Hvilken tro?Asbjørn skrev:De som ikke tror på det paranormale, får bare forbli i sin tro.
Shit, jeg trodde det var for de som var interessert i fenomenet. Vil du kaste meg ut fordi jeg ikke tror på det da?Forumet her er dedikert til de som faktisk HAR TRO på paranormale fenomen,
Hva med de som ikke tror på UFO, men som tror på spøkelser, får de lov til å være her?
Hvilke opplevelser har vi disset?ikke dedikert de som bruker all energi på å disse alle brukere som kommer med sine opplevelser.
[gjentagelse]Vi tar opplevelsene på alvor og prøver å finne naturlige forklaringer på dem[/gjentagelse]
Og å være skeptisk innbærer visse vitenskapelige metoder, noe jeg ikke kan se at det bedrives for mye av her inne.At man skal være skeptisk er en ting, men det er forskjell på skepsis og fanatisme.
Å være skeptisk er sunt, ellers så ville man tatt alt for "god fisk"...
[gjentagelse]Vi tar opplevelsene på alvor og prøver å finne naturlige forklaringer på dem[/gjentagelse]Men når man fisker og får napp, og tilogmed får fisken i egne hender, da kan de som ikke så dette nekte så mye de vil.
De som faktisk opplever slike paranormale saker ( fordi vi pr idag ikke har noen bedre forklaring) har en opplevelse som er like ekte for dem, som om noen slo deg i hodet med en hammer.
Noen tilfeller KAN forklares med naturlige årsaker, men enkelte ting kan ikke det.
Og det er disse tingene som faller utenfor det normale vi snakker om her.
Kanskje den er begge deler, vi er ikke så opptatt av hva som er feil, mer interessert i en riktig beskrivelse av virkeligheten.Om 1 person opplever at sola er rød, mens resten av verden sier den er orange, - så er den sannsynligvis orange.
Men når 10 000 mennesker sier den er rød, da er det grunn til å revurdere
Når 1 mill sier den er rød, da er det på tide å forsøke å finne ut noe om hvorfor.
Se signaturen min.Paranormale fenomen oppleves av folk fra alle folkeslag over hele verden, fra alle trosretninger, og i alle samfunnslag.
Visse ting går igjen, og inntil vi HAR fått bevis ELLER motbevis så må man akseptere at det er noe der vi ikke helt kan forklare.
Og mangel på bevis beviser ingen ting, bare at man ikke har noen grunn til å tro det er bekreftet.Og motbevis er IKKE det samme som mangel på bevis...
Mangel på bevis - beviser ingenting - kun at man ikke har bevis...
Hvorfor det? Kan ikke dere få samme opplevelse trigget av det samme?Våre skeptikere som ikke kan tro på noe av det som skjer, får bare være skeptikere.
Jeg VET hva jeg har opplevet - ikke en eller to, men mange ganger.
Og når andre folk rundtomkring opplever identiske / meget like saker som meg, da er det grunn til å tro det er noe mer.
Det gjør vi ikke, fordi det ikke er mulig å beise negativt. Bevisbyrdn ligger på dere som påstår.Så får de som er skeptiske bare avvente og se om de finner MOTBEVIS...
Og dette beviset ble ganske raskt vist at ikke var noe bevis i det hele tatt, så hvorfor kverulerer dere da fortsatt rundt det?Å kverulere om dette i 7 lange og 14 breie er liten vits, vi blir ikke enige sålenge saka står slik den gjør nå.