Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinTheta healing kurs- grunnkurs.

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
geysirland
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 24 Okt 2008 16:48
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag
Blitt takket: 4 ganger

Theta healing kurs- grunnkurs.

Innlegg av geysirland »

Er det noen som har tatt det?

Jeg har lyst til å ta det. Har snakket med ei som har tatt det og hun fortalte at hun fikk en sikkelig nedtur etterpå og måtte sykmelde seg. Ikke pga kurset, men på alt man tar tak i på kurset som man går og bærer på etc. Men hun sa at dette kurset var STORT for hennes del. Hun lærte mye nytt.

Var henne som tipset meg om det.

Men jeg vet jo som sagt ingenting om det bortsett fra det jeg har lest om det i kurs oversikten at det det inneholder ..spenner over ett ganske stort felt...

Går det an og ha for høye forhåpninger??? Jeg er så redd for å ha det.

Jeg har lyst på dette kurset ikke for å bli healer selv, men for min egen del. Og fordi jeg er himla nyskjerrig på alt dette inneholder. Kjenner det kribler i kroppen ved tanken så mulig jeg har for høye forventinger... noe annet er også at det er ett avbrekk i hverdagen der jeg kan gjøre noe jeg VIL gjøre. Noe jeg syns er spennende.

Tror jeg da.

Kom gjerne med innspill.
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Theta healing kurs- grunnkurs.

Innlegg av kristiane »

Synd at venninna di fikk slike reaksjoner. Hmmm :roll:
Ellers kan jeg bare si at du selv må føle litt på om du virkelig har lyst til å ta et sånnt kurs,og hvorfor. Dersom du lurer på hva theta healing går ut på,kan du jo ta kontakt med kursholdere og be om å få informasjon om theta healing før du bestemmer deg ;)
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Theta healing kurs- grunnkurs.

Innlegg av Kimbara »

geysirland skrev: Går det an og ha for høye forhåpninger??? Jeg er så redd for å ha det.
Ja.

Før du bruker penger på et slikt kurs burde du tenke over hva det er du går til.
Theta healing ble funnet opp helt uten videre i 1995 av den (ukjente) forfatteren Vienna Stibal. Hun ble etter sigende frisk av en krefttype, og fikk for seg at dette skyldtes en entitet hun kaller "The Creator Of All That Is" (hva nå det måtte være). Dette utviklet hun videre ved å bare ta et (tilsynelatende tilfeldig) ord fra vitenskapen (theta-rytmen) og lyve en hel masse om det.

Hun påstår hun kan "forandre menneskers tankegang" og "helbrede mennesker" ved å gå inn i "theta-state" (selv om vi alle sender ut theta-bølger hele tiden, men det vet sikkert ikke hun).

Hun skriver også en masse pseudovitenskapelig vås om "aktivering av DNA" og liknende. Rene eventyrene, kledd i fine ord fra vitenskapen for å imponere folk.

Hun har bygget opp et massivt markedsføringsapparat rundt denne vrangforestillingen, og ser ut til å tjene godt på det.

Du kan jo lese litt om det hun selv skriver her:
http://www.thetahealing.com/thetahealing-questions.html

Så kan du forsøke å begynne å sette deg inn i den virkelige kunnskapen om Theta-bølger og DNA her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Theta_wave
http://en.wikipedia.org/wiki/DNA

Så for all del; bruk gjerne penger på dette kurset - men nå er du advart. De er enten lurendreiere eller meget lettlurte, disse menneskene.
Det eneste disse "theta-healerene" aktiverer, er folks vilje til å åpne lommebøkene for å bli servert håp støpt i plastikk.
Antall ord: 287
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Theta healing kurs- grunnkurs.

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Jeg må nok si meg enig med hva Kimbara skriver her.

Heller bla opp 2-300 penger på ei bok om dette i stede, for da kan du i ro og mak studere det i ditt tempo.

Disse kursene koster vel borti 3-4000 kroner, og da er det gjerne ett eller fler oppfølgingskurs du må følge for å oppnå et bestemt nivå, for å kunne utføre en slik Healing.
Så et slikt fullkomment kurs, så mårru nok ut med borti 10 lapper, og 6-8 mnd'ers tid FØR du kan ta det i bruk, ifølge kursholder, som du i tillegg må avlegge rapport til om din egen utvikling..

Nei, gå i anskaffelse om bøker i stedet...

Happe....
Antall ord: 124
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
geysirland
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 24 Okt 2008 16:48
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag
Blitt takket: 4 ganger

Re: Theta healing kurs- grunnkurs.

Innlegg av geysirland »

jO jeg kan alltids kjøpe en bok men den blir aldri lest slik den skal leses bare blar igjennom og stapper den i bokhylla. Her får man lære litt om meditasjon, kanalisering, osv sammen med andre og man får prøve og feile og noen som rettleder deg. Pluss at det er mye mer spennende å være sammen med andre enn å sitte hjemme når jeg har sittet hjemme hver kveld i snart 3 år. Jeg vil bare ut og finne på noe morsomt. Er litt for å være litt sosial også. Jeg tenker litt på det som ett selvutviklingskurs. Vi har bare en vi kan benytte til sånt her oppe ellers må jeg på langtur og det er helt håpløst med småbarn. Den helga har jeg avlastning og har mulighet til å være med på noe morsomt. Men jeg skal i vei for jeg har ønska meg penger i julegave istedet for gaver for å få råd til det. Så skal i vei så fremt det blir kurs.

Jeg skal nok rapportere om ting hvis jeg kommer med. Men bare den følelsen og glede seg til noe..kjenne at det kribler i kroppen av spenning..gud så lenge siden jeg har kjent det at jeg har virkelig sett fram til noe...

Mulig jeg kaster penger ut av vinduet. Men jeg verken røyker eller drikker så noe tull må jo jeg også bruke penga på. I forhold til en som røyker så blir nok dette en småsum å regne på ett år. :lol:
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Theta healing kurs- grunnkurs.

Innlegg av Kimbara »

Hvis det bare er for å finne på noe og være sosial vil jeg heller anbefale deg å ta et kurs i drama (for eksempel teatersport) eller melde deg på et kurs som har noe for seg.

For dette er penger rett i dass, for å si det mildt. Og i tillegg til at du enkelt og greit taper penger for å bli løyet til, bidrar du til å støtte opp om svindel.
Antall ord: 71
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
geysirland
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 24 Okt 2008 16:48
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag
Blitt takket: 4 ganger

Re: Theta healing kurs- grunnkurs.

Innlegg av geysirland »

De kurs du snakker om fins ikke her jeg bor. Eneste vi har er dametrim hver tirsdag og der er jeg med allerede..ellers er det bare sport for de "veltrente" og det passer jeg desverre ikke inn. Noe annet kurs vet jeg ikke noe om gitt.

Da jeg bodde i Oslo så gikk jeg både drama kurs, og steppe kurs og drev med aerobic , volleyball, bowling..men alt sånt fins ikke her ... så her må man ta det man får...
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Theta healing kurs- grunnkurs.

Innlegg av Kimbara »

Du bor på et sted uten aerobic og bowling - men theta healing-kurs har dere?

Wow, de theta-folka strekker seg virkelig langt for å tjene penger! Det skal de ha!

Jeg antar du bor i et bygdestrøk, siden det er så lite? Dere har sikkert skyteklubber. Det er en idrett jeg kan anbefale. Det er morsomt, og du får trent kondisen.
Antall ord: 63
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Theta healing kurs- grunnkurs.

Innlegg av Eaglespirit »

Tuller du heller?. Det eneste du for trent der er pekefingern.
Antall ord: 11
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Theta healing kurs- grunnkurs.

Innlegg av Kimbara »

Eaglespirit skrev:Tuller du heller?. Det eneste du for trent der er pekefingern.
Det er nok sant hvis man ikke ønsker å bli god i skyting. Skal man derimot drive med mer konkurransepreget skyting i form av f.eks. taktisk skyting, må man drive kondisjonstrening. Det er også en fordel å trene noe styrke dersom man beveger seg opp fra det stusselige .22-kaliberet.

Men dette ble nå litt utenfor tråden ;)
Antall ord: 70
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links