Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisSjelen. finnes den ?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Meum skrev:BA.
Det ble en liten misforståelse her. Det jeg ville fram til var om du hadde fått med deg hva som var mitt poeng i denne tråden. Du svarte på det PSI-missing jeg henviste til i en annen tråd. Jeg besvarer det der.

Det er vel temmelig søkt at juks skulle forekomme i Pearce-Pratt-eksperimentet. Sitat: ”Men Hansel anser att om fusk kunde utföras, så utfördes det, eftersom det är enda sättet att förklara resultatet. ESP är enligt hans uppfattning omöjligt. Han har inga bevis för att fusk förekommit. Men han anser att det räcker med att det hade kunnat fuskas vid ett experiment för att detta skall underkännas som bevis.” Hansel er en av de aller ivrigste kritikere av ESP, og da er det vel ikke annet å vente. Legger ut linken en gang til slik at de som følger tråden kan danne sin egen mening: http://www.sokaren.se/INDEX92.HTML
Er det flere påstander om juks i forbindelse med J.B.Rhine?
Hvor sannsynlig det er at juks har forekommet er irrelevant så lenge det var mulig å jukse. For å kunne brukes som bevis må alle andre kilder til kunnskapen elimineres totalt, og dette har vært parapsykologiens dilemma. Man har ikke klart å utelukke fullstendig alle andre muligheter for kunnskap enn paranormale evner. Hvis man klarer å få til et forsøk som langt overstiger det en kan forvente ved flaks, én gang, og ikke fler, kan man likevel ikke utelukke flaks.

Rhine bruker PSI-missing som årsak til de dårligere resultatene. PSI.missing er dårlige vibber rettet mot forsøkspersonene, som ødelegger gode score. Når han så justerer resultater mot PSI-missing blir resultatet langt over hva forsøkene viste.
Antall ord: 306

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Hvorfor i all verden har de siste delene (etter 27. august) av tråden blitt slettet fra forumet?
Antall ord: 18
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !