Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisVend dere om!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 578
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Re: Vend dere om!

Innlegg av Spirou »

Joh. 3,16 skrev:
Jesus har tatt på seg all verdens synd. All synd bar han og naglet det til korset for at du og jeg skulle gå fri. Men du må ta imot denne gaven. Omvend deg og tro på Herren Jesus Kristus! Du skal en gang stå til regnskap for Den evige opphøyede Gud, han som har skapt deg. Det eneste som kan redde deg fra den evige fortapelsen er troen på Jesus Kristus.

Du kan søke mange plasser, i mange ting, i mange tomme døde religioner. Du kan prøve alt mulig og gjøre alt mulig, men du finner intet. Det er bare tomhet. Kjære leser! Alt det du noengang har måtte ønsket, det har du i Kristus. Og bare i ham.

Jesus sier: "Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, så vil jeg gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er tålsom og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for deres sjeler." Mat. 11. 28.

Hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst. Jesus lever. Han er oppstanden. Han skal komme igjen for å dømme levende og døde. Venn, ta imot hans frelsende hånd.
Alt er tomhet uten Jesus.

.
hvordan ska jeg få til å ta imot denne gaven...
jeg føler du snakker rett til meg her, jeg har følt meg så sykt tom i det siste...
jeg er sliten og slapp og finner ikke mening i noenting...
når jeg leste igjennom det her, så fikk frysninger og gåsehud på hele meg..
jeg blir bare trist og lei meg for jeg føler jeg kommer til å bli skuffa over at jeg ikke
klarer å ta imot denne gaven..
dette er mitt siste håp... det tar helt pusten fra meg..

:mozilla_cry:
Antall ord: 312
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Joh. 3,16:

Jeg tror på Jesus Kristus, og budskapet som han sto for FØR det ble nedskrevet og forvridd til fordel for den maktsyke kirken som har skremt folk til frelse, gjennom drap, korstog og løgner om satan og helvete. Men likevel, som du sikkert skjønner, så er jeg ikke kristen, og kommer aldri til å konvertere.

Kristendomen er begrenset til en ytre, personifisert, dømmende gud, og til det som står skrevet i Bibelen.
Heldigvis er ikke menneskene begrenset, det er derfor jeg tror på meg SELV og kjærligheten jeg har i sjelen min.

Vi mennesker har nemlig alt vi trenger inne i oss, skapelsen er jo perfekt - ikke sant? I stedefor å vende oss utover mot religioner, narkotika, materialisme og andre avhengigheter, kan vi heller vende oss innover mot vår egen sjel - det er nemlig her vi finner ekte ro og kjærlighet. Grunnen til at folk søker ytre avhengigheter er fordi de mangler den indre roen. Den kan man kun finne ved å gå innover i seg selv og forløse de innestengte følelsene som ligger og blokkerer for sjelskraften.

Det er klart vi kan finne en form for ro i en religion, eller i et par ecstasy-piller. Men den roen vi finner der er begrenset, og full av bivirkninger. Kristendomen begrenser oss til å ikke gjøre sånn og sånn, fordi det er "synd". Folk blir fylt av angst for å ikke komme til himmelen, eller for å brenne i helvetet når de dør.
Faktisk vil jeg tro at de som sliter med depresjoner og angst etter dop, har det bedre enn de stakkarne som har vokst opp i et fundamentalistisk kristent fengsel av et miljø hvor ingenting er lov, hvor Gud straffer deg for å være et menneske.
DET må være et hel*vete det!

Hmm...kom til å tenke på en ting. Det er ikke rart vi hører så mye om pedofile prester og seksuelle overgrep i kristne miljøer, mt.p alle følelsene de må undertrykke for å ikke falle under "Guds vrede".
Tenke seg til en prest som aldri har vært gift, som aldri har fått lov til å utforske sin egen seksualitet fra han var 12 år til han er 60 og underviser konfirmanter. Tenk deg de to testosteron-bombene han sitter på i prekestolen.

Du sier at kun de som tar imot Jesus er Guds "barn".
ALLE er forbundet til Gud/Allah/Skaperen/Prime Creator/Kjærligheten, og vi trenger ikke frelse engang for å være det - enten du er slange, hyen*e, prostituert, drapsmann eller det som "syndigere" er. Alt er ett, vi er alle forbundet til hverandre og alle er like mye verdt. Vi er som brikker i et puslespill. Fordømmer du andre, så fordømmer du også deg selv.

Du har sannsynligvis både drept og drevet hor i tidligere liv, eller du vil gjøre det i fremtidige liv. Dette er et naturlig ledd i utviklingen av sjelen, det er nemlig ingenting som heter "synd" sett fra et holistisk spirituelt ståsted. Alt er erfaringer som vi trenger for å vokse som sjel. Vi kan kun lære oss forskjellen på rett og galt gjennom å erfare følgene av handlingene våre på godt og vondt.
Vi kan ikke nå lyset før vi har vært nede i mørket.
Dersom du kan integrere denne forståelsene inn i bakhodet så skal du se at fordommene for alle de "syndige" forsvinner :)
Joh. 3,16 skrev:Til okkultister kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer - Til de som er nysgjerrige, søkende, utilfredsstilt i livet. Du finner intet sant svar i dine okkulte leker. Kanskje du får svar, men da er det løgn. For det er demoner\satan som svarer deg.
....
Men det er egentlig bare Satan . og han taler løgn.Uansett. Når han taler, så taler han løgn. Det eneste han gjør er lete etter folk han kan oppsluke. Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.
Jeg kanaliserer. Det vil si at ulike energier kommer inn i kroppen min og tar over stemmebåndet. Og vet du hvem som har kommet gjennom? Ikke djevelen, men bl.a JESUS og Erkeengelen Michael O:)
Det de forteller meg er alltid kjærlighetsfylte budskap, som f.eks råd om hvordan jeg på best mulig måte kan hjelpe meg selv og andre til å bli et bedre menneske.
Det finnes ikke frykt i det som blir kanalisert, det finnes det derimot mer enn nok av i bibelen.
Du kommer ALDRI til himmelen utenom ved ham. Bekjenn dine synder for ham, og så skal han rense deg for all urett. Du kan ikke gjøre deg fortjent til det evige liv.
Dette er det mest provoserende tullet jeg har lest.
Ser du selv hvor mye frykt det er i det du skriver? Kan du tenke deg hvor ødeleggende det kan være for sårbare religiøse mennesker å lese det der?

Det er temmelig ironisk at du antakeligvis ser på deg selv som en Guds medhjelper, når det du egentlig gjør er å tjene Satan eller EGOET som jeg synes er et mye bedre ord på frykt, hat og elendighet.

Ta en titt på deg selv du, og se hvor mye av satan du finner der. Før du lesser all elendigheten over på de rundt deg.
Antall ord: 925

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Vend dere om!

Innlegg av karina »

Spirou skrev:
hvordan ska jeg få til å ta imot denne gaven...
jeg føler du snakker rett til meg her, jeg har følt meg så sykt tom i det siste...
jeg er sliten og slapp og finner ikke mening i noenting...
når jeg leste igjennom det her, så fikk frysninger og gåsehud på hele meg..
jeg blir bare trist og lei meg for jeg føler jeg kommer til å bli skuffa over at jeg ikke
klarer å ta imot denne gaven..
dette er mitt siste håp... det tar helt pusten fra meg..

:mozilla_cry:
Det der er bare propaganda og tomprat, kjære deg. Jeg vet ikke hva det er du trenger, men det er ikke å tro på en fordømmende gud. Ønsker deg alt godt iallfall, men det vet du vel :)
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 578
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

hvordan ska jeg fysisk og psykisk klare å få til detta ? ....

:(
Antall ord: 10
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Spirou skrev:hvordan ska jeg fysisk og psykisk klare å få til detta ? ....

:(
Få til hva?
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

karina skrev:
Spirou skrev:hvordan ska jeg fysisk og psykisk klare å få til detta ? ....

:(
Få til hva?
en herlig og kjekk kristenfanatiker vel...?
Antall ord: 23
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Jeg mener at det er ingen svakhetstegn å tro på Gud, slik Fredrich Nitczhe hevdet det. Hva skjedde med Nitczhe? Han gikk i surr og tok sitt eget liv til slutt. Jeg er ingen pro-bibel fanatiker, men jeg tror store deler av fasiten ligger nettopp i bibelen. Selvom noen har fordommer mot kristendommen og kanskje henviser til motsigelser i bielen, har jeg ingen forferdelig store problemer med å anse meg selv som en kristen og forholde meg til bibelen.

Spirou; Ta en titt på flash siden min, http://holywhisper.com/start.htm :mozilla_cool:
Antall ord: 93
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
metaloman
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 30 Okt 2005 14:45
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oppland

Innlegg av metaloman »

hva skal jeg vende meg om fra?? :-s :-k vel, om jeg skal velge side så må jeg nesten velge den mørke siden!! MOHAHAHAHA :badgrin:
Antall ord: 23
do what thou wilt!! Metal forever!! :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 578
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

mordecai skrev:
Spirou; Ta en titt på flash siden min, http://holywhisper.com/start.htm :mozilla_cool:

takk
Antall ord: 18
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Spirou; My plesure. Jeg luktet et snev av ironi i posten din, men dog så valgte jeg å poste linken :mozilla_laughing:
Antall ord: 21
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minsinn
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 158
Startet: 07 Jan 2006 21:19
18
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Ute ved kysten der oppe i nord
Har takket: 49 ganger
Blitt takket: 50 ganger

Innlegg av Minsinn »

Hmmm. Hva er det med bibelens Johannes evangelium kapittel 3, vers 16 som får ekstremkristne til å gå berserk med predikener? Nå har jeg ingen bibel foran meg her, men hvis jeg husker rett så står det noe sånt som "For så høyt har Gud elsket menneskene at han ga sin sønn, den enbårne" (sikkert litt mer, men hukommelsen er ikke helt på topp).

Hva betyr egentlig dette?
Jo, det betyr at hvis du hører en stemme inni hodet ditt som sier at du skal drepe ditt barn så må du gjøre det fordi stemmen befaler deg å gjøre det - og du skal føle at du har gjort menneskheten noe godt ved nettopp den gjerningen.

Og hva betyr det igjen?
Jo, det betyr at ingen kan føle seg trygge mot å bli drept i "Herrens" navn - slik som også andre voldshandlinger har blitt utført i Hans navn. Er en slik Gud som krever slike handlinger for å "bli fornøyd" god og rettferdig?
Jeg vet ikke om jeg har lyst til å tilbringe evigheten sammen med han når han er på et sånt lavmålnivå.
Trådens beste!
Antall ord: 197
Peace and love, Honey, Peace and love :bat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

mymor skrev:Hmmm. Hva er det med bibelens Johannes evangelium kapittel 3, vers 16 som får ekstremkristne til å gå berserk med predikener? Nå har jeg ingen bibel foran meg her, men hvis jeg husker rett så står det noe sånt som "For så høyt har Gud elsket menneskene at han ga sin sønn, den enbårne" (sikkert litt mer, men hukommelsen er ikke helt på topp).

Hva betyr egentlig dette?
Jo, det betyr at hvis du hører en stemme inni hodet ditt som sier at du skal drepe ditt barn så må du gjøre det fordi stemmen befaler deg å gjøre det - og du skal føle at du har gjort menneskheten noe godt ved nettopp den gjerningen.

Og hva betyr det igjen?
Jo, det betyr at ingen kan føle seg trygge mot å bli drept i "Herrens" navn - slik som også andre voldshandlinger har blitt utført i Hans navn. Er en slik Gud som krever slike handlinger for å "bli fornøyd" god og rettferdig?
Jeg vet ikke om jeg har lyst til å tilbringe evigheten sammen med han når han er på et sånt lavmålnivå.
Trådens beste!
Var det noe sånn som "for så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin sønn den enbbårne. For at hver den som tror på ham ikke skal fortapes, men ha evig liv .

Uansett - jeg har ikke peiling. Men de legger vekt på at Jesus har gått på korset for å fjerne våre synder. Fordi at mennesket ikke klarer å være syndefritt, og Jesus har da påtatt seg alle våre synder slik at vi tross alt skal få muligheten til evig liv. Vi kriger nemlig og dreper hverandre og ydmyker hverandre - ved misbruk av Guds navn. Noe som Gud er helt klar på at ikke skal gjøres - ergo, det er ikke han som lager krigene, han er tvert imot klar på at det ikke skal gjøres. Greit å se det fra mer enn en, ønsket, side også. Da forstår vi ofte de andre mer enn vi gjør ellers. Eneste vi trenger gjøre er i grunn å ha tillit til at han har gjort det - og vi slipper våre synder.

På en måte er det ganske alterativt og paranormalt dette her. Syns det er spennende,. hvor likt det egentlig er da :) Og for meg er faktisk bibelen en del av helheten. Den er ikke alt, men den er heller ikke borte fra den åndelige "sannheten" - den er høyst reell og like viktig som alt det andre vi opptar oss av.

Atmi
Antall ord: 443

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Atmi skrev:
mymor skrev:Hmmm. Hva er det med bibelens Johannes evangelium kapittel 3, vers 16 som får ekstremkristne til å gå berserk med predikener? Nå har jeg ingen bibel foran meg her, men hvis jeg husker rett så står det noe sånt som "For så høyt har Gud elsket menneskene at han ga sin sønn, den enbårne" (sikkert litt mer, men hukommelsen er ikke helt på topp).

Hva betyr egentlig dette?
Jo, det betyr at hvis du hører en stemme inni hodet ditt som sier at du skal drepe ditt barn så må du gjøre det fordi stemmen befaler deg å gjøre det - og du skal føle at du har gjort menneskheten noe godt ved nettopp den gjerningen.

Og hva betyr det igjen?
Jo, det betyr at ingen kan føle seg trygge mot å bli drept i "Herrens" navn - slik som også andre voldshandlinger har blitt utført i Hans navn. Er en slik Gud som krever slike handlinger for å "bli fornøyd" god og rettferdig?
Jeg vet ikke om jeg har lyst til å tilbringe evigheten sammen med han når han er på et sånt lavmålnivå.
Trådens beste!
Var det noe sånn som "for så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin sønn den enbbårne. For at hver den som tror på ham ikke skal fortapes, men ha evig liv .

Uansett - jeg har ikke peiling. Men de legger vekt på at Jesus har gått på korset for å fjerne våre synder. Fordi at mennesket ikke klarer å være syndefritt, og Jesus har da påtatt seg alle våre synder slik at vi tross alt skal få muligheten til evig liv. Vi kriger nemlig og dreper hverandre og ydmyker hverandre - ved misbruk av Guds navn. Noe som Gud er helt klar på at ikke skal gjøres - ergo, det er ikke han som lager krigene, han er tvert imot klar på at det ikke skal gjøres. Greit å se det fra mer enn en, ønsket, side også. Da forstår vi ofte de andre mer enn vi gjør ellers. Eneste vi trenger gjøre er i grunn å ha tillit til at han har gjort det - og vi slipper våre synder.

På en måte er det ganske alterativt og paranormalt dette her. Syns det er spennende,. hvor likt det egentlig er da :) Og for meg er faktisk bibelen en del av helheten. Den er ikke alt, men den er heller ikke borte fra den åndelige "sannheten" - den er høyst reell og like viktig som alt det andre vi opptar oss av.

Atmi
problemet er vell det at ja han døde for våre synder. men hvilket tids rom? dør han om å\ om igjen da for at nye synder skal tilgis? er ikke det tortur? var jo 2006år siden liksom han døde? det er 2006 år med synder som ikke er tilgitt. fordi han døde jo for at di som levde da sku bli tilgitt. hva var så spesielt med den tiden at han måtte bli født da å dø da? hvorfor ikke på denne tiden da dokumentasjonen er på sitt beste? da det er mer problemer på denne jorda enn da? ingen som setter spørsmål på dette?
Antall ord: 558
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Dj_Devil skrev:
problemet er vell det at ja han døde for våre synder. men hvilket tids rom? dør han om å\ om igjen da for at nye synder skal tilgis? er ikke det tortur? var jo 2006år siden liksom han døde? det er 2006 år med synder som ikke er tilgitt. fordi han døde jo for at di som levde da sku bli tilgitt. hva var så spesielt med den tiden at han måtte bli født da å dø da? hvorfor ikke på denne tiden da dokumentasjonen er på sitt beste? da det er mer problemer på denne jorda enn da? ingen som setter spørsmål på dette?
Nei, stiller ikke spørsmål med det. Så vidt jeg vet (med min manglende bibellesning) så reiste han til dødsriket og frelste alle der, altså alle døde ble også tilgitt. Og ettersom vi er innprentet med at det er bare å tro at han gjorde det - så står det nok kanskje at han også frelste fremtidige sjeler.

Kanskje på tide å lese litt :) Men jeg tror nok det er du som har gått glipp av akkurat den delen.

Og bare innrømm det - det er temmelig åndelig og har veldig mye til felles med det vi "paranormale" preiker og preiker om. Tillit og være og tillit og tillit osv. At det er hva vi tror som er poenget - affirmasjon. Tro det er slik, vit at det er slik - og det blir slik. Hvis ikke snubler vi hele veien.

Det er noe av det mest stanhaftige innenfor trosretninger. Det går på alle ting innenfor paranormalt. alt fra new age til satanisme og sjamanisme,paganisme, spiritisme - sier alle det samme :) og de kristne sier det faktisk også.

Atmi
Antall ord: 297

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Atmi skrev:
Dj_Devil skrev:
problemet er vell det at ja han døde for våre synder. men hvilket tids rom? dør han om å\ om igjen da for at nye synder skal tilgis? er ikke det tortur? var jo 2006år siden liksom han døde? det er 2006 år med synder som ikke er tilgitt. fordi han døde jo for at di som levde da sku bli tilgitt. hva var så spesielt med den tiden at han måtte bli født da å dø da? hvorfor ikke på denne tiden da dokumentasjonen er på sitt beste? da det er mer problemer på denne jorda enn da? ingen som setter spørsmål på dette?
Nei, stiller ikke spørsmål med det. Så vidt jeg vet (med min manglende bibellesning) så reiste han til dødsriket og frelste alle der, altså alle døde ble også tilgitt. Og ettersom vi er innprentet med at det er bare å tro at han gjorde det - så står det nok kanskje at han også frelste fremtidige sjeler.

Kanskje på tide å lese litt :) Men jeg tror nok det er du som har gått glipp av akkurat den delen.
men da er det slikt om du sier det at da blir man frelst enten man trur på det eller ikke.
å hva er da meningen med å drive å tilbe noe? er det ikke egoistiskt av en gud å måtta tilbes? skal ikke en gud være "over" slik egoisme? det er som eg såg på en film "eg trur ikke på noe eg ikke ser og får en mann ned på kne uten videre" dette er en god setning syns eg.
Antall ord: 281
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links