Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisFilm - Anbefales sterkt!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Hvorfor ikke bestille den.. så er den til odel og eie.. og uansett en oppmuntring å ty til he he.... en bruker nå penger på mye unødig dritt uansett ;)
Antall ord: 29
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 298
Startet: 12 Aug 2005 15:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Ikke for å være stygg med noen eller ta fra noen noe av å se dette...men for meg ble dette litt voldsomt...litt slitsomt...hjernevasking?...får vel legge til at jeg ikke så alt, så mulig jeg har gått glipp av noen gode poeng, men musikken og alt stresset meg...
Antall ord: 52
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Hecate skrev:Som sagt har jeg ikke sett filmen, men de filmsnuttene som er lagt ut her, koster da ingenting. Kan hende det er slik at en "uteforstående" ikke forstår budskapet uten å se den delen som må lastes ned. I så fall er det synd, men det er jo gratis å tenke...
Nei. Det koster ikke noe å se filmsnuttene som er lagt ut her. Og budskapet kan nok kanskje forstås basert på snuttene .- jeg har ikke sett dem jeg. Har kun sett hele filmen.

Men dere vet at piratkopiering ikke er lovlig? Og det er grunnen til at når vi bruker affirmasjon så kan det svare seg å holde seg innenfor det som er lov. Ellers sier vi til universet "jeg ønsker å være en lovbryter". Dersom vi velger å se den gratis fordi vi ikke har råd til å kjøpe den, da sier vi til universet "jeg må stjele for jeg har ikke råd til å kjøpe det jeg trenger".

Og hva svarer universet da? For de som har sett filmen og forstått poenget. Jo, det svarer - og din vilje vil skje - du må stjele for å få det du trenger og du ønsker å være lovbryter. La det skje!

Atmi
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

hallinka skrev:Ikke for å være stygg med noen eller ta fra noen noe av å se dette...men for meg ble dette litt voldsomt...litt slitsomt...hjernevasking?...får vel legge til at jeg ikke så alt, så mulig jeg har gått glipp av noen gode poeng, men musikken og alt stresset meg...
Har du prøvd det?
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

hallinka skrev:Ikke for å være stygg med noen eller ta fra noen noe av å se dette...men for meg ble dette litt voldsomt...litt slitsomt...hjernevasking?...får vel legge til at jeg ikke så alt, så mulig jeg har gått glipp av noen gode poeng, men musikken og alt stresset meg...
Jojo... det er nå en ting. Men, bare prøv det. Virkelig prøv det!
Hjernevasking var jo en voldsom uttalelse :P
Dette er jo bare en av de universelle lovene, og det er ganske imponerende når man faktisk ser at det fungerer. Koster jo ikke mye å prøve, essensen i det er jo veldig enkel
Antall ord: 110
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Men jeg syns faktisk at de som ikke vil betale for den fordi de syns det er greit skal fortsette med det. For det er en ting i den filmen jeg sliter med å fordøye - og det er at det uansett vil være nok til andre. Forstår det på en måte, men må jobbe litt med den. Og hvis det er mange som bruker filmen på en annen måte - så gjør det troverdigheten mye lettere for meg.

For da er det jo slik at det er begrenset hvor mange som klarer å tiltrekke seg de samme tingene som jeg ønsker å tiltrekke meg. Og det er jo bra. For meg altså.

Dessuten er det ikke noe særlig å forklare andre den tanken. Det er litt slitsomt, og i følge secret så tiltrekker vi oss det vi fokuserer på. Noe som gjør at vi bør ikke fokusere på det som ser sliktsomt - altså at folk får finne det ut selv. Dem om det.

Atmi
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Atmi skrev:
Hecate skrev:Som sagt har jeg ikke sett filmen, men de filmsnuttene som er lagt ut her, koster da ingenting. Kan hende det er slik at en "uteforstående" ikke forstår budskapet uten å se den delen som må lastes ned. I så fall er det synd, men det er jo gratis å tenke...
Nei. Det koster ikke noe å se filmsnuttene som er lagt ut her. Og budskapet kan nok kanskje forstås basert på snuttene .- jeg har ikke sett dem jeg. Har kun sett hele filmen.

Men dere vet at piratkopiering ikke er lovlig? Og det er grunnen til at når vi bruker affirmasjon så kan det svare seg å holde seg innenfor det som er lov. Ellers sier vi til universet "jeg ønsker å være en lovbryter". Dersom vi velger å se den gratis fordi vi ikke har råd til å kjøpe den, da sier vi til universet "jeg må stjele for jeg har ikke råd til å kjøpe det jeg trenger".

Og hva svarer universet da? For de som har sett filmen og forstått poenget. Jo, det svarer - og din vilje vil skje - du må stjele for å få det du trenger og du ønsker å være lovbryter. La det skje!

Atmi
Det kan du så si... men hvis man ikke vet at man sitter å gjør noe ulovlig da?
Jeg så på dette på helt motsatt måte. Jeg tenkte "takk universet" fordi jeg har jobbet lenge med dette nå og har bedt om en hjelpende hånd, også dukket det opp og appåtil gratis! Når jeg først så dette trodde jeg det var noe som ble delt helt gratis.Jeg fatter ikke hvorfor noen som lever i overflod skal trenge å ta penger for å dele dette, men jeg skal ta meg en tur inn på hjemmesiden deres før jeg uttaler meg noe mer:)
Denne informasjonen er jo tilgjengelig i mange bøker, bl annet innenfor new age og jeg er jo i grunn enig med Heia i at man ikke trenger å se en 1 og en halv times video for å forstå prinsippet. De ti første minuttene avslører det meste, og i bunn og grunn er alt opp til en selv..
Antall ord: 372
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Nei si det.

Men hvis jeg lager en film så vil jeg nok, enten jeg er rik eller fattlig, ønske at de som ser den betaler for det.

Og at noen misforstår og tror det er lovlig å laste ned fra nett - det kan nok hende.

Men satt på spissen - hvis vi bryter oss inn i et hus fordi vi tror det er lovlig, så kan vi gjerne takke gud for at han stilte huset tilgjengelig - jeg tror likevel det blir en feil vinkling.

Jeg tenker at dersom de ikke hadde tatt penger så hadde de neppe levd i overflod. :)

Atmi
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg har ikke sett mer enn de første fem minuttene av den ene av filmsnuttene som er lagt ut her. Så jeg trodde det var en slags reklametrailer for en film og at en måtte laste den ned mot en pengesum for å få se hele filmen. :mozilla_oops: (Det pleier jo å være sånn for alt annet.)
Jeg vil ikke oppfordre noen til piratkopiering, men jeg mener at dersom en ser de første fem minuttene av den første linken, så har en i grunn fått den informasjonen en trenger for å komme igang med ko-kreasjon.
Antall ord: 99
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

Atmi skrev:
Hecate skrev:Som sagt har jeg ikke sett filmen, men de filmsnuttene som er lagt ut her, koster da ingenting. Kan hende det er slik at en "uteforstående" ikke forstår budskapet uten å se den delen som må lastes ned. I så fall er det synd, men det er jo gratis å tenke...
Nei. Det koster ikke noe å se filmsnuttene som er lagt ut her. Og budskapet kan nok kanskje forstås basert på snuttene .- jeg har ikke sett dem jeg. Har kun sett hele filmen.

Men dere vet at piratkopiering ikke er lovlig? Og det er grunnen til at når vi bruker affirmasjon så kan det svare seg å holde seg innenfor det som er lov. Ellers sier vi til universet "jeg ønsker å være en lovbryter". Dersom vi velger å se den gratis fordi vi ikke har råd til å kjøpe den, da sier vi til universet "jeg må stjele for jeg har ikke råd til å kjøpe det jeg trenger".

Og hva svarer universet da? For de som har sett filmen og forstått poenget. Jo, det svarer - og din vilje vil skje - du må stjele for å få det du trenger og du ønsker å være lovbryter. La det skje!

Atmi
Jeg har overhode ikke lagt noe energi i at jeg har gjort en dårlig handling her. Tvert imot var min intensjon å bevisstgjøre andre, og gi andre glede og opplysning ved å se denne dokumentaren. Det er hva jeg har lagt min intensjon og energi i. Jeg tror til syvende og sist, at jo fler som ser the secret, og skjønner loven om tiltrekking, jo mer bidrar det i lengden på å gjøre verden til et bedre sted. Noe som er det viktigste av alt her. Det tror jeg nok også de som står bak filmen mener. Filmen er jo laget i ånd av en universell lov. Når man opererer fra dette ståstedet, er menneskers opplyning og bevisstgjøring viktigere enn materielle verdier. Penger for dette får de nok uansett. Hey, de bruker jo bevisst the law of attraction. Jeg tror nok ikke den hadde ligget ute, hadde det ikke vært meningen. Jo fler som får med seg dette, jo bedre vil verden bli, og jo mer tjener hele menneskeheten på det til syvende og sist, hvis jeg skal sette det på spissen her.

I og med at man ikke er bevisst at det er en ulovlig handling , sett fra et materielt ståsted å se filmen, kan du ikke, Atmi, si at man stjeler og gir denne affirmajonen til universet.

Alle har rett til å vite om the law of attraction. Det er en menneskerett at dette kommer ut i lyset til så mange som mulig. Universet: "Takk for at jeg får denne muligheten til å få dennne innsikten, og at du har gitt meg denne filmen i gave. Det er noe som gagner meg og andre i en svært positiv forstand, som tar for seg en uninversell lov som vi mennesker ikke har vært bevisste over, men som alle har rett til å få vite om.
Antall ord: 521
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Starchild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 202
Startet: 15 Jul 2006 21:55
17
Kjønn (valgfri): Kanin
Lokalisering: Orkdal
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Starchild »

wow... vet ikke helt hva jeg skal si jeg...! :mozilla_undecided: Men imponert er jeg!! skal prøve det også ! :D
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

dette er vel forhåpentligvis en liten brist i viten håper jeg, men altså, her ser jeg faktisk faren med filmen som manifesteres, og siden denne ble lagt ut for lenge siden så er det jo litt pussig at den ikke er reflektert over på orginaltittelen, eller innledende innlegg angående filmen, eller tidligere materiale om dette temaet.

Filmen inneholder for meg ingen nyheter i det hele tatt, hvilket sannsynligvis livet mitt burde være et bevis for i praksis, men det er greit med en påminnelse om temaet, og mitt eget liv er vel en maifestasjon på at dette virker, og det er ikke for å rette noen pekefinger mot noen her, men man finner altså ikke svaret alene ved å se filmen eller studere materialet av det som er regnet som sekundærliteraur omkring temaet.

Om man velger å innbille seg at man har rettigheter til å se fimen som er lagt ut for fildeling fordi man ikke ser hovedsiden eller det faktum at dette er bare enda et forsøk på å omgå reglene eller at man syntes disse som har laget filmen har nok fra før, ja så blir vel det et ganske klart bevis for at man kanskje burde kjøpe filmen og se den med objektive øyne (om man evner)....

Så må man til sist passe seg for å lage religion av en enkel film fordi man skaper idolbilder og blir frelst, så lenge dette handler om mennesker som har brukt hele sitt liv til å fortelle mennekser om muligheter istedetfor begrensninger og er godt skolerte innefor forskjellige fag.

Om ikke annet så kan man jo forsøke å se for seg en annen enn en selv som har egoistiske grunnleggende behov, og det er bare et tankeeksperiment, og jeg ber dere bare forsøke å tenke tanken igjennom om dere evner, må jeg faktisk tilføye, da det er ufattelig mye rart man kan se manifesterer seg i kjølvannet av at man føler nettop sitt eget ego truet, og dette at man kanskje snakker om at det ikke finnes gradsbøyninger osv.

"exchange of value", eller hva man vil kalle det, er jo begreper man lett kommer borti, men virker dette om man ikke i utgangspunktet har et rett innstilt sinn, tross hva andre måtte mene, eller hvordan man selv ser at man er......

det finnes så ufattelig mange muligheter, men ikke for noen vil jeg tro at man kan se en film og livet forandrer seg fra dag en, da ens eget ego bør være tunet inn på et visst nivå i forkant, og at noen kan få en aha opplevelse, ja, men ikke kom å si at dere så filmen i dag tidlig eller i går og at livet nå er forandret, da er det vitne om et ufattelig stusselig liv må jeg si, med hånden på hjertet....


Skaff et liv, eller bruk tiden til å lese litt her, kanskje, og om man fortsatt syntes at 70 kroner er for dyrt, ja så lykke til da dere i livet.......

http://www.law-of-attraction-info.com/

og her er muligheten til å kjøpe den igjen.....:
http://www.thesecret.com.au/
Antall ord: 528

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 456
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Tusen takk

Innlegg av Medi »

fra dypet av mitt hjerte så takke æ dæ, kæm du nå e, som viste mæ den her dokumentaren. Æ har lært på et UltraSulvaMind kurs at unniversets lov e tiltrekkende, men dette var en stor oppvåkner for mæ.

La kjærlighet alltig være i tankan til alla.
Antall ord: 50
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Hecate skrev:Jeg har ikke sett mer enn de første fem minuttene av den ene av filmsnuttene som er lagt ut her. Så jeg trodde det var en slags reklametrailer for en film og at en måtte laste den ned mot en pengesum for å få se hele filmen. :mozilla_oops: (Det pleier jo å være sånn for alt annet.)
Jeg vil ikke oppfordre noen til piratkopiering, men jeg mener at dersom en ser de første fem minuttene av den første linken, så har en i grunn fått den informasjonen en trenger for å komme igang med ko-kreasjon.
ja, for all del. Ser ikke noe galt med å kikke på en reklamesnutt. Som sagt så vet jeg ikke hva snutteputter du prater om :)
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Sashaian skrev: Jeg har overhode ikke lagt noe energi i at jeg har gjort en dårlig handling her. Tvert imot var min intensjon å bevisstgjøre andre, og gi andre glede og opplysning ved å se denne dokumentaren. Det er hva jeg har lagt min intensjon og energi i. Jeg tror til syvende og sist, at jo fler som ser the secret, og skjønner loven om tiltrekking, jo mer bidrar det i lengden på å gjøre verden til et bedre sted. Noe som er det viktigste av alt her. Det tror jeg nok også de som står bak filmen mener. Filmen er jo laget i ånd av en universell lov. Når man opererer fra dette ståstedet, er menneskers opplyning og bevisstgjøring viktigere enn materielle verdier. Penger for dette får de nok uansett. Hey, de bruker jo bevisst the law of attraction. Jeg tror nok ikke den hadde ligget ute, hadde det ikke vært meningen. Jo fler som får med seg dette, jo bedre vil verden bli, og jo mer tjener hele menneskeheten på det til syvende og sist, hvis jeg skal sette det på spissen her.

I og med at man ikke er bevisst at det er en ulovlig handling , sett fra et materielt ståsted å se filmen, kan du ikke, Atmi, si at man stjeler og gir denne affirmajonen til universet.

Alle har rett til å vite om the law of attraction. Det er en menneskerett at dette kommer ut i lyset til så mange som mulig. Universet: "Takk for at jeg får denne muligheten til å få dennne innsikten, og at du har gitt meg denne filmen i gave. Det er noe som gagner meg og andre i en svært positiv forstand, som tar for seg en uninversell lov som vi mennesker ikke har vært bevisste over, men som alle har rett til å få vite om.
Nei, for dem som ikke vet at piratkopiering er ulovlig så kan man ikke si at de stjeler. Men man kan si at det er betenkelig å tro det er lov å piratkopiere. Det er som å ikke kunne veiskilt det - noen ting forventer man at folk vet. Ting som - det er ikke lov å piratkopiere verken musikk, filmer eller bøker. Det er ikke lov å kjøre fortere enn skiltene på veien sier, det er ikke lov å ta ting man ikke eier - det er ikke lov å drite på gata. Det er liksom ting man regner som elementært og forventer at voksne folk vet. Like mye som vi forventer at de vet hvem som er president i usa, at norge ligger i europa, at vi er i år 2006 osv. De som ikke vet disse tingene kan selvfølgelig ikke lastes for det de ikke vet - men i utgangspunktet kan man regne med at folk sitter inne med den type informasjon.
Antall ord: 474

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links