Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHer du noen gang sett eller fått hjelp av en engel??

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Cella
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 28 Feb 2008 16:34
16
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Sandefjord

Re: Her du noen gang sett eller fått hjelp av en engel??

Innlegg av Cella »

Jeg er ikke helt sikker, men noen ganger kan det føles slik da. At jeg plutselig har følt meg bra eller lignende. Jeg pleier ofte å føle meg bedre hvis jeg mediterer. Alt det vonde renses. Jeg har hørt at jeg har en skytsengel rett bak meg. En feminin kvinne på 3-4 meter som passer kjempe godt på meg. Det føles enda tryggere, når jeg tenker på henne.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bate
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 03 Apr 2007 07:46
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør trøndelag

Re: Her du noen gang sett eller fått hjelp av en engel??

Innlegg av Bate »

Det har jeg sikkert, men ha r ikke sett noen. Henvender meg ofte til Raphael, og hjelp den kommer :mozilla_innocent:
Antall ord: 19
Bate er her

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Re: Her du noen gang sett eller fått hjelp av en engel??

Innlegg av Konto avsluttet »

Samboeren min er veldig flink til å kjøre ut av veien og komme borti alt mulig, men det har enda ikke skjedd når jeg har sittet på, jeg tror jeg har en hjelper som passer på, og ser til at jeg er så trygg som mulig, men hjelperen hans er kanskje ikke av de beste.
Det hender vel at man kan få noen som ikke passer helt i hjelper "yrket" også?
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Her du noen gang sett eller fått hjelp av en engel??

Innlegg av Metodisten »

Sol@ngelica skrev:Samboeren min er veldig flink til å kjøre ut av veien og komme borti alt mulig, men det har enda ikke skjedd når jeg har sittet på, jeg tror jeg har en hjelper som passer på, og ser til at jeg er så trygg som mulig, men hjelperen hans er kanskje ikke av de beste.
Det hender vel at man kan få noen som ikke passer helt i hjelper "yrket" også?
Jeg er i allefall kjempeglad for å se att henger rundt her ennå
å Sol. :D

Det er kansje en praktisk hensikt da, med att vi ikke skal vite eller kunne se noe særlig av " den andre siden" Tenk om vi gjorde det.
Hvorfor har du fått en sånn hjelper, og jeg bare en sånn...så var spetakkelet i gang.

En gang snakket jeg med en ganske barsk politimann i asia.
Han fortallte att det var " noe" som hjalp ham. Han hadde skutt folk, og selv vært nære på og ta kveld flere ganger. Men han var sikker på att det var noe der, for mange ganger hadde han blitt reddet av helt usansynlige ting sa han.
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christinaaaa89
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 08 Mar 2009 11:14
15

Re: Her du noen gang sett eller fått hjelp av en engel??

Innlegg av Christinaaaa89 »

Hvorfor har ikke jeg sett min engel? Jeg har vært såå langt nede og fortvilet, så mange ganger, har så og si ropt om hjelp. Et media sa til meg når han var her at jeg var dobbel, det var min barndoms kamerat som hadde låst seg fast på meg.. Og min venn trengte hjelp til å komme videre, media som var her fortalte om dagen jeg fant ut at jeg var gravid og hvor mye jeg sleit .. min venn hadde vist støttet meg.. Kan det være han som er engelen min? Han ble sendt videre...
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Her du noen gang sett eller fått hjelp av en engel??

Innlegg av Moonstone »

Christinaaaa89 skrev:Hvorfor har ikke jeg sett min engel? Jeg har vært såå langt nede og fortvilet, så mange ganger, har så og si ropt om hjelp. Et media sa til meg når han var her at jeg var dobbel, det var min barndoms kamerat som hadde låst seg fast på meg.. Og min venn trengte hjelp til å komme videre, media som var her fortalte om dagen jeg fant ut at jeg var gravid og hvor mye jeg sleit .. min venn hadde vist støttet meg.. Kan det være han som er engelen min? Han ble sendt videre...
Etter min erfaring, så er ikke folk som sitter fast her etter døden, det samme som en "engel".
Jeg må si at jeg ikke liker begrepet "engel" heller, fordi det har assosiasjoner med religion.
"Hjelper" er et bedre uttrykk da.
Hvis barndomskameraten din "satt fast" her, så var han ingen "hjelper", men bare en energi som satt fast i dødens første stadie.
Det er først når en energi har "gått over" at den kan velge å bli en "hjelper."

So the legend says..
Antall ord: 190
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
martea
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 08 Jul 2007 20:22
16
Kjønn (valgfri): Hunnkjønn
Lokalisering: Møre og Romsdal
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

Re: Her du noen gang sett eller fått hjelp av en engel??

Innlegg av martea »

Bestemor, den gamle katten min, viljen min, og en person jeg aldri har kjent, som jeg ikke vet navnet på, er hjelperene mine. Jeg har hatt en nær døden opplevelse, og jeg så dem alle, og de hjalp meg. For dere som lurer hvordan viljen min er hjelperen min, det er som en person. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det helt.
Antall ord: 64
- Master

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Re: Her du noen gang sett eller fått hjelp av en engel??

Innlegg av Asbjørn »

martea skrev:Bestemor, den gamle katten min, viljen min, og en person jeg aldri har kjent, som jeg ikke vet navnet på, er hjelperene mine. Jeg har hatt en nær døden opplevelse, og jeg så dem alle, og de hjalp meg. For dere som lurer hvordan viljen min er hjelperen min, det er som en person. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det helt.
Det du kaller viljen din, er nok ditt høyere selv, sjelen, lysvesenet som du er en del av.

A
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Meridiahn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 24 Mai 2009 22:53
14
Kjønn (valgfri): Kvinne

Re: Her du noen gang sett eller fått hjelp av en engel??

Innlegg av Meridiahn »

Jeg har aldri sett noen av hjelperne mine klart, men jeg kan ofte føle dem som en slags kulde rundt meg når noe skjer. Noen ganger har jeg hørt stemmen til guiden min idet jeg har holdt på å gjøre noe "galt." Da har jeg bare hørt ord som "stopp" eller "snu".

Og det var en gang jeg våknet midt på natten, og så fire klare,sterke,hvite lys rundt sengen min. Jeg kvakk til litt, og ble liggende å titte på det en stund, for det var virkelig vakkert. Men allikevel følte jeg ikke på noen måte noen frykt ved det, og lysene var der fremsdeles når jeg sovnet igjen. -og borte dagen etter seff.
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steffen300
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 21 Mai 2009 18:01
14
Kjønn (valgfri): gutt
Lokalisering: Nordland

Re: Her du noen gang sett eller fått hjelp av en engel??

Innlegg av steffen300 »

jeg har ingen hjelpere, det er jeg 100% sikker på.
har aldri blitt hjulpet med noe, jeg må slite meg gjennom denne bedritne tilværelsen alene.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Meridiahn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 24 Mai 2009 22:53
14
Kjønn (valgfri): Kvinne

Re: Her du noen gang sett eller fått hjelp av en engel??

Innlegg av Meridiahn »

Du ser ikke muligheten for at du kanskje kan ha blitt hjulpet på måter du ikke har forstått, eller rett og slett lagt merke til da?
Og om du synes hele tilværelsen din er bedriten så ville det uansett ikke gjøre deg vondt å forsøke å snu ting til det positive ;)
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Villemo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 09 Mar 2005 15:00
19

Re: Her du noen gang sett eller fått hjelp av en engel??

Innlegg av Villemo »

En venninne av mamma, en svært så jordnær dame fra Lillehammer, har fortalt om et underlig møte. Som 12-åring var hun og en venninne på skitur da de ble overrasket av dårlig vær. Det satte i å snø tett, og jentene mistet snart skisporet av syne. Da dukket det opp en skiløper i svart anorakk og knickers (standard utstyr for tiden, mao - rundt 1960), som passerte dem uten noe tegn til anerkjennelse. Det så ut som en godt voksen og målrettet mann, så de valgte å ta samme retning som ham og fulgte i hans skispor. Etter en liten stund, da de var kommet til et område med kjennemerker jentene kunne orientere seg etter, forsvant han rett og slett i løse lufta. De kunne se ham ta rundt en sving med trær i veien, og da de selv kom så langt var han ikke å se på strekken som lå foran dem, og det var heller ikke spor etter ham - ikke vekk fra løypetraséen, heller. :mozilla_cool:
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links