Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterparallelle univers

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Tenk om da. Tanken er vel spennende nok :mozilla_cool:
Antall ord: 10
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 269
Startet: 18 Jan 2005 16:05
19

Innlegg av Marií »

Lone skrev:Tenk om da. Tanken er vel spennende nok :mozilla_cool:
Jepp, spennende tanke. Jeg tror på hva som helst, så lenge det gjør tilværelsen litt mer interessant. :mozilla_tongue:
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Lone skrev:Tenk om da. Tanken er vel spennende nok :mozilla_cool:
Lone vil berre ha en grunn til å si det ikke var hennes valg om hu tok eit feil valg en gang :- O:) :-$ :mozilla_yell:
Antall ord: 33
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

vi har nok vår egen frie vilje, men samtidig ligger valgene vi kommer til å ta i fremtiden hele tiden der og venter på oss. det går ikke an å komme fra.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Men altså. Når man tenker på paraleller..

Åndeverdenen ligger gaske så tett inntil vår verden, men på ulik vibrasjonsnivå.. blir ikke det en "paralell verden" da?

:mozilla_laughing:
Antall ord: 30
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

JUNE skrev:vi har nok vår egen frie vilje, men samtidig ligger valgene vi kommer til å ta i fremtiden hele tiden der og venter på oss. det går ikke an å komme fra.
De valgene du gjør i dag bestemmer hvilke valg du får i framtiden. Slik sett går det an å slippe unna noen valg senere.

F.eks. hvis du forteller noen at du er vegetarianer, vil du ikke få spørsmålet om du vil ha svin eller kylling neste gang dere samler sammen til grillfest.

På samme vis vil man ikke om velger ikke jobbe på skolen, ikke kunne velge mellom de mest kunnskapskrevende linjene på videregående skole, og yrkesvalget blir adskillig begrenset.

Noen valg går du glipp av uten å vite det. Hvis du velger å gå på kino en kveld istedenfor å gå en tur på stranden, går du kanskje glipp av å møte en spennende partner som kunne bli en fin livsledsager resten av livet.
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 269
Startet: 18 Jan 2005 16:05
19

Innlegg av Marií »

Lone skrev:Men altså. Når man tenker på paraleller..

Åndeverdenen ligger gaske så tett inntil vår verden, men på ulik vibrasjonsnivå.. blir ikke det en "paralell verden" da?

:mozilla_laughing:
blir en slags parallell verden det og. Jeg regner det under min definisjon av ordet ihvertfall...
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lille engel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 11 Mar 2006 17:29
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bærum

Innlegg av lille engel »

Har hørt snakk om et paralell verden, men jeg er i tvil- isåfall håper jeg det finnes et mer positivt sted enn denne verden. Vi mennesker ødelegger jo jorda hvis vi fortsetter på samme måte!!!! Men hvem har ikke sett noen som er klin lik noen vi kjenner ??
Antall ord: 52
Carpe Diem !! :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mjølnir
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 13 Mar 2006 03:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Midgard

Innlegg av Mjølnir »

BA skrev:
JUNE skrev:vi har nok vår egen frie vilje, men samtidig ligger valgene vi kommer til å ta i fremtiden hele tiden der og venter på oss. det går ikke an å komme fra.
De valgene du gjør i dag bestemmer hvilke valg du får i framtiden. Slik sett går det an å slippe unna noen valg senere.

F.eks. hvis du forteller noen at du er vegetarianer, vil du ikke få spørsmålet om du vil ha svin eller kylling neste gang dere samler sammen til grillfest.

På samme vis vil man ikke om velger ikke jobbe på skolen, ikke kunne velge mellom de mest kunnskapskrevende linjene på videregående skole, og yrkesvalget blir adskillig begrenset.

Noen valg går du glipp av uten å vite det. Hvis du velger å gå på kino en kveld istedenfor å gå en tur på stranden, går du kanskje glipp av å møte en spennende partner som kunne bli en fin livsledsager resten av livet.
Hva om valgene allerede er gjort da? At man bare blir penset inn på valgene og nye valg og situasjoner dukker opp?
Antall ord: 188
Universets evige kamp for å gjennvinne likevekt er fasinerende.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Mjølnir skrev:
BA skrev:
JUNE skrev:vi har nok vår egen frie vilje, men samtidig ligger valgene vi kommer til å ta i fremtiden hele tiden der og venter på oss. det går ikke an å komme fra.
De valgene du gjør i dag bestemmer hvilke valg du får i framtiden. Slik sett går det an å slippe unna noen valg senere.

F.eks. hvis du forteller noen at du er vegetarianer, vil du ikke få spørsmålet om du vil ha svin eller kylling neste gang dere samler sammen til grillfest.

På samme vis vil man ikke om velger ikke jobbe på skolen, ikke kunne velge mellom de mest kunnskapskrevende linjene på videregående skole, og yrkesvalget blir adskillig begrenset.

Noen valg går du glipp av uten å vite det. Hvis du velger å gå på kino en kveld istedenfor å gå en tur på stranden, går du kanskje glipp av å møte en spennende partner som kunne bli en fin livsledsager resten av livet.
Hva om valgene allerede er gjort da? At man bare blir penset inn på valgene og nye valg og situasjoner dukker opp?
Da har man ikke fri vilje. Hvis valgene våre har forhåndsbestemt utfall kan man ikke velge selv, og impulshandlinger må være en myte.
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

BA skrev:
Mjølnir skrev:
BA skrev:
JUNE skrev:vi har nok vår egen frie vilje, men samtidig ligger valgene vi kommer til å ta i fremtiden hele tiden der og venter på oss. det går ikke an å komme fra.
De valgene du gjør i dag bestemmer hvilke valg du får i framtiden. Slik sett går det an å slippe unna noen valg senere.

F.eks. hvis du forteller noen at du er vegetarianer, vil du ikke få spørsmålet om du vil ha svin eller kylling neste gang dere samler sammen til grillfest.

På samme vis vil man ikke om velger ikke jobbe på skolen, ikke kunne velge mellom de mest kunnskapskrevende linjene på videregående skole, og yrkesvalget blir adskillig begrenset.

Noen valg går du glipp av uten å vite det. Hvis du velger å gå på kino en kveld istedenfor å gå en tur på stranden, går du kanskje glipp av å møte en spennende partner som kunne bli en fin livsledsager resten av livet.
Hva om valgene allerede er gjort da? At man bare blir penset inn på valgene og nye valg og situasjoner dukker opp?
Da har man ikke fri vilje. Hvis valgene våre har forhåndsbestemt utfall kan man ikke velge selv, og impulshandlinger må være en myte.
var vell det eg sku frem til tidligere.. :p
Antall ord: 227
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gladiatoren
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 31 Mai 2006 21:54
17

Innlegg av Gladiatoren »

:D :D :D Det første man blir blind på er øynene !!!
Hint: Pinealkjertel (pr. moderne medisin) + humanbiologi + astrofysikk = sant !!! :mozilla_wink:

JA ! Det finnes MAANGE (og enda flere) andre tid/rom, rett foran menneskets øyne. I moderne vitenskap er dette kjent, så jeg våger å si det !

Wakey wakey rise and shine !
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Jovian:

Universet er ikke evig. Det er 13,7 milliarder år gammelt, og 13,7 milliarder lysår i "radius". Utenfor der er verdensrommet som er evig, men det kan være evig tomt, eller det kan være flere univers. Før Big Bang var det kanskje tomt, eller kanskje andre univers rundt. Iallefall ser det ut til at tid er en dimensjon en må regne med.

Hvis resultatet av et valg er forhåndsbestemt har du tilsynelatende mange muligheter, men ikke reell mulighet til å velge.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

BA skrev:
JUNE skrev:vi har nok vår egen frie vilje, men samtidig ligger valgene vi kommer til å ta i fremtiden hele tiden der og venter på oss. det går ikke an å komme fra.
De valgene du gjør i dag bestemmer hvilke valg du får i framtiden. Slik sett går det an å slippe unna noen valg senere.

F.eks. hvis du forteller noen at du er vegetarianer, vil du ikke få spørsmålet om du vil ha svin eller kylling neste gang dere samler sammen til grillfest.

På samme vis vil man ikke om velger ikke jobbe på skolen, ikke kunne velge mellom de mest kunnskapskrevende linjene på videregående skole, og yrkesvalget blir adskillig begrenset.

Noen valg går du glipp av uten å vite det. Hvis du velger å gå på kino en kveld istedenfor å gå en tur på stranden, går du kanskje glipp av å møte en spennende partner som kunne bli en fin livsledsager resten av livet.
dette er jeg klar over, men valgene vi tar i fremtiden ligger og venter på oss uansett. hvis jeg velger kylling, ja så får jeg kylling. tror ikke du forstår helt hva jeg mener, og det er vanskelig å forklare med ord. hvis det er bestemt på forhånd at jeg velger kyllingen så kommer det til å skje...
hvis jeg skal si det litt dumt da..... hvis jeg har et valg, så vet fremtiden hva jeg velger. ble det dumt?
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

BA skrev:Jovian:

Universet er ikke evig. Det er 13,7 milliarder år gammelt, og 13,7 milliarder lysår i "radius". Utenfor der er verdensrommet som er evig, men det kan være evig tomt, eller det kan være flere univers. Før Big Bang var det kanskje tomt, eller kanskje andre univers rundt. Iallefall ser det ut til at tid er en dimensjon en må regne med.

Hvis resultatet av et valg er forhåndsbestemt har du tilsynelatende mange muligheter, men ikke reell mulighet til å velge.
det var jo berre vårt solsystem det.
det er jo mange andre solsystemer.
Antall ord: 103
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links