Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenNoen som har svar?? UKO-søvnparalyse-Skyggefolk

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

>wiz

Innlegg av >wiz »

Horus^ skrev:
Indiana. skrev:Det som virker litt rart er at mange har de samme opplevelsene ; pustelyder, noen/noe som legger seg ved siden/oppå deg, noen som står ved senga osv....mye av det samme som går igjen ser jeg. Derfor blir jeg litt urolig om det er fantasi eller om det faktisk er reelt....og mange av disse opplevelsene synes å ha sammenheng med UKO, søvnparalyse eller før og etter søvn. Hvorfor? Litt tryggere om en kunne dratt på astralreise med noen andre,ja! :mozilla_smile:
Hvorfor gå og bekymre deg over slike ting? Jeg kan love deg at når du først får en skikkelig UKO så glemmer du de skumle greiene som bekymrer deg over nå. Slike vesen holder til på det eteriske plan og ikke det astrale, så det er ikke slik du møter en masse skumle vesen når du har en UKO, snarere tvert om. Ta det som en erfaring og ikke vær redd for alt som sier "bø". Slike opplevelser gjør det uansett bare sterkere. :)
eterisk?
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Indiana.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 11 Nov 2005 05:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Indiana. »

Har hørt at denne sølvtråden blir tynnere og tynnere jo lengre du drar på astralreiser. En som visstnok ble redd for at den skulle ryke da den var så tynn, så han returnerte til kroppen igjen...Men den ryker vel ikke da.. :mozilla_smile:
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

>wiz skrev:
Horus^ skrev:
Indiana. skrev:Det som virker litt rart er at mange har de samme opplevelsene ; pustelyder, noen/noe som legger seg ved siden/oppå deg, noen som står ved senga osv....mye av det samme som går igjen ser jeg. Derfor blir jeg litt urolig om det er fantasi eller om det faktisk er reelt....og mange av disse opplevelsene synes å ha sammenheng med UKO, søvnparalyse eller før og etter søvn. Hvorfor? Litt tryggere om en kunne dratt på astralreise med noen andre,ja! :mozilla_smile:
Hvorfor gå og bekymre deg over slike ting? Jeg kan love deg at når du først får en skikkelig UKO så glemmer du de skumle greiene som bekymrer deg over nå. Slike vesen holder til på det eteriske plan og ikke det astrale, så det er ikke slik du møter en masse skumle vesen når du har en UKO, snarere tvert om. Ta det som en erfaring og ikke vær redd for alt som sier "bø". Slike opplevelser gjør det uansett bare sterkere. :)
eterisk?
Jepp! :)
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Det sølvtråden tror jeg faktisk ikke noe på. Jeg tror det bare en tull. Jeg har aldri sett en sølvtråd på meg selv. Men hvis jeg vil kan jeg visualisere den og det er det jeg tror mange gjør. De forventer å se en tråd, ergo de ser en tråd.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Indiana. skrev:Har hørt at denne sølvtråden blir tynnere og tynnere jo lengre du drar på astralreiser. En som visstnok ble redd for at den skulle ryke da den var så tynn, så han returnerte til kroppen igjen...Men den ryker vel ikke da.. :mozilla_smile:
Jeg har aldri opplevd den har røket, og jeg har heller aldri hørt om noen som har hatt det problemet selv hvor langt uti universet man reiser :)
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Horus:

Ok, her kommer det med teskje; Hva mener du med eterisk? Hva er eterisk? Hvem eksisterer på det eteriske plan?
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

>wiz skrev:Horus:

Ok, her kommer det med teskje; Hva mener du med eterisk? Hva er eterisk? Hvem eksisterer på det eteriske plan?
Hehe.. Jeg er lat og syk i dag skjønner du :) Vel.. kort sagt.. eteriske er det plan som ligger nærmest oss nærmest det fysiske, hvor ekle skapninger kan dukke opp og avdøde holder til i tiden etter de dør. Det astrale ligger over der igjen og er mer forbundet med følelser og kan påvirkes lett av sinnsstemningen.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Luna Ane
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 10 Okt 2004 02:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Luna Ane »

Jeg tror også at vi ofte er ute av kroppen når vi sover.

I morges bråvåknet jeg av en litt ekkel opplevelse, som jeg tror ha sammenheng med at jeg var på vei tlbake til kroppen. Det kan selvsagt vært en drøm også, men jeg tviler litt på det.

Jeg ble holdt veldig hardt av et slags mørkt vesen, (kan være type "gollumlignende", som WiZ beskriver). Jeg slet for å komme meg løs, og vesenet slet like mye andre veien.
Jeg kom meg jo løs, og da våknet jeg.
Grunnen til at jeg begynte å tenke på at dette kunne ha sammenheng med en UKO, er måten jeg lå på når jeg våknet. Jeg ligger ofte i en bestemt stilling, når jeg mener jeg har vært ute av kroppen. Dette er bare min egen teori, jeg er jo ikke helt sikker, da.

Når dere sier at en kan møte mange ekle vesener på astralplanet, hvilke typer skapninger sikter dere til?

Jeg vet det er beskrevet en del demoner og vesener i GOETIA.
http://www.deliriumsrealm.com/delirium/ ... goetia.asp

Er det noe slikt dere sikter til, eller annet?
Antall ord: 203

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

uko link

Innlegg av Tachiko »

Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Indiana.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 11 Nov 2005 05:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Indiana. »

Leste linken til Tachiko..Forskerne kan nok forklare de fysiologiske prosessene til en UKO, men hvorfor skjer det? Det kan jo også like godt være en reell UKO selv om det dokumenteres at det og det skjer i hjernen....Vanskelig å bevise at man er utenfor kroppen...

Leste en art. lenger ned på siden hvor man setter søvnparalyse i forbindelse med såkalte bortføringer.....:

http://www.forskning.no/Artikler/2005/n ... 0938191.52
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links