Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterHvem skapte pyramidene?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvem skapte pyramidene?

Innlegg av jeditrond »

Fascinerende tema dette, men det er ingen tradisjoner eller myter som tilsier at det var romvesner som bygde pyramidene. Men at det har vært brukt teknologi som vi såvidt har stablet på bena per i dag for å lage dem er det i mine øyne liten tvil om. Så kan man jo undres på om det har vært en teknisk avansert sivilisasjon som av ymse årsaker fant ut at Egypt var en fin plass å bygge noe stort noe :D

For å være litt seriøs; hypotesen min er at Atlantis er innblandet, The Emerald Tablets of Thoth bla. forteller jo at flyktninger fra Atlantis slo seg ned i Egypt og bygde opp sivilisasjonen der til den som kalles "oldtidens Egypt". For å flytte store steinblokker må man enten ha noen gedigne heisekraner og dagens heisekraner vil slite med de største blokkene, eller noen har funnet opp alternative metoder. Muntlige tradisjoner tilsier at det var antigravitasjon av noe slag på ferde, men det er ikke noen skriftlige kilder på dette dessverre. Det er også muntlige tradisjoner på at pyramidene er noe sånt som 70 000 år gamle og Sfinksen noe sånt som 50 000 år... Vil anbefale boken The Giza Power Plant og Lost Technologies of Egypt av Christopher Dunn. Han har bakgrunn fra maskinproduksjon o.l. og har vært i Egypt flere ganger og klødd seg i hodet over den ekstreme presisjonen som man finner der :)
Antall ord: 241
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheGhostHunter
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 24 Mar 2012 16:26
12
Blitt takket: 1 gang

- Hvem skapte pyramidene?

Innlegg av TheGhostHunter »

Jeg så det med aliens på programmet: Myte eller sannhet \:D/
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Hvem skapte pyramidene?

Innlegg av Isan »

Takk for svar :)

Jeg har aldri sett på det programmet, så hvor god kilde det er, det vet jeg faktisk ikke, men utfra påstanden, høres det ikke ut til å være noen veldig god kilde.
Antall ord: 37
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links