Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderforutse død?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
stajn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 06 Sep 2006 01:41
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av stajn »

Det nærmeste jeg kan sette min tro i mot er buddismen.
Tror nok ikke vi styrer alt dette selv, da hadde vi styrt det rett i dass for lenge siden. Men som det er skrevet før her, tror ikke én person sitter å styrer hele jorda. Eller på en måte kan man tro det, vi ser jo at h*n ikke klarer å kontrollere alt på en gang...
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Tro

Innlegg av kaja43 »

livingdeaddoll skrev:de fleste religioner personifiserer gud, og jeg tror heller mer på at det er en energi som du sier enn at det er en person som styrer alt. synes det er rart at de kristne rundt meg kan tro at jesus kunne heale, gå på vannet, stå opp fra de døde , men samtidig tror de at nåtidens healere er bare tull..
Jeg jobber en del med noe jeg kaller forvrengninger. Det vil si at vi opplever ting ut fra de preferanser vi har og den personen vi er.
Det vil si at du og jeg opplever noe og ser det helt forskjellig. Begge er riktig, for oss. Men egentlig så har vi begge antagelig litt riktig og litt feil.
Om vi drar dette over i religion så blir det det samme. Vi leser bibelen. En leser det som står der og ser det som eventyr, en leser det og finner en sannhet, en leser den og begynner å tolke den. Alle har antagelig litt rett. Jeg tror den er skrevet for nettopp dette. Å få mennesker til å tenke, og lære.

Hva om vi ikke hadde hatt religioner, at det aldri hadde eksistert? Jeg tror vi hadde gått glipp av utrolig mye lærdom som menneskehet.
Antall ord: 210
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

men om vi ikke hadde hatt noen religion så hadde det kanskje ikke vært så mange kriger i verden.. mye blod er spilt i religionens navn.. men jah, vi alle er forskjellige og opplever og sanser ting anderledes enn andre.. og godt er det, for ellers hadde verden vært ganske så kjedelig :)
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
christin86
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 07 Des 2006 02:05
17

Re: forutse død?

Innlegg av christin86 »

Missbeliver91 skrev:Jeg har merket at jeg ofte kan forutse død. I fjor høst skjedde det en bilulykke hvor søskenbarnet mitt sin gutt på 3måneder døde. Vi fikk vite d om kvelden, men jeg visste det allerede. at noe skulle hende. et annet tilfelle var at jeg i mange dager i forveien kjennte en ekkel følelse hele tiden. Da moren min slapp ut en av kattene våre ble d utholdeli, og senere på dagen fikk vi vite at hun var påkjørt.
Disse følesene skremmer meg, for at jeg går rundt og vet at noen skal dø er vel...Vær så snill og hjelp meg for dette er nore jeg lurer veldig på.
:mozilla_foot
:


Jeg har akkurat det samme problemet. jeg får ofte slike følelser til og med når det gelder folk eg ikke kjenner. en gang fikke jeg en følelse av at en nær slektning av meg sulle dø ganske snart, en uke etter på fikk jeg vite at far faren min hadde fått kreft og han døde ett halvt år etter på. fikk fornemmelse om at det skulle skje en stor bilulykke mens eg satt på bussen en gang, jeg ble litt bekymret og prøvde å riste det av meg. plutselig stoppet trafikken opp og alle begynte å lure på hva som kjedde, jeg kønte det med en gang, vi sto i en time elt i ro, og bare så at fem ambulanser føk forbi. fikk høre på radioen at det bhadde vert en fron i ronkolison med tre biler.

Det er skremmende til tider men, du kan kanse gjøre noe med det vist du stoler på føllsene di :mozilla_smile: ne men ikke frykt det du må bare go ta det og lære å leve med det.
Antall ord: 313
LUV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Zora
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 10 Des 2006 19:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Forutse død

Innlegg av Zora »

Jeg har også hatt opplevelser med at jeg har sett sykdom og død hos mine nærmeste. Det har desverre slått til. Jeg har også sett død som ikke har slått an (puh), men hvordan ser en forskjell?

Jeg ser andre ting også, enten bilder eller i drømmer som går i oppfyllelse. Det er ikke noe system i det, og jeg vet aldri før etterpå om det bare var en drøm eller et varsel.

Jeg ba om å slippe se død. Men du kan si ikke skjedde helt. En uke før min mor døde så jeg et bilde av henne hvor hun så mye yngre og friskere enn hun var på slutten. (62 år og kreft) Det jeg så var at hun på en måte skulle leve videre, men uten sykdom.
Antall ord: 142
Zora

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
charpia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 01 Nov 2006 21:20
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: forutse død?

Innlegg av charpia »

koselig att man ikke er alene :D jeg drømmer før kjente dør, eller før noe traumatisk skjer.
Kan føle på dyr før de dør! har gjort siden jeg var lite faktisk.

tror alle har en sånn intuisjon, bare att mange er for opptatte til å kjenne på den.
Antall ord: 54
Det du ikke vil vite, kan du unngå.
Det du ikke vet har du ikke vondt av.
Det du vil vite, kan bli noe du vet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2817
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1500 ganger
Blitt takket: 1121 ganger
Kjønn:

Re: forutse død?

Innlegg av Terra »

Jeg har forutsett død både med tarotkort, syner som har blitt vist meg og med drøm som viste seg å være sanndrøm. Men skjønte det ikke før i ettertid, heldigvis. Men da ble det som en slags trøst at jeg på en måte hadde sett at noe ville komme og var forberedt, så da det skjedde fikk jeg en egen ro om at "alt var som det skulle." Høres merkelig ut, men sånn jeg følte det da disse tingene skjedde. Glad jeg vanligvis ikke får slike tegn, det må sies.
Antall ord: 102
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: forutse død?

Innlegg av Svartepus »

Det er bare såvidt jeg tør å dele dette men i fjor til jul fikk jeg en uggen følelse av at det var siste julen sammen med min mormor. Hun er fremdeles i live pr nå men sist jeg snakket med henne virket hun veldig uinteressert i å forberede julen fordi hun "ikke trodde det ble noen jul på henne". Hun sa riktignok ikke rett ut at hun forventer å forlate oss men hun så liksom ingen vits i å gjøre så mye til jul. Julegavene måtte i såfall bli bare penger for så ingen vits i å handle julegaver i år.

Nå skal det sies at hun de siste to-tre årene har hatt en liten psykisk knekk i okt-des der hun føler seg dårlig, ser mørkt på alt hun ikke greier å gjøre til jul og nesten ikke vil noenting. Kanskje litt deprimert.

Hun har selv fortalt at hun drømmer om babyer når noen hun kjenner dør (interessant symbolikk egentlig) og har alltid vært litt ekstra opptatt av det overnaturlige. Hun så også naboen i døra inn til stua si rett før hun fikk høre at han hadde dødd. Hun er sensitiv overfor andre så spørsmålet er jo om hun senser noe om egen helse og gjenværende tid på jorden. Og om dette samsvarer med min småugne følelse. Det er helt forferdelig å skrive dette, men sånn er det nå. Håper jeg tar skammelig feil og bare fanger opp hennes følelser rundt det å bli gammel og ikke klare alt man vil lenger. At jeg "tar inn" vinterdepresjonen hennes på en måte.

Jeg har ellers aldri forutsett død annet enn da min alvorlig syke slektning lå på det siste og jeg visste at det hastet å komme seg til sykehuset akkurat den dagen. Min jordnære bror følte det samme men faktisk ikke min mormor. Jeg tror egentlig jeg er så redd for å forutse sånne ting at jeg uansett sperrer litt for det. Man vil jo helst ikke vite sånt og spesielt ikke om man ikke kan forhindre det på noen måte.
Antall ord: 368
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Re: forutse død?

Innlegg av Prismia »

For ca 10 år siden drømte jeg en natt først at begge mine foreldre var døde, våknet opp gråtende og hysterisk. Sovnet og drømte at min søster var død og våknet opp gråtende og hysterisk. Da visste jeg at noen var død. Samme natten hadde broren til en kollega tatt livet sitt, få dager etter døde mora til min bestevenninne og kort tid etter der igjen døde faren til en kompis. Det blir to foreldre og et søsken som døde, som jeg drømte.

3 år siden drømte jeg at jeg fikk vite via Facebook at min bestevenninne som heter "Line" var død, og jeg måtte sjekke Facebook meg en gang jeg våknet, da fant jeg ut via Facebook at ekssamboeren til ei venninne som heter "Lina" var død, selvmord den natten. Bare noen dager etterpå døde en kompis, også selvmord. Og noen dager etter der igjen døde min beste venninne av hjertestans, det fant jeg og ut via Facebook. Hennes navn ligner og på "Line" og "Lina". Det er ikke de ekte navna, jeg vil ikke skrive de.

Ellers kan jeg ikke huske at jeg noen gang har drømt om døden, og jeg husker mange drømmer, 2-3 drømmer hver morgen. Noen ganger mer. Er også de to eneste periodene hvor så mange rundt meg har dødd i løpet av kort tid.

Ekkelt, håper det aldri skjer igjen at jeg drømmer sånt, og sevlfølgelig at jeg aldri mister så mange på kort tid.
Antall ord: 276
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: forutse død?

Innlegg av Svartepus »

Jeg fikk heldigvis feire denne jula også med mormor ;) Hun er jo i slutten av 80-åra så man må bare sette pris på alle dagene hun er her. Kanskje lever hun i ti år til eller mer, man vet aldri. Men jeg vil helst ikke gå og planlegge nårtid det er slutt, så jeg tar dagene/månedene som de kommer.

Jeg vil helst ikke ha noe hint om når folk rundt meg skal dø, med mindre man kan gjøre noe for å forhindre det.
Antall ord: 88
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: forutse død?

Innlegg av g.r.y »

Svartepus skrev:Jeg vil helst ikke ha noe hint om når folk rundt meg skal dø, med mindre man kan gjøre noe for å forhindre det.


Enig! Det må jo bare være helt grusomt å sitte i en situasjon hvor en vet at noens dager er talte!
Antall ord: 48
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !