Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisKristne ut mot Da vinci koden

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

BA skrev:
RL-Crew skrev:
BA skrev:Nei!
BA da, du glemte å sitere.
Dj_Devil skrev:
BA skrev:Nei!
berre nesten.. :)
:D
oo i know you love me.. :p eller rettere sakt hater meg snart. *ler*
Antall ord: 34
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

RL-Crew skrev:
Lone skrev:
RL-Crew skrev:
Lone skrev:Når var det filmen starta foresten?
19 mai , men den ble slaktet av journalister.
Javell.. hva skal man tolk e det som. For det første så spørs det vel om man har lestboken på forhånd.
Tror nok de alle hadde det. Var ei som sa at filmen var enda verre enn boka. Tydligvis delte meninger om dette.
Jeg så en som klaget over dialogene. Det tyder på at filmen ligger nært opp til boka, for maken til konstruerte dialoger har jeg sjelden sett.

Samtalene mellom Robert Langdon og Sophie Neveu bar tydelig tegn på at det var leseren som skulle informeres, ikke romanfigurene.

Flere av kodene(gåtene) løste jeg selv før hovedpersonene, noe som også svekket interessen, men historien var i og for seg spennende.
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Men er den verdt kinobilletten? Eller skal jeg bruke alle pengene på popcorn?
Antall ord: 13
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Heia skrev:Men er den verdt kinobilletten? Eller skal jeg bruke alle pengene på popcorn?
filmen vil eg si er vert å se ford da.
har sett mange filmer som eg selv syns er bra men har blitt slakta av kritikerne
Antall ord: 40
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Heia skrev:Men er den verdt kinobilletten? Eller skal jeg bruke alle pengene på popcorn?
For å si det sånn, jeg skal se filmen når den kommer på DVD. Til tross for lave forventninger til handlingen er det spennende å se hvordan Sophie skal klare å bruke Virgin Of The Rocks som skjold. :)

Bilde
Se på den trerammen, og maleriet er 1,99 x 1,22 meter :D
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

BA skrev:
Heia skrev:Men er den verdt kinobilletten? Eller skal jeg bruke alle pengene på popcorn?
For å si det sånn, jeg skal se filmen når den kommer på DVD. Til tross for lave forventninger til handlingen er det spennende å se hvordan Sophie skal klare å bruke Virgin Of The Rocks som skjold. :)

Bilde
Se på den trerammen, og maleriet er 1,99 x 1,22 meter :D
Får håpe de har tatt det med :D
Antall ord: 76
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

spanande.. :O :O :O i want to se :D
Antall ord: 8
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mario andres
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 134
Startet: 31 Mar 2005 10:03
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trollheimen

da vinci

Innlegg av mario andres »

Davinchi Koden er en bok mot en andre bok som heter Bibel,prøve ødelegge en god del,av historien...som nå blir komfrontert med det katoliske kirke,som er mest opprørt og fornærmet av dette bok,fordi er vanskelig å si er fakta.er sant!!
bevissene er teori! :mozilla_innocent:
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Det er ikke bare de kristne som reagerer. De fleste som er opptatt av sannheten reagerer.
Det går fint an å skrive bøker basert på fiksjon, men i denne boken blir løgnene fortalt som sannheten. Det virker som DB har en personlig agenda mot den katolske kirken, og bruker løgn og overdrivelser for å fremme mistillit mot denne.

F.eks. har Ambjørnsen skrevet fiksjon om virkelige steder, som f.eks. Oslo S. Han fletter litt virkelighet og litt fantasi sammen, men han legger ingen føringer mot at fantasien skal være virkeligheten.
DB gjør akkurat dette. I dialogene lar han forskere og professorer servere løgn på løgn for å sverte en organisasjon som fullt forståelig ønsker å renvaske seg fra disse påstandene.
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RL-Crew
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 29 Apr 2006 19:41
18

Innlegg av RL-Crew »

BA skrev:Det er ikke bare de kristne som reagerer. De fleste som er opptatt av sannheten reagerer.
Det går fint an å skrive bøker basert på fiksjon, men i denne boken blir løgnene fortalt som sannheten. Det virker som DB har en personlig agenda mot den katolske kirken, og bruker løgn og overdrivelser for å fremme mistillit mot denne.

F.eks. har Ambjørnsen skrevet fiksjon om virkelige steder, som f.eks. Oslo S. Han fletter litt virkelighet og litt fantasi sammen, men han legger ingen føringer mot at fantasien skal være virkeligheten.
DB gjør akkurat dette. I dialogene lar han forskere og professorer servere løgn på løgn for å sverte en organisasjon som fullt forståelig ønsker å renvaske seg fra disse påstandene.
Ja, altså jeg er ingen ekspert, men i følge de ekspertene som Discovetychannel og 60-minutes har intervjuet så er det mye tull. Spesielt i forhold til Sion-orderen.
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

BA skrev:Det er ikke bare de kristne som reagerer. De fleste som er opptatt av sannheten reagerer.
Det går fint an å skrive bøker basert på fiksjon, men i denne boken blir løgnene fortalt som sannheten. Det virker som DB har en personlig agenda mot den katolske kirken, og bruker løgn og overdrivelser for å fremme mistillit mot denne.

F.eks. har Ambjørnsen skrevet fiksjon om virkelige steder, som f.eks. Oslo S. Han fletter litt virkelighet og litt fantasi sammen, men han legger ingen føringer mot at fantasien skal være virkeligheten.
DB gjør akkurat dette. I dialogene lar han forskere og professorer servere løgn på løgn for å sverte en organisasjon som fullt forståelig ønsker å renvaske seg fra disse påstandene.
Alt i romanen er jo ikkje løgn. Det rare er vel at dette som ikkje er løgn oxo er noko den katolske kirke vil reinvaske seg fra. Kanskje det er meir sannhet i boka enn løgn? Desse løgnene som kjem fram i dialogane, kva var det for noko da?
Antall ord: 184
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

RL-Crew skrev:
BA skrev:Det er ikke bare de kristne som reagerer. De fleste som er opptatt av sannheten reagerer.
Det går fint an å skrive bøker basert på fiksjon, men i denne boken blir løgnene fortalt som sannheten. Det virker som DB har en personlig agenda mot den katolske kirken, og bruker løgn og overdrivelser for å fremme mistillit mot denne.

F.eks. har Ambjørnsen skrevet fiksjon om virkelige steder, som f.eks. Oslo S. Han fletter litt virkelighet og litt fantasi sammen, men han legger ingen føringer mot at fantasien skal være virkeligheten.
DB gjør akkurat dette. I dialogene lar han forskere og professorer servere løgn på løgn for å sverte en organisasjon som fullt forståelig ønsker å renvaske seg fra disse påstandene.
Ja, altså jeg er ingen ekspert, men i følge de ekspertene som Discovetychannel og 60-minutes har intervjuet så er det mye tull. Spesielt i forhold til Sion-orderen.
Sion-ordenen ble dannet i 1956 av 3 eller 4personer, og de skrev et dokument om hvilke stormestere de har hatt siden 1099 og gjemte det i et bibliotek i Frankrike. De ramset opp bl.fl. Da Vinci, Botticelli og Newton. Dette ble funnet i 1976, og danner basisen for hele boken. Selv om dette dokumentet tidlig ble avsørt som falskt, er det likevel basisen for det som DB påstår er fakta i et slags forord til boken.

Nå tar jeg det bare fra hukommelsen, så noen detaljer kan være feil.
Antall ord: 259

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RL-Crew
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 29 Apr 2006 19:41
18

Innlegg av RL-Crew »

BA skrev:
RL-Crew skrev:
BA skrev:Det er ikke bare de kristne som reagerer. De fleste som er opptatt av sannheten reagerer.
Det går fint an å skrive bøker basert på fiksjon, men i denne boken blir løgnene fortalt som sannheten. Det virker som DB har en personlig agenda mot den katolske kirken, og bruker løgn og overdrivelser for å fremme mistillit mot denne.

F.eks. har Ambjørnsen skrevet fiksjon om virkelige steder, som f.eks. Oslo S. Han fletter litt virkelighet og litt fantasi sammen, men han legger ingen føringer mot at fantasien skal være virkeligheten.
DB gjør akkurat dette. I dialogene lar han forskere og professorer servere løgn på løgn for å sverte en organisasjon som fullt forståelig ønsker å renvaske seg fra disse påstandene.
Ja, altså jeg er ingen ekspert, men i følge de ekspertene som Discovetychannel og 60-minutes har intervjuet så er det mye tull. Spesielt i forhold til Sion-orderen.
Sion-ordenen ble dannet i 1956 av 3 eller 4personer, og de skrev et dokument om hvilke stormestere de har hatt siden 1099 og gjemte det i et bibliotek i Frankrike. De ramset opp bl.fl. Da Vinci, Botticelli og Newton. Dette ble funnet i 1976, og danner basisen for hele boken. Selv om dette dokumentet tidlig ble avsørt som falskt, er det likevel basisen for det som DB påstår er fakta i et slags forord til boken.

Nå tar jeg det bare fra hukommelsen, så noen detaljer kan være feil.
Takk. Du husket mer enn meg iallefall. Ganske interessant at den ene stormesteren er den samme personen som blir brukt i Harry Potter også.
Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

madjava skrev:
BA skrev:Det er ikke bare de kristne som reagerer. De fleste som er opptatt av sannheten reagerer.
Det går fint an å skrive bøker basert på fiksjon, men i denne boken blir løgnene fortalt som sannheten. Det virker som DB har en personlig agenda mot den katolske kirken, og bruker løgn og overdrivelser for å fremme mistillit mot denne.

F.eks. har Ambjørnsen skrevet fiksjon om virkelige steder, som f.eks. Oslo S. Han fletter litt virkelighet og litt fantasi sammen, men han legger ingen føringer mot at fantasien skal være virkeligheten.
DB gjør akkurat dette. I dialogene lar han forskere og professorer servere løgn på løgn for å sverte en organisasjon som fullt forståelig ønsker å renvaske seg fra disse påstandene.
Alt i romanen er jo ikkje løgn. Det rare er vel at dette som ikkje er løgn oxo er noko den katolske kirke vil reinvaske seg fra. Kanskje det er meir sannhet i boka enn løgn? Desse løgnene som kjem fram i dialogane, kva var det for noko da?
Hva tenker du på med det som ikke er løgn, og som kirken vil renvaskes fra?
F.eks. at fire millioner hekser, og alle kvinner ble drept av kirken i middelalderen kom fram under disse dialogene. Dette stemmer ikke
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links