Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsis666 - Feil nummer

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Agaton
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 295
Startet: 03 Jun 2006 10:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Neverland

Innlegg av Agaton »

oisann :mozilla_undecided:
Antall ord: 1
I forgot to remember to forget

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sizzla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 25 Okt 2006 18:46
17

Re: 666 - Feil nummer

Innlegg av sizzla »

Valanya skrev:http://www.adressa.no/kultur/bok/article672424.ece

The Omen, The Exorcist, H.P. Lovecraft, Roman Polanski, Aleister Crowley, Led Zeppelin, Stephen King, Bram Stoker, etc. etc. og så videre og så videre. Fellesnevneren for disse menneskene og verkene er at de alle på en eller annen måte har brukt tallrekken 666 i underholdningssammenheng for å spille på menneskets primitive frykt for det onde. Men nå spørs det om vi ikke må skrive om både bibelhistorie og populærkulturhistorie, for nyere undersøkelser viser at det slett ikke er 666 som er Dyrets Merke, men derimot tallet 616. :o
Ikke i følge johannes evangeliet
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

det er faktisk folk som har 666 merket fra Omen i bakhodet. disse er viktige for de ting som nå skal skje. det har med den 7. sønn av den 7. sønn å gjøre... han som begge sider er avhengig av for å vinne. akkurat nå er han på det godes side.

om noen er i tvil...både 666 0g 616 stemmer, kommere bare an på hvilket alphabet å gjøre. mener bestemt å huske at NT blei skrevet på gresk orginalt, dette pga den store andelen "hedningkristne"/kristne med gresk bakgrunn. da stemmer plutselig 666.
Antall ord: 96
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Xirque Zdataan skrev:det er faktisk folk som har 666 merket fra Omen i bakhodet. disse er viktige for de ting som nå skal skje. det har med den 7. sønn av den 7. sønn å gjøre... han som begge sider er avhengig av for å vinne. akkurat nå er han på det godes side.

om noen er i tvil...både 666 0g 616 stemmer, kommere bare an på hvilket alphabet å gjøre. mener bestemt å huske at NT blei skrevet på gresk orginalt, dette pga den store andelen "hedningkristne"/kristne med gresk bakgrunn. da stemmer plutselig 666.
Hvor har du det fra? Merket i bakhodet? Sånn av seg selv? Skulle jeg likt og sett.
Antall ord: 117
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 385
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Innlegg av chupacabra18 »

Jovian skrev:313 hadde vært funny,

Bilde

Number of the Duck!!!
hehe hefti sagt:P:P du som er "daglig leder" her på paranormal ikke sant?:)
Antall ord: 26
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

spissmusa skrev:
Bilde
dette her må være dodraugen :mozilla_surprised:
Antall ord: 10
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aron

Kan dette være 666-relatert?

Innlegg av Aron »

Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

Ingen kan vere sikker på om det er 666 eller 616, men det står skrevet at bibelen vil bli brukt mot mennesket av djevelen. Så jeg synes det er rart at det er tvil, dyrets tall vil fortsatt vere 666 får min del men når det er sagt, tall har blitt brukt i relgion og tro så lenge det har eksistert og alt har tall og alt kan settes i tall i henhold til matematikken.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Dragonheart skrev:Ingen kan vere sikker på om det er 666 eller 616, men det står skrevet at bibelen vil bli brukt mot mennesket av djevelen. Så jeg synes det er rart at det er tvil, dyrets tall vil fortsatt vere 666 får min del men når det er sagt, tall har blitt brukt i relgion og tro så lenge det har eksistert og alt har tall og alt kan settes i tall i henhold til matematikken.
At man kan sette allei tall i henhold til matematikken er jeg nok med på.

Feilen med denne trådens forhold til tall er grunnlaget: Det meste her i verden er relativt - altså ting står i forhold til andre ting. Forandrer man på et språk, oversetter til et annet språk, ser på en ting ett hundre eller tusen år (2007?) etterpå det har skjedd eller rett og slett kommer for sent til å se at den hunden på sircus gikk på ørene - ja så sitter man i saksen. Man må begynne å tolke og anta at det har man ment der, å ja slik hadde jo jeg det på min bursdag og da bruker sikkert de andre i klassen det samme i sin..

Numerologi er tøv. Du kan sette hvilket som helst tall som svar først, og så begynne å finne grunner til svaret. Dermed: Voila, se det stemmer jo!
Men, ting forandrer seg, ett alfabet har kanskje ikke 29 bokstaver etter 300 år - men bare 27 - dermed stemmer ikke svaret lenger..

Min navnefar Nostradamus har skrevet noen profetier som er blitt tolket og vridd på i århundrer. Han har spådd den tredje store verdenskrigen også. Det er bare så ergelig at han pakket alt inn i noen fornøyelige gåter som er vanskelige å tyde - OG bokstaver og språk har forandret seg betydelig siden hans glansdager..
Dermed står man der da. Tolking av start på WW 3 i 1999, 206, 2012 osv..

Svaret på nummeret på dyret i den gamle berømte boken er det det er det. Spiller absolutt ingen trille om det er 666, 616, 777, 313 eller 757.. Det som ER viktig er at den som leser dette TROR de forstår selve budskapet der.

Den som sier "jeg vet hva alt i Bibelen betyr" har jeg ett ord for: Løgner!

Hvilket tall er en løgner i henhold til matematikken, tro? :mozilla_wink:
Antall ord: 403
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

Eneste måten og vite alt om bilbelen er og følge den slik det står skrevet, nemmlig og ha tro som ett barn, og et barn kommer ikke med teorier og tolkninger
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Dragonheart skrev:Eneste måten og vite alt om bilbelen er og følge den slik det står skrevet, nemmlig og ha tro som ett barn, og et barn kommer ikke med teorier og tolkninger
Da er sannelig ikke du et barn! :D
Antall ord: 43
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

Har jeg aldrig påstått heller :mozilla_tongue:
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trafik

Innlegg av trafik »

hei
talet 666 er et spenende tema og mye omdiskuter.men noen mener at det som ligger bak talet 666 er meneskelig kunskap .atlså oss.og det er derfor kirken sier dette er dyretsteng,
for er det noe kirken eller makten bakt det er redd for så er det at vi greier oss på engenhåd uten kirkens makt og dems løfter om evig pinsler og helvete vis vi ikke gjør som dem sier .for det fines ikke helvte og vi blir heler ikke dømt fot vore dårlige valg her i livet.
hvis vi tar ordet " me" (alså meg på norsk)
vist vi føger alfa betet så er M nr:13 og E nr5 og alle tall og bokstaver er frekveser
da gjør jeg sån her: ME
talene er.............135
så snur talrekken...531
det blir............ = 666 ...... atså vi er talet 666. og det er det som kirkens men og makt havere altid har fryktet . spenende? :D


:D :D :D
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

trafik skrev:hei
talet 666 er et spenende tema og mye omdiskuter.men noen mener at det som ligger bak talet 666 er meneskelig kunskap .atlså oss.og det er derfor kirken sier dette er dyretsteng,
for er det noe kirken eller makten bakt det er redd for så er det at vi greier oss på engenhåd uten kirkens makt og dems løfter om evig pinsler og helvete vis vi ikke gjør som dem sier .for det fines ikke helvte og vi blir heler ikke dømt fot vore dårlige valg her i livet.
hvis vi tar ordet " me" (alså meg på norsk)
vist vi føger alfa betet så er M nr:13 og E nr5 og alle tall og bokstaver er frekveser
da gjør jeg sån her: ME
talene er 135
så snur talrekken 531
det blir = 666 atså vi er talet 666. og det er det som kirkens men og makt havere altid har fryktet . spenende? :D


:D :D :D
Hmm.
Jeg må innrømme at ditt siste ord er bra. "spennende". Men, underveis i resonnementet? ditt falt jeg altså helt ut. Og tilslutt: at du fikk tallet 666 som svar der...? .. hmm..

Har du noe imot at jeg skreller meg en appelsin og tenker litt nøyere igjennom dette? Det blir liksom litt for svimlende høyt for stakkars lille meg iblandt.. :mozilla_wink:
Antall ord: 230
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trafik

Innlegg av trafik »

det kan hede talene ikke kom hel på plass
prøver ren gang til

ME ogdet blir numerisk i alfabetet. M= 13 og E=5

.hvis vi setter talreken for ME som =135 og snur den rekken =531 og setter dem over hverandre =666
.....ME
....135
..+531
..=666

:D :D
______
for skjøte jeg ingentin og nå skjøner jeg ikke det heller

:mozilla_tongue: :mozilla_tongue:
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links