Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinSpørsmål rundt healing

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Ankh

Spørsmål rundt healing

Innlegg av Ankh »

Har en venn som bl.a driver med healing, og det dukket opp noen tanker rundt det idag.
Jeg har elektro bakgrunn, og uten at det er meningen å være hverken avvisende eller flåsete så minner selve healing prinsippet på hvordan man lader opp et batteri.
Fikk da en tankerekke:
Sett at noen er skrudd sammen slik at de har høyere energi (f.eks bygger opp statisk energi) enn andre og overfører denne ladningen til den som heales.
Nervene får et "elektrosjokk" og sender signal til hjernen om å korrigere, og så sender hjernen ut f.eks endorfiner, øker eller senker pulsen som igjen genererer mer eller mindre okygen og varme transport.
Var bare en tankerekke som slo meg.
Problemet er at ved f.eks ulik statisk ladning og lignende vil ikke healeren kunne tilføre energi over lang tid, ofte 30-60 minutter som jeg har sett, da energiforskjeller ville blitt umiddelbart utgjevnet.
Det ville da også vært enkelt å gjenskape healingeffekten da man kun hadde trengt å gi den som heales en svak strøm for å skape healingeffekten.
Jeg har selv ikke prøvd healing, men har sett andre bli healet og forholder meg til det de forteller om mindre smerter og leging av skader.

Hva tenker dere om healing?
Er jeg inne på noe når jeg tenker man starter en kjedereaksjon som i kombinasjon med tankens kraft kan dempe smerter eller fremskynde leging, eller ser dere på det som krefter enkelte er i besittelse av?

http://www.youtube.com/watch?v=CNVw4ZISLMs
Antall ord: 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Spørsmål rundt healing

Innlegg av zind »

Jeg vet det blir litt sånn kvasi new-age snakk, men jeg tror det handler mye om vibrasjoner. Det er et godt spørsmål du stiller. Mulig noe er elektrisitet, eller magnetisme, men jeg ser vel aller helst på healing som noe enda enklere igjen.. en slags urenergi/kilde som inneholder alt. Slik at den enten kan roe ned og balansere der det trengs, eller gi energi og ild der det mangler. Dette syntes jeg ikke healeren trenger å fokusere så mye på, jeg tenker mer i de baner at energien i seg selv har kunnskapen og finner veien dit den trengs selv. Dette ble jaggu vanskelig å sette ord på.. det er liksom så klart oppi hodet mitt, men usikker på hvor "logisk" dette høres ut for andre når jeg prøver å sette ord på det. Jeg prøver nå uansett, så får det gå som det går :)

Jeg tenker vel som så at all healing egentlig er selvhealing, har nok ikke helt troen på at enkelte utvalgte kun har denne evnen, men har absolutt tro på at noen er født med større potensiale for å kjenne disse tingene og bruke de bevisst! (gjerne kombinert med at de er medisinsk intuitive, og selvfølgelig åpne slik at de kan ta ned denne energien for å gi den videre) For noen faller det bare naturlig, og jeg tror at veldig, veldig mange av de som healer ikke en gang er klar over det selv. Healing trenger ikke være å håndspåleggelse og overføring av energi, i enkeltes nærvær vil vibrasjonene heves enkelt og greit fordi vedkommende selvvibrerer høyt.. det er jo også en form for healing at det å åpnes opp litt på den måten.

Tror det mest naturlige for meg blir å tenke at healing aldri kommer direkte fra et menneske, men at den ligger tilgjengelig for alle. For man KAN ta av sin egen energi å gi til andre også, men da blir man selv sliten og tappet. En slik healer vil antagelig få et kort liv om de fortsetter å gi slik av sin egen kraft, jeg tror alle healere er inneforstått med at energien må hentes utenifra og gode healere vil vel gjerne påpeke at det ikke er de som skal takkes, at de bare er en kanal for noe større.

Jeg tror det er riktig som du sier, at man kan tenke seg det startes en kjedereaksjon som i kombinasjon med (eller også uten) tankens kraft kan dempe smerter og fremskynde leging. På en måte tror jeg healingen fungerer bedre om den som healer ikke tenker så mye. Vet ikke, men jeg tror også at en god del av det er placebo (som jeg heller ville kalt selvhealing, tro kan flytte fjell og alt det der... )
Antall ord: 471
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Spørsmål rundt healing

Innlegg av Ankh »

Det er vanskelig å gjøre seg opp en mening rundt dette.

Fordi:
1 -Det finnes mange bløffmakere på markedet som ødelegger
2 -Det er vanskelig å sjekke effekten fordi man vet ikke hva som ville skjedd uten healing
3 -Tro er i seg selv sterkt, og en person som tror sterkt kan bli bedre uten at healeren nødvendigvis har evner
4 -Jeg antar at man hører suksesshistoriene og ikke de som ikke opplever noe.

Samtidig:
1 -Jeg har sett healere jobbe og hørt de som er healet si de er bedre
2 -De jeg har sett har jobbet gratis, og tjener sånn sett ikke på å lyve
3 -Hvis de som heales føler seg bedre så er det liten grunn til å protestere
4 -De inntar ingen stoffer så det verste som kan skje er at ingenting skjer
5 -Jeg har sett vitenskapelige dokumentarer f.eks om chi og hvilken effekt det har å manipulere
chi knutepunktene og blokkeringene
6 -Healing teorien, med å overføre energi til en som er tappet har mange likhetstrekk, sånn i prinsippet, med f.eks hvordan man lader et batteri

Det hadde vært interressant å hatt to store grupper med en bestemt sykdom og latt den ene gruppen bli healet eventuelt i kombinasjon med medisiner mens den andre gruppen ikke blir healet men eventuelt tar kun medisiner.
Med store nok grupper burde man fått statistikk som tilsa om healing hadde en effekt.
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Spørsmål rundt healing

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Jeg er en "healer" som arber gratis....

Jeg stiller gjerne til disp. for vitenskapelig bekreftelse..

Det er fler her på Para'en, som kjenner til meg..
Antall ord: 26
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Spørsmål rundt healing

Innlegg av Ankh »

Jeg var selv med en healer i helgen på en healing, og forholder meg til at de som heales merker en forbedring.
Tenkte mest å lufte noen tanker rundt dette og høre andres meninger om dette.
Det hadde bl.a vært interressant å vite om det er en overvekt/sammenheng mellom healingevner og f.eks mediumevner.
Har jo sett flere tilfeller hvor folk nærmest starter f.eks som medium og så prøver seg som healer etterhvert.
En annen vinkling er jo at dette er isolerte evner som man har eller ikke har uavhengig av eventuelle andre evner.
Det hadde også vært interressant å visst om det var foretatt noen auramålinger eller andre ting mellom healere og ikke healere, eller under en healing for å se om man kunne påvise en forandring hos healer/den healede før/under/etter healingen.

Vet at det kan høres ut som om jeg vil forstå fenomenet ihjel, det er absolutt ikke meningen.
Jeg forholder meg til at den som heales påstår det blir bedre, og i og for seg så er det positivt om healingen har effekt eller ei.
Det hadde bare vært interressant om man kunne påvise en eller annen "healing-energi" fra healer til den healede slik at man hadde noe håndfast å argumentere med.
Men til syvende og sist er vel alt et spørsmål om tro vs skepsis.
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
visine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 11 Feb 2010 02:58
14

Re: Spørsmål rundt healing

Innlegg av visine »

Ankh: tror det ligger noen videor på youtube hvor noen har tatt bilde med spesial kamera på en person før og etter healing og man så en merkbar forskjell ! tror det var mye mer "energi" etter healingen =)

Altid trodd att det finnes noe mer mellom himmel og jord, fått det bevist flere ganger også !
prøver og lære meg healing for tia faktisk. gjør vel det samme som Eric Pearl gjorde engang i tia, vifter med henda og håper det skjer noe :mozilla_tongue: haha (hvis noen er kjent med historien hans:P)
har da noen ganger følt energier i håndflatene mine, føles litt magnetisk ut for meg hvertfall. noen ganger går hendene nærmere, noen ganger lenger unna:P sånn automatisk uten att jeg anstrenger meg. blir veldig varmt noen ganger også. og "pasienten" kan føle hvor ved kroppen jeg har hendene mine uten og se, selvom det ikke er noen fysisk kontakt mellom meg og h*n.
og jeg skjønner ikke helt hvordan det skal gå ann med mindre det finnes noe mer?

innlegget ble litt lenger en tenkt så tror jeg avslutter med det:P hehe
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links