Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenskjebnen?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 239
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Re: skjebnen?

Innlegg av RaggSokken »

Cato Andrè skrev:hva er egentlig skjebnen? eksisterer den?

jeg velger å tro att jeg lever livet mitt på min måte.. altså att jeg står for valgene mine selv.. og ikke at noen tar valgene for meg så jeg følger etter som en "slave".

hadde vært fint med flere synspunkter
personlig tror jeg skjebnen eksisterer på en måte, at den legger opp til steder du må ta valg, altså ikke sånn typisk skjebne at alt er forutbestemt liksom
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Magician skrev:
zind skrev:
Det har jeg nok ikke troen på, men at de kan fortelle om en mulig fremtid... :)
Praktisering av magic og spådom er veldig gammel. Historien forteller oss at magic, spådeom og lignenede praksis hadde stor rolle i folkets liv.f.eks magic hadde sine skoler og utdanning plasser på gamle Pharo riket. Spådeom var en del av religion praktisering i Mesoptamia 3000 fk.

Jeg var veldig skeptisk før og hadde ikke noe tro på dette.Jeg forandret min mening pga ei spådame jeg har truffet engan :mozilla_smile:
Misforstå meg rett, jeg sier ikke at det ikke går an å spå fremtiden. Jeg har selv spådd i tarotkort og vet at det går an å forutsi ting. Likevel tror jeg aldri noe er fastlåst. Mange treffsikre klarsynte tar også "feil" innimellom. Det er sikkert ikke alltid fordi de er helt på villspor, men noen ganger også fordi vi skaper vår egen hverdag hele tiden og at vi skaper en annen fremtid for oss selv.
Antall ord: 176
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 11 Nov 2004 12:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av RasCzaK »

Ingen tar valgene dine for deg.... Du er et fritt menneske som tenker selv, og valgene du tar er basert på mange forskjellige ting, og hvordan genene dine ser ut (som avgjør hvordan du tenker og tolker ting).
Mange av valgene du tar er også erfaringsbasert. Når du kun er ett år, forstår man ikke så mye av hvordan ting rundt en fungerer - og man blir lett fristet til å f.eks løpe over trafikerte veier.
Avgjørelser man tar avhenger av hva slags form man er i fysisk og psykisk, og hva slags humør man er i.

Slik er det for hvert enkelt individ, og resultatet er: En planet som vrimler av liv.
Antall ord: 118
Stay strong - Live long!
Ateisme er flott - Kristus er en fjott!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jeg tror at vi har en slags skjebne, men at hvert eneste lille valg vi tar har innvirkning på og kan forandre skjebnen i større eller mindre grad. Jeg er nybegynner i tarotspåing, men har forstått det sånn at man kan spå om mulige hendelser i en persons fremtid, men at det er opp til denne personen om han/hun følger rådene og tar de rette valgene for å oppnå det de vil eller for å unngå problemer.
Kanskje ville den frie viljen vår vært bortkastet hvis hele fremtiden var forutbestemt ned til minste detalj...? Jeg liker i hvertfall å tro at jeg har bittelitt medbestemmelsesrett i livet mitt.
Antall ord: 114
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 298
Startet: 12 Aug 2005 15:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Alltid trodd og ment som Magikeren sa:

"Jeg tror at det er en kombinasjon av det å velge selv, og noe som er bestemt. Størsteparten av livet tror jeg man har fritt valg over, mens noen ting er bestemt. Som for eksempel at du skal møte visse personer iløpet av livet. Men som sagt, jeg tror man står ganske så fritt til å styre livet selv. "

Men du paraunormal fikk meg til å tenke litt med ditt utsagn:

"Jeg mener at det vi ser på som skjebnen er resulatene av det jeg har gjort, og at det som ikke er skjebnen er det jeg ikke gjorde i stedet for. Om det som ikke skjedde skjedde i stedet for det som skjedde, så var det skjebnen. Skjebnen mener jeg er resulatet av de valgene en har gjort. En selv tar valg som vil avgjøre ens skjebne, men også andre(s)

Det er klart at hvert eneste valg en har tatt tidligere i livet har vært med på å bestemme akkurat hva en gjør i dette øyeblikket. Om jeg en dag tidligere i livet hadde valget mellom å fiske og stå på rulleskøyter, og valgte å fiske. For alt jeg vet kunne det hende at jeg traff drømmedama på skatebana og kommet i god kontakt med henne om jeg hadde valgt å stå på rulleskøyter. Om jeg ikke traff henne der pga. at hun valgte noe annet den dagen så kunne det hendt at jeg knuste kneskåla etter et hopp.

Det jeg vil fram til er at en selv i stor grad bestemmer sin egen skjebne. "

Veldig bra!

(har desverre aldri helt skjønt eller fått til dette med quoting!)
Antall ord: 283
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Re: skjebnen?

Innlegg av Atmi »

Cato Andrè skrev:hva er egentlig skjebnen? eksisterer den?

jeg velger å tro att jeg lever livet mitt på min måte.. altså att jeg står for valgene mine selv.. og ikke at noen tar valgene for meg så jeg følger etter som en "slave".

hadde vært fint med flere synspunkter
Jeg tror på skjebnen, OG på fri vilje - i en kjekk kombinasjon.

Atmi
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links