Bondpie skrev:Kimbara: Jeg lever ikke av å behandle andre mennesker. Ganske fersk på dette med healing egentlig, og bruker det bare på slekt og venner, og noen firbeinte.
Det jeg mente var; hva har pendulering med healing å gjøre, hvis det er slik at det dreier seg om en "utvidelse av underbevisstheten"?
En skulle tro at en lang utdannelse innen medisin, skulle gi oss kunnskapsrike og flinke leger, men manges erfaring er det stikk motsatte. Når du ikke blir tatt på alvor, og bare blir en kasteball innen helsevesenet, så prøver du andre ting, for du har jo egentlig ingen andre valg om du vil bli frisk.
Det er dessverre slik at allmenleger kan litt om det meste, men ikke alltid nok. Det er derfor man blir en "kasteball", siden man gjerne må bli henvist til en spesialist på et område. Ofte kan en plage være vanskelig å komme til bunns i.
Snakket med en dame for noen dager siden, som var til legen med et barnebarn. Hun kan veldig mye om blant annet candidasopp, en plage for de som blir rammet. Så spurte hun legen da, om hva han kunne fortelle om denne soppen, og det var skrale greier. Han mente den var utenpå huden...men det er den jo ikke da. Legevitenskapen mener den begrenser seg til mage/tarm, men den kan feks forekomme i fettvev. Behandlingen går ut på antibiotikakurer, noe som er skikkelige godsaker for denne soppen.
Jeg vet ikke hva slags lege dette var, men han kan umulig ha vært en dyktig sådan. Alle leger burde vite, og vet som regel, at antibiotika aldri skal brukes mot soppinfeksjoner. Det denne legen burde gjort, var å henvise til en hudspesialist samtidig som han burde rådet til å prøve en soppkur mens man ventet på time.
Denne damen er god på pendulering, og har gode resultater å vise til, blant annet med candida. Tenk hvis legevitenskapen og alternative behandlere kunne samarbeidet.. Det ville blitt en vinn-vinn-situasjon for alle parter, men det er vel for mye prestisje i helsevesenet til å kunne håpe på noe sånt. De som taper mest på denne stillingskrigen er pasientene.
Jeg er ikke enig i at et samarbeid er på sin plass. Leger skal og bør ikke anbefale "behandling" som baserer seg på tro. Leger skal heller ikke befatte seg med å lære seg slike teknikker. Det blir bare tullete.
Alle kan, om de vil, oppsøke "healere" og annen overtrobasert virksomhet i tillegg til lege. Så lenge det ikke innebærer bruk av preparater eller liknende som kan kollidere med konvensjonell medisinsk behandling.