Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisFilm - Anbefales sterkt!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Atmi

Innlegg av Atmi »

El Boss skrev:
"exchange of value", eller hva man vil kalle det, er jo begreper man lett kommer borti, men virker dette om man ikke i utgangspunktet har et rett innstilt sinn, tross hva andre måtte mene, eller hvordan man selv ser at man er......
Noen ganger sitter jeg med inntrykk av at dette er uttrykk " noen personer" kun bruker hvis det er de selv som føler de ikke får nok. Og at de glemmer at exchange betyr utveksling - veksling - altså fra alle kanter. Ikke KUN TIL MEG - men også fra meg til andre.

Men som sagt - denne diskusjonen er så langt fra hensikten med filmen som den kan være. uff å uff - har visst ikke lært noe jeg.

Atmi
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »


Nei, for dem som ikke vet at piratkopiering er ulovlig så kan man ikke si at de stjeler. Men man kan si at det er betenkelig å tro det er lov å piratkopiere. Det er som å ikke kunne veiskilt det - noen ting forventer man at folk vet. Ting som - det er ikke lov å piratkopiere verken musikk, filmer eller bøker. Det er ikke lov å kjøre fortere enn skiltene på veien sier, det er ikke lov å ta ting man ikke eier - det er ikke lov å drite på gata. Det er liksom ting man regner som elementært og forventer at voksne folk vet. Like mye som vi forventer at de vet hvem som er president i usa, at norge ligger i europa, at vi er i år 2006 osv. De som ikke vet disse tingene kan selvfølgelig ikke lastes for det de ikke vet - men i utgangspunktet kan man regne med at folk sitter inne med den type informasjon.
Syntes du ikke at det er viktigere enn noe annet at denne infoen kommer ut til folket??

Det overasker meg at du velger å fokusere på hvor vidt dette er en ulovlig piratkopi, istedet for å se hva jeg faktisk prøvde på ved å legge ut linken, nemlig bidra til å gi noe positivt til folk.

Det er jo denne mentaliteten som bidrar til den store forskjellen blandt folk i verden. Skal bare de som har penger få lov til å få denne innsikten? Det er en menneskrett å få vite om de universelle lovene. Jeg gir blanke i om det er en piratkopi. Jeg tror det er en grunn til at den ligger ute. Om verden bare kunne være slik at alle delte alt. Denne kunnskapen skal ikke lenger bare være forbehold eliten, frimurerne eller de som har råd til å kjøpe filmen. Jeg ser ikke på det som noe kriminelt i å legge ut linken.Tvert imot, føler jeg at jeg gjør en kjempe god gjerning ved å gjøre det!

Men uansett , at du gidder å fokusere på at jeg var dum nok til å ikke vite at dette var en piratkopi. istedet for å se det viktigste. At folk faktisk kan forandre mye i sitt liv til det positive ved å se filmen.
Antall ord: 369
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Nei. Jeg syns faktisk ikke det er viktigere enn noe annet at dette kommer ut til folket. Faktisk er det eldgammel informasjon som er temmelig almennkjent etterhvert. Bør i hvertfall være det for de som driver med selvutvikling. Filmen er likevel veldig flott og en inspirasjon.

Jeg syns ikke noen ting rettferdiggjør å stille seg til doms over andre jeg. Og jeg syns at dersom vi bestemmer at de som har laget filmen ikke skal få det de ønsker for den. Da stiller vi oss til doms over dem. Vi sier da - dere bør dele dette med hele verden uten å få penger for det. Og vi respekterer ikke det de ønsekr å gi oss. Vi blir da personen som fikk lillefingen og tok hele hånden. Og vet du - det å ta hele hånden når man blir tilbudt lillefingen, det er energityveri. Og det er en pateisk greie jeg ikke liker.

Hvis jeg tilbyr noen noe. Da er det opp til meg å sette grenser. Og faktisk er det opp til de som mottar å respektere de grensene. Hvis stadig skal ha mer enn det vi får, da har vi et problem, vi er ego og vi er griske.

Men det er min mening. Filmen er tilgjengelig for en billig penge. Og tro det eller ei - men å lage en slik film er faktisk dyrt. Hvordan kan du sitte der og mene at de skal bruke hundrevis av tusen på å lage en film til deg !!? Hvorfor fortjener du at de skal bruke så mye penger på å informere deg? Syns ikke du at når de bruker så mye penger for å gjøre noe tilgjengelig for deg, så bør du kunne bruke 40 kroner for å ta imot?

Skulle bare mangle spør du meg.

Må bare legge til at det faktisk overrasker meg at så mange mener "vi har rett på, og det skal ikke koste oss noe" - jeg savner tanken om takknemlighet og ydmykhet - har dere mistet det på veien et sted eller?

Atmi
Antall ord: 336

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Re: Tusen takk

Innlegg av Sashaian »

Medi skrev:fra dypet av mitt hjerte så takke æ dæ, kæm du nå e, som viste mæ den her dokumentaren. Æ har lært på et UltraSulvaMind kurs at unniversets lov e tiltrekkende, men dette var en stor oppvåkner for mæ.

La kjærlighet alltig være i tankan til alla.

Det gleder meg at du fikk noe positivt ut av å se den! Takk for at du viste sånn takknemlighet, og for dine gode energier. Ha det magisk!
Antall ord: 80
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purplehaze
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 30 Mai 2005 14:27
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Care Avenue

Re: Film - Anbefales sterkt!

Innlegg av Purplehaze »

Sashaian skrev:Flere jeg kjenner har fått livet sitt snudd opp-ned av denne dokumentaren. Anbefales på det aller varmeste. Jeg sier bare: se den, den er en sann fornøyelse!

"THE SECRET"

DEL 1
http://video.google.com/videoplay?docid ... The+Secret

DEL 2
http://video.google.com/videoplay?docid ... The+Secret

DEL 3
http://video.google.com/videoplay?docid ... The+Secret
Likte filmen veldig godt, takk for tipset!
Antall ord: 71
- People fake a lot of human interactions, but I feel like I fake them all, and I fake them very well. That’s my burden, I guess.

- Dexter Morgan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Det høres veldig enkelt ut.. og ser jeg tilbake så ser jeg at det nok stemmer ganske godt.. men.. jeg tror likevel ikke det er så enkelt.. inbiller meg at det krever å møte en selv på et ærlig nivå.. det kan være fryktelig ubehagelig.. så ubehagelig at vi rømmer fra et slikt møte ubevisst.. uten å være klar over det... når vi skal møte oss selv og begynne på endre våre tanker, følelser og mønster til det bedre for oss selv og forhåpentlighvis mot andre...

klarer ikke å komme fra at det billedlig/symbolsk er å kle se naken for seg selv.. så begynne å like det du "ser", klærne bli jo hva du vil og tror du skal se ut som? for å beherske noe slikt som "laws of attraction"...?
Antall ord: 139
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

zind skrev:Takk sashaian!!!!

Denne skal jeg dele med mange :) Jeg har visst om det lenge og kan garantere at det fungerer, men får vel pent innrømme at jeg ikke har vært så flink til å bruke det den siste tida så dette var et godt spark i riktig retning! Takker, bukker, nikker og neier!
Bare koooooselig!!! :O)
Antall ord: 60
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
trollia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 11 Sep 2006 01:14
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Re: Film - Anbefales sterkt!

Innlegg av trollia »

Sashaian skrev:Flere jeg kjenner har fått livet sitt snudd opp-ned av denne dokumentaren. Anbefales på det aller varmeste. Jeg sier bare: se den, den er en sann fornøyelse!

"THE SECRET"

DEL 1
http://video.google.com/videoplay?docid ... The+Secret

DEL 2
http://video.google.com/videoplay?docid ... The+Secret

DEL 3
http://video.google.com/videoplay?docid ... The+Secret
hvordan film er dette da?
Antall ord: 69
Litt kjedelig at det kansje står en hel forsamling spøkelser og ser på deg når du sitter på do?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Re: Film - Anbefales sterkt!

Innlegg av Sashaian »

hvordan film er dette da?
Kort fortalt,
en film om tankens kraft og loven om tiltrekning. At dine tanker, dine forventninger skaper din virkelighet. =)
Antall ord: 24
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Silmarill
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 220
Startet: 08 Feb 2005 19:22
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: In a galaxy far, far away!

Innlegg av Silmarill »

Dette virker... men det er helt opp til deg selv å tro om det funker eller ikke.
Som de sier i filmen, alt er opp til deg, det er kun du som kan gjøre noe med din livssituasjon.
Det har ingenting med hjernevasking å gjøre, de forteller deg bare om sine egne opplevelser og sier at det er opp til deg selv å tro eller ikke.
Antall ord: 65
"initative comes to thems that wait!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wabbit
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 6
Startet: 25 Aug 2004 12:55
19

Innlegg av Wabbit »

Jeg så denne filmen i går. Utrolig fengslende var den i hvert fall. Jeg tror på dette jeg! Det har jo vært kjent lenge at affirmasjoner fungerer. Denne filmen tar det bare et steg lenger :-)
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Berat---
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 02 Okt 2006 20:06
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sarpsborg

Innlegg av Berat--- »

Serriøst nå ble jeg litt rar.
Det dem folka sier tror jeg faktisk på.Det har skjedd mye med meg som tyder på dem snakker sant.Helt sykt.Og nærme folk av meg.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

Og moralen var??
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zeluna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 13 Okt 2006 18:32
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nord-Norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Zeluna »

Linken virker altså ikke.
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shocola
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 15 Okt 2006 19:34
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skauen

Innlegg av Shocola »

får ikke sett....er den tatt vekk eller?
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links