Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Nei, det vil jeg si at man ikke kan. Eller, klart man kan. Men det er som å heale en stein eller en vegg eller kanskje en boks med noe spennende oppi. Å heale er å gjøre frisk eller hel - og når folk dør, da kan vi se det som om de ikke er mer eller at de har gått over til noe annet og bedre/dårligere. Uansett så er de nå kommet dit som healingenergier kommer fra, eller de er blitt til ingenting.
Jeg forstår egentlig ikke poenget med spørsmålet. Hvorfor skulle man heale døde mennesker? Heale sjelen? Men sjelen til døde mennesker er langt visere enn oss, altså blir det som en førsteklassing skal lære en norskprofessor og lese bokmål - ...
..så godt å se deg Globeline.
Begynte å bli bekymret her.. Ve, jegl skal ikke forstyrre deg mere.. holdt bare på å rette noen bokmålsoppgaver .. Sjelen er også omdiskutert som "objekt", men jeg kjøper den..
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Nei, det vil jeg si at man ikke kan. Eller, klart man kan. Men det er som å heale en stein eller en vegg eller kanskje en boks med noe spennende oppi. Å heale er å gjøre frisk eller hel - og når folk dør, da kan vi se det som om de ikke er mer eller at de har gått over til noe annet og bedre/dårligere. Uansett så er de nå kommet dit som healingenergier kommer fra, eller de er blitt til ingenting.
Jeg forstår egentlig ikke poenget med spørsmålet. Hvorfor skulle man heale døde mennesker? Heale sjelen? Men sjelen til døde mennesker er langt visere enn oss, altså blir det som en førsteklassing skal lære en norskprofessor og lese bokmål - ...
jeg tenkte på en måte i retning sjelen ja. For eksempel om det går ann å trekke en sjel inn i et dødt menneske å få mennesket til livet igjen, eller om man kunne trekke sjelen tilbake til samme døde person
jeg tenkte på en måte i retning sjelen ja. For eksempel om det går ann å trekke en sjel inn i et dødt menneske å få mennesket til livet igjen, eller om man kunne trekke sjelen tilbake til samme døde person
Har du lest / hørt om Frankensteins monster??? Det var en film der de gjorde nettopp det og personen endte opp som en farlig, morderisk zombie....
Hva slags skumle planer er det du har egentlig???
wicced skrev:Har du lest / hørt om Frankensteins monster??? Det var en film der de gjorde nettopp det og personen endte opp som en farlig, morderisk zombie....
Hva slags skumle planer er det du har egentlig???
Interessant det du sier, Globeline: At sjelen er som en professor i forhold til oss. Og det er jeg meget enig i.
Men: hvorfor er det da noen sjeler som tilsynelatende blir hengende igjen i limbo og ikke kommer seg videre???
Det er ingenting i veien for å "heale" sjeler. Mest sannsynlig trenger de det ikke, men noen kan en føle har behov for ekstra omsorg. Det kan være de som har levd et hardt liv på jorden, de som dør brått og uforberedt, eller bare de en ønsker å vise ekstra kjærlighet i takknemlighet. En siste hilsen på en måte.
Antall ord: 105
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Ånden til en død kropp vil sette like stor pris på healing og gode tanker, som det en ånd i en levende kropp gjør. Bare gjør det, ikke la noen hindre deg i det.
Når man healer, healer man noen ganger selve <b>kroppen</b>
f.eks pga. Smerter o.l .
Men man kan også heale selve <b>sjelen</b>, Sett deg et hjemsøkt sted, ta helst med stearinlys,
Sett dem rundt deg (må ikke være i en sirkel) og 'varm' hendene ved å gni dem sammen til du kjenner innvendig ro og varme, så sitter du med bena i kors, og legger hendene med håndflaten opp på knetuppen.
Kjenn.
Da kan du få kontakt med det utenomjordiske gjennom hendene.
Det har ihvertfall jeg gjort.
På bodin Kirkegård. Satte meg med Farfar's grav, men han er mest sansynligvis gått over
Fikk kontakt med en jente i 20 årene ..
Hvis du ikke forstod, PM meg
Maza skrev:Når man healer, healer man noen ganger selve <b>kroppen</b>
f.eks pga. Smerter o.l .
Men man kan også heale selve <b>sjelen</b>, Sett deg et hjemsøkt sted, ta helst med stearinlys,
Sett dem rundt deg (må ikke være i en sirkel) og 'varm' hendene ved å gni dem sammen til du kjenner innvendig ro og varme, så sitter du med bena i kors, og legger hendene med håndflaten opp på knetuppen.
Kjenn.
På bodin Kirkegård. Satte meg med Farfar's grav, men han er mest sansynligvis gått over
- Maza
Hvordan sette dem rundt , hvis dem ikke skal være i sirkel ?
Maza skrev:Når man healer, healer man noen ganger selve <b>kroppen</b>
f.eks pga. Smerter o.l .
Kjenn.
- Maza
Hvordan sette dem rundt , hvis dem ikke skal være i sirkel ?
Rundt omkring..
<b>Det</b> skjønte du vel
Men de kan være i sirkel, plasseringen har ingen stor betyding, bare ha dem en armlengde unna deg!
I buddhismen - tibetansk buddhisme/zen buddhisme - leser en bodhisattwa fra "book of the dead" når noen dør. Det er ikke healing i reiki forstand, men det er for å berolige den døde sin sjel, man leder den døde (som man leder en meditasjon), og oppfordrer vedkommende til å "gi slipp". Dette er jo et sentralt trekk i buddhismen generelt, å akseptere at kroppen og det fysiske er bare et skall som tillater sjelen å få oppleve gledene som den fysiske manifestasjonen av et menneske gir. (Samt akseptere smerte), Så - når det er over, ja, da er det over, og for å komme seg avgårde og bli gjenfødt - må man gi slipp.
Jeg ser på dette som en form for healing, da ettersom man tar kontakt med den døde og hjelper til for å komme seg videre.
Når det er sagt vil jeg oppfordre til å analysere sine egne motiv når man tar kontakt med de døde. Kanskje er det du selv som har behov for å "gi slipp". Hvis den døde merker at man forsøker å opprettholde "kommunikasjon" etter døden, kan dette da ikke virke slik at de venter med å dra? Hm... Tror ikke man bør leke seg med dette uten at man har greie på det ivertfall... ??
Hvorfor skal vi det??
Er enig i at det mange ganger er vår egen egoisme som holder
mennesker her.
Opplevde dette veldig sterkt med min mor-mor som jeg hjalp over
i dødsøyeblikket. Hun lå pg plagdes uten å slippe i lang tid forde
min mor ikke var klar for å gi slipp på henne.
Å heale en sjel som er gått over??
Nei DET lyder for meg som i beste fall uvitenhet, i verste fall
ren egoisme.
Tror vi at vi kan bedre enn Guddommen? At vi har mer oversikt,
mer ren kjærlighet enn det Guddommelige da har vi nok en lang vei å gå
på lærdommens marker
Ser du på Guddommen som noe utenfor deg?
Vi er alle ett og den "kraften" som ligger i healing er kjærlighet. Det som vi alle er. Så å dele og fordele det, ser jeg bare på som balansering av flyten. Kan hende det er inderlig kjærlighet som ligger til grunn for det? Er det galt?
Dersom du ser på det som egoisme, så kan vi begynne å snakke om folks motiver for å i det hele tatt ønske godt for andre. Er det for sin egen tilfredsstillelse, er det virkelig noe som er ren altruisme eller er det alltid et aldri så lite egoistisk motiv?
Antall ord: 104
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu