Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettrett og galt? sant eller ikke?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Tinapus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 10 Jan 2011 16:38
13
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 3 ganger

rett og galt? sant eller ikke?

Innlegg av Tinapus »

heia : )
jeg skal ærlig innrømme at jeg har holdt på mye med ouija.
dette er noe jeg synes er gøy, fordi om man kansje får vite noe man ikke vil vite alltid.
men er det slik at ånder kan prøve å lure en?
veninna mi fortalte at ei veninne av mora hennes holdt på med spiritisme og fikk vite at hun kom til å dø i en bilulykke/bli på kjørt. hun mange år senere av at hun fikk en glass sparebøsje formet som en bil i hode mens hun sov.

har en ganske sterk opplevelse med spiritisme selv, både med død og noe som skjedde i etter tid.

vet man ikke skal spørre om død, mn spurte først om d var farlig for oss å spørre om d, om vi burde gjøre det osv. så vi tok sjangsen på å gjøre det, å har fått samme svar fra frorskjellige ånder om at ei veninne av meg kommer til å dø i år på bursdagen sin i en bilulykke, elr i desember av en sykdom hun har slitt med siden hun var liten (hun blir 16 i år).

hvil høre litt om deres meninger om dette. kan evt. fortelle min historie om dere ønsker å høre den : )
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: rett og galt? sant eller ikke?

Innlegg av Asbjørn »

Tinapus skrev:heia : )
jeg skal ærlig innrømme at jeg har holdt på mye med ouija.
dette er noe jeg synes er gøy, fordi om man kansje får vite noe man ikke vil vite alltid.
men er det slik at ånder kan prøve å lure en?
veninna mi fortalte at ei veninne av mora hennes holdt på med spiritisme og fikk vite at hun kom til å dø i en bilulykke/bli på kjørt. hun mange år senere av at hun fikk en glass sparebøsje formet som en bil i hode mens hun sov.

har en ganske sterk opplevelse med spiritisme selv, både med død og noe som skjedde i etter tid.

vet man ikke skal spørre om død, mn spurte først om d var farlig for oss å spørre om d, om vi burde gjøre det osv. så vi tok sjangsen på å gjøre det, å har fått samme svar fra frorskjellige ånder om at ei veninne av meg kommer til å dø i år på bursdagen sin i en bilulykke, elr i desember av en sykdom hun har slitt med siden hun var liten (hun blir 16 i år).

hvil høre litt om deres meninger om dette. kan evt. fortelle min historie om dere ønsker å høre den : )
Å gi tillit til ouija, - dersom man ikke beskytter seg riktig før man starter, er som å gå en tur i den folksomme parken, legge lommeboka på en benk, komme tilbake dagen etter og tro den er der enda..

For de som tror på ouija, - så åpner Ouija opp for alle typer ånder, noe som betyr at du like gjerne kunne stilt deg opp på Karl-Johan i Oslo og spurt de som tilfeldigvis gikk forbi...

Så ikke legg noe som helst i hva du får opp ved "tilfeldig bruk av ouija..." - fordi du vil få alt fra sannhet til dommedagsbløff...

A
Antall ord: 322

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tinapus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 10 Jan 2011 16:38
13
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 3 ganger

Re: rett og galt? sant eller ikke?

Innlegg av Tinapus »

hm... ettersom at ånder har vært levende mennesker, så regner jeg jo med at de vil bløffe like mye som levende mennesker jør også... men de har vell en like serriøs side død som levende?
er jo rart hvis de tuller med død og slikt...... ettersom det er såppas alvorlig
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: rett og galt? sant eller ikke?

Innlegg av Asbjørn »

Tinapus skrev:hm... ettersom at ånder har vært levende mennesker, så regner jeg jo med at de vil bløffe like mye som levende mennesker jør også... men de har vell en like serriøs side død som levende?
er jo rart hvis de tuller med død og slikt...... ettersom det er såppas alvorlig
Enkelt : Kommer alt an på hvem du spør.. - husk at de har med seg "status" fra dødsøyeblikket, - så en som var i rus i livet kan være ruset i døden ( i mellomlandet før man kommer inn i lyset )
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tinapus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 10 Jan 2011 16:38
13
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 3 ganger

Re: rett og galt? sant eller ikke?

Innlegg av Tinapus »

hmm... jeg mener og ha "fått med meg" en ånd etter og ha holdt på med spiritisme på samme plass flere dager på rad.
han plager meg ikke lengere, men han er der bare, men når jeg drar dit jeg kontaktet han blir hans nærvær mye sterkere.
pleier å bruke pendel og litt slikt for å snakke med han når jeg er hjemme. synes dette egentli bare er hyggelig, da hans nærvær ikke føles skummelt på noe som helst måte. dette har jo pågått i litt over et år nå, å så vidt jeg vet døde han av sykdom i slutten av 1700 tallet, så tror han er ganske ærlig.
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

Re: rett og galt? sant eller ikke?

Innlegg av Atmi »

Jeg syns det er vanskelig å si så mye om dette temaet. Personlig er jeg helt imot det og liker ikke de vibbene temaet gir meg. Har noen ganger vært fristet til å prøve, men kjenner at det føles feil.

MEN - det finnes også mange som forteller at de liker å drive med spiritisme. På samme måte som jeg blir sur og fornærma når noen sier at Tarot er farlig (som er min ting) så må jeg prøve å respektere de som driver med spiritisme og at de kanskje vil ha samme reaksjonen dersom jeg skulle komme og hevde at deres ting er farlig.

MEN - uansett om vi skal si det er greit eller ikke greit - så tenker jeg at bud nummer en må være at den som utøver handlingen selv tar ansvar for det de gjør. Vi kan ikke alltid vite hva som er rett og galt, vi kan kun mene noe om det - basert på egne følelser, erfaringer, eller hva vi har lært. Men i slike aktiviteter som dette, det være seg spiritisme, healing, spådom osv, så har vi ikke avklart dokumentasjon - det hele er en overveielse som hver enkelt selv må utøve.

Jeg er av den mening at dersom personer ønsker å drive på med slikt, med bakgrunn i nysgjerrighet - men ikke føler seg trygge på det - så hold deg unna. Å gå ut i et forum og be om hjelp og råd og informasjon, er like nyttig som å ikke spørre i det hele tatt. Du kan risikere å få alle typer svar - fordi folk har forskjellige meninger, noen vil mene det er greit, andre vil mene det ikke er greit. Noen sier at du kan få kontakt med feil ånder eller at de kanskje lyver, andre vil si at hvis du først ber om et sant svar så får du sanne svar. Noen vil si at du må be om lov, andre vil si det ikke er viktig. Noen vil si du må beskytte deg, andre vil si at du kan spørre ditt høyere selv om lov å kjenne etter - ja det er ørten metoder.

Til syvende og sist så er det du selv som vet om du tror på svarene eller ikke. Dersom du spør andre vil du, uten tvil, ende opp med historier som forteller at ting har skjedd, i tillegg til historier eller påstander om at det bare er tull: Du vil ikke kunne få et svar som gir deg en følelse av ro, men heller risikere å få så mye forskjellige svar at du blir enda mer forvirret enn du var først-

Bestem deg evt for hvem du vil tro på, hvem du tror er seriøs og eventuelt forhold deg til den/de personer. Og kjenn etter selv - hva tror du? Skremmer det deg? Skremmer det deg så mye at du blir mørkredd, angst? Vanskelig for å sove? kanskje du da ikke skal gjøre det mer? Dersom det ikke skremmer deg og du har moro med det og det ikke går innpå deg - kos deg med det.

Men husk at uansett hva folk sier - så er det til syvende og sist du som må bære konsekvensene og du som vet best hva slik aktivitet gjør med sinnet og følelsene dine. Noen tåler det helt fint, andre takler rett og slett ikke slik aktivitet. Vi har vel alle hørt historier om de som gikk for langt og endte opp i psykose og lignende. HVor mye som er sant i disse historiene, ja det er vel også usikkert. Jeg vet at det har skjedd - men ville de gått inn i psykose uansett? Eller er det slik at det var spellene og spiritismen og utøvelsen av svart magi som var årsak? HVem vet? Det er som å spørre hva kom først, rusen eller den vanskelige psyken? - vi kan vanskelig svare på slike spørsmål.
Antall ord: 668

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tinapus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 10 Jan 2011 16:38
13
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 3 ganger

Re: rett og galt? sant eller ikke?

Innlegg av Tinapus »

vet hva jeg selv tror å føler, men lurer litt på hva andre mener om det jeg tror på, å det jeg har opplevd. vet jo at noen ikke liker dette i hele tatt. men å hålde på med dette er en avgjørelse jeg har tatt selv.
er ikke slik at jeg holder på med spiritisme hver dag. kontaker ånder på andre måter også.
har brukt pendel, åsså har jeg bare tent 3 stearinlys å satt meg midt på gulvet i en yoga lignende stilling, å snakker rett å slett rett ut i luften, men kjenner jeg får en indre ro av det, å får åsså en del svar på mine spørsmål. om dette har noe med ånder å gjør eller ikke er jeg ikke sikker på. men dette er noe jeg også liker å gjøre, åsså trenger man ikke å være flere enn 1 for å gjøre det : )
Det anbefaler jeg faktisk.
gå inn på et rom alene, sett deg ned, tenn 3 stearinlys, å sett deg i en behagelig stilling, så sier du alle bekymringene å spørsmålene dine ut i luften mens du prøver å puste rolig. fordi om man kansje ikke får svar på alt, så får man ialfall en utrolig lettet følelse etterpå : )
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: rett og galt? sant eller ikke?

Innlegg av Nephandi »

Ikke alle Ånder er vennelige så ja Ånder kan forsøke å lure en. Noen vil være ondsinnet, og noen vil være spøkefulle og andre rett og slett vet ikke helt hva de snakker om. Det har alltid forundret meg for eksempel at folk tror at så fort noen er døde så vet de så mye mer enn de viste i livet. Hvis du har en unkel Ole som drev en gård i nordmarka hele sitt liv og omtrent aldri forlot den hvorfor tror folk han nå kan svare på spørsmål om verdenspolitikken? Og hvis du hadde en gammel tante som var temmelig så snerpete i livet så er det trolig hun vil svare på spørsmål om forhold på en måte som vil prøve å hindre at du har dem. Andre muligheter er også at skumle svar ofte er et resultat av at de som driver med det vil skremmes så det er svarene man mer eller mindere skaper.

Ellers så mener jeg ikke å være nesevis men en veninne av deg som fortalte at en veninne av hennes mor sa at det høres litt ut som en urban legend. Jeg sier ikke at det ikke kan være tilfelle men at historien ligner veldig på en vanelig historie som går om Ouija. Det er alltid da noe som har skjedd med en venn av en venn av en venn og historien handler som oftest om at noen får beskjed om at de vil dø av en eller annen grunn og prøver å undgå dette og så viser det seg at det hele var en ord lek. For eksempel så er den jeg har hørt, av en venn av meg som sverger det skjedde med en venn av en venn var at personen det gjalt og noen venner lekte med Ouija og han ene fikk beskjed om at han kom til å dø på et skip. Mannen hold seg derfor vekke fra alt som het båter, men så gikk han i Kirken en dag og byggningen raste sammen så han ble knust av Kirkeskipet. Igjen jeg sier ikke at historien din ikke stemmer jeg vare sier at det er en vanelig vandre historie at noen får beskjed om at de skal dø på X måte, prøver å undgå det men så dør de senere på en måte som ville være et ordspill på den orginale spådommen.

Jeg reagerte også litt på hvordan du begynte posten din, jeg mener ikke å være slem men når du sier Jeg skal ærlig inrømme at jeg har holdt på mye med Ouija så høres det ut som om du sier jeg skal ærlig inrømme at jeg drikker meg dritings ofte eller sett inn hva nå enn negativt etter jeg skal ærlig inrømme. Det høres ut som om du mener at Ouija er noe man helst ikke skal drive med, og det er klart at hvis du går inn i det med den holdningen så er sjansene for å få negative svar større.

Nå det er ikke farlig i seg selv å spørre om død, men dette er et tema som vekker sterke følelser og hvis du har en Ånd som vil skremme deg, eller du ubevist forsøker å skremme deg selv så er dette spørsmålet en perfekt andledning for det. Min mor fortalte at hun lekte med Ouija når hun var ung en gang og en av jentene i gjengen fikk beskred om at hun kom til å dø på do. Nå kvinnen har ennå ikke møtt sin ende på badet, men hun tilbragte flere år livredd for å gå på toalettet så resultatet av seansen var definitivt ubehagelig.

Hvis du har spådd flere steder at din veninne sin sykdom er blitt værre eller at hun vil dø i en bilulykke kan du jo diskre foreslå at hun oppsøker lege eller at hun er veldig forsiktig med hvem hun sitter på med. Ikke si at du vil dø, men utrykk bekymring, det skader jo ikke å være på den sikre siden.

Nå Ouija kan være et nyttig redskap, imidlertid med mindre du kan fokusere nok til å få frem akkurat den du vil snakke med så kan du få hvem som helst. Det er som de chat rommene hvor man bare går inn og snakker med tilfeldige. Det kan være nyttig og lærerikt men hold beina på jorda når du driver med det. I tilegg bør du huske på å beskytte deg. En enkel måte å gjøre dette på er å se for den en skinnende hvit sirkel rundt deg. Vit at denne sirkelen beskytter deg og er lagd av Kosmos (eller hva nå enn Guddom du tilber) sin kjærlighet til deg og at ikke noe ondt kan trenge igjennom den.
Antall ord: 825
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links