Foto & Bilder ⇒ rart bilde
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Nov 2005 03:14
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo, Helsfyr
Hvordan "slitsomt" da mener du? Har du også "evner"?
Antall ord: 9
Life is cruel, why should the afterlife be any different?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Mar 2005 23:15
- 19
- Lokalisering: Jessheim
- Blitt takket: 11 ganger
evner og evner...BMFLEX skrev:Hvordan "slitsomt" da mener du? Har du også "evner"?
jeg kan føle energiene der på kroppen, men om det er evner vet jeg ikke...
har opplevd ganske mye som jeg ikke kan forklare, men har aldri tenkt på at jeg kan ha noen evner...hmm. interessant.
Antall ord: 52
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1722 ganger
- Kjønn:
Evner og evner - det spørs jo hva man legger i de ordene, det da...JUNE skrev:evner og evner...BMFLEX skrev:Hvordan "slitsomt" da mener du? Har du også "evner"?
jeg kan føle energiene der på kroppen, men om det er evner vet jeg ikke...
har opplevd ganske mye som jeg ikke kan forklare, men har aldri tenkt på at jeg kan ha noen evner...hmm. interessant.
Personlig tror jeg alle har evner innenfor det paranormale, men at de virker i forskjellig grad.
Noen får ett glimt en gang hvert 33,3 år, andre daglig.
Og, de vil og være varierende, derfor er det så forb.. vanskelig å bevise noe, det du fikk til isted, virker ikke nå - og omvendt...
Det spørs om du har "en god dag" ...
Føler du noe, så har du evner. Dermed er det ikke sagt at du kan trylle... ;-)
Vi er forskjellige, liker forskjellige ting, forskjellig mat, musikk, osv.
Hørselen vår er heller ikke lik, ei heller fargesynet.
Noen er musikalsk, andre ikke.
Vi har en viss mengde plass for evnene våre ; og ikke plass til alt.
Derfor har vi litt av det og litt av det andre... men ikke alt over alt.
Se f.ex på personer som er autister ; de kan kansje gjengi en hel symfoni på klaver helt identisk, helt ned på millisekundet - etter å ha hørt symfonien EN gang.
Men snakke ? det er ikke sikkert.
Der er det for mye av en ting og for lite av det andre...
Derfor , er vi noenlunde balansert, så har vi noen ting vi er bedre i enn andre.
Og balansen ? den avgjøres dels av livsbehov, og dels av læring.
Så vi er like, men ulike...
Vi har evner og vi har ikke...
Om dere skjønte dette, da... ;-) ( er ikke sikker på om jeg.... ) hehhe
mvh Asbjørn
Antall ord: 314
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
åjoda... skjønte det vettu
du har så mange fine svar du, så jeg lar meg imponere gang på gang....
du har så mange fine svar du, så jeg lar meg imponere gang på gang....
Antall ord: 20
Hide post links |
Jeg har litt rar fantasi, og dette kom jeg fram til
Noen som spiller handball (Dette er jo egentlig ganske søkt, men ikke heelt umulig!?)
Ei sinna ugle kanskje?
Noen som spiller handball (Dette er jo egentlig ganske søkt, men ikke heelt umulig!?)
Ei sinna ugle kanskje?
Antall ord: 30
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Feb 2006 20:51
- 18
- Lokalisering: Norge! =P
Da jeg så bildet følte jeg frykt og redsel! Ikke sterk! Kan være en vanlig kameraforstyrrelse eller energi...
Antall ord: 20
Det "overnaturlige" er ikke alltid så overnaturlig som man tror... De er rundt oss over alt! De store "fenomenene!" Så hvorfor så "overnaturlig"?
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Jan 2007 03:35
- 17
- Kjønn (valgfri): Gutt!
- Lokalisering: Møre og roms - Stranda
Re: rart bilde
Jeg vet faktisk ikke hva det er, man kan tolke det så forskjellig. Men det ligner bare på et tre med energier rundt. Noe annet klarer jeg ikke komme på!
Antall ord: 30
Hide post links |
BygdeDyret skrev:Jeg vet faktisk ikke hva det er, man kan tolke det så forskjellig. Men det ligner bare på et tre med energier rundt. Noe annet klarer jeg ikke komme på!
Hva slags energier likner det på?
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Re:
Delayed skrev:Woo, det tok lang tid før jeg skjønnte hva som var rart med dette bildet. Det er vel en trestamme i bakgrunnen som jeg trodde skulle forestille noe rart. Huh... Det ser ut som plast i forgrunnen. Men ettersom du heeelt sikkert ikke vifta med en gjennomsiktig plast pose foran kameraet, så vet ikke jeg.
var ikke noe plast der nei.....
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Mai 2006 11:58
- 18
De øverste to cm av treet på bildet er ikke noe tvil.
Treet har fanget Joey Jordison.
Treet har fanget Joey Jordison.
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Mar 2009 09:37
- 15
- Kjønn (valgfri): chick
- Blitt takket: 1 gang
ok, for å skyte inn fra en fotografs side, tror jeg dette er et veeeeldig normalt fenomen:
frostrøyk lyst opp av blits eller annet lys.
av bedømmelse av avstand kamera - treet i forhold til lys vil jeg gjette på at det var veldig mørkt, mulig litt kaldt?? ikke nødvendigvis minus grader...
når man da bruker en litt dårlig blits blir det slikt.
Et bildet er bygd opp av pixler, bittesmå firkanter, og det da som skjer med et mørkt bilde(undereksponert) når man da tar det inn i et behandlingsprogram på pc'n, er det at det dukker opp "mønster" som sannsynligvis ikke "beskriver" virkeligheten. ikke nødvendigvis noe unaturlig..
Som nevnt tidligere i dette emnet, fungerer hjernen vår i en logisk måte: Når den ser et bilde, eller et objekt, prøver hjernen å gjenkjenne objektet. Vi gjennkjenner objekter med alle vår sanser, hva vi ser, føler, lukter osv, så hvis man ser noe abstrakt som vekker vonde minner (eller annet) vil man få en ekkel følelse av noe negativt.
MEN jeg kan jo ta feil, det er det jeg hvertfall elsker med fotografi. Det er ikke alltid vi som bestemmer hva bildet skal gjennkjenne, eller hva det skal få andre til å føle
frostrøyk lyst opp av blits eller annet lys.
av bedømmelse av avstand kamera - treet i forhold til lys vil jeg gjette på at det var veldig mørkt, mulig litt kaldt?? ikke nødvendigvis minus grader...
når man da bruker en litt dårlig blits blir det slikt.
Et bildet er bygd opp av pixler, bittesmå firkanter, og det da som skjer med et mørkt bilde(undereksponert) når man da tar det inn i et behandlingsprogram på pc'n, er det at det dukker opp "mønster" som sannsynligvis ikke "beskriver" virkeligheten. ikke nødvendigvis noe unaturlig..
Som nevnt tidligere i dette emnet, fungerer hjernen vår i en logisk måte: Når den ser et bilde, eller et objekt, prøver hjernen å gjenkjenne objektet. Vi gjennkjenner objekter med alle vår sanser, hva vi ser, føler, lukter osv, så hvis man ser noe abstrakt som vekker vonde minner (eller annet) vil man få en ekkel følelse av noe negativt.
MEN jeg kan jo ta feil, det er det jeg hvertfall elsker med fotografi. Det er ikke alltid vi som bestemmer hva bildet skal gjennkjenne, eller hva det skal få andre til å føle
Antall ord: 218
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Okt 2009 22:07
- 15
- Kjønn (valgfri): Gutt 15 ;)
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 2 ganger
Kan vere slør eller noe hengt på linsa, men mitt spørsmål er, hvorfor tok du det? :mozilla_wink:
Antall ord: 21
U may like stories.. but you cant escape reality.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
hehe.... jo nå skal du høre....
når vi var på lier, var det veldig spennende å ta bilder av f.eks vinduer.... og andre saker og ting. men det var like artig å knipse ut i løse lufta og se om vi fikk med noe på bildet. det er det jeg har gjort her. det var så mørkt, at bygningen som var rett bak treet, vises ikke på bildet...
når vi var på lier, var det veldig spennende å ta bilder av f.eks vinduer.... og andre saker og ting. men det var like artig å knipse ut i løse lufta og se om vi fikk med noe på bildet. det er det jeg har gjort her. det var så mørkt, at bygningen som var rett bak treet, vises ikke på bildet...
Antall ord: 71
Hide post links |