Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKNoen som vet om en GOD grøsser??

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Atmi skrev:
Asbjørn skrev:En film jeg så for mange år siden, som jeg reagerte på, heter Mark , De BITER.. (Worms, they bites)
Idag hadde jeg sikker flirt av den, men dengangen var den STØGG !

A
åååh - det var ikke den med de blodmakkene som kom opp sluken i dusjen og sånn?? Uff, hvis det var den, kan du da tenke hvor liten jeg var da vi samlet oss en gjeng og så den? Fytti, jeg badet og dusjet med hælen i sluken i..... tror flere år etterpå. Det var sååååååååå vanvittig ekkelt.

Men - jeg så den også flere år senere, og da var den bare teit. Hvis det er den samme da :) Men det tror jeg jammen,.
Høres ut som den samme...
Kom ut av dusjhodet, opp av sluken, opp i kjøkkenvasken, og opp under gulvbordene...

Den var utrolig ekkel, ja, tror det var rundt 1977 jeg så den... kan det stemme ?
Idag ville den vel bare virke komisk... ;-)

Asbjørn
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 21 Aug 2005 11:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jorda
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Tussa »

Måtte bare plukke fram denne tråden igjen. Kom på at jeg var hekta på et program som gikk nattestid hver fredag den gang Sky Channel eide tv-skjermen. The Deadly Earnest Horror Show. Flere som husker det? Deadly Earnest, vampyren som dukka opp av kista og med sin tørre, kistehumor serverte oss skrekkfilmer av ymse slag. Mye gammel kultskrekk. Husekr godt en som het the Blob som jeg synes var litt småekkel den gang. Søkte den opp og fant denne siden.

Antall ord: 86
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!

http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

Tussa skrev:Måtte bare plukke fram denne tråden igjen. Kom på at jeg var hekta på et program som gikk nattestid hver fredag den gang Sky Channel eide tv-skjermen. The Deadly Earnest Horror Show. Flere som husker det? Deadly Earnest, vampyren som dukka opp av kista og med sin tørre, kistehumor serverte oss skrekkfilmer av ymse slag. Mye gammel kultskrekk. Husekr godt en som het the Blob som jeg synes var litt småekkel den gang. Søkte den opp og fant denne siden.

jaaa... endelig noen som husker den gamle geledingsen... den kom vel ut av en meteor fra rommet eller noe hvis jeg ikke husker feil. og ernest...... yummy
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

sorry skriveleif...hehe

det skulle være earnest da!!!

:D :D
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystica
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 345
Startet: 04 Mai 2005 13:28
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ghettoen

Innlegg av Mystica »

Så en grusom film en gang som het "svart mamba",
den eneste filmen jeg har hatt mareritt av,he he.
Den er litt gammel nå så den er kanskje litt lættis,
men den gang var den grusom uæææhhh :mozilla_surprised:

Også var det en annen nasty film om ei som ble voldtatt av et spøkelse,
skulle være sann,men husker ikke navnet..
Skummel var den hvertfall!! :mozilla_smile:
Antall ord: 72
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 21 Aug 2005 11:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jorda
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Tussa »

Hehe! Skriveleif er overalt han. Blander seg ofti borti innleggene mine også :D

Så moro at du også husker denne da. Jeg har alltid vært fascinert av grøss og skrekk jeg. Hitchcock har jeg sett mye av, så var det alle disse på dette showet da, men jeg mener også å huske at en mann ved navn Stephen J. Channel hadde en del bra. Gikk på NRK på fredager. Programmet startet og sluttet alltid med at han selv satt ved skrivemaskina og klimpret ivei. Var en del kule episoder der. Husker bl.a. en om en dame som havna i fengsel. Hun ville rømme og stedets gamle vaktmester skulle hjelpe henne ved å smugle henne ut i ei kiste neste gang noen døde. Gjett hvem som havna i kista med en død vaktmester? Ellers så er en av mine største skuffelser IT av Stephen King. Jeg synes filmen hadde nerve og spenning og glemmer aldri da de var i biblioteket. Da skuffer og skap åpnet seg og saker og ting fløy gjennom rommet. Så gikk lyset i filmen,- og hjemme hos meg. Kun i noen sekunder, så var det tilbake igjen. Stakkar kjæresten min som jeg hadde den gang. Han hylte som ei dame og forsvant ut på gårdsplassen før jeg fikk sukk for meg. :D Anyway: det var dobbelfilm og greier, men den falt jo totalt sammen i sluttminuttene da dette fake monsteret ruvende på dårlig juksebakgrunn kom ramlende. Greit hvis de skulle kødde med gamlemåten å lage skrekkfilmer på altså, men det der var ikke i samsvar med resten av filmen. Skal noen se den, så se slutten først før dere avgjør om dere i det hele tatt vil bruke flere timer på den.
Antall ord: 297
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!

http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Carcharoth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 30 Nov 2005 18:33
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 1 gang

Innlegg av Carcharoth »

Nå er den kanskje ikke direkte überskummel, men Jacob's Ladder anbefales på det sterkeste. Merk at dette er til dels en "tenkefilm", og det er ikke sikkert du vil skjønne poenget med filmen første gang du ser den.
Antall ord: 41
“I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.”
- Bill Hicks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Heisann! Jeg er en person som elsker å se skrekkfilmer.. De trenger ikke være skumle en gang for at jeg skal synes det er underholdning. Gamle stephen king klassikere er favoritter.. men det var kanskje ikke helt det som var spørsmålet her. Spørsmålet var om det finnes skumle filmer.. Det gjør det jo såklart, alt etter hvor lettskremt en er.. Personlig er jeg veldig lite lettskremt.. Det var ei her som sa at filmer hun syntes var skumle var asiatiske grøssere... vel.. jeg er kanskje ikke helt enig i at de er skumle, men det er en asiatisk grøsser som er veldig bra, om den er skummel eller ikke må dere bedømme selv.. men dark water var passe skummel! Vet at den nettopp har kommer i amerikansk versjon, har ikke sett denne.. men den japanske versjonen anbefales virkelig!! Men en virkelig skummel film, i mine øyne, er Darkness! Den handler om små barn som går igjen i et hus.. For at en film skal bli skummel for meg, må den som regel handle om gjenferd... Det kan relateres til virkeligheten, og gjør derfor filmen skummel.. men når det i tillegg omhandler barn, så blir det skummelt. Denne anbefales, selv om slutten kan diskuteres! Stir of echos med kevin bacon er også en bra film, men den er ikke så veldig skummel, men absolutt verdt å se. Vel, jeg kunne brukt en evighet på å ramse opp filmer som er verdt å se, men skal spare dere for det. hehe.. Konklusjon til slutt er at darkness er en virkelig skummel film.. og jeg er ikke av typen som synes the grudge, the ring, saw osv er skumle filmer... (saw er forresten en meget bra laga film)
Antall ord: 294

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cilie+2
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 123
Startet: 16 Sep 2005 20:28
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nordvestlandet

Innlegg av Cilie+2 »

Atmi skrev:Litt seint ute nå. Men jeg så nettopp "kingdom hospital" - likte den :) Ekte god Steven King stil, hele serien MÅ Sees

Atmi
Å den serien er bare dritbra.. fikk ikke med meg de siste episodene :( Noen som hvet hva som skjedde til slutt??? Maurslukeren var jo bare heilt rå=)
Antall ord: 50
Når nettene blir lange og kulda setter inn.. en svale gjør ikke en sommer.

O'er all there hung the shadow of a fear,
A sense of mystery the spirit daunted,
And said, as plain as whisper in the ear,
The place is haunted!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 426
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Ondskapens hotell, eller the shining om du vil må være en av tidenes beste filmer. Å si at den ikke er bra blir bare helt på trynet. Og bedre skuespillerprestasjoner skal man lete lenge etter. Jack er bare helt rå i den filmen.
Antall ord: 43
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

Tuzta skrev:Jeg husker at en dansk gyser gjorde et voldsomt inntrykk på meg for mange år siden. Den heter Siste time. Handler om deja vu(?) og noen ungdommer innestengt på en skole. Se den!!
sett den. veldig bra!!
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
magdalena
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 31 Mar 2005 00:59
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av magdalena »

BMFLEX skrev:Ondskapens hotell, eller the shining om du vil må være en av tidenes beste filmer. Å si at den ikke er bra blir bare helt på trynet. Og bedre skuespillerprestasjoner skal man lete lenge etter. Jack er bare helt rå i den filmen.
Den e skummel, enig at Jack e rå i den..( here is johnny..)
Antall ord: 58
"He should not vow to walk in the dark, who has not seen the nightfall." - J.R.R. Tolkien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Asbjørn skrev:
Atmi skrev:
Asbjørn skrev:En film jeg så for mange år siden, som jeg reagerte på, heter Mark , De BITER.. (Worms, they bites)
Idag hadde jeg sikker flirt av den, men dengangen var den STØGG !

A
åååh - det var ikke den med de blodmakkene som kom opp sluken i dusjen og sånn?? Uff, hvis det var den, kan du da tenke hvor liten jeg var da vi samlet oss en gjeng og så den? Fytti, jeg badet og dusjet med hælen i sluken i..... tror flere år etterpå. Det var sååååååååå vanvittig ekkelt.

Men - jeg så den også flere år senere, og da var den bare teit. Hvis det er den samme da :) Men det tror jeg jammen,.
Høres ut som den samme...
Kom ut av dusjhodet, opp av sluken, opp i kjøkkenvasken, og opp under gulvbordene...

Den var utrolig ekkel, ja, tror det var rundt 1977 jeg så den... kan det stemme ?
Idag ville den vel bare virke komisk... ;-)

Asbjørn
Haha . Ja, da må det være den samme. Første skrekkfilm jeg så tror jeg. Var så liten at jeg kanskje gikk på barneskolen - er ikke sikker.

Men vi var livredde. Husker spesielt at makkene var i et badebaseng og at de kom opp sluken i dusjen. Faktisk dusjet og badet jeg med helen over sluken i flere år etterpå.

Vi er heldige vi, for vi hadde sett så lite skrekkfilmer at vi ble forskrekket av det som i dag ville blitt aldeles latterlig :) Tidene forandrer seg.

Atmi
Antall ord: 260

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minsinn
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 158
Startet: 07 Jan 2006 21:19
18
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Ute ved kysten der oppe i nord
Har takket: 49 ganger
Blitt takket: 50 ganger

Innlegg av Minsinn »

Atmi skrev:Litt seint ute nå. Men jeg så nettopp "kingdom hospital" - likte den :) Ekte god Steven King stil, hele serien MÅ Sees

Atmi
Liker den danske originale "Riget" bedre... Fullspekket med ånder, energier og humor. Lars von Trier (regissøren) er jo kjent for å være små(?)gal. Den (originalen, altså) finnes på DVD :mozilla_cool:
Antall ord: 57
Peace and love, Honey, Peace and love :bat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links