Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserBarn og evner

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

glimring
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 01 Des 2008 13:06
15

Barn og evner

Innlegg av glimring »

Hei igjen...
Jeg har en nydelig liten datter. Hun er tre år, og har selvfølgelig livlig fantasi. Hun prater ofte om spøkelser i trappen hjemme i huset. Noen ganger er hun på gråten, og sier de sperrer veien for henne. De kan ikke prate, og har ingen farge... Spøkelser er ikke et tema her hjemme som prates om, så hun kan ikke ha plukket dette opp her. Jeg har en god venn som ser de rundt oss. Jeg ringte han og spurte om han kunne komme innom og se og hjelpe meg å hjelpe min lille jente. Er det de i trappa, spør han!-uten at jeg har fortalt noe! De har alltid vært hos dere...
Tror vi skal huske å tro våre barn. De hargjerne mye fantasi, men har også mange kanaler åpne. Mine minner fra min egen barndom er bare , slutt å tull! Det er vankelig å bli avvist når man faktisk opplever noe reelt, selv om ikke andre ser og føler...
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

Re: Barn og evner

Innlegg av @ngel »

[quote="glimring"]Hei igjen...
Jeg har en nydelig liten datter. Hun er tre år, og har selvfølgelig livlig fantasi. Hun prater ofte om spøkelser i trappen hjemme i huset. Noen ganger er hun på gråten, og sier de sperrer veien for henne. De kan ikke prate, og har ingen farge... Spøkelser er ikke et tema her hjemme som prates om, så hun kan ikke ha plukket dette opp her. Jeg har en god venn som ser de rundt oss. Jeg ringte han og spurte om han kunne komme innom og se og hjelpe meg å hjelpe min lille jente. Er det de i trappa, spør han!-uten at jeg har fortalt noe! De har alltid vært hos dere...
Tror vi skal huske å tro våre barn. quote]
De har gjerne mye fantasi, men har også mange kanaler åpne. Mine minner fra min egen barndom er bare , slutt å tull! Det er vankelig å bli avvist når man faktisk opplever noe reelt, selv om ikke andre ser og føler...[/


signer dette jeg :notworthy:
Antall ord: 176
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Barn og evner

Innlegg av Gjest »

Ja dette er jeg helt enig i. Jeg tenker litt på at mye av skylden på at mange av oss "store" ikke ser så mye til våres spesielle sanser er netopp det at vi har blitt lært at det bare er tull og fantasi. Hvor mange unger er det ikke som har fantasivenner? Og hvor kjent er ikke det? Hva om det ikke er fantasi? Hva om det er hjelpere? Da syns jeg det er dumt å avfaie det med at vi voksne vet best og så fortelle dem at det bare er tull. At dems kjære venn ikke finnes. Jeg har en vennine, broren hennes sliter med angst om kvelden. Han er 11 år og tør enda ikke legge seg alene fordi det er menn på rommet hans. Dette har de funnet en fin løsning på. De sender med han dvder, lar lyset stå på og det beste av alt de doper han ned med ritalin og koncerta. Hva om det virkelig er menn på rommet hans? Han har sett disse hele livet. Jeg syns det er fantastisk flott av glimring her og reagere som hun har gjort.

Jeg husker ikke så vannvittig mye av hvordan jeg opplevde verden når jeg var liten men jeg husker veldig godt at jeg opplevde verden som mye mere fargerik. Og flere har fortalt meg at jeg var en spesiell liten jente som kunne sitte å leke for megselv med "selskap" på en måte. Dette har forsvunnet hos meg og desverre dog ikke helt. Men mye.
Antall ord: 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
glimring
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 01 Des 2008 13:06
15

Re: Barn og evner

Innlegg av glimring »

Hei, og takk for tilbakemeldingene. Dette er et tema som er vanskelig. Vi er de voksne, og skal lære barna våre riktig vei å gå. Jeg føler virkelig med den gutten som blir fortalt om av Akasha memoria. Jeg har opplevd mye av det samme i min barndom. Det var i mine besteforeldres hus. I voksen alder merker jeg det fortsatt intenst, og der er det ikke en god følelse. Har også fått bekreftet der er en god del aktivitet... Mine erfaringer er at noen energier er gode og ikke ubehagelige, mens andre er direkte skremmende.
Det som er ofte vanskelig, er å få forståelse på sin redsel og usikkerhet rundt dette av våre nærmeste, som verken tror eller føler det som man gjør.Er veldig glad det er fokus på dette i dag, og naturliggjør det ukjente som mange har stått alene med i mange år...
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Re: Barn og evner

Innlegg av sandalfon »

datteren min å har sett ting her hos oss. hun kalte mannen mark
har nå fått ei venninde til å fjerne han. men fikk mange råd at man burde finne ut hvorfor han var her.. min eldste datter sover ennå hos meg fordi hun føler at det ikke er borte.jeg syns dette er spennende men gleden over at barna ser og føler blir borte når dem føler frykt..
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links