Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisGud.

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

chakra23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 01 Nov 2006 14:59
17

Innlegg av chakra23 »

trur på gud som i form av energi.
og eneste som styrer verden er vi mennesker som også lever av denne såkalte energien...gud er vel alt,du meg dere ALT... gud har også skapt negativiteten like my som det positive.....så når man sier djevelen trur jeg djevelen er like my gud som gud er djevlen....god og vondt energi! min tru affal:)
Antall ord: 66
EHYEH ASHER EHYEH

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GiChi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 12 Okt 2006 23:17
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Notodden

Innlegg av GiChi »

Jeg trur på Gud som en kraft der ute i det "uendelige" eller her. den kraften er over alt å er både god å ond, jeg mener alle mennesker skal få lov til å tro på det de vill. personlig har jeg svært liten tro på den verdens religionen som er i dag, der er det mange (jeg sier ikke alle) som skylder på sin Gud for sine feil, mangler å goder. Jeg trur alle mennesker valgte livet sitt før de ble født (tenk på det dejavu greiene. jeg veit ikke hvordan det skrives:S) å horoskop messig trur jeg i ditt første liv er du en vær å du må igjennom alle "stjernetegna" til sist er du fisk. Da har man opplevd det som er verdt til å vite å kunne om livet. deretter trur jeg man blir en hjelper. som hjelper menneskene til å å forstå å de hjelper det mennesket man har ansvar for å komme igjennom alt det vonde å alt det gode i livet. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare min Gud. men den er både "snill å slem" detta er det jeg trur på... måtte bare få det ut:)
Antall ord: 190
Det er ikke viktig hva du trur på. det viktigste er at du trur!
:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Aeeira
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 01 Nov 2006 20:40
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Aeeira »

Finnes det en Gud, finnes han/hun i alt. Det er ihvertfall det jeg tror. Hvis du tenker etter, så er det jo ganske usannsynlig og teit, at det er en Mann/Kvinne som styrer alt. Hva du spiser, når du spiser osv.. Tenk- mesteparten av alle krigene i Asia og Shija muslimene. Alt handler om religiøs tro. Jeg blir så lei! :x
Antall ord: 64
Yeeha!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Starchild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 202
Startet: 15 Jul 2006 21:55
17
Kjønn (valgfri): Kanin
Lokalisering: Orkdal
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Starchild »

JEG tror:

Det finnes en Gud. En som har en viss makt. Men som ikke kan trylle om vann til vin, f.eks... Han kan hjelpe oss gjennom sorger... Han støtter oss... Men som sagt, han kan ikke trylle... Men han kan gi oss håp, om livet etter døden, og at når livet er ferdig, så er det han som bestemmer HVA som skjer med oss... Men ikke hvordan vi kommer til å takle det!

Også tror jeg ikke at det er han som bestemmer at voldtektsmenn skal leve, han bestemmer ikke at de skal få gå fri, han bestemmer ikke at folk skal drive på med dyreplageri og sånt... Det er det VI som gjør... Det er vi menneskene som bestemmer det, og som ikke klarer å gjøre noe med det! Gud kan ikke gjøre noe som helst med det... Bare vi...!

(Skjønte noen noe av dette?)
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

MikkelRev skrev:Apg 15:28f
For DHÅ og vi har besluttet ikke å legge på dere noen annen byrde enn de helt nødvendige ting: At dere avstår fra avgudsoffer og blod og det som er kvalt, og hor. Om dere tar dere i vare for dette, vil det gå dere godt. Lev vel!
Drap, løgn, tyveri, banning og lørdagsjobb er OK det da. ;)
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bixz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 165
Startet: 16 Feb 2005 15:39
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: særp
Blitt takket: 1 gang

Re: Tror på...

Innlegg av Bixz »

C_girl skrev:Den kristnes Gud, men jeg respekterer andre syn og tro. Leste første innlegget i denne diskusjonen og vil bare si at grunnen til at Han gav oss fri vilje var at vi kunne velge slik vi ville leve sånn at det kunne være ekte følelser og handliner i verden. Hadde Han skapt oss uten denne frie viljen ville vi vært som roboter som var selvstyrt. See?
Trur du burde lese en gang til, Det er umulig og ha en allmektig gud og ha fri vilje.
Antall ord: 93
Epostadressa mi gir feilmelding, så jeg får ikke mottatt varsler via epost....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
youlian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 08 Nov 2006 22:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bjerka

Innlegg av youlian »

Jak 4,8
Utro som dere er, vet dere ikke at vennskap med verden er fiendskap mot Gud? Den som vil være verdens venn, blir Guds fiende!

2 kor 4, 18
Vi har ikke det synlige for øye, men det usynlige. For det synlige tar slutt, det usynlige er evig.

Dette skulle være et godt nok svar.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

youlian skrev:Jak 4,8
Utro som dere er, vet dere ikke at vennskap med verden er fiendskap mot Gud? Den som vil være verdens venn, blir Guds fiende!

2 kor 4, 18
Vi har ikke det synlige for øye, men det usynlige. For det synlige tar slutt, det usynlige er evig.

Dette skulle være et godt nok svar.
Svar på hva da? Disse sitatene sier ingenting om forholdet mellom allmektighet og fri vilje.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Agaton
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 295
Startet: 03 Jun 2006 10:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Neverland

Innlegg av Agaton »

hvis gud er allmektig, hvorfor ikke vise seg? eller ta makten fra djevelen?
Antall ord: 13
I forgot to remember to forget

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Agaton skrev:hvis gud er allmektig, hvorfor ikke vise seg? eller ta makten fra djevelen?
For det første, hvem sier han er allmektig? Bibelen forteller noe annet, se link her
Antall ord: 31
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

BA skrev:Drap, løgn, tyveri, banning og lørdagsjobb er OK det da. ;)
?
Antall ord: 14
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

*slett*
Antall ord: 1
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

MikkelRev skrev:
BA skrev:Drap, løgn, tyveri, banning og lørdagsjobb er OK det da. ;)
?
Da skal jeg prøve å forklare.
Apg 15:28f skrev:For DHÅ og vi har besluttet ikke å legge på dere noen annen byrde enn de helt nødvendige ting: At dere avstår fra avgudsoffer og blod og det som er kvalt, og hor. Om dere tar dere i vare for dette, vil det gå dere godt. Lev vel!
Det som står her er at alt går oss vel, så lenge man avstår fra avgudsoffer og blod og det som er kvalt og hor.

Altså det eneste som guden bryr seg om, er seksuallivet vårt og at vi ikke ofrer til avguder. Ja, så må vi passe oss for blod og det som er kvalt. Hvorvidt vi dreper (f.eks. med gift), lyver, stjeler eller jobber på sabbaten bryr han seg tydeligvis ikke noe om.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links