Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisVend dere om!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

karina skrev:Lenge siden vi har hørt fra Joh nå. Lurer på om han har gitt oss opp :D
Han har nok bare sluppet opp for "argumenter".
Leser litt mer, så kommer han nok tilbake, skal du se! ;)
Antall ord: 38
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

ludoburgero skrev:
karina skrev:Lenge siden vi har hørt fra Joh nå. Lurer på om han har gitt oss opp :D
Han har nok bare sluppet opp for "argumenter".
Leser litt mer, så kommer han nok tilbake, skal du se! ;)
Hehe jepp. Jeg skjønner ikke en dritt av bibelen jeg. Hvis jeg trenger å forstå noe, pleier jeg å få min jehovas vitne-kompis til å oversette.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Re: Vend dere om!

Innlegg av David Skywalker »

Til okkultister kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer - Til de som er nysgjerrige, søkende, utilfredsstilt i livet. Du finner intet sant svar i dine okkulte leker. Kanskje du får svar, men da er det løgn. For det er demoner\satan som svarer deg.
Man finner svar i Naturen(i oss selv) via transcendentale teknikker,metoder og verktøy. Om det er via meditasjon,sjamantromming,psykoaktive planter eller andre teknikker og metoder. Ikke via en bok.
Antall ord: 78
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 15 Aug 2006 16:02
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Joh. 3,16 »

Hei igjen! Det er en stund siden jeg har vært her, men nu. Jeg tenkte å gi dere en slags oversikt over noen sentrale ting som Bibelen lærer. Så gjerne ta deg tiden og les dette lille traktatet:)



Del I
Hvem er Gud?

… Han er skaperen av alt og holder fremdeles alt oppe. Han involvert i verden akkurat nå.

Bibelen sier:
”Gud, han som skapte verden
og alt som i den er,
han som er Herre over himmel og jord,
han bor ikke i templer som er bygd med hender.
Heller ikke lar han seg tjene av menneskehender
som om han trengte til noe.
For det er han selv som gir alle liv og ånde
og alle ting.” Apg 17, 24-25.



…Gud ønsker å være vår Far. Dette var Hans mening med å skape mennesket, at vi skulle ha barnekår hos Ham og leve i et nært felleskap med Ham.

Bibelen sier:
I kjærlighet har han,
av sin egen frie vilje, forut bestemt oss til
å få barnekår hos seg ved Jesus Kristus.
Efeserne 1, 5.


…Gud Faderen er uforanderlig og trofast. Han elsker oss med en evig kjærlighet. Når vi blir hans barn, da er vi trygge. Han vil aldri svikte og forlate oss.

Bibelen sier:
”Jeg skal ikke slippe deg og ikke forlate deg.”
Hebreerne 13, 5


…Gud har skapt himmelen som et vakkert hjem, hvor Han og Hans barn kunne leve evig sammen i fred.

Bibelen sier:
Fra tronen hørte jeg en høy røst som sa:
«Se, Guds bolig er hos menneskene.
Han skal bo hos dem, og de skal være hans folk,
og Gud selv skal være hos dem.
Han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer,
heller ikke sorg eller skrik eller smerte.
For det som før var, er borte.
Åpenbaringen 21, 3-4



Del II
Hva er synd?

…Guds gode hensikt for menneskene ble hindret av synden og skammen som kom inn i verden. Synden begynte med hovmodet og opprøret av noen av Guds engler. De ble kastet ut av Himmelen og ble Satan og de onde ånder.

…Mennesket falt i synd og skam når Satan fristet Adam og Eva, de første menneskene. På grunn av deres hovmod og opprør var de ulydige mot Guds bud. De valgte å høre etter Satan, istedenfor Gud.

…Resultatet av Adams og Evas synd var:

• de skammet seg for Gud, for første gang
• deres felleskap med Gud ble ødelagt
• alle mennesker ble syndere på grunn av adams fall (syndefallet)
• alle mennesker er dømt til å dø og bli separert fra en hellig Gud
• ingen kunne komme til himmelen som Gud hadde laget. Alle måtte gå fortapt i helvete.

Bibelen sier:
”Derfor, likesom synden kom inn i verden
Ved ett menneske, og døden på grunn av synden,
og døden slik trengte gjennom til alle mennesker,
fordi de syndet alle…
alle har syndet og står uten ære for Gud.”
Romerne 5:12, 3:23

… Synden er konsekvensen av å falle for fristelsen, slik som Adam og Eva gjorde. Det er å være ulydig og opprørsk mot Gud. Vi synder når vi gjør det vi ikke skulle ha gjort. Vi synder også når vi ikke gjør det vi skal gjøre.

Bibelen sier:
”Ingen som blir fristet, må si:
Det er Gud som frister meg! For
Gud blir ikke fristet av det onde, og selv
frister han ingen, men enhver som
blir fristet, dras og lokkes av sin egen lyst …
Den som altså vet hva godt han burde
Gjøre, men ikke gjør det, for ham er det synd.”
Jakob 1:13-14, 4:17








Del III
Hva er synd?

…Gud Faderen ville ikke at vi skulle dø og komme til helvete. Hans plan var å sende sin Sønn Jesus for å dø i vårt sted. Jesus er den eneste som kunne være vår stedfortreder, fordi han var syndfri. Han var villig til å dø istedenfor oss, for at vi skulle ha liv i Ham.

Bibelen sier:
”Men Gud viser sin kjærlighet til oss
ved at Kristus døde for oss
mens vi ennå var syndere.”
Romerne 5:8


… Jesus, som selv er Gud, var villig til å la seg bli født som en baby, leve på jorda, lide og dø på korset for vår skyld, for å fullbyrde Faderens plan. Faderens plan var å bringe oss fortapte syndere hjem igjen til Ham.

Bibelen sier:
”Det var Gud som i Kristus forlikte
verden med seg selv, så han ikke
tilregner dem deres overtredelser og
la ned i oss ordet om forlikelsen.”
II Korinterne 5:19


… Kristus død på korset overvant alle onde krefter – Satan, onde ånder, og døden. Hans utgytte blod gir oss renselse fra syndene våre.

Bibelen sier:
”Da nå barna har del i kjød og blod,
fikk også han på samme vis del i det,
for at han ved døden skulle gjøre til intet
den som hadde dødens velde,
det er djevelen, og utfri alle dem som av frykt
for døden var i trelldom hele sin livstid.”
Hebreerne 2, 14-15


… Jesus oppstod fra de døde, og beviste Hans seier over Satan. Han for opp til himmelen, og sitter nå ved Faderens høyre hånd, og ber for oss.

Bibelen sier:
”Derfor kan han også fullkomment
frelse dem som kommer til Gud ved ham,
Da han alltid lever til å gå i forbønn for dem.”
Hebreerne 7, 25


Del IV
Hvordan blir vi frelst?

… Det er ikke mange veier til Gud, som mange tror. Det er bare en vei – veien som Gud har valgt: Hans egen Sønn!

Bibelen sier:
”Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet.
Ingen kommer til Far uten ved meg.”
Joh. 14, 6


… Fordi at Jesus døde for hele verden, så betyr ikke det at alle mennesker i verden automatisk er frelst. Om vi vil bli barn av Gud, så må vi fødes på ny.

Bibelen sier:
”Jesus svarte: «Sannelig, sannelig,
jeg sier deg: Ingen kan se Guds rike
hvis han ikke blir født på ny.»


… Siden synden skiller mellom oss og Gud, må vi først omvende oss fra synden. Omvendelse betyr ikke bare å ha anger for synden, men også å ydmyke oss for Gud og så omvende oss fra vår synd.


Bibelen sier:
”Den ugudelige må forlate sin vei
og den urettferdige sine tanker og omvende seg
til Herren, så skal han forbarme seg over ham,
og til vår Gud, for han vil gjerne forlate alt.”
Jesaja 55, 7



… Så må vi bekjenne alle våre synder til Gud og be ham om å tilgi oss. Bare Gud kan forlate synd som er gjort mot Ham.


Bibelen sier:
”Dersom vi bekjenner våre synder,
er han trofast og rettferdig, så han forlater
oss syndene og renser oss fra all urettferdighet.”
1. Joh. 1, 9


… Vi trenger tro. Tro er å stole på, og ha tillit til at Gud hører mine bønner og tilgir alle mine synder, sånn at når jeg vil spørre Jesus om å komme inn i mitt liv, som min Herre og Frelser, så gjør han det; at når Gud sier at han vil gjøre meg til sitt barn, så gjør han det virkelig.


Bibelen sier:
”Men alle dem som tok imot ham,
dem gav han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn.”
Joh. 1, 12


… Vi må gi hele vårt liv til Kristus, en fullstendig overgivelse til Ham og spørre Ham om han vil være vår Herre og Frelser.


Bibelen sier:
”For jeg vet hvem jeg tror på, og jeg
er viss på at han er mektig til å bevare
den skatt som er betrodd meg, til dagen kommer.”
1. Tim. 1, 12


Et eksempel på en bønn du kan be:

- Herre Jesus. Jeg vet at jeg er en synder, og at jeg trenger din tilgivelse. Jeg vil nå omvende meg fra alle mine synder og alle min kontakt med ondskap fra fortiden. Tilgi meg og vask meg ren i ditt blod. Jeg spør deg ydmykt nå om å komme inn i mitt hjerte og bli min Herre og Mester. Jeg gir hele mitt liv i dine hender. Takk for din nåde imot meg, og at jeg får være ditt barn.


Del IV
Hvilken forskjell gjør denne avgjørelsen i våre liv?

… Vi gleder oss over vår frihet for at vi er renset fra syndene våre, og vi ikke lenger er under Satans makt. Vi må dele denne nyheten med andre, sånn at de også kan erfare denne friheten fra synd, Satan og fortapelse.


Bibelen sier:
”Får da Sønnen frigjort dere,
da blir dere virkelig fri.”
Joh. 8, 36.

… Vi blir medlem i Guds familie med ham som vår Far, Jesus som vår frelser, og alle andre sanne kristne som våre familiemedlemmer. Det er viktig å gå i et kristent felleskap, som for eksempel i kirken, Bibelgruppe, husmenighet osv..

Bibelen sier:
”Altså er dere ikke lenger fremmede og utlendinger,
men dere er de helliges medborgere
og tilhører Guds familie.
Efeserne 2, 19

… Vi har garanti for evig liv – å leve sammen med vår Far og vår nye familie for alltid.

Bibelen sier:
”Den som tror på Sønnen, har evig liv.
Men den som ikke vil tro på Sønnen,
skal ikke se livet, men Guds vrede blir over ham.”
Joh. 3, 36

... Den kristne har Den Hellige Ånd, som er Gud, og som bor i den som tror. Han er den kristnes veileder, lærer, trøster, den som viser ham hans synd, og som viser oss hvem Kristus er og hva han har gjort for oss. Vi trenger felleskap med vår himmelske Far, og å høre etter stemmen til Den Hellige Ånd hver dag med å lese i Bibelen.

Bibelen sier:
”Men talsmannen, Den Hellige Ånd,
som Faderen skal sende i mitt navn,
han skal lære dere alt og
minne dere om alt det jeg har sagt dere.”
Joh. 14, 26


… Som kristne kan vi bestandig komme til Kristus og be om tilgivelse for våre synder og feil, og alltid spørre ham om hjelp. Vi trenger å bruke tid til disse tingene hver dag.

Bibelen sier:
”La oss derfor med frimodighet tre
fram for nådens trone, for at vi
kan få miskunn, og finne nåde til hjelp
i rette tid.”
Hebreerne 4, 16
Antall ord: 1781
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Joh. 3,16:

Går du noensinne ut? (altså som i "ut av døren av huset ditt")
Jeg bare lurer, og det er et hundre prosent seriøst spørsmål.
Antall ord: 32
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

ludoburgero skrev:Joh. 3,16:

Går du noensinne ut? (altså som i "ut av døren av huset ditt")
Jeg bare lurer, og det er et hundre prosent seriøst spørsmål.
Hvorfor skulle han? Det er mye elendighet ute.
Antall ord: 42
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

MikkelRev skrev:
ludoburgero skrev:Joh. 3,16:

Går du noensinne ut? (altså som i "ut av døren av huset ditt")
Jeg bare lurer, og det er et hundre prosent seriøst spørsmål.
Hvorfor skulle han? Det er mye elendighet ute.
Det er klart det hadde blitt en fredeligere verden om han bare satt inne og leste bibelen. Enhver form for passitivitet gjør jo verden til en tryggere plass, forutsatt at absolutt hver eneste innbygger på hele jorden var passiv vel og merke.
Slik er det jo ikke, og spesielt ikke når han har internett tilgjengelig.
Da gjør han sitt bidrag til en mer masete, trasig verden ved å spre sine trangsynte ytringer. Nettopp fordi han ikke går ut oftere enn at han pugger bibelen.
Antall ord: 131
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Re: Vend dere om!

Innlegg av Xirque Z'dataan »

Joh. 3,16 skrev:Til okkultister kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer - Til de som er nysgjerrige, søkende, utilfredsstilt i livet. Du finner intet sant svar i dine okkulte leker. Kanskje du får svar, men da er det løgn. For det er demoner\satan som svarer deg. Og de har sant og visst mange forkledninger, sånn som gode hjelpere, veiledere, vismenn fra gamle tider, det overbevisste sinn, osv.. Men det er egentlig bare Satan . og han taler løgn.Uansett. Når han taler, så taler han løgn. Det eneste han gjør er lete etter folk han kan oppsluke. Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.

Den eneste person, Den eneste sanne Gud som kan noensinne sette deg virkelig fri er Jesus Kristus. Omvend deg fra alt det okkulte! Bare Jesus kan hjelpe deg. Han vil sette Deg som leser dette i frihet. For Han er Veien, Sannheten, Og livet! Du kommer ALDRI til himmelen utenom ved ham. Bekjenn dine synder for ham, og så skal han rense deg for all urett. Du kan ikke gjøre deg fortjent til det evige liv. Det gis deg bare ved troen på Guds Sønn, av nåde.

"Dagen etter ser han Jesus komme, og han sier: «Se, der er Guds lam, som bærer verdens synd." Joh. 1, v. 29.

Jesus har tatt på seg all verdens synd. All synd bar han og naglet det til korset for at du og jeg skulle gå fri. Men du må ta imot denne gaven. Omvend deg og tro på Herren Jesus Kristus! Du skal en gang stå til regnskap for Den evige opphøyede Gud, han som har skapt deg. Det eneste som kan redde deg fra den evige fortapelsen er troen på Jesus Kristus.

Du kan søke mange plasser, i mange ting, i mange tomme døde religioner. Du kan prøve alt mulig og gjøre alt mulig, men du finner intet. Det er bare tomhet. Kjære leser! Alt det du noengang har måtte ønsket, det har du i Kristus. Og bare i ham.

Jesus sier: "Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, så vil jeg gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er tålsom og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for deres sjeler." Mat. 11. 28.

Hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst. Jesus lever. Han er oppstanden. Han skal komme igjen for å dømme levende og døde. Venn, ta imot hans frelsende hånd.
Alt er tomhet uten Jesus.

"Det var Guds vilje å la
hele sin fylde ta bolig i ham,
og ved ham forsone alle ting med seg selv,
alt i himmelen og på jorden,
da han skapte fred ved hans blod, på korset.
Også dere var en gang fremmede og fiender av Gud i sinn og tanke på grunn av deres onde gjerninger. Men nå har han forsonet dere med seg selv, da Kristus led døden med sitt jordiske legeme. Hellige, uten feil og uangripelige ville han stille dere fram for seg. Dere må bare bli stående i troen, grunnfestet og faste, uten å la dere rokke i det håp som evangeliet gir. Og evangeliet har dere hørt, for det er blitt forkynt for alle skapninger under himmelen, og jeg, Paulus, er blitt en tjener for det." Kol. 1, v. 19 - 23.

ikke rart at det er krig i verden sier jeg :mozilla_foot:

det er 3 store verdensreligioner som tilber den *samme* guden (abrahams gud), og hva har de gjort de siste 2000 årene????? Joo de har *slaktet* hverandre ned, og funnet opp stadig nye måter å ta livet av hverandre på.

er det flere enn meg som lukter dobbeltmoral? paven ekskluderte ved det store konsilet i Nicea. flere skrifter fra bibelen ble erklert for kjetterske, dette er skrifter som i ettertid er kalt de "apokryfe skrifter" og "de gnostinke skrifter" også kalt "skriftene fra Hag Naga"
disse ble utelukket for å holde folk nede og forde at disse skriftene på flere måter underminerte makten (som på den tiden var kirken).
det morsomme er at disse skriftene framstiller Jahwe som den Onde i skapelsesberetningen og at Jahwe ble skapt av en mye mektigere og eldre gud/gudinne som var androgyn kalt Mor-far.

en annen ting som lukter dobbeltmoral er det med å "se".
Hva er forskjellen på ett medium/klarsynt og en profet?
hva er forskjellen på en healer og en appostel?
hva er forskjellen på en hvilken som helst magiker og Moses

noen som ser tegningen min her?

det ene er syndigt men s det andre angivelig er av gud, (ja jeg skriver gud ed liten bokstav siden det ikke er ett egetnavn), mens det andre er folk med egne meninger.
En viktig del av den jødo/kristne/muslimske troen er basert på profetier/profeter, har vi m noen bevis på at de fikk synene sine fra Jahwe og ikke fra djevelen? Ikke annet enn deres egne ord.

de 2 viktigste personene i bibelen Moses og Jesus gjorde alle de tingene som du fordømmer i skremselspropagandaen din, i tillegg så vekket Jesus opp døde... om jeg ikke husker helt feil så er "nekromansy" en dødssynd.
Disse 2 personene er antagelig tidenes beste magikere og jeg ser opp til dem for det, men skal du bruke ditt eget resonement på dem så slår du bena vekk under din egen tro.
beklager å måtte si det.

ps: jeg har ikke noe imot noen pga religion og folk må få ha sin egen tro, men når noen bruker sin egen tro som unskyldning for å rakke ned på andre...*da*.
og tro meg: det er få som har lest bibelen mer enn folk som har frafalt, dette forde at vi forsøker a holde fast i det lengste, men når enn ikke finner noe i den boken som godtar at du blant annet har medfødte evner, og at den samme boken stempler deg som ond, da frafaller man og finner alternativer som er inkluderende :evil:

ingen forteller meg at jeg er ond forde at jeg har de evnene jeg og mange andre har. :evil:
Antall ord: 1064
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Re: Vend dere om!

Innlegg av MikkelRev »

Xirque Zdataan skrev: ikke rart at det er krig i verden sier jeg :mozilla_foot:

det er 3 store verdensreligioner som tilber den *samme* guden (abrahams gud), og hva har de gjort de siste 2000 årene????? Joo de har *slaktet* hverandre ned, og funnet opp stadig nye måter å ta livet av hverandre på.
Nei. Dette er misbruk av religion og har ingenting med kristendommens lære å gjøre.
paven ekskluderte ved det store konsilet i Nicea. flere skrifter fra bibelen ble erklert for kjetterske, dette er skrifter som i ettertid er kalt de "apokryfe skrifter" og "de gnostinke skrifter" også kalt "skriftene fra Hag Naga"
disse ble utelukket for å holde folk nede og forde at disse skriftene på flere måter underminerte makten (som på den tiden var kirken).
det morsomme er at disse skriftene framstiller Jahwe som den Onde i skapelsesberetningen og at Jahwe ble skapt av en mye mektigere og eldre gud/gudinne som var androgyn kalt Mor-far.
Nei, totalt feil. Nag Hammadi, ikke Nag Haga. Demiurge, ikke Morfar. De gnostiske skriftene hadde bare vært brukt av en liten kultgruppe kalt gnostisimen og ble skrevet flere hundre år senere. De hadde ikke vært tatt allment i bruk.

Les på http://www.davincikoden.info
Hva er forskjellen på ett medium/klarsynt og en profet?
En profet forteller ikke bare om fremtidssyner, men det og. Et medium er en person som kommuniserer med døde mennesker gjennom seg. En klarsynt er en synsk person, som bruker intuisjonen som i feks Fornemmelse på Mord. Tre vidt forskjellige ting.
hva er forskjellen på en healer og en appostel?
Hva er likheten? En healer er en som helbreder syke mennesker. En apostel er en utsending, Jesus nærmeste disippler. To vidt forskjellige ting.
hva er forskjellen på en hvilken som helst magiker og Moses
Hva er likheten?
noen som ser tegningen min her?
Sikkert deg selv, ikke jeg ihvertfall.
det ene er syndigt men s det andre angivelig er av gud
Som hva da?
En viktig del av den jødo/kristne/muslimske troen er basert på profetier/profeter, har vi m noen bevis på at de fikk synene sine fra Jahwe og ikke fra djevelen? Ikke annet enn deres egne ord.
Men vi kan se om profetiene var sanne eller ikke.
de 2 viktigste personene i bibelen Moses og Jesus gjorde alle de tingene som du fordømmer i skremselspropagandaen din, i tillegg så vekket Jesus opp døde... om jeg ikke husker helt feil så er "nekromansy" en dødssynd.
Da husker du for det første feil, og nekromansi er ikke å vekke opp døde mennesker, men å forutsi fremtiden ved å kontakte døde mennesker.
Antall ord: 446
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
.::Adina::.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 24 Nov 2005 14:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av .::Adina::. »

Jeg blir så oppgitt over "frelsere"! :mozilla_undecided:
Respekter at andre tror no annet enn deg!
Antall ord: 14
I wish my grass was emo, so it could cut itself!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Re: Vend dere om!

Innlegg av Xirque Z'dataan »

MikkelRev skrev:
Xirque Zdataan skrev: ikke rart at det er krig i verden sier jeg :mozilla_foot:

det er 3 store verdensreligioner som tilber den *samme* guden (abrahams gud), og hva har de gjort de siste 2000 årene????? Joo de har *slaktet* hverandre ned, og funnet opp stadig nye måter å ta livet av hverandre på.
Nei. Dette er misbruk av religion og har ingenting med kristendommens lære å gjøre.
paven ekskluderte ved det store konsilet i Nicea. flere skrifter fra bibelen ble erklert for kjetterske, dette er skrifter som i ettertid er kalt de "apokryfe skrifter" og "de gnostinke skrifter" også kalt "skriftene fra Hag Naga"
disse ble utelukket for å holde folk nede og forde at disse skriftene på flere måter underminerte makten (som på den tiden var kirken).
det morsomme er at disse skriftene framstiller Jahwe som den Onde i skapelsesberetningen og at Jahwe ble skapt av en mye mektigere og eldre gud/gudinne som var androgyn kalt Mor-far.
Nei, totalt feil. Nag Hammadi, ikke Nag Haga. Demiurge, ikke Morfar. De gnostiske skriftene hadde bare vært brukt av en liten kultgruppe kalt gnostisimen og ble skrevet flere hundre år senere. De hadde ikke vært tatt allment i bruk.
i likhet med resten av bibelen
du refererer til fiksjon. jeg har sett de gnostiske skriftene på trykk.
du får dem kjøpt ho bokhandel
Hva er forskjellen på ett medium/klarsynt og en profet?
En profet forteller ikke bare om fremtidssyner, men det og. Et medium er en person som kommuniserer med døde mennesker gjennom seg. En klarsynt er en synsk person, som bruker intuisjonen som i feks Fornemmelse på Mord. Tre vidt forskjellige ting.
En klarsynt *ser* framsyn og andre ting som ikke andre ser med det blotte øye. intuitivitet må ikke blandes inn her. intuitet er å ane/fornemme.
det er i følge toraen stor synd å opsøke noen som ser inn i fremtiden
hva er forskjellen på en healer og en appostel?
Hva er likheten? En healer er en som helbreder syke mennesker. En apostel er en utsending, Jesus nærmeste disippler. To vidt forskjellige ting.
apostlenefikk helbredelsens evne av den hellige ånd
hva er forskjellen på en hvilken som helst magiker og Moses
Hva er likheten?
Forbannelser er en viktig del av den magiske virkeligheten og er i følge toraen stor synd
noen som ser tegningen min her?
Sikkert deg selv, ikke jeg ihvertfall.
se nermere
det ene er syndigt men s det andre angivelig er av gud
Som hva da?
når du gjør det samme som en profet så synder du, men en profet bedyrerer at det var gud som gjiorde tind igjennom han så er det helligt
En viktig del av den jødo/kristne/muslimske troen er basert på profetier/profeter, har vi m noen bevis på at de fikk synene sine fra Jahwe og ikke fra djevelen? Ikke annet enn deres egne ord.
Men vi kan se om profetiene var sanne eller ikke.
så langt har ikke en eneste håndfast ting skjedd enda, jeg har større tiltru til Nostradamus, men han ble ikke godkjent av kirka som profet
de 2 viktigste personene i bibelen Moses og Jesus gjorde alle de tingene som du fordømmer i skremselspropagandaen din, i tillegg så vekket Jesus opp døde... om jeg ikke husker helt feil så er "nekromansy" en dødssynd.
Da husker du for det første feil, og nekromansi er ikke å vekke opp døde mennesker, men å forutsi fremtiden ved å kontakte døde mennesker.
da har du stemplet de klarsynte som nekromantikere.
nekromansi er en magisk disiplin som omhandler det å påvirkedet levende og det døde. nekro=død- Dødsmagi. oppvekkelse er en av handlingene.
Antall ord: 631
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Re: Vend dere om!

Innlegg av MikkelRev »

Xirque Zdataan skrev:
MikkelRev skrev:
Xirque Zdataan skrev: ikke rart at det er krig i verden sier jeg :mozilla_foot:

det er 3 store verdensreligioner som tilber den *samme* guden (abrahams gud), og hva har de gjort de siste 2000 årene????? Joo de har *slaktet* hverandre ned, og funnet opp stadig nye måter å ta livet av hverandre på.
Nei. Dette er misbruk av religion og har ingenting med kristendommens lære å gjøre.
Dette siterte du, men svarte ikke på. Det betyr at du er enig nå?
paven ekskluderte ved det store konsilet i Nicea. flere skrifter fra bibelen ble erklert for kjetterske, dette er skrifter som i ettertid er kalt de "apokryfe skrifter" og "de gnostinke skrifter" også kalt "skriftene fra Hag Naga"
disse ble utelukket for å holde folk nede og forde at disse skriftene på flere måter underminerte makten (som på den tiden var kirken).
det morsomme er at disse skriftene framstiller Jahwe som den Onde i skapelsesberetningen og at Jahwe ble skapt av en mye mektigere og eldre gud/gudinne som var androgyn kalt Mor-far.
Nei, totalt feil. Nag Hammadi, ikke Nag Haga. Demiurge, ikke Morfar. De gnostiske skriftene hadde bare vært brukt av en liten kultgruppe kalt gnostisimen og ble skrevet flere hundre år senere. De hadde ikke vært tatt allment i bruk.
i likhet med resten av bibelen
Nei, totalt feil. De andre skriftene i NT ble skrevet i det første århundre, mens GT skriftene ble skrevet flere århundrer før Kristus. Les linken jeg pastet for en detaljert bakgrunnsstoff.
du refererer til fiksjon. jeg har sett de gnostiske skriftene på trykk.
du får dem kjøpt ho bokhandel
Nei, jeg refererer ikke til fiksjon. Den siden er ikke Da Vinci Koden, men en side som har som formål å svare på slike typiske misforståelser som bl.a. boken har bidratt til, og du er eksempel på. Jeg er veldig klar over at man får tak i gnostiske skrifter i massevis. Jeg har noen av dem på bokform selv.
En klarsynt *ser* framsyn og andre ting som ikke andre ser med det blotte øye. intuitivitet må ikke blandes inn her. intuitet er å ane/fornemme. det er i følge toraen stor synd å opsøke noen som ser inn i fremtiden
Klarsynte ser ikke nødvendigvis bare fremover i tid. Veldig ofte gjør de ikke annet enn å lese deg, gjerne i den situasjon du er i der og da.
hva er forskjellen på en healer og en appostel?
apostlenefikk helbredelsens evne av den hellige ånd
Det betyr jo ikke at apostel = healer. Som å si at kuen fikk mat, derfor: ku = mat.
hva er forskjellen på en hvilken som helst magiker og Moses
Forbannelser er en viktig del av den magiske virkeligheten og er i følge toraen stor synd
Det tok jeg ikke. Og hva er forresten så herlig med forbannelser?
når du gjør det samme som en profet så synder du, men en profet bedyrerer at det var gud som gjiorde tind igjennom han så er det helligt
Nei, er det syndig å drive med helbredelse?
Men vi kan se om profetiene var sanne eller ikke.
så langt har ikke en eneste håndfast ting skjedd enda, jeg har større tiltru til Nostradamus, men han ble ikke godkjent av kirka som profet
Jeg har ikke fått med meg at Nostradamus søkte om å komme med i bibelen, men fortell gjerne mer om det. Flere håndfaste ting er skjedd, feks Jesus' komme, Jesus' død, sionismen og Israels gjenopprettelse, gjeninnføringen av det døde språket hebraisk og mikrobrikker.

de 2 viktigste personene i bibelen Moses og Jesus gjorde alle de tingene som du fordømmer i skremselspropagandaen din, i tillegg så vekket Jesus opp døde... om jeg ikke husker helt feil så er "nekromansy" en dødssynd.
Hvor?
Nekromansi er ikke en av de syv dødssynder.
Antall ord: 662
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AngelfromHell
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 09 Des 2006 16:41
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av AngelfromHell »

Holder det ikke bare å tro på de gode kreftene i universet? Man kan holde på med mye "Okkult", uten å bli påvirket av ondskap. Et eksempel: healing. Jesus drev jo med det selv.
Kirken har ifølge mitt syn bare vært en hjernevaske-fabrikk for å dominere og kontrollere.
Effektivt og true mennesker med evig pinsel fra småbarnsalder av, for å forme et menneskes liv og væremåte.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

AngelfromHell skrev:Holder det ikke bare å tro på de gode kreftene i universet? Man kan holde på med mye "Okkult", uten å bli påvirket av ondskap. Et eksempel: healing. Jesus drev jo med det selv.
Kirken har ifølge mitt syn bare vært en hjernevaske-fabrikk for å dominere og kontrollere.
Effektivt og true mennesker med evig pinsel fra småbarnsalder av, for å forme et menneskes liv og væremåte.
En kan drive med hva en vil, uten at det verken er vondt eller godt.
Det blir det du synes det blir selv, dersom du er egoist,
og tenker du for mye på hva andre synes, blir det i deres øyne enten godt eller ondt.
En ting er sikkert: GODT vs ONDT er like logisk som Creative Zen vs Apple iPod.
Lagd av oss mennesker, den ene tingen anser vi som god og den andre er bare crap.

Healing derimot er da ikke okkult. Hva er okkult?
Det er et ord vi har på alt det skumle hurlumheiet de folkene som går med hetter og kapper gjør i grottene sine, hvor de ofrer spedbarn og drikke kalveblod og sånt.
Bø, liksom.
Healing er vel mer en så jordnær og naturlig kraft som det går an å være, bare det at de færreste mestrer å håndtere den. Noen kommer det lettere til.

Det er så mye mellom "himmel og jord".
Eller rettere sagt PÅ himmel og jord. Og _i_ oss levende skapninger.
Planter, dyr og mennesker.
Alt det vi klarer å få til ved hjelp av å knytte oss nærere til naturen.
Det er ikke "over"-naturlig, jeg synes det blir et feil begrep.
Det er så naturlig som det går an å bli.
Men nok en gang... disse definisjonene vi har, vet du.

Jeg ser det mer som å trykke på de rette triggerne.
Og å trykke på rett måte.
Alt er mulig, ingenting er umulig.
Alt er godt og vondt, ingenting er godt eller vondt.
Vi har kontroll, og vi er mektige.
Så lenge vi respekterer naturen og erkjenner at vi er en del av den.
Antall ord: 352
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Det som er så feil med så alt for mange kristne, og i det hele tatt all form for forkynnelse av dom, er at det bare bidrar til å vende folk enda mer mot kristendommen, dvs motsatt effekt. Jeg mener, hadde dere vært litt smarte, hadde dere iallfall SAGT det på en annen måte. Om jeg skulle forkynt, hadde jeg fortalt folk om hvor god Gud er og ikke hvor sinna han blir hvis du ikke tror på fyren.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links