Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisVend dere om!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 273
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

Det er nok joh.3.16 som er den som sliter av oss her. Det må være tungt å hele tiden tenke på om hva må en må gjøre rett for å komme til himmelen? Tenk om du gjør en synd du og? Du er da ikke noe mer enn et menneske du heller vet jeg. Hvis det er flere kristne du prøver å fange så hjelper det nok ikke å skremme. De fleste av oss mennesker er gode vesener med tru på det gode i andre. samme hva for noe tro , religion eller hudfarge. Vi er alle skapninger med samme følelser på denna jorden. Hvem som har skapt hva er vell ikke så nøye? Vi er da her lell... sant? Du må tro på hva du vil og det vil jeg respektere så sant du ikke prøver å prakke din merkelige guds tro på meg. Jeg tror på mennesker, et liv etter døden, jeg tror på spøkelser...wææ..Jeg tror det er noe godt inni deg også og at du egentlig mener vel, men det minner litt mere om en følelse av makt. Er det denne gudstroen du har med deg fra barnsben av? For i så fall så lurer jeg på om du sov godt som barn...
Antall ord: 214
Livet er herlig!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Vend dere om!

Innlegg av BA. »

Joh. 3,16 skrev:Til okkultister kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer -
Dette gjelder jo ikke meg. :(
Til de som er nysgjerrige, søkende, utilfredsstilt i livet.
OK. :D Da gjaldt det meg også.
Du finner intet sant svar i dine okkulte leker. Kanskje du får svar, men da er det løgn.
Dette tror jeg du har helt rett i.
For det er demoner\satan som svarer deg. Og de har sant og visst mange forkledninger, sånn som gode hjelpere, veiledere, vismenn fra gamle tider, det overbevisste sinn, osv..
Nei, dette tror jeg ikke på. Det er nok en selv som svarer.
Men det er egentlig bare Satan . og han taler løgn.Uansett. Når han taler, så taler han løgn.
Nei, men dette er jo løgn. Satan (slangen i paradis) snakker sant, mens Gud lyver. Ikke sant?
Det eneste han gjør er lete etter folk han kan oppsluke. Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.
Nåja, det hender vel at han går rundt med sin far, Herren, Gud, og vedder litt med ham.
Den eneste person, Den eneste sanne Gud som kan noensinne sette deg virkelig fri er Jesus Kristus. Omvend deg fra alt det okkulte! Bare Jesus kan hjelpe deg. Han vil sette Deg som leser dette i frihet. For Han er Veien, Sannheten, Og livet! Du kommer ALDRI til himmelen utenom ved ham. Bekjenn dine synder for ham, og så skal han rense deg for all urett. Du kan ikke gjøre deg fortjent til det evige liv. Det gis deg bare ved troen på Guds Sønn, av nåde.
Jesus er død. Gud måtte jo ha en menneskeofring for å tilgi det produktet hans hadde gjort.
"Dagen etter ser han Jesus komme, og han sier: «Se, der er Guds lam, som bærer verdens synd." Joh. 1, v. 29.

Jesus har tatt på seg all verdens synd. All synd bar han og naglet det til korset for at du og jeg skulle gå fri. Men du må ta imot denne gaven. Omvend deg og tro på Herren Jesus Kristus! Du skal en gang stå til regnskap for Den evige opphøyede Gud, han som har skapt deg. Det eneste som kan redde deg fra den evige fortapelsen er troen på Jesus Kristus.
I såfall går alle jøder i den evige fortapelsen?
Du kan søke mange plasser, i mange ting, i mange tomme døde religioner. Du kan prøve alt mulig og gjøre alt mulig, men du finner intet. Det er bare tomhet. Kjære leser! Alt det du noengang har måtte ønsket, det har du i Kristus. Og bare i ham.
Nåja, dette vet du ikke noe om. Vi er mange som går rundt og har virkelig rike liv, uten å tro på Jesus Kristus.
Jesus sier: "Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, så vil jeg gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er tålsom og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for deres sjeler." Mat. 11. 28.
Like før dette sa han "Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd."
Hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst. Jesus lever. Han er oppstanden. Han skal komme igjen for å dømme levende og døde. Venn, ta imot hans frelsende hånd.
Alt er tomhet uten Jesus.
Gud bedre. Nå har jeg også påkalt Herrens navn, men jeg er fortsatt ikke frelst. Du lyver altså igjen?
"Det var Guds vilje å la
hele sin fylde ta bolig i ham,
og ved ham forsone alle ting med seg selv,
alt i himmelen og på jorden,
da han skapte fred ved hans blod, på korset.
Også dere var en gang fremmede og fiender av Gud i sinn og tanke på grunn av deres onde gjerninger. Men nå har han forsonet dere med seg selv, da Kristus led døden med sitt jordiske legeme. Hellige, uten feil og uangripelige ville han stille dere fram for seg. Dere må bare bli stående i troen, grunnfestet og faste, uten å la dere rokke i det håp som evangeliet gir. Og evangeliet har dere hørt, for det er blitt forkynt for alle skapninger under himmelen, og jeg, Paulus, er blitt en tjener for det." Kol. 1, v. 19 - 23.
Nei. Ikke meg. Ikke prøv å dytte den menneskeofringen og tortureringen på mine skuldre. Den vil jeg ikke ha noe med å gjøre.
Antall ord: 794

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vann
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 22 Aug 2006 10:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: borte

Innlegg av vann »

kunne ønske olav var her nå, han er så flink til og svare på slike bibel sp.mål
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

zeta skrev:kunne ønske olav var her nå, han er så flink til og svare på slike bibel sp.mål
Sa du ikke det i går også? Tror ikke det ble oversett altså.

Forøvrig har vi jo sett sitatene til Olav før, trenger vi se dem en gang til? Syns ikke han er så flink, eller - han er vel flink, men samtidig utrolig nedlatende. Og hva hjelper det her?

Atmi
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vann
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 22 Aug 2006 10:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: borte

Innlegg av vann »

kunne skrevet det flere ganger.
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

zeta skrev:kunne skrevet det flere ganger.
Ja det kunne du
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Antall ord: 10
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vann
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 22 Aug 2006 10:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: borte

Innlegg av vann »

hehe
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Imponerande starttråd......må jo få tilføye at gud framstår som ein hersker, noko som lammet jesus understreker ved å la seg korsfeste, minner litt om SM.....
Antall ord: 28
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Vend dere om!

Innlegg av Dj_Devil »

BA skrev:(korta ned hele subadutten
ville berre markere at det var deg eg siterte BA....
DU ER GENIAL :D:D STÅ PÅ :D
Antall ord: 22
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

madjava skrev:Imponerande starttråd......må jo få tilføye at gud framstår som ein hersker, noko som lammet jesus understreker ved å la seg korsfeste, minner litt om SM.....
så må vi ikke gleme at faktisk kristendomen kom til norge via krig.
det var vell kong olav som forente norge for å kriste norge.men det var ikke via preik. det var via krig. var du ikke kristen var du død.
Antall ord: 72
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

yawn
Antall ord: 1
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Antall ord: 17
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

zeta skrev:kunne ønske olav var her nå, han er så flink til og svare på slike bibel sp.mål
ja, hva er livet uten olav?
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kaliiha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 09 Apr 2006 18:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Årnes

Re: Vend dere om!

Innlegg av Kaliiha »

Joh. 3,16 skrev:Til okkultister kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer - Til de som er nysgjerrige, søkende, utilfredsstilt i livet. Du finner intet sant svar i dine okkulte leker. Kanskje du får svar, men da er det løgn. For det er demoner\satan som svarer deg. Og de har sant og visst mange forkledninger, sånn som gode hjelpere, veiledere, vismenn fra gamle tider, det overbevisste sinn, osv.. Men det er egentlig bare Satan . og han taler løgn.Uansett. Når han taler, så taler han løgn. Det eneste han gjør er lete etter folk han kan oppsluke. Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.

Den eneste person, Den eneste sanne Gud som kan noensinne sette deg virkelig fri er Jesus Kristus. Omvend deg fra alt det okkulte! Bare Jesus kan hjelpe deg. Han vil sette Deg som leser dette i frihet. For Han er Veien, Sannheten, Og livet! Du kommer ALDRI til himmelen utenom ved ham. Bekjenn dine synder for ham, og så skal han rense deg for all urett. Du kan ikke gjøre deg fortjent til det evige liv. Det gis deg bare ved troen på Guds Sønn, av nåde.

"Dagen etter ser han Jesus komme, og han sier: «Se, der er Guds lam, som bærer verdens synd." Joh. 1, v. 29.

Jesus har tatt på seg all verdens synd. All synd bar han og naglet det til korset for at du og jeg skulle gå fri. Men du må ta imot denne gaven. Omvend deg og tro på Herren Jesus Kristus! Du skal en gang stå til regnskap for Den evige opphøyede Gud, han som har skapt deg. Det eneste som kan redde deg fra den evige fortapelsen er troen på Jesus Kristus.

Du kan søke mange plasser, i mange ting, i mange tomme døde religioner. Du kan prøve alt mulig og gjøre alt mulig, men du finner intet. Det er bare tomhet. Kjære leser! Alt det du noengang har måtte ønsket, det har du i Kristus. Og bare i ham.

Jesus sier: "Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, så vil jeg gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er tålsom og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for deres sjeler." Mat. 11. 28.

Hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst. Jesus lever. Han er oppstanden. Han skal komme igjen for å dømme levende og døde. Venn, ta imot hans frelsende hånd.
Alt er tomhet uten Jesus.

"Det var Guds vilje å la
hele sin fylde ta bolig i ham,
og ved ham forsone alle ting med seg selv,
alt i himmelen og på jorden,
da han skapte fred ved hans blod, på korset.
Også dere var en gang fremmede og fiender av Gud i sinn og tanke på grunn av deres onde gjerninger. Men nå har han forsonet dere med seg selv, da Kristus led døden med sitt jordiske legeme. Hellige, uten feil og uangripelige ville han stille dere fram for seg. Dere må bare bli stående i troen, grunnfestet og faste, uten å la dere rokke i det håp som evangeliet gir. Og evangeliet har dere hørt, for det er blitt forkynt for alle skapninger under himmelen, og jeg, Paulus, er blitt en tjener for det." Kol. 1, v. 19 - 23.
sier bare: finn deg ett annet vann å gå på, jeg fisker!

somd us ikkert skjønner så er ikke kristendommen noe som står høyest på listen min. jeg respekterer dere som tror på Jesus og Gud, men jeg prøver da ikke å ta fra dere deres tro? så ikke prøv å tving religionen på oss som er perfectly satisfied med ting som de er.
Antall ord: 666

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links