Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKNoen som vet om en GOD grøsser??

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
Panda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 02 Mar 2005 00:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Panda »

hva handler den om?
Det er en amerikansk serie basert på den danske serien "Riget". Stephen king så orginalen på et hotell da han var i europa på filminnspilling, og syntes den var så bra at han gikk amok og skrev to fulle sesonger. Personlig liker jeg orginalen bedre :mozilla_cool:

Den handler om et sykehus som er skikkelig hjemsøkt, og en hel masse absurde personer som jobber der. Spesiellt den danske versjonen har en ekkel stemning over seg hele veien, som det tar en stund før slipper taket.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Jumbo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 23 Feb 2006 07:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ellingsrudåsen

grøsser

Innlegg av Jumbo »

altered species er en veldig bra film, den må dere se.
Antall ord: 11
Let us see what you can

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

hrun33 skrev:
^Idril^ skrev:
hrun33 skrev:Er det noen her som har sett den gamle Wicker Man-filmen med Christopher Lee? Den filmen er vel nærmere thriller-kategorien, men den er utrolig intens og skummel. Desverre så spiller dem nå inn en ny Wicker Man.. Grøss og gru! hvorfor skal dem alltid lage nye versjoner av dem gamle klassikerne??
Nettopp fordi de er gamle klassikere, og dagens ungdom er tilvendt bedre effekter enn det dem hadde for f.eks 20 år siden... Så for at den yngre generasjonen skal få oppleve samme historie, så må filmene moderniseres i takt med utviklingen ;)
Men filmene blir jo ræva i forhold til orginalen. Tror ikke jeg har sett en eneste reproduksjon som har vært i nærheten av middels. :)
Prøv å se dem i motsatt rekkefølge, så får du nok et annet syn ;)
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

snuppedilla skrev:
Atmi skrev:Litt seint ute nå. Men jeg så nettopp "kingdom hospital" - likte den :) Ekte god Steven King stil, hele serien MÅ Sees

Atmi
hva handler den om?
Hehe, ja hva var det den handlet om. hmm....... gruble, tenke

Den handler om et sykehus som blir gjensøkt (hjemsøkt - må bare la gjensøkt stå, fordi det var så vanvittig tåpelig skrevet :), utrolig hva som kommer ut av fingrene noen ganger. Kanskje på tide å roe farten litt og tenke heller). Og åndene tar kontakt via litt spennende veier. Det hele kulminerer selvfølgelig. Det er en serie - og den er faktisk bra. Anbefales. Jeg elsker Steven King - hele måten ting er gjort på.

Atmi
Sist redigert av Atmi på 23 Feb 2006 21:53, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Atmi skrev:
snuppedilla skrev:
Atmi skrev:Litt seint ute nå. Men jeg så nettopp "kingdom hospital" - likte den :) Ekte god Steven King stil, hele serien MÅ Sees

Atmi
hva handler den om?
Hehe, ja hva var det den handlet om. hmm....... gruble, tenke

Den handler om et sykehus som blir gjensøkt (hjemsøkt - må bare la gjensøkt stå, fordi det var så vanvittig tåpelig skrevet :), utrolig hva som kommer ut av fingrene noen ganger. Kanskje på tide å roe farten litt og tenke heller). Og åndene tar kontakt via litt spennende veier. Det hele kulminerer selvfølgelig. Det er en serie - og den er faktisk bra. Anbefales. Jeg elsker Steven King - hele måten ting er gjort på.

Amti
HVA?! Hørte jeg stephen king?!
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

^Idril^ skrev:
Atmi skrev:
snuppedilla skrev:
Atmi skrev:Litt seint ute nå. Men jeg så nettopp "kingdom hospital" - likte den :) Ekte god Steven King stil, hele serien MÅ Sees

Atmi
hva handler den om?
Hehe, ja hva var det den handlet om. hmm....... gruble, tenke

Den handler om et sykehus som blir gjensøkt (hjemsøkt - må bare la gjensøkt stå, fordi det var så vanvittig tåpelig skrevet :), utrolig hva som kommer ut av fingrene noen ganger. Kanskje på tide å roe farten litt og tenke heller). Og åndene tar kontakt via litt spennende veier. Det hele kulminerer selvfølgelig. Det er en serie - og den er faktisk bra. Anbefales. Jeg elsker Steven King - hele måten ting er gjort på.

Amti
HVA?! Hørte jeg stephen king?!
:)
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hrun33
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 24 Aug 2005 21:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ank-Morpork

Innlegg av hrun33 »

^Idril^ skrev:
hrun33 skrev:
^Idril^ skrev:
hrun33 skrev:Er det noen her som har sett den gamle Wicker Man-filmen med Christopher Lee? Den filmen er vel nærmere thriller-kategorien, men den er utrolig intens og skummel. Desverre så spiller dem nå inn en ny Wicker Man.. Grøss og gru! hvorfor skal dem alltid lage nye versjoner av dem gamle klassikerne??
Nettopp fordi de er gamle klassikere, og dagens ungdom er tilvendt bedre effekter enn det dem hadde for f.eks 20 år siden... Så for at den yngre generasjonen skal få oppleve samme historie, så må filmene moderniseres i takt med utviklingen ;)
Men filmene blir jo ræva i forhold til orginalen. Tror ikke jeg har sett en eneste reproduksjon som har vært i nærheten av middels. :)
Prøv å se dem i motsatt rekkefølge, så får du nok et annet syn ;)
Nei... har ikke noe særlig trua på det. Men de gamle er jo eldst.. og smaken er som baken, den er delt osv.. :mozilla_wink:
Antall ord: 174
"Vestfossingene er af en fræmmed rase, ikke lik de andre fra Eger. De er livlige som franskmænd og høirøstede som tydskere."

"It`s was like playing in another country."
- Ian Rush om sitt opphold i Italia

Skeptiker, og stolt av det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hrun33
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 24 Aug 2005 21:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ank-Morpork

Innlegg av hrun33 »

Det finnes jo nesten ingen gode filmatiseringer av Stephen King bøker. Du har jo den gamle
The Shining fra 1980 m/ Jack Nicholson, men den likte jo ikke King. Så han måtte lage en 100 ganger dårligere utgave. som vare FIRE timer. eller noe sånt..
Green Mile er også en god filmatiseringer. men det finnes ingen fler.. Nå det er sagt så er det jo ganske vanskelig å visualisere det King skriver. En god kombinasjon hadde vært hvis Tarantino tok på seg jobben med å regissere The Dark Tower. det hadde vært fantastisk!
(den kommer jo forresten som tegneserie. den kan bli bra.. :))
Antall ord: 107
"Vestfossingene er af en fræmmed rase, ikke lik de andre fra Eger. De er livlige som franskmænd og høirøstede som tydskere."

"It`s was like playing in another country."
- Ian Rush om sitt opphold i Italia

Skeptiker, og stolt av det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sigridrb
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 38
Startet: 22 Feb 2006 15:07
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Sigridrb »

House Of Wax er ekkel!

Men så er jeg bare 13 år og så den når jeg var hjemme alene.. Sååeee.. :/
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Sigridrb skrev:House Of Wax er ekkel!

Men så er jeg bare 13 år og så den når jeg var hjemme alene.. Sååeee.. :/
hahahahaha :badgrin:
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kittana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mai 2005 02:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fetsund

svar

Innlegg av Kittana »

saw 2..... drit bra

Fra kira
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

hrun33 skrev:Det finnes jo nesten ingen gode filmatiseringer av Stephen King bøker. Du har jo den gamle
The Shining fra 1980 m/ Jack Nicholson, men den likte jo ikke King. Så han måtte lage en 100 ganger dårligere utgave. som vare FIRE timer. eller noe sånt..
Green Mile er også en god filmatiseringer. men det finnes ingen fler.. Nå det er sagt så er det jo ganske vanskelig å visualisere det King skriver. En god kombinasjon hadde vært hvis Tarantino tok på seg jobben med å regissere The Dark Tower. det hadde vært fantastisk!
(den kommer jo forresten som tegneserie. den kan bli bra.. :))
Smak og behag det vettu! Har du sett alle da? For rose red er en veldig god stephen king film! King spiller pizza bud i filmen :P Needful things er og bra!
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hrun33
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 24 Aug 2005 21:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ank-Morpork

Innlegg av hrun33 »

^Idril^ skrev:
hrun33 skrev:Det finnes jo nesten ingen gode filmatiseringer av Stephen King bøker. Du har jo den gamle
The Shining fra 1980 m/ Jack Nicholson, men den likte jo ikke King. Så han måtte lage en 100 ganger dårligere utgave. som vare FIRE timer. eller noe sånt..
Green Mile er også en god filmatiseringer. men det finnes ingen fler.. Nå det er sagt så er det jo ganske vanskelig å visualisere det King skriver. En god kombinasjon hadde vært hvis Tarantino tok på seg jobben med å regissere The Dark Tower. det hadde vært fantastisk!
(den kommer jo forresten som tegneserie. den kan bli bra.. :))
Smak og behag det vettu! Har du sett alle da? For rose red er en veldig god stephen king film! King spiller pizza bud i filmen :P Needful things er og bra!
Needful Things hadde jeg faktisk glemt bort. Den er også veldig god. Da skal jeg sjekke ut rose red. Kanskje lese gjennom boka først. King pleier å dukke opp i flere av sine filmer. Husker han var ansatt på kirkegården i Pet Sematary.. :)
Antall ord: 186
"Vestfossingene er af en fræmmed rase, ikke lik de andre fra Eger. De er livlige som franskmænd og høirøstede som tydskere."

"It`s was like playing in another country."
- Ian Rush om sitt opphold i Italia

Skeptiker, og stolt av det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hrun33
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 24 Aug 2005 21:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ank-Morpork

Innlegg av hrun33 »

^Idril^ skrev:
hrun33 skrev:Det finnes jo nesten ingen gode filmatiseringer av Stephen King bøker. Du har jo den gamle
The Shining fra 1980 m/ Jack Nicholson, men den likte jo ikke King. Så han måtte lage en 100 ganger dårligere utgave. som vare FIRE timer. eller noe sånt..
Green Mile er også en god filmatiseringer. men det finnes ingen fler.. Nå det er sagt så er det jo ganske vanskelig å visualisere det King skriver. En god kombinasjon hadde vært hvis Tarantino tok på seg jobben med å regissere The Dark Tower. det hadde vært fantastisk!
(den kommer jo forresten som tegneserie. den kan bli bra.. :))
Smak og behag det vettu! Har du sett alle da? For rose red er en veldig god stephen king film! King spiller pizza bud i filmen :P Needful things er og bra!
Needful Things hadde jeg faktisk glemt bort. Den er også veldig god. Da skal jeg sjekke ut rose red. Kanskje lese gjennom boka først. King pleier å dukke opp i flere av sine filmer. Husker han var ansatt på kirkegården i Pet Sematary.. :)
Antall ord: 186
"Vestfossingene er af en fræmmed rase, ikke lik de andre fra Eger. De er livlige som franskmænd og høirøstede som tydskere."

"It`s was like playing in another country."
- Ian Rush om sitt opphold i Italia

Skeptiker, og stolt av det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hrun33
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 24 Aug 2005 21:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ank-Morpork

Innlegg av hrun33 »

Det ble visst dobbelt svar.. Var noe teknisk krøll her i dag.. :)
Antall ord: 13
"Vestfossingene er af en fræmmed rase, ikke lik de andre fra Eger. De er livlige som franskmænd og høirøstede som tydskere."

"It`s was like playing in another country."
- Ian Rush om sitt opphold i Italia

Skeptiker, og stolt av det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links