Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterE æ gærn i hode?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Re: E æ gærn i hode?

Innlegg av Qwizleiz »

magdalena skrev:
BMFLEX skrev:
magdalena skrev: Og om kveldan på rommet mett har æ opplevd at d kommer sånn blitz lys inn. Enda æ har gardinene for blir liksom hele rommet lyst opp av d blitzet.
Tror nok det heller kommer fra rommet ditt ett sted. Dersom du har en tv eller pc skjerm på rommet ditt kan det være en forklaring. Hvis man ikke skrur av tv`en\pc skjermen ved å trykke på knappen som er på tv\pcskjerm. Så kan det gå små "lysglimt" over skjermen. Dette gjør det jo også om dagen, men man legger ikke merke til det før det er mørkt.
vel har ikke tv, og dataen va helt av! ikke noe andre lysskilder va på!

Skal ikke blande meg mere inn her, siden det virker som at du bare leser siste innlegget i tråden til enhver tid..

En av flerfoldige forklaringer på dette lyset:

Det kan være en lite traffikert vei i nærheten. På denne er det en brå sving. Når en bil med lys på runder svingen, treffer lyset fra denne ditt vindu i et blink..

Lykke til videre. :)
Antall ord: 193
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
magdalena
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 31 Mar 2005 00:59
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Re: E æ gærn i hode?

Innlegg av magdalena »

Nostradamus2 skrev:
magdalena skrev:
BMFLEX skrev:
magdalena skrev: Og om kveldan på rommet mett har æ opplevd at d kommer sånn blitz lys inn. Enda æ har gardinene for blir liksom hele rommet lyst opp av d blitzet.
Tror nok det heller kommer fra rommet ditt ett sted. Dersom du har en tv eller pc skjerm på rommet ditt kan det være en forklaring. Hvis man ikke skrur av tv`en\pc skjermen ved å trykke på knappen som er på tv\pcskjerm. Så kan det gå små "lysglimt" over skjermen. Dette gjør det jo også om dagen, men man legger ikke merke til det før det er mørkt.
vel har ikke tv, og dataen va helt av! ikke noe andre lysskilder va på!

Skal ikke blande meg mere inn her, siden det virker som at du bare leser siste innlegget i tråden til enhver tid..

En av flerfoldige forklaringer på dette lyset:

Det kan være en lite traffikert vei i nærheten. På denne er det en brå sving. Når en bil med lys på runder svingen, treffer lyset fra denne ditt vindu i et blink..

Lykke til videre. :)
kan være en mulig forklaring... ikke veit æ, æ får undersøke litt mer æ.. leser faktisk alt! men ka æ får med mæ e en annen sak... trøtt... :mozilla_oops:
Antall ord: 224
"He should not vow to walk in the dark, who has not seen the nightfall." - J.R.R. Tolkien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
piara
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 08 Jan 2006 18:27
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: helgeland

Innlegg av piara »

trøtt mitt på dagen :mozilla_wink:
har du opplevd slike ting før da?+
det høres jo ut som dere er åpen om slikt i familien da? etter det jeg har erfart er det ikke noe å være redd for nei.det er bare positivt..har fått forklaring med å spørre meg rundt selv.både jeg å min sønn har merket å sett en dame her i huse siden vi flyttet hit.jeg trodde det var den tidligere eieren,men det var moren hennes som hadde dødd på loftet her..sikkert av den grunn at vi kun har brukt det rommet til et "rotrom" i stedet for å sovet der? men hun var veldi snill å humørfylt,veldi arti å høre om henne fra de som kjente henne..så spør folk du kommer i kontakt med..spennende!!
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Det kan være mange forklaringer på slike fenomen.

Her er noen alternativer :

Dette med å høre folk bak seg, selv om det ikke er noen der, det er ganske vanlig.
Man hører faktisk ekko fra sine egne skritt...
Tidsfoskjellen er veldig liten, men ørene oppfanger det alikevel som 2 forskjellige skritt.
Typisk er at disse "skrittene" stopper når man selv stopper, og begynner man å løpe, så løper de "andre" skrittene og.

Dersom du hører denne "mumlingen" av folk , når du går ilag med venner, KAN det være "maverumling" du hører. Den høres ofte bedre av andre som er nær deg, enn deg selv.
Har du merket dette når du har gått alene ?

Lysglimt: Dette med passerende biler er jo absolutt noe å tenke på.
Siden hele rommet blir opplyst, så kan biler absolutt være en forklaring.
Og ALLE biler behøver ikke gi dette fenomenet, det kan være biler med feilinnstilte lys, grøftelys osv, som er årsak.
( kansje bare en spesiell bil i nabolaget, hvor lysa er helt "på trynet".)

Et annet alternativ er ; er du blodfattig, KAN du ha mikro-blackouts - dvs du kan lett bli svimmel , og sysnforstyrrelser kan oppstå.

Og så det svar-alternativet som er mest spennende:
Det kan være åndelig eller ufo aktivitet...
At man hører ånder, eller vesen som prater i en ufo, og lysblaff fra en ufo.
De siste alternativene er heller sjeldne.

mvh Asbjørn
Antall ord: 251

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

Innlegg av Tachiko »

Hei Magdalena! Jeg sender deg en pm!
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
magdalena
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 31 Mar 2005 00:59
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av magdalena »

Et annet alternativ er ; er du blodfattig, KAN du ha mikro-blackouts - dvs du kan lett bli svimmel , og sysnforstyrrelser kan oppstå.

Dette høres logisk ut, vært små svimmel i d siste!
Antall ord: 34
"He should not vow to walk in the dark, who has not seen the nightfall." - J.R.R. Tolkien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

kan du se veien fra vinduet ditt? kan jo være lys fra biler som farer forbi.
Antall ord: 17
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
magdalena
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 31 Mar 2005 00:59
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av magdalena »

Shikaru~ skrev:kan du se veien fra vinduet ditt? kan jo være lys fra biler som farer forbi.
parkeringsplass der.. men dette va mer som et hundredelssekund blitz! begynner å lure på om d kunne ha vært blått lyn.. ikke uvanlig d!
Antall ord: 44
"He should not vow to walk in the dark, who has not seen the nightfall." - J.R.R. Tolkien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 426
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Asbjørn skrev: Dette med å høre folk bak seg, selv om det ikke er noen der, det er ganske vanlig.
Man hører faktisk ekko fra sine egne skritt...
Tidsfoskjellen er veldig liten, men ørene oppfanger det alikevel som 2 forskjellige skritt.
Typisk er at disse "skrittene" stopper når man selv stopper, og begynner man å løpe, så løper de "andre" skrittene og.
Har merket dette mange ganger jeg også. Særlig når jeg går rundt i oslo natterstid med bygårder på begge sider. Og oftere når det er snø. Skvetter litt, for det høres alltid ut som om det er veldig nærme, og man vil jo ikke ha folk rett bak seg midt på natta:) Særlig ikke i oslo:)
Antall ord: 130
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links