Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenVarulver

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
TamTari
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 19 Okt 2006 22:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Halden

Innlegg av TamTari »

det kan ingen si med sikkerhet -
Antall ord: 6
"Friends help, a guinea pig tricked me"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Agaton
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 295
Startet: 03 Jun 2006 10:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Neverland

Innlegg av Agaton »

med varulv mener du en person som blir til en blanding av menneske og ulv når det er fullmåne?
Antall ord: 21
I forgot to remember to forget

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TamTari
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 19 Okt 2006 22:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Halden

Innlegg av TamTari »

jaja O:)
Antall ord: 1
"Friends help, a guinea pig tricked me"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Agaton
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 295
Startet: 03 Jun 2006 10:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Neverland

Innlegg av Agaton »

du må inrømme det høres sprøtt ut! :mozilla_tongue: disse personene må jo ha en annen dna oppbyggning, og disse personene burde jo stå fram slik at vi kunne lære om dem, slik som hvordan få hår til å vokse der det ikke pleier å være hår? de kan hjelpe de med måne :mozilla_tongue: hva med tennene? kan det brukes til noe?
Antall ord: 65
I forgot to remember to forget

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Angel90*
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 25 Mar 2006 23:29
18

Innlegg av *Angel90* »

Taimi skrev:
livingdeaddoll skrev:nei, vampyrer suger blod fra mennesker.. varulver biter og spiser mennesker..
å.. men det er jo ikke noe trivelig.. men hvordan blir man så til en varulv?
ved å bli bitt av en varulv kan man bli en varulv. men når man blir bitt av en varulv dør man. man må være spessiel for ikke å dø av et varulvbitt
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TamTari
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 19 Okt 2006 22:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Halden

Innlegg av TamTari »

Agaton skrev:du må inrømme det høres sprøtt ut! :mozilla_tongue: disse personene må jo ha en annen dna oppbyggning, og disse personene burde jo stå fram slik at vi kunne lære om dem, slik som hvordan få hår til å vokse der det ikke pleier å være hår? de kan hjelpe de med måne :mozilla_tongue: hva med tennene? kan det brukes til noe?
*ler* vel jeg er ikke helt klar på hollywood definisjonen av en varulv hehe den varierer jo fra film til film men jeg kan utale meg litt om historiene bak varulverfra mytologiske perspektiver :D
Mange lever i den tro at varulver var noe som kom fra østeuropa i middelalderen grunnet redselen for "wolf packs slaying theyr lifestock" - men for eksempel, i gresk mytologi kan man lese om kong Lycos som prøvde å forgifte en gud med menneskekjøtt og ble "dømt" til lycanthropy for sin horible "act". . (er klar over at lycanthropy blir brukt som en diagnose men det ordet er mye eldre og betyr rett og slett ulvemann/menneske)

"cursed by the mark of the beast"

Men vil bruke dette innlegg til å bringe opp på banen "animalister" som igrunn er en form for "astralreise" i praksiss . . dog det innebærer at man bytter "plass" med dyrets sjel - Det sies at om man blir for lenge eller mister "fokuset" sitt m.m får horible konsekvenser - som da blir beskrevet som det vi kaller "var-dyr" ( disse ritualer brukte blandt annet månen aktivt for å kunne gjennomføres, samt sølv for å "holde" dyrets onde primitive sjeler i sjakk - - grunnet renheten i sølv)
Dette er et gammelt rituale og en levemåte mange kulturer benyttet seg av før - også her i nord.

Om man skal diskutere dette tema på en ordentlig og fornuftig måte så må man nesten holde hollywoods varulv langt unna temaet.
På samme måte som vampyrisme, wicca og satanisme er lycanthropy en livstil, sjult bak et mye så brukt ord animalisme. (bruker nå ingen av livstilene som i en negativ sammenheng - det var bare de jeg kom på i farten)

By the way - kjære admin, jeg ber så sårt om egen "kanal"/"rom" whatever for slike posts.. Om man skal ha en særiøs diskusjon er det nødvendig å ha en egen "kanal" å poste på - så man ikke bare mister hele greia og endre opp med at ingen finner de igjen

Exempel ;" var det i ufoer eller ånder den ble posted"

Jeg vil vite at linkene holder seg i rett "omrøde" "rom" om dere forstår..
Kunne iallefall fått et ordentlig grunnet nei svar om ikke annet :D
Antall ord: 446
"Friends help, a guinea pig tricked me"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

*Angel90* skrev:
Taimi skrev:
livingdeaddoll skrev:nei, vampyrer suger blod fra mennesker.. varulver biter og spiser mennesker..
å.. men det er jo ikke noe trivelig.. men hvordan blir man så til en varulv?
ved å bli bitt av en varulv kan man bli en varulv. men når man blir bitt av en varulv dør man. man må være spessiel for ikke å dø av et varulvbitt
Med andre ord: Det finnes bare døde varulver... :mozilla_undecided:
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Lilja skrev:
*Angel90* skrev:
Taimi skrev:
livingdeaddoll skrev:nei, vampyrer suger blod fra mennesker.. varulver biter og spiser mennesker..
å.. men det er jo ikke noe trivelig.. men hvordan blir man så til en varulv?
ved å bli bitt av en varulv kan man bli en varulv. men når man blir bitt av en varulv dør man. man må være spessiel for ikke å dø av et varulvbitt
Med andre ord: Det finnes bare døde varulver... :mozilla_undecided:
ah.. det er defor de ikke finnes..!! :mozilla_tongue:
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TamTari
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 19 Okt 2006 22:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Halden

Innlegg av TamTari »

klart de finnes - men kanskje ikke i den for dere oppfatter de - tenk på det iallefall
Antall ord: 16
"Friends help, a guinea pig tricked me"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ulvar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 36
Startet: 17 Nov 2005 19:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Røyken

Innlegg av Ulvar »

Jeg tror også de finnes. Varulver mener jeg. ^^
Antall ord: 8
"Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it."
~~Terry Pratchett

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TamTari
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 19 Okt 2006 22:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Halden

Innlegg av TamTari »

ja da er vi to da hehe :D

Men litt trist at ingen her ser ut til å bry seg/ha viten om sjelebytting eller animalisme..
Antall ord: 24
"Friends help, a guinea pig tricked me"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TamTari
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 19 Okt 2006 22:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Halden

Innlegg av TamTari »

Popokultisme eier der ass - geez :cry:
Antall ord: 5
"Friends help, a guinea pig tricked me"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

TamTari skrev:ja da er vi to da hehe :D

Men litt trist at ingen her ser ut til å bry seg/ha viten om sjelebytting eller animalisme..
en sjaman som kan forandre skikkelse, bli et dyr, er ikke en varulv, selv om han forvandler seg til en ulv..
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TamTari
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 19 Okt 2006 22:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Halden

Innlegg av TamTari »

jeg har ingen mulighet til å "bevise" deres eksistens til noen av dere - og har heller ikke sakt jeg kan - jeg bare ber om at dere kan åpne dere til en diskusjon!
Om alle skulle hatt deres instillig hadde ikke engang denne siden paranormal.no eksistert -
Vel jeg finner det vanskelig å tro at spøkelser suser rundt og antaster folk men det vil ikke si at jeg fordømmer deres overbevisning med usaklige utsagn eller forknytte spørsmål.

Men svar meg på dette da - Hva ER en varulv?
Hvordan kan dere begrunne disse utsagn? Grunnet filmer og dårlige skremmenoveller for barn og unge?
Ser man bort ifra det, ender man opp med f.eks disse stikkord ;
UVANLIG STOR ULV/HUND
UVANLIG STERK
SMART
AGRESSIV
MÅNEFASE BASERTE ANGREPSMØNSTER
OFTE I UNORMALT TERRENG FOR EN ULV

Jeg kan ikke alene forklare varulv myten, men jeg kan åpne opp for alternative var-dyr forklaringer..Noe som kanskje kan gjøre det enklere å diskutere den eksistens -

Jeg har aldri prøvd det selv så jeg veit ikke hvordan reaksjonen til en slik spell blir, men har lest at om ritualene ikke blir helt velykket så blir effektene katastrofale og om jeg skal gjøre en lang historie kort så binner man seg med dyret.
Dette er alt for vanskelig å gå inn på ved å skrive men du endres over til dyret, mentalt - og i månefasene mister man litt det menneskelige mentalt og gradvis skifter over til det dyret du prøvde å "posesse".
Du endres vistnok utseendesmessig ettervært og minner dyret mer og mer etter tid i månefasen "full-måne"


Om dette ikke kvalifiserer til deres varulv så veit jeg ganske enkelt ikke hva jeg skal si . . Da kan jeg liksågot kalle denne tråden for død :D
Antall ord: 300
"Friends help, a guinea pig tricked me"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TamTari
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 19 Okt 2006 22:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Halden

Innlegg av TamTari »

Og by the way - animalister er ikke sjamaner - - så det bør ikke blandes :)
Antall ord: 14
"Friends help, a guinea pig tricked me"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links