Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDet fysiske kontra det åndelige

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Ja nordlyset hogg jo hodene av folk og brukte det til fotball. det er overtro.
jeg kjenner til flere personer som er klarsynte og har kontakt med åndeverden, uten at de bruker sine evner til å tjene penger.
tror ikke de gidder å bruke tid å energi på dette bare for å lure folk.
Når startet "tiden"? en gang måtte den jo ha startet..eller? hva var før det? jeg ser på åndeverden som noe normalt, det er vel heller vår virkelighet som er paranormal,
men folk skal få tro akkurat hva de vil. litt skepsis er vel og bra det.
Antall ord: 101
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

torgeir skrev:Ja nordlyset hogg jo hodene av folk og brukte det til fotball. det er overtro.
jeg kjenner til flere personer som er klarsynte og har kontakt med åndeverden, uten at de bruker sine evner til å tjene penger.
tror ikke de gidder å bruke tid å energi på dette bare for å lure folk.
Når startet "tiden"? en gang måtte den jo ha startet..eller? hva var før det? jeg ser på åndeverden som noe normalt, det er vel heller vår virkelighet som er paranormal,
men folk skal få tro akkurat hva de vil. litt skepsis er vel og bra det.
I forrige innlegg nevnte du Marion Dampier Jeans. Hun tjener penger på det, og derfor svarte jeg som jeg gjorde.
Mange tror de har spesielle evner, og gjør det de gjør uten å tjene på det. De regner jeg ikke for å være svindlere heller. De som vet at de driver humbug regner jeg for å være svindlere, og de gjør det for å tjene penger på godtroende mennesker.

Tiden har alltid vært, og det er meningsløst å spørre om hva som var før tiden eller utenfor universet.
Hvorfor mener du tiden må ha startet en gang? Og hva mener du isåfall satte igang tiden?
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
84507
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 125
Startet: 19 Des 2003 12:18
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av 84507 »

BA skrev:
torgeir skrev:selv om det ikke finnes vitenskaplige bevis på det paranormale, må det etter min forstand være mere mellom himmel og jord.
feks. medium Marion Dampier-Jeans har hatt tusenvis av seanser med folk, og kontaktet deres avdøde slektninger.
Jeg for min del tviler på at hun har kunnet drevet med dette hvis åndeverden ikke har eksistert.

Som nevnt tidligere i denne tråden, kommer nok mer og mer viten om åndeverden med tiden,det er nok en grunn til at vi ikke vet mere enn vi vet.
At det er mer mellom himmel og jord enn hva da?
Enn vitenskapen vet i dag? I toppen av regnskogene søker forskerne etter insekter. Der finnes millioner av ukjente insektarter. Dette svaret var bokstavelig på at det er mer mellom himmel og jord enn det vi vet i dag. ;)
Det forekommer mange påstander om ting som skjer, f.eks. i Hessdalen. Man vet ikke hva som foregår der, men man har mange observasjoner derfra. På samme måte som at nordlyset tidligere ble sett på som magisk, ligger det i dag mye overtro rundt lysfenomenene i Hessdalen. Sannsynligvis vil forskerne på samme måte som med nordlyset finne en naturlig forklaring her også.


Marion Dampier Jeans lever av at folk tror på henne. Uri Geller lever av at folk tror på ham, til tross for at han er avslørt mange ganger. Sylvia Brown lever av at folk tror på henne til tross for at hun har driti på draget på direktesending, og er avslørt som løgner i annen sammenheng.

Så at Marion Dampier Jeans kan leve av at folk tror på henne er ikke noen stor overraskelse. Det finnes mange som lever godt på andres overtro.
Hvorfor sammenligner du på denne måten BA? Nordlyset og fenomenene i Hessdalen er to vidt forskjellige ting, som blir helt meningsløst å sammenligne. Dette bekrefter det jeg tidligere har sagt, at enkelte skeptikere uansett vil tilegne et fenomen en "naturlig forklaring" uten noen som helst fornuftig argumentasjon.

Jeg er forøvrig helt enig i at det er mange kvakksalvere og lurendreiere som påstår de har åndelige evner, altfor mange!
Antall ord: 367

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

84507 skrev:Hvorfor sammenligner du på denne måten BA? Nordlyset og fenomenene i Hessdalen er to vidt forskjellige ting, som blir helt meningsløst å sammenligne. Dette bekrefter det jeg tidligere har sagt, at enkelte skeptikere uansett vil tilegne et fenomen en "naturlig forklaring" uten noen som helst fornuftig argumentasjon.

Jeg er forøvrig helt enig i at det er mange kvakksalvere og lurendreiere som påstår de har åndelige evner, altfor mange!
Nordlyset og lysfenomenet i Hessdalen har ikke andre fellestrekk enn at begge har (hatt) overnaturlige forklaringer. Forskerne har funnet ut at nordlyset kun har en helt naturlig forklaring, og det finner man nok snart ut om Hessdalenfenomenet også. :)
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Du BA? Ang Marion Dampier Jeans.. jeg synes du skal spandere på deg en slik workshop med henne en gang hun kommer til Norge. Det skjer mye spennende der serru :mozilla_cool:
Antall ord: 32
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Lone skrev:Du BA? Ang Marion Dampier Jeans.. jeg synes du skal spandere på deg en slik workshop med henne en gang hun kommer til Norge. Det skjer mye spennende der serru :mozilla_cool:
Hehe. Tror ikke jeg vil bruke penger på det. :D
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

BA skrev:
Lone skrev:Du BA? Ang Marion Dampier Jeans.. jeg synes du skal spandere på deg en slik workshop med henne en gang hun kommer til Norge. Det skjer mye spennende der serru :mozilla_cool:
Hehe. Tror ikke jeg vil bruke penger på det. :D
Det er utrolig spennende når Marion får åndene til å leke seg med et bord. Feks når dette bordet følger etter når Marion beveger seg rundt i rommet :mozilla_wink:
Antall ord: 79
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Lone skrev:
BA skrev:
Lone skrev:Du BA? Ang Marion Dampier Jeans.. jeg synes du skal spandere på deg en slik workshop med henne en gang hun kommer til Norge. Det skjer mye spennende der serru :mozilla_cool:
Hehe. Tror ikke jeg vil bruke penger på det. :D
Det er utrolig spennende når Marion får åndene til å leke seg med et bord. Feks når dette bordet følger etter når Marion beveger seg rundt i rommet :mozilla_wink:
David Copperfield kan få en romferge til å forsvinne. :) Eller han gjør jo ikke det. Han er ærlig og sier det kun er en illusjon.

Slike tryllekunster er det mange som kan gjøre. Og så kan vi se det på TV, uten å betale ekstra for det. :)
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Lone skrev:
BA skrev:
Lone skrev:Du BA? Ang Marion Dampier Jeans.. jeg synes du skal spandere på deg en slik workshop med henne en gang hun kommer til Norge. Det skjer mye spennende der serru :mozilla_cool:
Hehe. Tror ikke jeg vil bruke penger på det. :D
Det er utrolig spennende når Marion får åndene til å leke seg med et bord. Feks når dette bordet følger etter når Marion beveger seg rundt i rommet :mozilla_wink:
Men er du sikker på at det var ånder og ikkje noko anna som gjorde at bordet fulgte etter?
Antall ord: 100
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links