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
TheGhostHunter
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 24 Mar 2012 16:26
12
Blitt takket: 1 gang

- Hvem skapte pyramidene?

Innlegg av TheGhostHunter »

Men egypterne har tegnet UFO'er på innsiden av pyramidene! Det tegnet flyvende tallerkener som kom med byggeklosser, og egypterne bygde pyramidene! De tegnet små vesner også! :iiik
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Hvem skapte pyramidene?

Innlegg av Isan »

Jaha - og hvaslags stødig kilde har du det fra?
Antall ord: 10
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvem skapte pyramidene?

Innlegg av Arven »

Jeg har sett filmer om akkurat dette, såkalte "dokumentarer" på youTube som viser at det finnes utsmykking av pyramidene som forestiller menneskelignende figurer med "romdrakt" og flyvende objekter. Det tolkes ihvertfall dithen.
Så kan man jo diskutere hvorvidt det man finner på tube er seriøst og hvem som tolker hva riktig...
Antall ord: 53
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !