Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterKonspirasjonsteorier

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det kan vel egentlig diskuteres om George Orwells 1984 la til grunne for disse idéene ytterligere (for jeg tror vi trygt kan kalle disse idéene uunngåelige, etter hvordan samfunnet har utviklet seg, og hvilke psykologiske trekk vi ser hos dem som sitter med makten gjennom årenes løp) - ELLER om han rett og slett bare var flink til å "spå fremtiden".

En ting er sikkert; han har ihvertfall bidratt med noe.
Og selv om det virker far out å sammenligne virkeligheten med fiksjon, som jo denne romanen var da den kom ut, så er den svært aktuell nå.
Anbefaler alle å lese boka... eller å se filmen.
Antall ord: 107
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lykksalig
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 06 Mai 2008 02:20
16
Kjønn (valgfri): God blanding
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Lykksalig »

Er en teori om at Hitler ikke dode i 1945, men at han dro til Argentina og gjemte seg der...
det er jo ikke saa lenge siden det dukket opp en nazidude som hadde gjemt seg der, han var vel godt over nitti.....personlig tror jeg Hitler dode og jeg tror oxo at Elwis ikke lenger er blandt oss. ...men det er utrolig facinerende og lese alt i denne traaden, for tenk om det er slik at vi har blitt lurt? Det hadde oppstaatt kaos om Elwis hadde dukka opp iallefall :mozilla_wink: for ikke aa snakke om Hitler...saa dette faar vi nok aldri svar paa...den som lever faar se, sier man, men ikke i disse tilfellene!!
Antall ord: 119
ikke odelegg jorden. det er langt mellom de gode planetene!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det finnes mange spennende konspirasjonsteorier.
Om Elvis Presley, John F. Kennedy, 11. september 2001 og Adolf Hitler.

Lett å avblåse dem alle som fantasi, bare fordi det finnes så mange useriøse konspirasjonsteorier som ødelegger for de seriøse.
Selv om f.eks. den offisielle konspirasjonsteorien om 11. september 2001 er løgn med manglende og feilaktige opplysninger, så er det synd dersom det skal ødelegge for at sannheten skal publiseres. Dette er jo en konspirasjonsteori man ikke trenger å være gal for å tro på en gang. Fordi det står i VG, f.eks. Og fordi det er en løgn som er gjentatt så mange ganger hele verden over, og i alle nyhetskanaler som finnes.

Med andre ord er det en av historiens største forbrytelser å holde denne løgnen i live; og vi er alle mer eller mindre skyldige.
Antall ord: 142
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

H skrev:igår så jeg denne dokumentaren, http://www.zeitgeistmovie.com/index.html .
og etter å ha sett den, lo jeg litt, litt fordi det som ble nevnt var så far out og skremmende, og samtidig for at det låt så sjukt at jeg nesten ble overbevist på at alt var 100% sant, men samtidig så satt jeg tilbake, skeptisk..veldig skeptisk.

men idag.


da jeg leste aftenposten, denne artikkelen;
http://www.aftenposten.no/reise/nyheter ... 578121.ece

jeg kan ikke annet enn å si, di hadde rett, tross alt.

med et ble chris carter en kar som er synsk.
og det har alt begynt : http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/osta ... /1.6178690

- Man kan overvåke helsen, men kan man også overvåke mennesker på denne måten?

- Det er selvfølgelig også en mulighet. Men man må tenke personvern og sikkerhet når man holder på med denne typen arbeid
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Pyramide strukturen blir mer og mer tydelig, globalt. big brother samfunnet er på vei..
Vil anbefale folk å se på -innholdet- i denne:

http://www.edgemediatv.com/article001_icke.html
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det som er så synd er at denne agendaen infiltrerer alle sentrale OG hverdagslige aspekter av livene våre. Maktposisjoner, alt som har med politikk, religion og kapital å gjøre. For ikke å snakke om de forbrukerne vi er... og alle har en TV.

Det mest nødvendige for oss, som helsetjenester og det å foreta reiser utenlands, vil vi også se mer og mer maktmisbruk på. Vi vil måtte påtvinges det ene etter det andre, og aksepten vil komme snikende. Vi er faen meg dumme...
Antall ord: 86
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links