Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsissommerfugl?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
sjanna
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 256
Startet: 10 Aug 2005 01:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: lørenskog

Innlegg av sjanna »

tusen takk for fine svar....er jo sant så fort jeg ser en sommerfugl så tenker jeg på han. og det er jo godt :mozilla_smile: akkurat som jeg vet han passer på meg på en måte....
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Har en venninne som sier sommerfuglen representerer overgangen til den andre siden men det vil jo være forskjellig fra gang til gang!!

Jeg tenker forresten på mannen min hver gang jeg ser SPURV, og har en tatovert på skulderen :mozilla_kiss:
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Dette er hva jeg fant på sommerfugl: Reincarnation, transformation, magic
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jane,
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 72
Startet: 09 Okt 2005 14:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Jane, »

Dette er hva medisin kortene mine sier om sommerfulg medisin:

sommerfuglen:transformasjon.

Kraften som sommerfuglen bringer til oss, er i slekt med luft. Dette er sinnet, og evnen til å kjenne sinnet eller forandre det. Det er transformasjonens kunst. For å bruke sommerfugl-medisin, må du være helt klar over hvor i transformasjons-syklusen du står. Lik sommerfuglen, er du alltid i et bestemt stadium av dine livsaktiviteter. Du kan være på eggstadiet, som er begynnelsen på alt. Det er på dette stadium en idè blir født, men enda ikke blitt en realitet. Larvestadiet er når du bestemmer deg for å skape idèen i den fysiske verden. Puppe-stadiet medfører "å gå inn i seg selv": Gjøre eller utvikle prosjektet, idèen eller personlighetsaspektet. Det siste stadium av transformasjonen, er når man forlater puppehylsteret og blir født. Det siste stadium innebærer at du deler med verden fargene og gleden i din kreasjon. Hvis du ser nærmere på hva det er sommerfuglen forsøker å lære deg, vil du forstå at det handler om selvtransformasjons-syklusen som aldri stanser opp.Måten å finne ut hvor du er i syklusen på, er denne:
1. Er dette egg-stadiet: Er det bare en tanke eller en idè?
2. Er dette larve-stadiet: Er jeg nødt til å ta en avgjørelse?
3. Er dette puppestadiet: utvikler og gjør jeg noe for å få denne idèen min til å bli til virkelighet?
4. Er dette fødselsstadiet: Deler jeg hele idèen med andre?

Ved at du spør deg selv disse spørsmålene, vil du oppdage hvordan sommerfuglen forholder seg til deg i dette øyeblikk. Når du forstår hvor du står, kan symbolet lære deg hva som er det neste du skal gjøre, for å kunne fortsette i selvtransformasjons-syklusen. Hvis du har funnet ut hvor i syklusen du står, vil du forstå sommerfuglens kreativitet. Å bruke luften, eller de mentale krefter, i denne medisinen, er lett. F eks - hvis du har følt deg utslitt, og har spurt hvordan du skal helbrede din tretthet, må du legge merke til fargene som du har følt deg tiltrukket av i det siste. Føler kroppen din seg bedre i grønt? Kan det bety at du må spise mere grønnsaker? Denne typen tankegang, er en inspirasjon fra sommerfugl-medisin. Sommerfuglen kan gi klarhet til din mentale prosess, hjelpe deg å organisere prosjekter du holder på med, og assistere deg i å finne det neste skritt i ditt personlige liv eller din karriere. Hovedbeskjeden man får av å trekke dette symbolet, er at du er klar til å gjennomgå en type transformasjon.
Antall ord: 449
Jane

What doesent kill u makes u stronger!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bixz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 165
Startet: 16 Feb 2005 15:39
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: særp
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Bixz »

For meg er en sommerfugl et insekt som kan fly og spre pollen.

Vet, jeg er snål.
Antall ord: 18
Epostadressa mi gir feilmelding, så jeg får ikke mottatt varsler via epost....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 509
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Finnmark
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av un0rmal »

Bixz skrev:For meg er en sommerfugl et insekt som kan fly og spre pollen.

Vet, jeg er snål.
Åh shit. Et insekt som kan fly! :mozilla_surprised: Her lærer man mye rart altså.
Antall ord: 36
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bixz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 165
Startet: 16 Feb 2005 15:39
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: særp
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Bixz »

un0rmal skrev:
Bixz skrev:For meg er en sommerfugl et insekt som kan fly og spre pollen.

Vet, jeg er snål.
Åh shit. Et insekt som kan fly! :mozilla_surprised: Her lærer man mye rart altså.
Vet, hva blir det neste? Insekt som spiser døde lik? Insekt som kan svømme! Vi er dømt,
Antall ord: 58
Epostadressa mi gir feilmelding, så jeg får ikke mottatt varsler via epost....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 509
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Finnmark
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av un0rmal »

Bixz skrev:
un0rmal skrev:
Bixz skrev:For meg er en sommerfugl et insekt som kan fly og spre pollen.

Vet, jeg er snål.
Åh shit. Et insekt som kan fly! :mozilla_surprised: Her lærer man mye rart altså.
Vet, hva blir det neste? Insekt som spiser døde lik? Insekt som kan svømme! Vi er dømt,
:mozilla_cry:
Antall ord: 60
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Lik pleier jo å være døde...men insekter spiser jo lik som ligger tilgjengelig. Hva er det som er så rart med det? Og mange insekter legger egg i vannet, så de kan faktisk svømme også...
Antall ord: 38
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links