Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisVegetarianer

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

skal vi ikke heller dra til japan og spise sushi?
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dealbreaker
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 63
Startet: 26 Jun 2006 22:48
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sarpsborg

Innlegg av dealbreaker »

mye bedre. ;) ***
Antall ord: 2
" Danger could be my middle name, but it's John."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

dealbreaker skrev:mye bedre. ;) ***
Kanskje vi skal begynne å tjene penger først :P ***
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dealbreaker
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 63
Startet: 26 Jun 2006 22:48
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sarpsborg

Innlegg av dealbreaker »

^Idril^ skrev:
dealbreaker skrev:mye bedre. ;) ***
Kanskje vi skal begynne å tjene penger først :P ***
hrmf.. er det dette som kalles å spore av? :P
Antall ord: 22
" Danger could be my middle name, but it's John."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

dealbreaker skrev:
^Idril^ skrev:
dealbreaker skrev:mye bedre. ;) ***
Kanskje vi skal begynne å tjene penger først :P ***
hrmf.. er det dette som kalles å spore av? :P
:mozilla_yell: :mozilla_yell: :mozilla_yell:
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

El Boss skrev:dette handler ikke om noen opphøyet hest, men det handler om å få frem et tema som ligger på siden av innvandrer, enighet, selskpasleker, og andre latterlige temaer som taes opp i et forum som heter paranormal.no, og er et sted hvor balltreretorikk er det beste valget, og enkleste, samt at det er helt fjernt å si at noen har satt seg på en høy hest, da det jo nettop er kjøttspiserne som tilter helt fordi det ikke er lov å snakke om vegetarianermat, og at noen kjenner noen som er vegetarianere på cola og potetgull har vel ikke noe med dette å gjøre.
Dette synes jeg også var et godt tiltak, for jeg er heller ikke her for å finne kattenavn osv.

Balltreretorikk var en artig betegnelse, selv om ingen tilter her. Alteterne her ønsker å vise at det ikke er så sort/hvitt som noen vegetarianere ser ut il å mene. Det går nemlig greit å snakke om vegetarmat her, men ikke gjør det til den eneste sanne og riktige kosten for mennesker. Det er det nemlig ikke, selv om det er en fornuftig ingrediens til et variert kosthold.
Men at det i utgangspunktet burde gått an å få til en konstruktiv diskusjon, nei, det lar seg ikke gjøre på paranormal, for her handler det meste om en følelsesmentalitet som ikke har en dritt med noe paranormalt å gjøre annet enn at en og annen tror han er på vei ut av kroppen fordi han slipper en fis mens andre ser virkelig metafysiske løsninger fordi de har drømmer i sin innsovningsfase, eller fordi de sover dårlig om natten på grunn av all den urett som de belemres med her inne på siden.
:D
Foresten er det ikke helt sikkert at jeg er vegetarianer....
Nei, jeg har ikke annet å gå ut fra enn det du skriver. :)

Imidlertid lurer jeg på om vegetarianerne her dyrker store deler av maten sin selv. Hva gjør de i så fall med lus, sniler og andre skadedyr i åkeren sin?
Antall ord: 343

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Jeg har mine egne små tomater, poteter og urter... det eneste jeg gjør er å ta vekk nærmeste ugress for å la planten få litt næring.. sniler er jeg ikke så plaget med.. ei heller lus faktisk.. jeg flytter på de:) er ikke redd for å ta på småkryp av ymse slag... og på det verste har jeg kjørt sikksakk på grusveien der de trives når det har regnet for å ikke treffe nakensniler ha ha :mozilla_tongue: folk kan fint le av meg... for ikke å snakke om hvor fascinerende å se på en slik snile der den tusler rundt :D jeg hadde en slik en i en isboks for å studere den nærmere.. munnen etc.. den fikk mat og stell så slapp jeg den ut.. Noen som har sett munnen på en snile?

I økologisk landbruk lærte jeg også at man kunne plante hvitløksplanter histen og pisten i radene med grønt fordi lukta gjorde sitt for å minske trivsel for småkryp.

og jaggu.. så spiser jeg mer enn "blomster" og salat/grønt er mer enn tilbehør for meg.. kosttilskudd i flytende form er alfa og omega for meg her i huset... dere som tror at veggiser har trist kost.. burde tenke dere om.. he he.. og snakket om å mangle vitaminer etc... du får svært lite faktisk i kjøtt utenom proteiner/fett.. nåja.. den blodige biffen kan inneholde jern.. men spis da godt med evt broccoli.. så får du mye jern og mindre fett!!

og mange kjøttspisere går og mangler meget selv og skulle ha tatt kosttilskudd selv... ikke mye sunn av å spise grandiosa eller pastabolognese i boks.. hvor er vitaminene?
Antall ord: 281
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Du er heldig som ikke er plaget med sniler. Her kryr det av dem, og de gjør at vi ikke kan dyrke mat på bakken.

Vi plukker dem og tar livet av dem, noe jeg ville håpet at du også gjorde, for de hører ikke til her. Man kan prøve andre ting, som å dyrke litt planter innimellom som gjør at de holder seg vekk, men når de er mange, så nytter ikke det heller.

Hvordan gjødsler du? Kun fullgjødsel da vel, så du slipper å utnytte dyra som er innestengt?

Hønsegjødsel skal visst være bra for å unngå sniler.
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

BA skrev:Du er heldig som ikke er plaget med sniler. Her kryr det av dem, og de gjør at vi ikke kan dyrke mat på bakken.

Vi plukker dem og tar livet av dem, noe jeg ville håpet at du også gjorde, for de hører ikke til her. Man kan prøve andre ting, som å dyrke litt planter innimellom som gjør at de holder seg vekk, men når de er mange, så nytter ikke det heller.

Hvordan gjødsler du? Kun fullgjødsel da vel, så du slipper å utnytte dyra som er innestengt?

Hønsegjødsel skal visst være bra for å unngå sniler.
Det er iberiasneglen som er problemet for mange.. de hører ikke helt til i floraen..d e svarte og hvite nakensnilene er vanlig .. jeg har mange av de sorte.. men de spiser ikke av mitt :) til og med funnet små bebiser inne i huset som kattene drar med inn.. de er såå nusselige og små :D

gjødsel der bruker jeg dette:

10 del vann.. en hesteruke, og brennesle.. lar det ligge og godgjøre seg og så har jeg litt av suppa i vannkanna som er ca 10 liter og vanner plantene.. det blir ganske så sterkt.. så må utvannes. men så er jeg ikke storbonde heller.... he he... det kan fint brukes på blomster etc også.. namnam.. masse fin næring..

du kan og ta vare på potetvann som blir igjen etter koking og blande det med vann når du vanner inneplanter, også næring faktisk!!

du kan og se på gjødselsinnholdet/næringsinnhold med å sjekke at det bor meitemark i bedet etc.. de er fine indikatorer på godt jordsmonn... har jeg funnet meitemark i hagen har det hendt jeg har puttet de i bedet.. jo flere jo bedre.. da de bearbeider jorda
Antall ord: 307
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

snuppedilla skrev:Det er iberiasneglen som er problemet for mange.. de hører ikke helt til i floraen..d e svarte og hvite nakensnilene er vanlig ..
Her er det mordersnilen, den brune iberiasnilen som er vanlig. De hvite og svarte skogsnilene ser vi knapt her i det hele tatt.

Jeg begynner å bli redd for at de snart vil utryddes pga innblanding av iberiasniler.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

BA skrev:Du er heldig som ikke er plaget med sniler. Her kryr det av dem, og de gjør at vi ikke kan dyrke mat på bakken.

Vi plukker dem og tar livet av dem, noe jeg ville håpet at du også gjorde, for de hører ikke til her. Man kan prøve andre ting, som å dyrke litt planter innimellom som gjør at de holder seg vekk, men når de er mange, så nytter ikke det heller.

Hvordan gjødsler du? Kun fullgjødsel da vel, så du slipper å utnytte dyra som er innestengt?

Hønsegjødsel skal visst være bra for å unngå sniler.
Tror ikke Snuppedilla tar livet av noe som helst :) Da vi var på tur var det sånne svære svære snegler med hus der, og de plukket hun opp og tittet på. Gjorde du ikke, Snupp? Det er så sjarmerende! :D
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

Bilde

Bilde
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Nam nam. Froskesalat :D
Antall ord: 3
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

Oceanism skrev:
Bilde
så om man spiser på mc donalds så er man kjapp og billig?
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

karina skrev:Tror ikke Snuppedilla tar livet av noe som helst :) Da vi var på tur var det sånne svære svære snegler med hus der, og de plukket hun opp og tittet på. Gjorde du ikke, Snupp? Det er så sjarmerende! :D
Jeg kjenner ikke Snuppedilla, men ut fra hva hun skriver her, og hva du sier nå, ser det jo slik ut. :)

Men jeg tror nok mange vegetarianere kan ha et lite forklaringsproblem hvis de plages med iberiasniler i grønnsakshagen sin. :)
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links