Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisVend dere om!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Re: Vend dere om!

Innlegg av snuppedilla »

El Boss skrev:
Joh. 3,16 skrev:.
Jesus har tatt på seg all verdens synd. All synd bar han og naglet det til korset for at du og jeg skulle gå fri. Men du må ta imot denne gaven. Omvend deg og tro på Herren Jesus Kristus! Du skal en gang stå til regnskap for Den evige opphøyede Gud, han som har skapt deg. Det eneste som kan redde deg fra den evige fortapelsen er troen på Jesus Kristus.
la oss ta dette en gang til.

Jesus har altså tatt på seg all verdens synd, ikke sant, og naglet det til korset, for at jeg skal gå fri. FETT, så er jeg altså i følge norsk språkforståelse fritatt for den synd jeg begår, og du sier at jeg må tro på JC, ja det gjør jeg da, kanskje ikke helt som du fremstiller dette, men altså, jeg gjør det alikevel, men i neste vending sier du for f**** at jeg må stå til ansvar for Gud, og dette på tross av at JC har sonet våre og da sansynligvis min synd også, så babler du om fortapelse, av hva da, og vær så snill å svar meg, for jeg er så svak nå og like ved å tippe over i bedehusreligionen din, så vær nå mann nok til å forklare dette på et logisk lettforståelig vis, så skal du se det kommer busslaster med medlemmer fra paranormal.no om du bare kan gi en skikkelig logisk forklaring på dette.

Videre så må du eventuelt forkalre meg at Gud har skapt jorden, og alt dette her, og at det ikke er meg selv som har gjort det i henhold til mitt eget liv..

Vil du ha bedehuset ditt fyllt med vantro nyomvendte deltagere herfra, ja så utber jeg et logisk svar.

fra ordboka er hentet følgende.:

logik'k -en (fra gr, av logos 'ord, tanke, fornuft')
1 læren om lover, prinsipper for følgeriktig tenkning; tenkelære studere l- / filosofisk, matematisk l- / formal l- del av logikken som gjør bruk av spesielle symbolspråk
2 (evne til) klar, følgeriktig tankegang; regelbundet sammenheng det er en brist i l-en / hvor er l-en? / naturens indre l-
Halleluja!!!
Antall ord: 378
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Devil's poem to all spiritual blind people out there - Devil's lullaby

Go to sleep and good night
For your soul not to worry
There is time rest assured
You will make it right someday

But for now just relax
Put your conscience at ease
Tell your heart it's O.K.
There's no urgency please believe

"Be alert," so they say,
"Be concerned for your soul"
Look at me I'm still here
Of these teachings I should know

There's no need to obey
There's no rush can't you see
All this truth it can wait
Just lay down, put your trust in me

Hush little sinner don't you cry
Satan's gonna bless you before you die
The world I'll lay before your feet
Don't be concerned for the judgment seat

Hush little sinner don't you cry
Satan's gonna tell you the reason why
I'll give you fortunes, wealth, and fame
From this point on you won't be the same

The preacher man says "turn today"
My word to you is "Live to Play"
There's so much time don't be concerned
You've come this far on what you've
learned

Your heart is pounding hard it seems
Don't turn to God, it's all a dream
Rest in my arms, we'll sing a song
Together we will walk along

This Jesus is a passing fad
They say He helps when you are sad
The joy He brings is not like mine
I'll make you happy all the time

So hush little sinner don't you cry
Satan's gonna bless you before you die
The world I'll lay before your feet
Don't be concerned for the judgment seat
Antall ord: 300
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det var da en veldig behagelig vuggevise....
Antall ord: 7
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vann
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 22 Aug 2006 10:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: borte

Innlegg av vann »

nå skulle olav lagt ut noen innlegg. hehe. han har jo lagt ut en del syke ting som står i bibelen før..
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shnap
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 27 Aug 2006 05:42
17

Innlegg av shnap »

Bare si meg hva dette er du, så blir jeg fornøyd.
Nes kirkeruiner
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Re: Vend dere om!

Innlegg av -Marie- »

Joh. 3,16 skrev:Til okkultister kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer - Til de som er nysgjerrige, søkende, utilfredsstilt i livet. Du finner intet sant svar i dine okkulte leker. Kanskje du får svar, men da er det løgn. For det er demoner\satan som svarer deg. Og de har sant og visst mange forkledninger, sånn som gode hjelpere, veiledere, vismenn fra gamle tider, det overbevisste sinn, osv.. Men det er egentlig bare Satan . og han taler løgn.Uansett. Når han taler, så taler han løgn. Det eneste han gjør er lete etter folk han kan oppsluke. Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.

Den eneste person, Den eneste sanne Gud som kan noensinne sette deg virkelig fri er Jesus Kristus. Omvend deg fra alt det okkulte! Bare Jesus kan hjelpe deg. Han vil sette Deg som leser dette i frihet. For Han er Veien, Sannheten, Og livet! Du kommer ALDRI til himmelen utenom ved ham. Bekjenn dine synder for ham, og så skal han rense deg for all urett. Du kan ikke gjøre deg fortjent til det evige liv. Det gis deg bare ved troen på Guds Sønn, av nåde.

"Dagen etter ser han Jesus komme, og han sier: «Se, der er Guds lam, som bærer verdens synd." Joh. 1, v. 29.

Jesus har tatt på seg all verdens synd. All synd bar han og naglet det til korset for at du og jeg skulle gå fri. Men du må ta imot denne gaven. Omvend deg og tro på Herren Jesus Kristus! Du skal en gang stå til regnskap for Den evige opphøyede Gud, han som har skapt deg. Det eneste som kan redde deg fra den evige fortapelsen er troen på Jesus Kristus.

Du kan søke mange plasser, i mange ting, i mange tomme døde religioner. Du kan prøve alt mulig og gjøre alt mulig, men du finner intet. Det er bare tomhet. Kjære leser! Alt det du noengang har måtte ønsket, det har du i Kristus. Og bare i ham.

Jesus sier: "Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, så vil jeg gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er tålsom og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for deres sjeler." Mat. 11. 28.

Hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst. Jesus lever. Han er oppstanden. Han skal komme igjen for å dømme levende og døde. Venn, ta imot hans frelsende hånd.
Alt er tomhet uten Jesus.

"Det var Guds vilje å la
hele sin fylde ta bolig i ham,
og ved ham forsone alle ting med seg selv,
alt i himmelen og på jorden,
da han skapte fred ved hans blod, på korset.
Også dere var en gang fremmede og fiender av Gud i sinn og tanke på grunn av deres onde gjerninger. Men nå har han forsonet dere med seg selv, da Kristus led døden med sitt jordiske legeme. Hellige, uten feil og uangripelige ville han stille dere fram for seg. Dere må bare bli stående i troen, grunnfestet og faste, uten å la dere rokke i det håp som evangeliet gir. Og evangeliet har dere hørt, for det er blitt forkynt for alle skapninger under himmelen, og jeg, Paulus, er blitt en tjener for det." Kol. 1, v. 19 - 23.
Ja, nå ble jeg virkelig frelst...Amen..
Antall ord: 607
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 15 Aug 2006 16:02
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Joh. 3,16 »

Ok. Et svar på dette spørsmål :
I følge deg går vi rett i ovnen, ikke sant? Men vet du, det er akkurat derfor jeg ikke klarer å tro på den måten du gjør. For hvilken gud vil vel sende noen som helst til evig pine?
For det første er det knapt noen som tar det som bokstavelig, at det er et sted(helvete) med ild og svovel. Bibelen bruker en mengde metaforer og symboler for å beskrive dette stedet. De motsier hverandre hvis vi tar disse uttrykkene bokstavelig. For eksempel beskrives det som et sted med fullstendig "mørke", men samtidig er det også en "ildsjø". Det beskrives som et straffested, men også som fullstendig ødeleggelse. Noen ganger fortelles det at innbyggernepå dette stedet er "kastet utenfor" og får ikke delta i festmåltidet i himmelen. Andre ganger er de "kastet ned" i et dyp, eller de blir pisket - av en tjener. Noen ganger virker de opprørske - skjærer tenner - og de beskrives også som sorgfulle. (Luk. 16)

Du ser at det brukes mange ulike metaforer med forskjellig betyding, og vi kan ikke ta disse korte overskriftene bokstavelig for å forstå hvordan helvete er. Men hensikten med beskrivelsene er å få oss til å begripe at dette er et fryktelig sted. Helvete er det stikk motsatte av det Gud ønsker for menneskeheten.

Faktisk uttrykker selve ordet helvete dette på en metaforisk måte. Det greske ordet for helvete er Gehenna, og Gehenna lå utenfor Jerusalem. Det var en dal som fungerte som byens avfallsfylling, og her brant det alltid. De bibelske forfatterne sier altså at det som ender i helvete, ganske enkelt er menneskehetens avfall. Helvete er en kosmisk avfallsplass, endestasjonen for mennesker som av fri vilje valgte å leve et liv Gud aldri hadde ment de skulle leve.Dermed blir de "søppel". De er "kastet utenfor", og de "brennes i ilden". Alle metaforene vi finner om helvete i Skriften, peker i samme retning.

For det andre velger mennesker selv å plassere seg i helvete, ikke Gud. "Gud vil ikke at noen skal gå fortapt, men at de alle skal omvende seg", sier Bibelen. Hvis altså noen går til helvete, er dette mot Guds vilje! Det stemmer rett og slett ikke at Gud har glede av å se mennesker pines. Han sier rett ut: "Det er vel ikke min vilje at den ugudelige skal dø." (Esekiel 18, 23) Det er snarere de opprørske menneskene som selv velger det, de "som elsket mørket fremfor lyset". (Joh. 3, 19) Helvete er et sted de ønsker å være, ikke hvor Gud vil ha dem.

Nå er det også klart at Gud tillater at disse mennskene går til helvete. Men han gjør det ved å la disse menneskene følge sin egen vei. Les Romerbrevet 1, 20-32 nøye.Her sier Paulus tre ganger at Gud overgav dem til å gjøre det de selv ønsket å gjøre. Guds dom var at syndere fikk det som de ville. Når det ikke lenger finnes noe håp for et menneskes hjerte - husk at vi blir de valgene vi tar - overlater Gud vedkommende til seg selv. "Gjør som du vil", sier han. Og når han sier det, kaster han dem i helvete. Gud tillater at de for alltid forblir i den tilstand de selv har skapt på grunn av egne valg.

Det er ikke Guds vilje som holder syndere i helvete, men det er syndernes egen vilje. Dette er hva de ønsker. Helvetets evighet blir dermed resultatet av en vilje som i all evighet og helt irrasjonelt er bøyd innover mot seg selv, og som stenger ute alt som kunne føre viljen til noe som ligner på en sunn tilstand.

Det er derfor ikke riktig at Gud piner og plager mennesker i all evighet ut fra en sadistisk glede av å påføre mennesker smerte. Den smerte de fordømte opplever, påfører de seg selv. Og de er kommet i denne evige tilstanden ene og alene fordi de selv foretrekker det.

Hvis Jesus døde for oss av egen fri vilje for at vi skulle unngå det, må helvete være en forferdelig opplevelse. At han gikk til en slik ytterlighet for at vi skulle få den eneste behandlingen som hjelper, viser hvor dypt sykdommen sitter.

( Brev fra en skeptiker. Side.252)
Sist redigert av Joh. 3,16 på 29 Aug 2006 10:08, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 729
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 15 Aug 2006 16:02
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Joh. 3,16 »

slettet
Antall ord: 1
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 313
Startet: 18 Jul 2006 19:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Bare lurer på en del ting nå egentlig. Håper du tar deg tid til å svare på disse spørsmålene. Er det ikke slik da at de aller fleste av jordens befolkning kommer til å havne i helvete? Med tanke på hvor mange som ikke tilhører kristendomen eller eventuelt noen annen religion?

Har spurt før, har du tatt deg tid til å undersøke hva spiritismen egentlig er? Ikke bare de historier man hører om at det er en form for å kontakte djevelsen, men faktisk en livsfilosofi som faktisk ikke er så langt unna kristendomen?

Burde man leve rett etter det bibelen sier? For det er jo faktisk en del opplagte feil i den, iallefall slik jeg ser det. Adam og Eva var de første mennesker på jorden. De fikk to sønner, og den ene slo vel ihjel den andre for så å legge ut for å finne seg en kone?? Og er det ikke slik at bibelen er blitt forrandret en rekke ganger?

Jeg har altså ikke på noen som helst måte noenting imot kristendomen, men å drive å skremme folk til å begynne å tro på det samme som deg har jeg ikke noe respekt for. Hadde du heller fortalt litt om alt det positive som man kan oppleve hadde det kanskje blitt litt lettere. Skremselspropaganda hørte vel hjemme for 1000 år siden...
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 313
Startet: 18 Jul 2006 19:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Bare lurer på en del ting nå egentlig. Håper du tar deg tid til å svare på disse spørsmålene. Er det ikke slik da at de aller fleste av jordens befolkning kommer til å havne i helvete? Med tanke på hvor mange som ikke tilhører kristendomen eller eventuelt noen annen religion?

Har spurt før, har du tatt deg tid til å undersøke hva spiritismen egentlig er? Ikke bare de historier man hører om at det er en form for å kontakte djevelsen, men faktisk en livsfilosofi som faktisk ikke er så langt unna kristendomen?

Burde man leve rett etter det bibelen sier? For det er jo faktisk en del opplagte feil i den, iallefall slik jeg ser det. Adam og Eva var de første mennesker på jorden. De fikk to sønner, og den ene slo vel ihjel den andre for så å legge ut for å finne seg en kone?? Og er det ikke slik at bibelen er blitt forrandret en rekke ganger?

Jeg har altså ikke på noen som helst måte noenting imot kristendomen, men å drive å skremme folk til å begynne å tro på det samme som deg har jeg ikke noe respekt for. Hadde du heller fortalt litt om alt det positive som man kan oppleve hadde det kanskje blitt litt lettere. Skremselspropaganda hørte vel hjemme for 1000 år siden...
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Altså, jeg forstår at du er veldig glad i religionen din, men hvordan kan du vite med sikkerhet at det ikke er Djevler og demoner som har besatt de som skrev den?
Ettersom de kjærlighetsfylte budskap som kommer fra kanaler er fra djevelen. Det er mer snakk om nestekjærlighet og menneskeverd i kanaliseringer enn i Bibelen. Er djevelen mer opptatt av kjærlighet mellom medmennesker enn Gud? For om det er slik at djevelen forsøker å innynde seg hos oss på en slik måte, da tror jeg faktisk at vi er mer tjent med h*n som vår gud og ikke omvendt.
Antall ord: 107
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

leste di 5 første linjene å fekk lyst å spy. da lurer eg berre på en ting egentlig. hva trur du ikke di andre folka som muslimer? di ville nokk sakt det samme. så holder meg til ingen relgion eg.
Antall ord: 39
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Har nå lest hele ditt svar på spørsmålet mitt. Du legger veldig mye vekt på at om noen kommer til helvete har de valgt det selv og de ønsker det selv osv. Dette er jo helt urettferdig. Alle mennesker er født med ulike utgangspunkt, hvor noen fødes inn i troen, mens opplever så mye vondt at de ikke klarer å tro, eller de oppdras til å hate all tro, eller til å bare tro på det man kan se, og ender naturlig nok opp som ateister eller agnostikere, eller det som ''verre'' er slik du ser det. Om alle VISSTE at alt er slik du sier, ville nok ingen ''valgt'' helvete. Jeg tror og håper at du også forstår at denne formen for dom er på lik linje loddtrekning.

Ifølge deg vil indianere i verdens dypeste skoger som aldri har hørt om Jesus engang få tilværelsens verste straff. Folk som prøver og ønsker å tro, men ikke klarer det, vil anses som søppel. Og dette på tross av om de så er godheten selv. Hvor er rettferdigheten i dette?

Gud er betingelsesløs kjærlighet. Det er vanskelig å fatte, for man finner ikke noe slikt blant mennesker. Men en slik gud du snakker om finnes ikke.
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links