Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenvandrende sjeler gjennom evigheten?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

torny
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 13 Mar 2006 19:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

vandrende sjeler gjennom evigheten?

Innlegg av torny »

det sies jo at menneske sjelen blir gjennfødt gang på gang til vi har "lært/utviklet" oss nokk til å opp nå "paradis" men så lurer jeg på en ting... hvor mange ganger kan en menneske sjel bli gjennfødt til det sier stopp? jeg har lest om gjennfødlse, og om mennesker som har reist tilbake til tidligere liv, å da har de gådt ganske langt tilbake i tid. Det virker sånn for meg at det nesten er umulig å opp nå paradis eller nirvana eller hva man no vil kalle det?
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: vandrende sjeler gjennom evigheten?

Innlegg av Horus^ »

torny skrev:det sies jo at menneske sjelen blir gjennfødt gang på gang til vi har "lært/utviklet" oss nokk til å opp nå "paradis" men så lurer jeg på en ting... hvor mange ganger kan en menneske sjel bli gjennfødt til det sier stopp? jeg har lest om gjennfødlse, og om mennesker som har reist tilbake til tidligere liv, å da har de gådt ganske langt tilbake i tid. Det virker sånn for meg at det nesten er umulig å opp nå paradis eller nirvana eller hva man no vil kalle det?
Hvis man har reist igjennom hele mineralriket, planteriket og til slutt dyreriket før man har blitt menneske, så har man jo reist ett stykke og begynner å nærme seg da. :)
Antall ord: 127
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
torny
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 13 Mar 2006 19:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av torny »

så du mener at i kan være dyr i vårt forie liv?!!!! eller... etter som du snakker om mineralriket og lanteriket osv...?
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Angel90*
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 25 Mar 2006 23:29
18

Innlegg av *Angel90* »

Trur ikke det går ann å slutte og bli jennføtt jeg... Når vi dør vandrer sjelen ut av kroppen, og finner en ny en som den kan ''bo'' i. Uansett om det er menneske eller dyr.. Slik fortsetter det i et evig løp..
De som ikke innser/forstår eller finner en ny kropp, går igjenn som jenfærd
Altså, jeg tror at gjennfærd er sjeler som ikke har funnet en ny kropp..

Men kan dyr gå igjenn som gjennfærd å d?? Dette ble litt rart herre :mozilla_foot:
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

torny skrev:så du mener at i kan være dyr i vårt forie liv?!!!! eller... etter som du snakker om mineralriket og lanteriket osv...?
Det har vært filosofert rundt akkurat dette i tusenvis av år, og hva jeg mener, er vel ikke så relevant for deg. Men det er folk som mener akkurat dette ja. Og at man også kan "falle" nedover igjen og for eksempel blir gjenfødt som dyr. Det er mange meninger om dette, men tenkte jeg kunne nevne det siden det ble nevnt at himmelen var så "langt unna". :)
Antall ord: 96
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
torny
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 13 Mar 2006 19:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av torny »

men det er jo ganske rart at vi mennesker kan vli gjennfødt som dyr..... så i mitt neste liv så kan jeg bli en gull fiks?.... er ikke så sikker på at det går ant jeg.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
smokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 201
Startet: 12 Apr 2006 13:30
18
Kjønn (valgfri): Kar
Lokalisering: Telemark

Innlegg av smokken »

torny skrev:men det er jo ganske rart at vi mennesker kan vli gjennfødt som dyr..... så i mitt neste liv så kan jeg bli en gull fiks?.... er ikke så sikker på at det går ant jeg.
Vel jeg tror jeg var gullfisk i mitt forrige liv for jeg har verken korttidsminne eller langtidsminne for den saks skyld.
Antall ord: 61
Enlighten your mind...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Vel, jeg tror ikke vi slutter å inkarnere noen gang. Når vi er ferdig her, venter et nytt univers. Vi har inkarnert fra evighet og til evighet, så hvorfor skal vi liksom slutte med det?
Når det gjelder hva vi inkarnerer som, så er jeg enig i at vi går igjennom flere riker. Alt har en bevissthet, alt er energi. Men jeg tror ikke det er slik at vi nødvendigvis går bakover eller fremover i utvikling. Vi er jo skapt i Hans bilde, er vi ikke allerede perfekte? Jeg tror vi stepper inn der vi trengs og der det er mulig. Å leve på jorden sies å være det gjeveste for det er bare her vi har fri vilje og dermed størst utbytte energimessig. Derfor står vi i kø på den andre siden for å komme hit. Det sies at disse menneskeerfaringene inngår i "the Akashic Record", mens alle andre livsformer på jorden loggføres ikke. Så de gangene vi har vært entiteter i elementene er ikke medregnet . Det leder til et annet spørsmål; er ikke karma så viktig for vår utvikling likevel? Dersom vi er her for å utvikle oss, altså?
Antall ord: 200
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Kom til å tenke på en gammel tråd som sikkert er slettet for lengst: Noen som husker tråden til Zanthius/x-trick om unge sjeler som dør?
Skulle likt å ha lest den en gang til...... #-o
Antall ord: 37
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
smokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 201
Startet: 12 Apr 2006 13:30
18
Kjønn (valgfri): Kar
Lokalisering: Telemark

Innlegg av smokken »

Heia skrev:Vel, jeg tror ikke vi slutter å inkarnere noen gang. Når vi er ferdig her, venter et nytt univers. Vi har inkarnert fra evighet og til evighet, så hvorfor skal vi liksom slutte med det?
Når det gjelder hva vi inkarnerer som, så er jeg enig i at vi går igjennom flere riker. Alt har en bevissthet, alt er energi. Men jeg tror ikke det er slik at vi nødvendigvis går bakover eller fremover i utvikling. Vi er jo skapt i Hans bilde, er vi ikke allerede perfekte? Jeg tror vi stepper inn der vi trengs og der det er mulig. Å leve på jorden sies å være det gjeveste for det er bare her vi har fri vilje og dermed størst utbytte energimessig. Derfor står vi i kø på den andre siden for å komme hit. Det sies at disse menneskeerfaringene inngår i "the Akashic Record", mens alle andre livsformer på jorden loggføres ikke. Så de gangene vi har vært entiteter i elementene er ikke medregnet . Det leder til et annet spørsmål; er ikke karma så viktig for vår utvikling likevel? Dersom vi er her for å utvikle oss, altså?
Interessant lesing å meget interessante spørsmål du kommer med,jeg for min del har ikke noen svar til deg dessverre ..

Men veldig smart tenking ;)
Antall ord: 227
Enlighten your mind...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Vi reinkarnerer helt til vi har funnet tilbake gudommeligheten i oss selv tror jeg.
Da har vi erfart alle følelser livene på jorden kan gi.
Først da kan vi begi oss til den syvende dimensjon.
Antall ord: 37
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Tror ikke det er noe Nirvana jeg. Tror poenget er livet i seg selv, å leve det, å lære og å gjøre det beste ut av det, med oppturer og nedturer og hele pakka. For livet er i seg selv godt, men det følger alle slags erfaringer med.
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
smokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 201
Startet: 12 Apr 2006 13:30
18
Kjønn (valgfri): Kar
Lokalisering: Telemark

Innlegg av smokken »

karina skrev:Tror ikke det er noe Nirvana jeg. Tror poenget er livet i seg selv, å leve det, å lære og å gjøre det beste ut av det, med oppturer og nedturer og hele pakka. For livet er i seg selv godt, men det følger alle slags erfaringer med.

Hva er Nirvana?

*blond inni*
Antall ord: 55
Enlighten your mind...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

karina skrev:Tror ikke det er noe Nirvana jeg. Tror poenget er livet i seg selv, å leve det, å lære og å gjøre det beste ut av det, med oppturer og nedturer og hele pakka. For livet er i seg selv godt, men det følger alle slags erfaringer med.
Flott sagt karina, det er jaffel ein mulighet fleire burde etterleve, kanskje livet her på jorda ville verte betre for fleire med ei slik innstilling til livet. :D
Antall ord: 77
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

madjava skrev:
karina skrev:Tror ikke det er noe Nirvana jeg. Tror poenget er livet i seg selv, å leve det, å lære og å gjøre det beste ut av det, med oppturer og nedturer og hele pakka. For livet er i seg selv godt, men det følger alle slags erfaringer med.
Flott sagt karina, det er jaffel ein mulighet fleire burde etterleve, kanskje livet her på jorda ville verte betre for fleire med ei slik innstilling til livet. :D
Hehe, nå er jeg egentlig ikke i mitt mest positive hjørnet fortiden men. Likevel lar jeg ikke livsfilosofien min knekkes av hva som helst.
Sist redigert av karina på 20 Apr 2006 12:22, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links