Okay, da har vi det avklart.BA skrev:Det er utrolig hva man kan kalle ting, men jeg ville ikke kalt det kirurgisk inngrep.ludoburgero skrev:Kan det kalles å gjøre kirurgisk inngrep når en benytter seg av akupunktur da?
(det er reint og seriøst et spørsmål, og ikke noe argument)
Akupunktur har noen få steder fått statlig støtte som anerkjent praksis for å kurere plager og sykdommer. Hva er da ditt syn på dette?
(både at det har fått sin status, og om det eventuelt fungerer?)
Sett at det er det, men at pasienten likevel kan føle seg helbredet.BA skrev:Nei, dette er nok bare humbug.ludoburgero skrev:Når en bruker hjernebølgefrekvenser innhyllet i musikk for å sette noen i en tilstand hvor de blir avslappet, evt. meditasjonstilstand, og dette da kan helbrede hodepine og mange andre arter for sykdommer som først og fremst er bundet til det psykiske, eventuelt psykosomatiske lidelser - er dette kirurgi?
Placebo, f.eks.
Er ikke følelsen nok i seg selv til å konkludere som "helbredet" dersom det først og fremst var en sykdom bundet til det psykiske?
Jeg også. Men dette var en annen elektrisk følelse. Det minte ikke om statisk elektrisitet, og det minte heller ikke om støt. Men det gnistret, og det kan vel mer eller mindre sammenlignes med en slags svak krampe, den dirringen og nummenheten man opplever. Bare at den kom veldig spontant, og egentlig er dette det nærmeste jeg kan beskrive det, uten å fremdeles være korrekt. For følelsen er nemlig ikke helt sammenlignbar med noe spesielt annet jeg kan komme frem til. Men følelsen husker jeg.BA skrev:De ganger jeg har følt elektrisitet har jeg fått støt. Kan du da beskrive den "elektriske" følelsen?ludoburgero skrev:Det føltes elektrisk, det var ikke et støt.
Det er aldri bare en ting alene som spiller inne for noe.Tja, det kan jo kanskje være mulig, eller jeg kan jo ikke si at det er helt umulig, men det er utrolig lite sannsynlig. Det er nok andre ting som spilte inn her.
Alt er likevel energi. Det er det eneste jeg mener.Tja, det spørs på hva du mener. Materie kan omdannes til energi, men er det ikke slik det er nå.
For tingen er at det nemlig bare er så enkelt.
(og på mange måter ikke, men det er likevel et urokkelig faktum)