Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKNoen som vet om en GOD grøsser??

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
Skytsengel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 29 Mai 2004 18:11
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I en leilighet sentralt i Drammen
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skytsengel »

Cat skrev:Også spøkte det visst under innspillingen av the ring 2... Det er nok endel greier der ute som ser sitt snitt til å komme fram under disse innspillingene :?
Noen som har sett nattevakten her?? Har hørt at den skal værra bra...
Nattevakten er bra. Kan anbefales ! http://www.platekompaniet.no/dvdproduct ... e%5Ftest=1
Antall ord: 58
Amen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Skytsengel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 29 Mai 2004 18:11
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I en leilighet sentralt i Drammen
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skytsengel »

Kan anbefale Det ondes hus, Madhouse og Boogeyman. Det er gode grøssere. Og selvfølgelig som nevnt Ondskapens hotell. Den er helt Konge !
Antall ord: 24
Amen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Skytsengel PPVu skrev:Kan anbefale Det ondes hus, Madhouse og Boogeyman. Det er gode grøssere. Og selvfølgelig som nevnt Ondskapens hotell. Den er helt Konge !
Unnskyld meg, men når ble boogeyman bra? Håper det ikke er den som kom ut for en liten stund siden du refererer til, for den var seriøst dårlig og veldig lite skummel.. men det er jo min mening da...
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hrun33
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 24 Aug 2005 21:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ank-Morpork

Innlegg av hrun33 »

Er det noen her som har sett den gamle Wicker Man-filmen med Christopher Lee? Den filmen er vel nærmere thriller-kategorien, men den er utrolig intens og skummel. Desverre så spiller dem nå inn en ny Wicker Man.. Grøss og gru! hvorfor skal dem alltid lage nye versjoner av dem gamle klassikerne??
Antall ord: 55
"Vestfossingene er af en fræmmed rase, ikke lik de andre fra Eger. De er livlige som franskmænd og høirøstede som tydskere."

"It`s was like playing in another country."
- Ian Rush om sitt opphold i Italia

Skeptiker, og stolt av det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Passenger Ghost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 03 Feb 2006 21:42
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Passenger Ghost »

Jeg sliter seriøst med å finne bra grøssere! Jeg synes stemningen er ganske viktig, så da må jeg nevne: the shining, the exorcist, the others (slutten var ikke så skummel da..). Så har du jo selvfølgelig blairwitch, som jeg nå ikke har sett på mange år, men syntes den var skummel når jeg så den i det minste. Norske filmer som villmark og en film jeg ikke husker navnet på i skrivende stund (gammel og ganske kjent) synes jeg hadde god stemning, men ikke noe særlig å skryte av.

Så må jeg vel innrømme at jeg faktisk syntes the grudge var dritskummel når jeg så den på kino.. :mozilla_oops:
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
magdalena
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 31 Mar 2005 00:59
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av magdalena »

hrun33 skrev:Er det noen her som har sett den gamle Wicker Man-filmen med Christopher Lee? Den filmen er vel nærmere thriller-kategorien, men den er utrolig intens og skummel. Desverre så spiller dem nå inn en ny Wicker Man.. Grøss og gru! hvorfor skal dem alltid lage nye versjoner av dem gamle klassikerne??
Fordi de tjener penger på det, og har gått tom før nye ideer??!
Antall ord: 72
"He should not vow to walk in the dark, who has not seen the nightfall." - J.R.R. Tolkien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

hrun33 skrev:Er det noen her som har sett den gamle Wicker Man-filmen med Christopher Lee? Den filmen er vel nærmere thriller-kategorien, men den er utrolig intens og skummel. Desverre så spiller dem nå inn en ny Wicker Man.. Grøss og gru! hvorfor skal dem alltid lage nye versjoner av dem gamle klassikerne??
Nettopp fordi de er gamle klassikere, og dagens ungdom er tilvendt bedre effekter enn det dem hadde for f.eks 20 år siden... Så for at den yngre generasjonen skal få oppleve samme historie, så må filmene moderniseres i takt med utviklingen ;)
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Panda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 02 Mar 2005 00:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Panda »

The Innocents, fra 1961. http://www.imdb.com/title/tt0055018/
Skremte vettet av meg for noen år siden.

Riget av Lars von trier, som før er nevnt er også veldig bra. Del 2 blir litt drøy, men del 1 er til gjengjeld sykt bra.

Nyinnspillingen av The Shining var veldig bra på noen få ting (detaljer, stemning osv.), men Kubricks versjon hadde nok mer nerve synes nå jeg da.
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Passenger Ghost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 03 Feb 2006 21:42
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Passenger Ghost »

"Fallen" med Denzel Washington er en utrolig kul film.

Skikkelig stemning i filmen ihvertfall!
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

"Ghost ship" er en bra thriller, anbefales!

http://ghostshipmovie.warnerbros.com/trailer.html
Antall ord: 13
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hrun33
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 24 Aug 2005 21:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ank-Morpork

Innlegg av hrun33 »

magdalena skrev:
hrun33 skrev:Er det noen her som har sett den gamle Wicker Man-filmen med Christopher Lee? Den filmen er vel nærmere thriller-kategorien, men den er utrolig intens og skummel. Desverre så spiller dem nå inn en ny Wicker Man.. Grøss og gru! hvorfor skal dem alltid lage nye versjoner av dem gamle klassikerne??
Fordi de tjener penger på det, og har gått tom før nye ideer??!
Jeg visste jo svaret.. men man bør ha en bedre grunn til å lage film. Hollywood mener selvfølgelig noe annet.. pigs! :)
Antall ord: 96
"Vestfossingene er af en fræmmed rase, ikke lik de andre fra Eger. De er livlige som franskmænd og høirøstede som tydskere."

"It`s was like playing in another country."
- Ian Rush om sitt opphold i Italia

Skeptiker, og stolt av det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hrun33
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 24 Aug 2005 21:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ank-Morpork

Innlegg av hrun33 »

^Idril^ skrev:
hrun33 skrev:Er det noen her som har sett den gamle Wicker Man-filmen med Christopher Lee? Den filmen er vel nærmere thriller-kategorien, men den er utrolig intens og skummel. Desverre så spiller dem nå inn en ny Wicker Man.. Grøss og gru! hvorfor skal dem alltid lage nye versjoner av dem gamle klassikerne??
Nettopp fordi de er gamle klassikere, og dagens ungdom er tilvendt bedre effekter enn det dem hadde for f.eks 20 år siden... Så for at den yngre generasjonen skal få oppleve samme historie, så må filmene moderniseres i takt med utviklingen ;)
Men filmene blir jo ræva i forhold til orginalen. Tror ikke jeg har sett en eneste reproduksjon som har vært i nærheten av middels. :)
Antall ord: 128
"Vestfossingene er af en fræmmed rase, ikke lik de andre fra Eger. De er livlige som franskmænd og høirøstede som tydskere."

"It`s was like playing in another country."
- Ian Rush om sitt opphold i Italia

Skeptiker, og stolt av det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hrun33
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 24 Aug 2005 21:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ank-Morpork

Innlegg av hrun33 »

" I think I could turn and live with animals. They are so placid and self-contained. They do not lie awake in the dark and weep for their sins. They do not make me sick discussing their duty to God. Not one of them kneels to another or to his own kind that lived thousands of years ago. Not one of them is respectable or unhappy, all over the earth."
- Lord Summerisle, sitat fra The Wicker Man.
Antall ord: 77
"Vestfossingene er af en fræmmed rase, ikke lik de andre fra Eger. De er livlige som franskmænd og høirøstede som tydskere."

"It`s was like playing in another country."
- Ian Rush om sitt opphold i Italia

Skeptiker, og stolt av det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Atmi skrev:Litt seint ute nå. Men jeg så nettopp "kingdom hospital" - likte den :) Ekte god Steven King stil, hele serien MÅ Sees

Atmi
hva handler den om?
Antall ord: 28
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Panda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 02 Mar 2005 00:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Panda »

hva handler den om?
Det er en amerikansk serie basert på den danske serien "Riget". Stephen king så orginalen på et hotell da han var i europa på filminnspilling, og syntes den var så bra at han gikk amok og skrev to fulle sesonger. Personlig liker jeg orginalen bedre :mozilla_cool:

Den handler om et sykehus som er skikkelig hjemsøkt, og en hel masse absurde personer som jobber der. Spesiellt den danske versjonen har en ekkel stemning over seg hele veien, som det tar en stund før slipper taket.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links