Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinDjevel healing

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

walruz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 09 Jun 2009 23:35
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Djevel healing

Innlegg av walruz »

Snakket med en venninne av meg som går på bibelskole. Og vi begynte å snakke litt om healing.
Hun ville at jeg skulle være med henne på bibelskole for å oppleve Gud, Jesus og den hellige ånd.

Da sa jeg at jeg gjerne kunne være med, hvis hun ville bli med til en healer som ikke hadde noe med kristendommen å gjøre. Men det var helt uaktuelt, da hun hadde blitt fortalt at healere som ikke tilhørte de kristne var healing fra djevelen. Og at etter man ble healet så ble man syk og fikk bivirkninger.

Synes dette hørtes ut som typisk kristne, med det å skremme med djevelen og helvete.
Hva mener dere? Eventuelt kristne??
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Djevel healing

Innlegg av Heksepusen »

Da vil jeg først si at venninden din burde ta og lese litt mer i bibelen for hvis jeg ikke husker helt feil så er jo Jesus den Haeleren som har blitt mest omtalt her i verden.

Min personelig mening så er det om man gir helbredelse i Jesus navn eller i form av lys så er vel begge deler gode.

Beklager hvis jeg virket litt krass men jeg tror at uansett hva man tror på så skader det ikke og undersøke nye ting eller for den sak skyld prøve.
Antall ord: 93
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Djevel healing

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Wooow... Duuude...

Hu kristne venninna di, er vel en smule trangsynt, og blindt hører på de O'store prester i sitt kirkesamfunn, og det er da sikkert enten Jesu, siste dagers hellige, eller Jehova vitne.. De lager sine egne utdrag fra bibelske linjer, og omformulerer og betolker det deres vei, og mot generell menneskehet, da er ALL ukjent "djevlens verk"..

Jeg bedriver Healing på min fritid, og jeg Healer i Jesu navn, og Gud som min energigiver, jeg er personlig "Troende", men har ingen tilhørighet i noen kirkesamfunn.. (Jeg er frilanser-troende)
Men, det virker...

Happe....
Antall ord: 98
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 681
Startet: 14 Okt 2007 17:36
16
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Re: Djevel healing

Innlegg av Rosalind »

Jeg er enig med Happe, alt som IKKE har noe med kristendommen å gjøre blir jo sett på som "djevelens verk". Jeg tror det funker både for kristen tro og annen tro. Og jeg er også selv en kristen, jeg har blitt healet på kristen måte og ikke på annen måte, men alikevel så tror jeg ikke at annen healing er djevelens verk.
Antall ord: 66
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Djevel healing

Innlegg av Hecate »

Jeg skjønner ikke hvordan kristne egentlig er i stand til å skille mellom sine kontakter. Hvordan vet de at det er Jesu kraft de kanaliserer (på en like hedensk måte som alle oss andre "djeveldyrkere"), og ikke bare djevelen som er ute på sjelesanking? Scorer ikke djevelen ganske bra om han klarer å stjele kristnes sjeler? Jeg er sikker på at det må gi mer poeng enn sjela til en som kommer frivillig? :666
Antall ord: 73
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Djevel healing

Innlegg av Moonstone »

walruz skrev:Snakket med en venninne av meg som går på bibelskole. Og vi begynte å snakke litt om healing.
Hun ville at jeg skulle være med henne på bibelskole for å oppleve Gud, Jesus og den hellige ånd.

Da sa jeg at jeg gjerne kunne være med, hvis hun ville bli med til en healer som ikke hadde noe med kristendommen å gjøre. Men det var helt uaktuelt, da hun hadde blitt fortalt at healere som ikke tilhørte de kristne var healing fra djevelen. Og at etter man ble healet så ble man syk og fikk bivirkninger.

Synes dette hørtes ut som typisk kristne, med det å skremme med djevelen og helvete.
Hva mener dere? Eventuelt kristne??
Høres meget snevert ut, og provoserende.
Healing er IKKE forbeholdt EN trosretning, selvom mange hurra-kristne har en illusjon om at fenomenet kun tilhører dem.
I hvem sitt navn healeren gjør det i, eller healerens personlige trossystem/perspektiv, trenger å påvirke utfallet i noen grad.
Sålenge det fungerer, og det blir gjort med gode hensikter, er det det som gjelder.
Ikke hør på den snevre vennen din.
Det vil bare snevre ned DEG også..
Antall ord: 199
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spiritmaster
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 19 Feb 2010 01:01
14

Re: Djevel healing

Innlegg av spiritmaster »

walruz skrev:Snakket med en venninne av meg som går på bibelskole. Og vi begynte å snakke litt om healing.
Hun ville at jeg skulle være med henne på bibelskole for å oppleve Gud, Jesus og den hellige ånd.

Da sa jeg at jeg gjerne kunne være med, hvis hun ville bli med til en healer som ikke hadde noe med kristendommen å gjøre. Men det var helt uaktuelt, da hun hadde blitt fortalt at healere som ikke tilhørte de kristne var healing fra djevelen. Og at etter man ble healet så ble man syk og fikk bivirkninger.

Synes dette hørtes ut som typisk kristne, med det å skremme med djevelen og helvete.
Hva mener dere? Eventuelt kristne??
Jeg er kristen.

Healing fra en som ikke er kristen er nok ikke djevelens verk, dersom det ikke krever at man må ha med noe som skal ofre for at healingen skal virke.
Hvis en person ikke er kristen blir man ikke automatisk en som gjør djevelens verk. Denne healeren har nok et godt hjerte så jeg tror ikke det skal være noe fare for å bli utsatt for noe ondt.

Det finnes dessvere mange som prøver å få folk til å tro at nesten alt er fra djevelen. Det er i mange tilfeller veldig synd, jeg har hørt om folk som nekter å ta medisiner på grunn av slike ting. For de mener at hvis de ikke blir friske så var det meningen.

"En lege må ikke være kristen for å operere."
Antall ord: 253

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
belle18
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 29 Mar 2010 20:19
14

Re: Djevel healing

Innlegg av belle18 »

i mitt synspunkt .. helbredende kraft er en gave fra Gud, og bør bruke på riktig måte ..
du bør respektere andres religion, og noen tro ..
er vi alle fritt til å velge om hvor vi mener og hvor vi går ..
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links